Jump to content
biss_126

1993 Subaru Legacy Düşünüyorum. Araç Hakkında Bilgi

Recommended Posts

biss_126    0
biss_126

Merhabalar.

1993 model subaru legacy 2.0 alınırmı ?

tek çeker araç gayet hoş duruyor temiz bakımlıya benziyor.

benim memlekette servisi felan yok bir sorun çıkartırmı?

kronik arızaları varmıdır nelerdir ?

parça sorunu yasarmıyım temin etmek istediğimde nereye başvurabilirim?

Bu aracı aldığımda ne gibi sorunlarla karşılaşırım almalımıyım ?

fiyat olarak bu araçların değeri nekadar ?

birde araçta sıralı sistem lpg var km de kaç yakar ?

yorumlarınızı bekliyorum.

birde aynı modelde kullanan varsa yardımcı olursa sevinirim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
RSBurak    519
RSBurak

servis sorunu illaki olur o yüzden ankaraya yakınsanız ağır işleri orda yaptırmanızı tavsiye ederim.

Parça sorunu kaporta parçalarında var diğer mekanik parçalar bir şekilde bulunabiliyor.

Yaşının ötesinde bir araç

1993 ve 2.0 enjeksiyonlu max verilecek para 12 dir benim gözümde o da çok temizse

1.8 karbüratörlüsü lpgde 25-30 krş yakıyordu

Share this post


Link to post
Share on other sites
septica_666    249
septica_666

  Bu araçların 2.0 motorluları 92 yılında başlar, ve 95'te kasa değişimine girdi, 98'e kadar üretildi..

    Bundan 5-6 yıl önce  96 model önden çekerini kullandım bir yıl kadar.. amasağlam km yaptım, 35 bin km. yaptım.. aynı motor  92 model bir önden çekerini arkadaşım için aldık, o da 6-7 ay kullandı ve sattı.. o aracı da 2-3 hafta bende kalmıştı.. Zaten 92-93 model ülkemize giren 2.0 atmosferik motorluların nerdeyse tamamı önden çeker olarak girdi.. bazı 93 modellerde tek hava yastığı ve ABS var.. sizin baktığınız araçta da özellikle ABS varsa çook iyi olur.

    Bu araçlar 116 beygir ve 175 torktur.  ama inanın 2000 motor 136 hp. uzay kasa opel vectra,ve 2000 motor  140 hp renault laguna'larla ve benzeri araçlarla kapışıp onları geçmişliğim vardır.. özellikle aracın yüksek devirdeki sesine hasta kalacaksınız.. maalesef 2000'li yıllardan sonraki subaru'larda bu 4000 devirden sonraki kürkreme sesi eski araçları kadar yok :(

      Araç önden çeker de olsa, yol tutuşu harikadır... konforu muhteşemdir... özellikle muhteşem diyorum, 2000'li yıllara kadar üretilen D ve E sınıfı birçok araca taş çıkarır..

 

      Motor LPG ile muhteşem uyumludur bu arada.. lpg ile sorunun olmaz..yakıtı çok iyidir.. eski aracımla kıyaslarsak, muhtemelen şu anda şehirler arası 20, şehir içi 26 ile 28 kruş gibi rakamlar yakarsın.. tabi bunda önden çeker olmasının, şanzumanın manuel olmasının rolü büyük.. motoru gerçekten taş gibidir.. bence o motor gerçek bir Subaru şaheseridir o yıllardaki rakiplerine göre..

    motor ile ilgili her türlü parçayı İstanbul'da Jaspa ve Oto Asya'da bulursun.. çünkü 92'den 98'e kadar iki kasada ortak motor kullanılmış bir araç ............ama kaporta parçalarına dikkat et.. hele senin baktığın araç 89-91 arası üretilen 1.8 legacy'lerin aynı kasanın makyajlanmış halidir.  kaporta parçalarını bulmada sıkıntı yaşayabilirsin.. çıkm parça bulman çok çok zor.. buna göre, aracı alırsan bir yere vurmamaya çok dikkat et aracı  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
septica_666    249
septica_666

Hatta bi maillerime baktım, bahsettiğim 3 hafta kadar kullandığım 92 model 2.0 Legacy aracın fotograflarını buldum ;D:)

d0ng3X.jpg

52867L.jpg

AgAr7L.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
septica_666    249
septica_666

    Ama şunu da söyleleyim, bu araçların temizini bulmak çok ama çok zor.. 22 yılı devirmiş efsaneler bunlar, ve genellikle km.'leri düşürülmüş oluyor, bilmeyenlerin elinde bakımları aksatılmış falan oluyor... temizini bulursan 12 bin eder, ama temiz olmayanı 8 bin bile etmez, üstelik çok uğraştırır seni....

    Benim bu kulandığım 92 legacy'de abs ve hava yastığı yoktu, ama harika temiz bir araçtı.. arkadaş üçüncü sahibi idi, ve 2 . sahibi 12 yıl binmiş aracına :)  2011 yılında bu araçlar 6 ile 8 bin ederken, arkadaş bu aracı 9250 liraya sattı !! belki şimdiki parayla 13 binlere gibi... ama araç da orj. . 190 bin km'ydi diye hatırlıyorum..

Share this post


Link to post
Share on other sites
septica_666    249
septica_666

Serkan hep bu konum açılmasını bekliyordun sanki :)

  E tabi.. Hiç unutamadığım araçlarım bunlar :)))) 40 bin km. yaptım bunlarla dile kolay..  çok temizini biraz uygun fiyata bi denk getirsem alırım 2 . araç olarak... harika makinalardır bunlar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
biss_126    0
biss_126

Cok acik anlasilir yorum ve tecrubeleriniz icin tesekkurler. Arac manuel 16valf enjeksiyonlu tek ceker klima abs h.direksiyon mevcut atiker sirali sistem lpg yeni takilmis. Arac gayet temiz gozukuyor tek on sol far uydurma baska bir aracin fari ve sinyali cok guzel uydurulmus farkedemessiniz bile :) arac 240binde(lpg daha yeni takilmis) kasa gayet toplu duruyor.

Motorda ariza var yapilip verilecek. Arac yata yata triger curumus kopmus ve egzantrik mili catlamis. Su an yapiliyor ileride sorun cikarirmi bilmiyorum. Birde almaya gittigimde nerelerine bakmam dikkat etmem gerekir ?

Bu araclarda abs ve diger aksamindaki cogu malzeme elektronik.ornegin gaz kalebegi gibi... herhangi bir musir sensordeki ariza tesbitini nasil yapiyoruz ? Cihaz baglaniyormu bunlara ?

Kasa olarak resimde paylastiginiz kasa ile ayni.

Bu direksiz camlar hos duruyor iceriye yagmur yas almaz demi ?

Aracin kaputtu actim sanzuman arkaya dogru konumlandirilmis ben araci sanki arkadan ceker gibi gordum.

Birde arac 10-11 bine maglolacak bana ben son sahibi mi olurum ? (ilk subaru bakış açım)

Share this post


Link to post
Share on other sites
septica_666    249
septica_666

  Aracın motorunu kim yapıyor? bu hayati önem taşır.. Yapan usta işinin ehli olmalı, malum boxer motor, her usta da yapamaz.. bir de uydurma parçalarla mı, orijinal parçalarla mı yapılıyor o da önemli...

      siz almaya niyetlenirseniz mutlaka kompresyon testi yaptırın ..motor yapıldıktan sonra durumu hakkında bilgi verir. buralarda 50 liraya yapılıyor ama orda kaça yapılır bilemem..

    normalde motor yaptırıldıktan sonra tekrar sizde motor patlarsa, masraflı araçlardır.. ortalama motor 3-4 bin liraya yapılıyor eski motorlarda .. bu krank mili  piston vs...'ye kadar komple motora giderse 6 bin liraları bulur... bu nedenle motora dikkat edin..

      araç sadece önden çeker yada 4 çekerdir ;) sizin baktığınız model önden çeker.. subaru'nun 1989 - 2012 yılları arasındaki sanırım ülkemize giren hiçbir modeli arkadan itişli değil.. sanırım sadece ama sadeceson yıllarda üretilen BRZ arkadan itişli... evet şanzumanın konumlandırılması arkaya doğrudur, iyi gözlemlemişsiniz  :)  4 x 4 'lerde bu şanzuman konumu şafta gücü aktarırken çok kolaylık sağlar, ama önden çekerlerinde de şanzuman konumu aynı ;)

    araç içeri yağmur kesinlikle almaz.. sadece lastikleri eskidiyse yüksek hızlarda rüzgar sesi biraz alabilir... 

    dediğim gibi araç LPG'ye oldukça uyumludur.. LPG düzgün takıldıysa 100 bin km ve hatta fazlasında masrafınız olmaz.. 2003 ve sonrası üretilen, özellikle "R" uzantılı DOCH motorlar gibi subap ayarı, conta erimesi vs... sorunları yoktur.. LPG'de de taş gibidir bu araçlar..

    kronik arızaları yoktur.. kolay kolay sensör, elektronik vs.. arızaları vermez.. ama çalışmayan elektrik aksamı varsa, ve cins bir parça ise, parçayu bulmak pahalı ve maliyetli olabilir.. en kötü yurtdışından ebay vs.. yollarla getiriliyor... onun için önemli bir  elekronik aksam ( örn: şöför camı otomatiği,ön cam buğulanmasını önleyici kalorifer vs..gibi) çalışmayan aksamı varsa mutlaka arıza nedenini ve maliyetini öğrenin..

    son olarak, bugünkü uçuk piyasaya göre araç da temizse, 10 bin lira iyi fiyatlar, .. çok temizse 12 bin de verilebilir.. 10-12 arası idealdir... 9,5  ya da 9 binlere alabiliyorsanız süper olur..

Share this post


Link to post
Share on other sites
biss_126    0
biss_126

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-autocheck-up-ta-1993-subaru-legacy-2.0-lpg-li-207884522/detay/

araç ilanı bu :)

aracın motor yapılmadı sadece silindir kapakları sokulerek egzantırık mılı subab subab yuvası ve lastıklerı degıstırıldı. tabi yarım conta takımı ıle ...

her işlem yapılırken başındaydım takip ettim.

aracın silindir gomlekleri vs cam gibiydi set vs yoktu yani motor gayet iyi durumda gozukuyor bunun sebebi de benzınlı kullanım ve subaru kalıtesı olsa gerek. bu acıdan motor ıcınde korkum yok sadece motor donanımları kafamı kurcalıyor.

birde çevremdekiler alma diyor son sahibi olursun hurdaya satarsın diyor almamak için sebep arıyorum bulamıyorum... tek eksık yanları parcanın zor bulunması ve pahalı olması.. buda aldıgım parça bana arıza cıkarmayacaksa benim için sorun değil. Ornegin renault 11 flash aracıma sıfır on tabla aldım sıfır tabla hatalı cıktı geri sok geri değiştir yaptık.

Isuzu servisinde 3 sene calıstım ve japon aracları kalıtesını gayet acık gordum. (babamdakı ısuzu tfr 1993 model 697bin km de ve motora anahtar degmedı)

ister istemez piyasanın ve benim yabancı oldugum bır arac "acaba" sorusu ve endişelerim beni birakmiyor.

bu hususlardaki acıklayıcı yorumlarınız ve yardımcı oldugunuz ıcın cok tesekkur ederım hakkınız odenemez çorum'da birşey lazım oldugunda irtibata gecmeniz beni sevindirir (en azından elimden bu gelir)

Share this post


Link to post
Share on other sites
septica_666    249
septica_666

    Estağfurullah minicik bir yardımım dokunabildiyse ne ala.. Forumda benden çok daha tecribeli arkadaşlar-abiler var onlara da danışabilirsiniz.. bir de "RSBurak" nickli Burak var Eski Legacy sahibi uzun yıllardır.. O da çok iyi bilir Legacy jenerasyonlarını.. Ona da mutlaka danışın..

    İlanlardaki araç temiz görünüyor.Rengi gayet hoş, kasa boyalı ama diri duruyor.. zaten boya sormak abes olur 22 yaşındaki araca... ABS vam mı, emin misiniz? genellikle bu modellerde ABS ile tek hava yastığı birlikte oluyor.. Bunda hava yastığı yok.

    Araç temiz ise zaten motor-mekanik-elektronik olarak parça ihtiyacınız ve masrafınız da olmaz.. Bence iyice baktırın,alınabilir durumda ise pazarlık şansınızı iyice zorlayın.. çünkü o aracı Çorum'da o fiyatlara bir senede ancak satar ( tabi şansına bağlı, mal müşterisine satılır ) adam da bunu bildiği için bir an önce nakite çevirmek, uyguna vermek isteyebilir...

Share this post


Link to post
Share on other sites
biss_126    0
biss_126

Kesinlikle abs var. Aracin bir kac kozmetik eksikligi var (tavan dosemesinde sarkma vs.) onun disinda bir problem yok gibi. Zaten benim aradigimda almak satmak degil uzun yillar sorunsuz binmek sonucta aracta h.direksiyon klima abs enjeksiyon konfor ve hiz var daha ne isteyebilirde satarim tartisilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RSBurak    519
RSBurak

Serkan abi çoğu şeyi yazmış aynı aracı kullanmış biri olarak o daha iyi bilir ben bi nnesil altını kullandım :) ama anlattıklarınıza göre aracın kaderi şu an belli oluyor eğer ehil biri yapıyorsa sıkıntı çıkarmaz korkmayın ama işinde dikkat etmeyen biriyse tam bir kabus olur.Kaporta parçalarını küçümsemek doğru olmaz daha geçen hafta far ve sinyal için aldığım fiyat 750 liraya yakındı bunuda göz önünde bulundurun derim.

Share this post


Link to post
Share on other sites



×