Jump to content
Guest mtutun

Yeni Subaru Impreza Rekor Satış

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest mtutun   
Guest mtutun

Yeni kasa Impreza ilk kez kendi evi olan Japonya'da pazara sunulmuştu. Aralık 2011 hedeflenen satış adedi 2.200 adetti. Impreza Aralık'ta Japonya'da tam 7.157 adet satılmış, yani hedefin 3 katından daha fazla!

Bu ortalama devam edemez tabi ki ama ettiğini düşünün. Sadece Japonya'da ve sadece Impreza modelinden yılda 85.000 satılır. Yılda tüm Dünya'da tüm modellerinin satışı 600.000'in biraz üstü olan bir marka için inanılmaz bir başlangıç.

Demek ki, pazar konumlandırması (fiyat-motor-şanzıman-donanım) iyi yapılan bir ürün zor ekonomik koşullarda bile mutlaka başarılı olabiliyor.

Darısı Türkiye pazarının başına...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
burcinhan    4
burcinhan

Bizde herşeyin önünde para gelir. Kalite, güvenlik vs... daha sonra. Fiyatı uygun olsun burada da ciddi bir satışı yakalayabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest UĞUR YUMAK   
Guest UĞUR YUMAK

Japonyadaki satış fiyatı ne kadar acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Remzi Adnan   
Guest Remzi Adnan

Benim fiyatının uygun olacağı yönünde en ufak bir ümidim yok ne yazık ki. O segmentin pahalı oyuncusu sayılabilecek VW Golf'ten bile daha pahalı olacağını düşünüyorum :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    184
Burak

Bu renk ve jantlar hoşuma gitti :) Türkiye'ye getirirler mi acaba :)

exterior_gallery01l.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
subway    0
subway

Yurtdışı fiyatı ne olursa olsun burada fiyat olarak Honda Civic'in hatta ve hatta Toyota Auris'in altında kalmazsa işi çok zor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mtutun   
Guest mtutun

Vallahi çok güzelmiş Burak. Ama bu G4 serisi galiba. Ne okumuştum bir yerlerde biliyor musun? Impreza'nın G4 diye bir daha elit donanım serisi varmış. Bu Türkiye'ye gelecek mi bilmiyorum, ya da ne farkı var? Senin bilgin var mı bu konuda?

Bu renk ve jantlar hoşuma gitti :) Türkiye'ye getirirler mi acaba :)

exterior_gallery01l.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mtutun   
Guest mtutun

Sanırım sedan'da bu G4 bizdeki premium'a denk gelecek. Şık bir araç, ben yeni Honda Civic'i de çok beğendim bu sınıfta ama Impreza da aynı derecede ilgi çeken bir tasarım gibi görünüyor. Üstelik (fiyatlama rekabetçi olursa) awd avantajı var. Bu sınıfta araba alacak olsam bu iki model arasında kalırdım. Eğer fiyatlar benzer olsa, Impreza olurdu tercihim.

Bir G4 resmide ben ekledim, güzel gerçekten :) Sedan G4, hatchback ise sport ismiyle çıkacakmış.

"The new Impreza will be offered in two versions: the five-door known as the Impreza Sport and the four-door known as the Impreza G4."

http://www.topspeed.com/cars/subaru/2012-subaru-impreza-sport-and-g4-ar120790.html

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Remzi Adnan   
Guest Remzi Adnan

Sanırım sedan'da bu G4 bizdeki premium'a denk gelecek. Şık bir araç, ben yeni Honda Civic'i de çok beğendim bu sınıfta ama Impreza da aynı derecede ilgi çeken bir tasarım gibi görünüyor. Üstelik (fiyatlama rekabetçi olursa) awd avantajı var. Bu sınıfta araba alacak olsam bu iki model arasında kalırdım. Eğer fiyatlar benzer olsa, Impreza olurdu tercihim.

Fiyatı benzer olsun  ben de kesinlikle impreza alırdım..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Remzi Adnan   
Guest Remzi Adnan

İlginç olarak Subaru japonya sitesinde XV ile ilgili herhangi bir görsel ve bilgi yok gibi  :-[

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mtutun   
Guest mtutun

Remzi Bey,

2003 yılı Aralık ayında Subaru Etiler bayisi Yerka'ya ve Honda Maslak bayisi Çiftkurtlar'a gittim Legacy ve Accord baktım. O zamanlar Legacy bir önceki kasa ve Honda Accord bir önceki kasa yeni verilmiş piyasaya. Heriki kasayı da iç-dış dizayn olarak çok beğeniyordum. Legacy'nin awd özelliği ve Accord'un da 2.4 V-TEC motoru çok hoşuma gidiyordu. Yerka'nın bana verdiği 138 bg 2.0 litre Legacy fiyatı, 2.4 litre 190 bg Accord ile aynıydı ve donanım olarak da inanılmaz eksikleri vardı. Ve tabi ki, 2004 Accord 2.4 aldım. 2007 yılında tekrar 2.0 Legacy'ye baktım Cadde Motor'da ve gözlerime inanamadım. 2.0 Legacy'nin donanımları Accord ile neredeyse aynı seviyeye gelmiş ve fiyatı da 2.0 Accord ile eşitlenmişti. Ve nihayet 2007 Legacy aldım ve bu benim 2003 yılından beri sürekli almaya niyet ettiğim ama ancak 2007'de buluşabildiğim ilk Subarum oldu...

Demek istediğim; bilene ve teknikten hoşlanana Subaru çok özel bir araç! Ama bu araç Dünya'nın hiçbir ülkesinde premium sınıfta konumlandırılmıyor. Yani premium sınıf fiyatlarına satılamaz. Türkiye'de ise açıklanan tüm modellerin 2012 fiyatları premium sınıf fiyatlarını zorluyor ve gerçek rakiplerden tamamen koptu gitti. Yedek parça fiyatları da (periyodik bakım hariç) premium sınıf yedek parça fiyatları gibi. Bu durumun düzeltilmesi lazım.

Fiyatı benzer olsun  ben de kesinlikle impreza alırdım..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    184
Burak

Vallahi çok güzelmiş Burak. Ama bu G4 serisi galiba. Ne okumuştum bir yerlerde biliyor musun? Impreza'nın G4 diye bir daha elit donanım serisi varmış. Bu Türkiye'ye gelecek mi bilmiyorum, ya da ne farkı var? Senin bilgin var mı bu konuda?

Hiçbir bilgim yok abi, Japonya sitesine ilk defa sen konuyu açınca gittim ama FHI'nin aşağıdaki bülteni de sanki teknoloji açısından değil de donanım açısından bazı farklar varmış hissini verdi. Dediğin gibi XV deki Premium'a denk gelebilir

http://www.fhi.co.jp/english/news/press/2011/11_11_30_1e.html

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    184
Burak

İlginç olarak Subaru japonya sitesinde XV ile ilgili herhangi bir görsel ve bilgi yok gibi  :-[

Bazı ülkelerde XV daha geç satışa sunulacak. Ocak'ta XV yi satmaya başlayan nadir ülkelerden biriymişiz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Remzi Adnan   
Guest Remzi Adnan

Remzi Bey,

2003 yılı Aralık ayında Subaru Etiler bayisi Yerka'ya ve Honda Maslak bayisi Çiftkurtlar'a gittim Legacy ve Accord baktım. O zamanlar Legacy bir önceki kasa ve Honda Accord bir önceki kasa yeni verilmiş piyasaya. Heriki kasayı da iç-dış dizayn olarak çok beğeniyordum. Legacy'nin awd özelliği ve Accord'un da 2.4 V-TEC motoru çok hoşuma gidiyordu. Yerka'nın bana verdiği 138 bg 2.0 litre Legacy fiyatı, 2.4 litre 190 bg Accord ile aynıydı ve donanım olarak da inanılmaz eksikleri vardı. Ve tabi ki, 2004 Accord 2.4 aldım. 2007 yılında tekrar 2.0 Legacy'ye baktım Cadde Motor'da ve gözlerime inanamadım. 2.0 Legacy'nin donanımları Accord ile neredeyse aynı seviyeye gelmiş ve fiyatı da 2.0 Accord ile eşitlenmişti. Ve nihayet 2007 Legacy aldım ve bu benim 2003 yılından beri sürekli almaya niyet ettiğim ama ancak 2007'de buluşabildiğim ilk Subarum oldu...

Demek istediğim; bilene ve teknikten hoşlanana Subaru çok özel bir araç! Ama bu araç Dünya'nın hiçbir ülkesinde premium sınıfta konumlandırılmıyor. Yani premium sınıf fiyatlarına satılamaz. Türkiye'de ise açıklanan tüm modellerin 2012 fiyatları premium sınıf fiyatlarını zorluyor ve gerçek rakiplerden tamamen koptu gitti. Yedek parça fiyatları da (periyodik bakım hariç) premium sınıf yedek parça fiyatları gibi. Bu durumun düzeltilmesi lazım.

Mustafa bey kesinlikle size katılıyorum fiyatlar gercekten çok yüksek. Ancak bazı firmalar sizinde daha önce bahsettiginiz gibi taşın altına ellerini koyup ÖTV zammını yansıtmadilar. Biraz destege ihtiyac var fiyat acısından. Bakalım impreza kaç liradan girecek piyasaya?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
oguzburcin    1
oguzburcin

Şuanda Benim aldığım kasa için tam edinilme zamanı desenize, aynısını mazda 3 de yaşandı, yeni kasa çıkınca dip yapmış mazda 3 eski kasaları birden tavan yaptı ve sahibinin yüzünü güldürdü. Ben de Yeni Impreza'nın Toyota ve Honda'nın daha altında bir fiyat ile piyasaya gireceğini düşünmüyorum. Bu arabayı daha görmeden yerin dibine sokmaya çalışanlara bu satış rakamları güzel bir cevap olmuş. Ben Türkiye'de gerçekleşecek satış rakamlarını ve giriş fiyatını çok merak ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest UĞUR YUMAK   
Guest UĞUR YUMAK

Sanırım sedan'da bu G4 bizdeki premium'a denk gelecek. Şık bir araç, ben yeni Honda Civic'i de çok beğendim bu sınıfta ama Impreza da aynı derecede ilgi çeken bir tasarım gibi görünüyor. Üstelik (fiyatlama rekabetçi olursa) awd avantajı var. Bu sınıfta araba alacak olsam bu iki model arasında kalırdım. Eğer fiyatlar benzer olsa, Impreza olurdu tercihim.

Performans açısından bakarsak ben kesinlikle 2.4 Accord alırdım.

2R ile denedik, her iki araçta otomatik ve Accord eze eze bizi bir hal oldu.

Diğer aracın sahibide site üyelerinden Tago.

Eğer yaşadığınız şehirde kar yoksa ve standart bir kullaanıcıysanız bu iki araç arasında kesinlikle Accordu tercih edin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mtutun   
Guest mtutun

Zaten 2004'te ben de Accord'u tercih etmiştim, Uğur. Ama 2007'de işler değişti. Legacy Accord'un donanımını yakaladı ve güç dengesi de değişti. Legacy'nin 2.0 motoru 165 bg ve Accord'un 155 bg idi. (O tarihte 2.4 artık gelmiyordu.) Awd avantajı ağır bastı doğal olarak...

Sana bir soru; Şimdiki kasalarda donanımlar, güç, şanzıman hemen hemen aynı. Eğer fiyat da aynı olsa hangisini alırsın? Eğer Legacy 10 daha pahalı olsa hangisini alırsın?

Performans açısından bakarsak ben kesinlikle 2.4 Accord alırdım.

2R ile denedik, her iki araçta otomatik ve Accord eze eze bizi bir hal oldu.

Diğer aracın sahibide site üyelerinden Tago.

Eğer yaşadığınız şehirde kar yoksa ve standart bir kullaanıcıysanız bu iki araç arasında kesinlikle Accordu tercih edin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest UĞUR YUMAK   
Guest UĞUR YUMAK

Zaten 2004'te ben de Accord'u tercih etmiştim, Uğur. Ama 2007'de işler değişti. Legacy Accord'un donanımını yakaladı ve güç dengesi de değişti. Legacy'nin 2.0 motoru 165 bg ve Accord'un 155 bg idi. (O tarihte 2.4 artık gelmiyordu.) Awd avantajı ağır bastı doğal olarak...

Sana bir soru; Şimdiki kasalarda donanımlar, güç, şanzıman hemen hemen aynı. Eğer fiyat da aynı olsa hangisini alırsın? Eğer Legacy 10 daha pahalı olsa hangisini alırsın?

Abi aracın içindeki incik boncuk donanımlar hiç bir zaman benim için bi etken olmuyor.

Otomatik far yıkama, bilmem ne özellikli klima, ön arka park sensörü vs vs vs.

Bence hepsi çöp.

Eğer Accord karşısında rezil olmayacak kadar güçleri denk ise Leg alırdım.

Ama almadan önce her iki aracıda yan yana otobanda denerdim abi.

Abi bu 3 litre 245 hp atmosferik Legacy'ler tam olarak ne diye geçiyor ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mtutun   
Guest mtutun

3 litre, 245 hp Legacy'ler katır ölüsü diye geçer!

Katır yüksek tokunu, ölü de 2.el fiyatını ifade ediyor. Atmosferik kelimesi de sıfır model fiyatını ifade ediyor!

Nasıl geçecek oğlum? 3.0 litre Legacy diye geçer!

Abi aracın içindeki incik boncuk donanımlar hiç bir zaman benim için bi etken olmuyor.

Otomatik far yıkama, bilmem ne özellikli klima, ön arka park sensörü vs vs vs.

Bence hepsi çöp.

Eğer Accord karşısında rezil olmayacak kadar güçleri denk ise Leg alırdım.

Ama almadan önce her iki aracıda yan yana otobanda denerdim abi.

Abi bu 3 litre 245 hp atmosferik Legacy'ler tam olarak ne diye geçiyor ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest UĞUR YUMAK   
Guest UĞUR YUMAK

3 litre, 245 hp Legacy'ler katır ölüsü diye geçer!

Katır yüksek tokunu, ölü de 2.el fiyatını ifade ediyor. Atmosferik kelimesi de sıfır model fiyatını ifade ediyor!

Nasıl geçecek oğlum? 3.0 litre Legacy diye geçer!

Hayır abi , 6 tokmak diye geçiyor :):D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mtutun   
Guest mtutun

O da güzelmiş! Uğur şaka bir yana bu 3.0 Legacy'lerden bir miktar 2004 ve 2005 olarak gelmişti ama hiç satışta görmüyorum. Bu araçlarda E-5AT şanzıman ve VTD awd var. 245 bg naturel güç. Mükemmel dengeli bir şasi. Ben Outback değil, Legacy 3.0 istemiştim ama Türkiye'ye gelmiyordu artık.

Hayır abi , 6 tokmak diye geçiyor :):D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×