Jump to content
emre-sti

4. nesil Subaru Legacy 2004-2009 BL-BP

Recommended Posts

emre-sti    567
emre-sti

Bu başlıkta sadece ülkemize ithal edilen Legacylere değinildi dünya genelinde farklı verisyonları var.

2003 yılında çıkan 4. nesil Legacy ülkemize 2004-2009 yılları arasına ithal edildiler.

2004 yılında ülkemize gelen modeller 2.0 SOHC motor 138hp ile geldiler.

2004-2005 SOHC motor 138 hp liklerden bazılarının kaputu sacdan yapılma ve çok ağır, 2006 sonrasında ise alüminyum(hafif) kaputa geçildi

Comfort (Baz model) - Elegance (dolu model) donanımları var.

Elegance donanımda ilk yıllarda  deri döşeme olmayanları da var ama genelde deri döşemeye sahipler. Comforlartda 4 hava yastığı ve track çalan teyp, elegance larda 8 hava yastığı, track çalan 6 lı cd değiştiricisi olan teyp, elektrikli koltuk ve sis farı bulunmuyor araçlarda. 16" jantlarla geldi

Çok nadir 2005 modeller, 2006ların tamamında 2007 modellerin büyük çoğunluğunda DOHC motora geçildi ve gücü 165 hp e çıktı. 2006 dan itibaren sis farı comfort elegance fark etmeksizin standart oldu. DOHC motorlarda 17" jantlar standart oldu

2005-2006-2007(Si,drive) yıllarında 3.0 6 silindirli 245hp lik modeller geldi.

2007 yılında araçlar makyajlandı.

Güncellemeler:

  Dış kısımda

-Yeni ön  şeffaf ön far (Xenon ve far yıkama standart )

-Yeni  tasarım 17" çelik jantlar.

-Yeni arka stop grubu, sis farları arka tampona indirildi,

- Yeni sis farları

- Aynalardaki sinyaller alt kısımdan orta kısıma alındı

- Ön ızgaranın alt ve üstü de krom kaplama oldu

  İç kısımda:

-Baz modellere de 8 hava yastığı standart olarak geldi.

-Yeni direksiyon simidi ve hız sabitleme kontrolü direksiyona geldi (aynı direksiyon 2008 sonrası impreza ve foresterlarda da kullanıldı)

- Koltuklar biraz daha genişletildi (bir önceki nesilde yan destekler biraz fazla idi kiloluları sıkıştırabiliyordu)

- 6 lı cd değitiricili mp3 çalabilen torpido da aux girişi olan yeni tasarım teybe geçildi,

- Orta konsol, vites çerçevesi değişti, torpidoda şerit eklendi.

- Klima çift bölgeli oldu.

- Elegancelarda arka koltuklara klima  çıkışı eklendi.

- Gösterge ibresi değişti dipten sona şnce olan ibre dipte bir çemberle süslendi gösterge çevresindeki beyaz ışık kırmıza döndü

- direksiyon derinlik ayarı geldi

2008 yılında 165hp olan motor gücü 150hp e indirildi. Yakıtta %8 tasarruf sağlandı.

2009 yılında, teyp kontrolü direksiyona eklendi, F1 vites seçeneği geldi ve en önemlisi VDC sistemi olmaya başladı, ve ön panjur petek ızgara şeklinde oldu, arka koltukların katlanma özelliği geldi, ve limited donanımlılar geldi(benzinli modeller için)

2009 yılında ilk nesil Boxer Dizel motor 5 ileri manuel vitesi seçeneği ile ülkemizde satışa çıktı. Krank sorunu nedeni ile motorlar garanti kapsamında değiştirildi.

Arkadaşlar böyle hızlı bir taslak hazırladım, eksiklerimi bildirirseniz mesajı güncelleyebilirim. Resimler ileride eklenecektir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
static    76
static

2009 larda sanziman ve motor daha fazla korumaya alindi. Motor yuksek devirlerde kesiciye girmezken onceki modellerde kesiciye girebiliyor.  Yuksek devir ve hizlarda 4 ncu vitesten 3 e gecmenin siniri azaltildi. Onceki modellerde aralik daha fazla.

Makyajsiz modellerde manuel far yukseklik ayari varken makyajlilarda hid otomatik yukseklik ayarina sahip farlar geldi.

Benimde aklıma gelenler bunlar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mfö    1
mfö

güzel çalışma oluyor biraz daha anlatırsanız legacy alacağız zaten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

2009 larda sanziman ve motor daha fazla korumaya alindi. Motor yuksek devirlerde kesiciye girmezken onceki modellerde kesiciye girebiliyor.  Yuksek devir ve hizlarda 4 ncu vitesten 3 e gecmenin siniri azaltildi. Onceki modellerde aralik daha fazla.

Makyajsiz modellerde manuel far yukseklik ayari varken makyajlilarda hid otomatik yukseklik ayarina sahip farlar geldi.

Benimde aklıma gelenler bunlar.

motor konusunu bilmiyordum,

xenon farlarda otomatik far yükseklik ayarı ve far yıkama olmak zorunda zaten, çakma xenoncular o yüzden göz alıyor.

makyajlı kasalarda gösterge ibresi şeklide değişti de 2009 larda mı 2007 lerde mi değişti çıkaramadım

Share this post


Link to post
Share on other sites
static    76
static

motor konusunu bilmiyordum,

xenon farlarda otomatik far yükseklik ayarı ve far yıkama olmak zorunda zaten, çakma xenoncular o yüzden göz alıyor.

makyajlı kasalarda gösterge ibresi şeklide değişti de 2009 larda mı 2007 lerde mi değişti çıkaramadım

2007 den itibaren değişti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

güzel çalışma oluyor biraz daha anlatırsanız legacy alacağız zaten :)

2009 alın hiç düşünmeyin çok zevkli araba

Share this post


Link to post
Share on other sites
mfö    1
mfö

2006-2007 legacy sw lerde motor özellikleri aynı mı değişiklikleri var mı?

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

yüksek ihtimal 165hp, bazıları150 hp ve bunlarda yakıtta %8 daha tasarruflu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aydın Gündüz    44
Aydın Gündüz

benimki 2008 SW radio CD palyer ünitesinde AUX kontrolü var ama orta konsolde aux girişi yok, orta konsola aux girişi yaptırmanın maliyeti ne olur tecrübe fiyat bilgisi olan varsa paylaşabilir mi

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

Torpido icinde sol yan duvarın üst kısmına baktınız mı?

Böyle bir şey olması lazım ec15f0954fbd96ed748f4e44f2973f28.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
basscanabi    32
basscanabi

Merhaba

Çok farklı özelliklerde legacy getirmişler. Sağdan direksiyonlu araçlarda teyp tam tersi :) ses düğmesi sağda. Benim araç kumaş koltuk, 17" jant (orijinalleri) sis farı, far yüksekliği ayarlanabiliyor.8 hava yastığı. Cd changer yok. 2.0 NA sohc 138 Hp kesiciye giriyor Allahı'ma bin şükür :) az yakıyor çok kaçıyor. Yapanın elleri dert görmesin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chnalbayrak    10
chnalbayrak

138 hp olanlar ile 165 hp olanlar arasında acaba performans ve yakıt tüketimi arasında hissedilir bir fark var mıdır? Her iki aracı da kullananlar varsa, bilgi paylaşımında bulunursa sevinirim..

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

Yakıtı bilmiyorum ama performans ciddi fark var alaettin abi denedi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aydın Gündüz    44
Aydın Gündüz

Torpido icinde sol yan duvarın üst kısmına baktınız mı?

Böyle bir şey olması lazım ec15f0954fbd96ed748f4e44f2973f28.jpg

didik didik aradım bulamadım jack girişi hiçbiryerde yok, orta konsolda alan hazır haftasonu yaptıracağım bir kablo ve soketle iş çözülecek gibi duruyor, işlem sonrası paylaşım yapacağım

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

2004-2005 SOHC 138hp liklerin kapuyu çelik sacdan yapılma ve oldukça ağır, 2006 ve sonrasında ise alüminyum kaputa geçildiğini geçen fark ettim

Share this post


Link to post
Share on other sites
static    76
static

Benim 2004 legacy nin on kaputu aliminyumdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
static    76
static

Bu arada iki kasa arasindaki bi farkta  makyajsiz olanlarda direksiyonda derinlik ayari yokken makyajli olanlarda derinlik ve yukseklik ayari var.

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

Senin Legacy de amma farklıymış yauv. Alaattin abinin elegance deri döşeme sunrooflu modelinin kütük gibi kaputu var ve direklerde srs airbag yazısı var

Share this post


Link to post
Share on other sites
static    76
static

Emre bilmiyorum ama sen bi kac legacye daha bak istersen. Olanin disinda bisey söylemiyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

Tamam bakayım biraz daha, eyirbeg konusunda anlaştık?

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

Emre bilmiyorum ama sen bi kac legacye daha bak istersen. Olanin disinda bisey söylemiyorum.

Senin kaput sonradan değişmiş olabilir mi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
static    76
static

Tamam bakayım biraz daha, eyirbeg konusunda anlaştık?

Anlastik sikinti yok senin dedigin gibi. Donanimlar arasinda airbag farki varmis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
static    76
static

Senin kaput sonradan değişmiş olabilir mi ?

Yok degismeyle ilgili hic bir emare yoktu. Boya da yoktu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
serdaruz    0
serdaruz

3 sene boyunca 2008 elegance modelini kullandım, orta konsolda aux girişi yoktu ankara serviste fiyat almıştım 2012 yılında ki rakamlara göre 165 TL fiyat istemişlerdi. Bende vazgeçmiştim. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites



×