Jump to content
Misafir

Araçta az miktarda da olsa elektirik kaçağı olduğu nasıl anlaşılır?

Tavsiye Edilen Mesajlar

Misafir   
Misafir

Arkadaşlar herkese merhaba. Aracımızın teyp yada benzeri "akü" ile beslenen parçalarında elektrik kaçağı olup olmadığı nasıl anlaşılır(yani biz kontağı kapatsakta aküden beslenmeye devam eden aksamlar olabilirmi kaçak nedeniyle) bunu anlamanın bir yolu varmıdır?

şimdiden cevaplarınız için hepinize teşekkür ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    564
emre-sti

akü negatif kutup başını sökün, kabloyu aküye yaklaştırın elektrik atlama sesi varsa kaçak vardır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir   
Misafir

emre harici bir kabloyumu yaklaştıracağız.Araca zarar vermesin bu durum.

Bu aküde kaçak olup olmadığını mı anlamaya yarıyor ? yoksa benim sorduğum gibi  teyp yada başka bir elektronik aksamda  kaçak olup olmadığını anlamya yarıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    564
emre-sti

aküye bağlanan kabloyu söküp yaklaştıracaksın, varsa kaçak var kaçağın kaynağı aranacak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Salim    108
Salim

Oto elektrikcilerde kontrol kalemi gibi bişey var kontağı kapatıp aracın sasesine tutuyor ışık yaniyorsa kaçak var :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlter    419
İlter

Emre senin yöntem alarmı olan arabalarda işe yaramaz gibi geldi, sonuçta alarm sürekli az da olsa elektrik çekiyor, ışığı yanıp sönüyor falan. Bi de merkezi kilit kumandasının alıcısı da her daim elektrikle besleniyodur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Yılmazhan Yılmaz    44
Yılmazhan Yılmaz

profesyonel yardım almadan  bunu anlamanız çok mümkün değil, araç çalışmadığı halde illaki elektrik harcıyan bir aksam olabilir, örneğin aracın saati alarmı, merkezi kilidin (uzaktan kumandanın) sensörü gibi,

önemli olan husus bu harcamanın boyutu, bunu Emre'nin söylediği yöntemle çözemezsiniz, ancak bir ölçüm aleti ile bu harcamanın referans aralığını tespit edip olması gereken kadar mı harcıyor, olduğundan fazla mı? bundan sonra anlayabilirsiniz

Bu soruyu sormanızdaki amaç tam olarak nedir, şüphelendiğiniz bir durum mu var? Eğer öyle bir şüpheniz varsa aracı kontrol ettirmekte fayda var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Cherkess   
Guest Cherkess

Tahmin edeyim. Akü bitti kapıda kaldın değil mi ?

Şarj ettirdin şarj da tutmadı.

Hakan o akü değişecek kardeş. Şayet dediğim gibiyse.

Ayrıca akü genelde Marş dinamosundan kaçırır.

Ekstradan kontağı kapattığında sadece araç beynini saati ve kapı kumandasını besler onlar da çok şarj yemez.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İrfan ÖZKAN    275
İrfan ÖZKAN

Arkadaşlar herkese merhaba. Aracımızın teyp yada benzeri "akü" ile beslenen parçalarında elektrik kaçağı olup olmadığı nasıl anlaşılır(yani biz kontağı kapatsakta aküden beslenmeye devam eden aksamlar olabilirmi kaçak nedeniyle) bunu anlamanın bir yolu varmıdır?

şimdiden cevaplarınız için hepinize teşekkür ediyorum.

Çok basit....

ancak bu yöntemle sadece kaçak olup olmadığını bulabilirsiniz eğer kaçak varsa daha detaylı araştırmak zorunda kalırsınız...

3 veya 5 wattlık bir ampul alın ve akünün şasi kablosunu sökün ampulun eksi kısmını yani gövdesini sadece kablo kısmına sıkıca değdirin bu teması bozmadan ampulun artı ucu olan dip kısmındaki lehimli bölgeyi akünün eksi kutbuna değdirin ampul kızararakta olsa yanıyorsa kaçak var demektir, tüm bu işlemleri yaparken kontak kapalı olmalıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir   
Misafir

irfan abi, özgür abi ve diğer ismini uzunca yazamadığım arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum değerli yorumlarınız için.

özgür abi akü bitse kapıda kalsam ilk arayacağım isim sen olursun sivastan bi el at diye :):) henüz kapıda kalmadım ama aküyü şarj ettiğim halde ,sanki marşta bi değişme yok gibi. yani ilk basışta marş alıyor ama dokunur dokunmaz marş almıyor. buda benim hoşuma gitmiyor. biraz titizim araç konusunda sanırım:):)

akü konusunda soğuk marş gücü yüksek akü tercih edeceğim. senin tavsiyenede kesinlikle uyacağım... 

tekrar teşekkür ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir   
Misafir

profesyonel yardım almadan  bunu anlamanız çok mümkün değil, araç çalışmadığı halde illaki elektrik harcıyan bir aksam olabilir, örneğin aracın saati alarmı, merkezi kilidin (uzaktan kumandanın) sensörü gibi,

önemli olan husus bu harcamanın boyutu, bunu Emre'nin söylediği yöntemle çözemezsiniz, ancak bir ölçüm aleti ile bu harcamanın referans aralığını tespit edip olması gereken kadar mı harcıyor, olduğundan fazla mı? bundan sonra anlayabilirsiniz

Bu soruyu sormanızdaki amaç tam olarak nedir, şüphelendiğiniz bir durum mu var? Eğer öyle bir şüpheniz varsa aracı kontrol ettirmekte fayda var

yılmazhan  kaçak felan yokta benim akü aracı sürekli kısa mesafe kullanmaktan sanırım tam şarj olmuyor. bende bir yerden okudum kaçak varsa aküyü tüketir diye. bende bir sizlere sormak istedim.formdaki siz değerli arkadaşlarımdan bu gibi durumlar hakkında bilgi almak için yazdım. sorun yok çok şükür. teşekkür ederim yorumun için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Cherkess   
Guest Cherkess

Hakan eskiden daha mı iyi Marş alıyordu araban?

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Yılmazhan Yılmaz    44
Yılmazhan Yılmaz

yılmazhan  kaçak felan yokta benim akü aracı sürekli kısa mesafe kullanmaktan sanırım tam şarj olmuyor. bende bir yerden okudum kaçak varsa aküyü tüketir diye. bende bir sizlere sormak istedim.formdaki siz değerli arkadaşlarımdan bu gibi durumlar hakkında bilgi almak için yazdım. sorun yok çok şükür. teşekkür ederim yorumun için.

anladım hocam, neden sordum, babamın mondeonun aküsü bitmişti, dedik araç 60 bin olmuş normaldir değiştirelim, değiştirdik yani takılan akü de 3 hafta sonunda boşalınca sorunun park lambasının müşüründen olduğunu anladık aracın gece sol park lambası açık kalmış, sizde de akü zamanından önce bitmiş ise ve bundan şüpheleniyorsanız kaçaktan ziyade ekstra bir harcamanın da olup olmadığına bir bakın derim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir   
Misafir

Hakan eskiden daha mı iyi Marş alıyordu araban?

Özgür Kızılkaya

valla özgür abi aracın aküsünde şarjdan sonra hiç bi değişim olmadı yani bi fark yok. marş yine aynı oluyor. tek seferde alıyor ama marşı biraz basılı tutuyorum 2 sn kadar. aracın marşını biraz erken kessem araç tam istop edecek gibi oluyor sonra devir birden yükseliyor araç çalışıyor. durum bundan ibaret.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir   
Misafir

anladım hocam, neden sordum, babamın mondeonun aküsü bitmişti, dedik araç 60 bin olmuş normaldir değiştirelim, değiştirdik yani takılan akü de 3 hafta sonunda boşalınca sorunun park lambasının müşüründen olduğunu anladık aracın gece sol park lambası açık kalmış, sizde de akü zamanından önce bitmiş ise ve bundan şüpheleniyorsanız kaçaktan ziyade ekstra bir harcamanın da olup olmadığına bir bakın derim

şu şekilde bir soru soruyum ben. farlar açık diyelim  teyp te açık ben kontağı çekince bunların her ikisininde tüketimi kontağı çektiğim halde devam eder mi?  soru komik olabilir. bilgisizliğime verin bu konularda bilgim oldukça zayıf.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Cherkess   
Guest Cherkess

Subaru da kontağı çekince her ikisi de elektriği kesiyor. Ancak impreza larda ya da şöyle diyeyim 2008 sonrası subarularda kontağı çekince far sönüyor ama Farı kapatıp geri açınca kontaksız yanıyor.

Kontaksız çalışan bir lamba daha var o da tavan aydınlatma lambası.

Bence aküyü değiştir çünkü geçen benim kız tavan lambasını yakmış öyle unutmuşuz sabaha kadar yandı. Sabah ilk marşta çalıştı araç. Ama bizim Mazda da öyle bir akşam Yanık kaldı tavan lambası sabah takviye yaptık.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    564
emre-sti

otomatiklerde fren lambası da kontaksız çalışır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erhan_41    88
erhan_41

Benim de forester da kontağı kapatınca farlar yanmaya devam ediyor. vir defa acık unutyum ve akü gitti....o günden beri dikkat ederim bu hususa

erhan_41 / Bandırma

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
OktayC    1
OktayC

Arkadaşlar herkese merhaba. Aracımızın teyp yada benzeri "akü" ile beslenen parçalarında elektrik kaçağı olup olmadığı nasıl anlaşılır(yani biz kontağı kapatsakta aküden beslenmeye devam eden aksamlar olabilirmi kaçak nedeniyle) bunu anlamanın bir yolu varmıdır?

şimdiden cevaplarınız için hepinize teşekkür ediyorum.

hakan kontağı kapadığında mutlaka beslenen şeyler var bu çogu araç için böyle.

yazını ilk okudugumda kapıdan falan elektrik çarpılması oluyo diceksin sandım ama öyle birşey demiyorsun.

Kesin çözüm arıyorsan sana bir yöntem söylim, ölçü aletidir 10 tl lik bir ölçü aletiyle kesin cevap bulabilirsin. Yüksek bir değer çıkarsa mutlaka fazladan kaçan bir akım vardır.

bir ölçü aletini akünün + veya - kutpuna seri bağlayarak ne kadar akım gidiyor  görebirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İrfan ÖZKAN    275
İrfan ÖZKAN

hakan kontağı kapadığında mutlaka beslenen şeyler var bu çogu araç için böyle.

yazını ilk okudugumda kapıdan falan elektrik çarpılması oluyo diceksin sandım ama öyle birşey demiyorsun.

Kesin çözüm arıyorsan sana bir yöntem söylim, ölçü aletidir 10 tl lik bir ölçü aletiyle kesin cevap bulabilirsin. Yüksek bir değer çıkarsa mutlaka fazladan kaçan bir akım vardır.

bir ölçü aletini akünün + veya - kutpuna seri bağlayarak ne kadar akım gidiyor  görebirsin.

+5353

En doğrusu bu ama küçük bir risk var 10A üzerinde kaçak varsa veya bir akım çekiliyorsa ölçü aleti hasar görebilir, zira çoğu AVOmetreler 10 Ampere kadar ölçüm yapabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
OktayC    1
OktayC

Abi 10 amper gbi buyuk bi gucu arabada cekicek birsey varmi?

Var ise 10 amper insani kesinlikle oldurebilecek duzeyde bi akim degeri.

Ciddi bir durum kesinlikle dikkat etmek lazim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Orion    4
Orion

Merhaba,

Çok basit, 15tllik bir ölçüm cihazı alın videodaki gibi ayaklardan birini Amper ölçüm yerine bağlayın, siyah olan her zamankii yerinde olsun. Akünün kırmızı ucunu sökün ve multimetreyi amper ölçüm kısmını açın, multimeterenin bir ayağı akü başında diğeri kırmızı uça değsin, ölçtügünüz değer 0.02-0.06 arası ise normal değerdir. Alarm ve harici amfi gibi üniteler kontaktan hariç bağlandıysa etkileyebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali uslu    8
ali uslu

Lpg kaçağını çakmakla arayan bir memlekette yaşıyoruz bir sürü alternatif vardır :D

Erce abinin bahsettiği kesin çözüm sanırsam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
olcaytosun    2
olcaytosun
11.12.2014 at 16:48, Orion :

Merhaba,

Çok basit, 15tllik bir ölçüm cihazı alın videodaki gibi ayaklardan birini Amper ölçüm yerine bağlayın, siyah olan her zamankii yerinde olsun. Akünün kırmızı ucunu sökün ve multimetreyi amper ölçüm kısmını açın, multimeterenin bir ayağı akü başında diğeri kırmızı uça değsin, ölçtügünüz değer 0.02-0.06 arası ise normal değerdir. Alarm ve harici amfi gibi üniteler kontaktan hariç bağlandıysa etkileyebilir.

 

2008 impreza at için servisten öğrendiğim kadarıyla sabit kilitli durduğu zamanlarda 0.15A harcar dediler, bnim araç 0.22A gösteriyo, ben bu videodaki yöntemle geri vites lambasına kadar geldim kaputun altindaki geri vites lambası sigortasini sökünce 0.15 oluyo, geri vites lambasını led yapmiştım o 0.07A kaciriyormuş, yani led ampuller insanin canini çok sıkabiliyor... acaba 0.15A Çok değilmi, birisi ölçse eklentisi ledi olmayan bir stok araç ( bekleme durumunda merkezi kilit ve immobilizer harcama yapar) basit bi hesapla : 0.15 X 24 saat = 3.6A yapar bir günde 3.6A X 15 gün 54A yapar bende 74A lik akü var 3 aylik akü varta, 74-54= 20A araç çalışması için yetmez bence ki bide 15 gün beklemesinden dolayıda aküde kayiplar olur. stok araçta olan akünün amperi galiba 60A civarı, yani 2008 yilinda sifir km bir impreza alacagim ve bu araç 10 gün çalışmayınca aküsü bitecek...

şok şok şok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×