Jump to content
26cuneyt

Outback 3.0 R H6- LPG ile ilgili sorunlar

Tavsiye Edilen Mesajlar

26cuneyt    1
26cuneyt

Arkadaşlar yaklaşık 6 aydır kullandığım aracımdaki LPG kaynaklı sorunlarım var.

Aracı aldığımda 95.000 km idi . Yaklaşık 1000 km yol yaptıktan sonra LPG taktırdım.

Benzinle kullanırken hiç bir sorun yaşamadım.

LPG takıldıktan sonra , belki 500 km yaptığımda şöyle bir sorun ortaya çıktı :

Araç N de ve P de iken devir dalgalanması oluyordu.Ve stop ediyordu.

LPG de D de iken ve benzinde herhangi bir konumda bu sorunu yapmıyordu.

Yalnız çok nadir olarak virajlarda falan yavaşlayıp devam edecek iken de 3-5 sefer

hareket halinde iken de stop etti.

LPG de iken klima açık olursa dalgalanma da yapmıyordu , stop da etmiyordu..

LPG taktırdığım yere telefon açtım. Boğaz kelebeği temizliği yaptırın dedi. 2 kere yaptırdım.

Bujilerden olabilir dedi. Bujileri de değiştirdim. Ama değişen bir şey olmadı.

son olarak aracı montaj yapan yere bıraktım . Tam bir hafta araç orada kaldı.

Tesisatı değiştirdiler, ecu yu değiştirdiler, 2 tane enjektör değişti. Ama sonuç değişmedi.

Usta arıza motordan kaynaklı dedi.

Lpg den kaynaklanmıyor dedi.

2. ve 4. silindirlerde bir sorun var diyor. Sübap sıkışması , kaçağı vs. olabili diyor.

o yüzden 2 ve 4. enjektörleri biraz kıstım diyor.

Benzinde hiç bir sorun yaşamamıştım bu olaydan sonra aracın dengesi daha da bozuldu.

Benzinde de stop etti.

ilk çalışmada araç zor çalışır oldu. İlk çalışmada lpg bitti sinyali veriyor ve komitatörden 6-7 kez aç kapa yaptıktan sonra sinyal kesiliyor. Bundan sonra da lpg ye çok geç geçiyor.

Kit teleflex..

ARaç şu an 107.000 km de ..

Bunun gibi bir sorun yaşayan oldu mu ?

Ne önerirsiniz ?

Teleflex kit kullanan var mı aranızda ?

Bir usta prins bu araçlar ile daha uyumlu dedi . Aslı var mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

Öncelikli olarak geçmiş olsun. Kiti taktırdıgınız yer daha önce h6 motora lpg uygulamışmıydı?

Subaru Almanyda daha önce garantili olarak takılan Teleflex kitler lpg enjektorlerınden dolayı çıkan problemlerden dolayı garanti kapsamı dışına alınarak sökülmeye başladıgı bilgisini vermişti yurtdışı forumda bi arkadşımız.

Ayrıca benım lpg taktırdıgım yerde Teleflex yetkili bayisiydi ama elınde teleflexın enjektorlerınden kaynaklı problemden dolayı Teleflex takmadıgını ve markanın ürünün arkasında durmadıgını söylemişti. Ellerınde yaklaşık 30-40 tane Teleflex enjektörü vardı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

Bende kit olayını çok araştırmıştım. Şu anda piyasadaki en iyi lpg enjektörlerinin başında Prins in kullandıgı Khein enjektörler oldu gu bilgisine ulaştım ve prins vsi-2 taktırdım ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
26cuneyt    1
26cuneyt

Öncelikli olarak geçmiş olsun. Kiti taktırdıgınız yer daha önce h6 motora lpg uygulamışmıydı?

Subaru Almanyda daha önce garantili olarak takılan Teleflex kitler lpg enjektorlerınden dolayı çıkan problemlerden dolayı garanti kapsamı dışına alınarak sökülmeye başladıgı bilgisini vermişti yurtdışı forumda bi arkadşımız.

Ayrıca benım lpg taktırdıgım yerde Teleflex yetkili bayisiydi ama elınde teleflexın enjektorlerınden kaynaklı problemden dolayı Teleflex takmadıgını ve markanın ürünün arkasında durmadıgını söylemişti. Ellerınde yaklaşık 30-40 tane Teleflex enjektörü vardı.

Benim daha önceki aracım olan Accord da ( 2000 cc) , teleflex kit vardı.

2 sene belki 60000 km civarı yol yaptım bir tek sorun yaşamadım. Bu yüzden bu aracıma da Teleflex taktırdım.

Bu enjektör sorunu son zamanlarda gelişen bir problem mi acaba ? Ve çözümü var mı ?

Ayrıca şu da aklıma gelmiyor değil : Bu enjektörler arızalı ise değişene kadar araca bir zarar vemiş midir ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

Başka araçlarda montaj veya enjektorde pek sıkıntı olmayabiliyor. Ama konu Subaru ve Boxer motor oldumu;

En iyi kit,iyi usta ve iyi montaj üçlüsünün aynı paydada olması gerekıyor bence..

Zamanı konusunda bilgim yok fakat bizim ustanın elinde bi sürü kalmış ve kullanıcı hatası deyip geriye almamış Teleflex enjektorleri..

Lpg enjektöründe nasıl kullanıcı hatası olur diyesi geliyor insanın?

Araca verecegi zarar belki yakıt oranını ayarlayamamasından dolayı zengin yada fakir karışımda kullanmışsınızdır aracı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

Siz bence en iyisi yakınlarınızdaki yetkili bi servise gidip motor kompresyonunu,bujıleri vs.. Bi kontrol ettirin eger onlarda sorun yoksa lpg ustanızın başını ağrıtabilirsiniz ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
26cuneyt    1
26cuneyt

Başka araçlarda montaj veya enjektorde pek sıkıntı olmayabiliyor. Ama konu Subaru ve Boxer motor oldumu;

En iyi kit,iyi usta ve iyi montaj üçlüsünün aynı paydada olması gerekıyor bence..

Zamanı konusunda bilgim yok fakat bizim ustanın elinde bi sürü kalmış ve kullanıcı hatası deyip geriye almamış Teleflex enjektorleri..

Lpg enjektöründe nasıl kullanıcı hatası olur diyesi geliyor insanın?

Araca verecegi zarar belki yakıt oranını ayarlayamamasından dolayı zengin yada fakir karışımda kullanmışsınızdır aracı..

Sübaplara zarar vermiş olması korkutuyor beni ..

Ayrıca montajı yapan usta subaplara falan bakılmalı , kapak contasına bakılmalı diyor.Ama ısrarla bence böyle kullanıp bir 50.000 km falan sonra baktırırsınız diyor.

Sanki şu anda açıp bakmamamı istemiyor, görmemi istemedği birşey mi var diye düşünüyor insan..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

Ya da vaktiniz varsa gelin Antalyaya önce Ymz Subaru Yılmaz ustam bi baksın benzinde sıkıntı yoksa subaru konusunda lpg takma uzmanı Hba otogaz İbrahim usta sorununuzu bulur bence ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlter    419
İlter

Geçmiş olsun, benzinde saat gibi çalışan araba lpg takıldıktan sonra sapıtıyorsa ve usta kusuru motora atıyorsa o ustadan kaçın bi an önce arabanızı daha da rezil etmeden evvel.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

Sübaplara zarar vermiş olması korkutuyor beni ..

Ayrıca montajı yapan usta subaplara falan bakılmalı , kapak contasına bakılmalı diyor.Ama ısrarla bence böyle kullanıp bir 50.000 km falan sonra baktırırsınız diyor.

Sanki şu anda açıp bakmamamı istemiyor, görmemi istemedği birşey mi var diye düşünüyor insan..

bana usta öyle bi cevap verse yavaşça oradan uzaklaşır ve bir daha ugramazdım o ustanın yanına. 50k km geçtikten sonrada subaplar bozulmuş deyip kendine toz kondurmadan işin içinden sıyrılma ihtimali yüksek..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Cherkess   
Guest Cherkess

Aküyü ölçtürdünüz mü?

Ilk başta ona bakılması lazım sonra boğaz kelebeğine sonra gaz basıncının normal olup olmadığına bakılmalı. Sonra h6 gibi büyük motora uyumlu regülatör kullanıp kullanmadıklarına bakılmalı çünkü büyük motorlar bazen çift regülatör isteyebilir. Ayrıca enjektör tipi araç beygirini destekliyor mu ona da bakılmalı. sonra Maf sensörüne sonra oksijen sensörüne bakılmalı. Hiç biri değilse olma ihtimali düşük ama krank devir sensörüne bakılmalı.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Cherkess   
Guest Cherkess

Ayrıca enjektöre giden hortumlardan biri diğerlerinden beş cm uzun olsa bu sıkıntıları yaşatır size.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
engin67    3
engin67

Cüneyt,ibrede dalgalanma oluyor değil mi benim anladığım kadarı ile ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
26cuneyt    1
26cuneyt

Aküyü ölçtürdünüz mü?

Ilk başta ona bakılması lazım sonra boğaz kelebeğine sonra gaz basıncının normal olup olmadığına bakılmalı. Sonra h6 gibi büyük motora uyumlu regülatör kullanıp kullanmadıklarına bakılmalı çünkü büyük motorlar bazen çift regülatör isteyebilir. Ayrıca enjektör tipi araç beygirini destekliyor mu ona da bakılmalı. sonra Maf sensörüne sonra oksijen sensörüne bakılmalı. Hiç biri değilse olma ihtimali düşük ama krank devir sensörüne bakılmalı.

Özgür Kızılkaya

Hocam akü yeni . Boğaz kelebeği temizliği 2 kez yapıldı.

Bu sensörlerde sorun olsa , benzinde de belli etmez mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
26cuneyt    1
26cuneyt

Cüneyt,ibrede dalgalanma oluyor değil mi benim anladığım kadarı ile ?

Devir dalgalanıyor , araç titriyor ve bazen de stop ediyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
engin67    3
engin67

O zaman en basitinden başla,Lpg dönüşümü sırasında yada daha sonra boğaz kelebeği temizliği yapılırken açı sensörünün ayarını bozmuş olabirler,önce bu sensörün pozisyonu ile oynayın ayarına oturtmaya çalışın,bununla ilgili bir resim paylaşayım daha iyi anlaman açısından..

0b7qaY.jpg

Bir sonuç alamazsan Özgür ün dediği gibi krank sensörü arızası da olabilir,bu işlemden sonra da ona bakarsınız..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
c_volkan    0
c_volkan

Cüneyt bey aynı motor ve sistem değil ama benim başıma da geldi gibi bu olay. LPG yi yeni taktırdığımda titreme, devir düzensizliği ve stop etme durumu bende de vardı. Referansları daha kuvvetli olan bir LPG dönüşüm merkezine gidip tekrar ayar yapıldı ve sorun çözüldü. ilk önce bende sensörlerle felan çok oynadım ama nafile, yeni ayarla sorun çözüldü...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
26cuneyt    1
26cuneyt

Videosunu youtube ye yükledim . Etraftan gelen ses benim araçtan değil. Araca gaz verilmeden rölanti pozisyonunda..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

belirgin bi dalgalanma var.Stop edecekmiş gibi olup yükselıp düşüyor..

Lpg den sonra olduysa önce lpg ayarlarını iyi bir yerde yaptırmalı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

bu dalgalanma araca yük bindiğinde nasıl oluyor?klıma açık veya fan açınca?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
26cuneyt    1
26cuneyt

belirgin bi dalgalanma var.Stop edecekmiş gibi olup yükselıp düşüyor..

Lpg den sonra olduysa önce lpg ayarlarını iyi bir yerde yaptırmalı..

Sonunda stop ediyor zaten kendiliğinden. Benzinde yok hocam. Araçtan soğuttu beni bu sorun..

Klima açıkken dalgalanma çok azalıyor. Yok denecek kadar az..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

Sonunda stop ediyor zaten kendiliğinden. Benzinde yok hocam. Araçtan soğuttu beni bu sorun..

benzinde olmuyorsa öncelıkle fazla masraf yapmadan lpg ayarlarına veya lpg enjektörlerine bi baktırın derim ben..Rolantı devrındekı gaz değerini yükselterek de sorun çözülebilir mi diye aklıma gelıyor.Görüntü rölantıdeyken gaz kesıklık yapıyor gibi yada enjektorlerın birinde sıkıntıda olabılır.

Ama en iyisi bu işten anlayan lpg ustasına gidip ayarları gözden geçirmek..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

bu vıdeodakı vatandaştada sizinkıne benzıyoe gibi..Altında açıklamalar var ama tam tercume edersenız belkı kafanızda bişeyler oluşur..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ceyhunugur    26
ceyhunugur

ıstanbula gelın bır baktırın yoksa bu sorunlardan kurtulamazsınız

ıstanbulda daha fazla seçenek var daha fazla usta var hem lpg hem subaru ustası olarak sorunu çözebılırsınız

eskışehır ıstanbula kaç km ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
26cuneyt    1
26cuneyt

ıstanbula gelın bır baktırın yoksa bu sorunlardan kurtulamazsınız

ıstanbulda daha fazla seçenek var daha fazla usta var hem lpg hem subaru ustası olarak sorunu çözebılırsınız

eskışehır ıstanbula kaç km ?

Hocam ben de başlangıç ta da sizin gibi düşündüm ve montajı İstanbul da yaptırdım. 6 ay oldu montaj yapılalı ama sorunlar devam ediyor.  Geçen hafta da 1 haftalığına aynı yere bıraktım aracı ama çözülmesi maalesef..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×