Jump to content
kkaya

Legacy Dönüşlerde Araç Kasıyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

kkaya    0
kkaya

merhaba arkadaşlar 2009 legacy  aracımla direksiyon tam sağ yada tam sol( yaparak manevra yaptığımda araçtan  kasma sesi geliyor özellikle lastikler yolunda gitmeyen bişeyler  var sebebi nedir daha önce başına gelen yada bilen arkadaşım varsa yardımcı olabilir mi ?

İrfan ÖZKAN tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
engin67    3
engin67

Tam sağ ve tam solda normaldir,ancak ses gereğinden fazla ise Direksiyon hidrolik yağını kontrol edip eksik var ise tamamlamak gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kkaya    0
kkaya

direksiyondan değil direksiyon gayet yumşak ve sessiz  sanki hareket halinde 4çekerde bir kasma var gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    565
emre-sti

Hızlı manevrada kasabilir 4 çeker sistemi tam olarak ayırmadığı için sizin aracınız manuel gücü %50 %50 ön arka dağılımı yapıyor. direksiyonu tam kırdığınızda hafif gerçi çekin direksiyon pompasının sağlığı için

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

Park halindeyken yapıyorsa direksiyon pompası zorlandığından olabilir bence..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İrfan ÖZKAN    275
İrfan ÖZKAN

merhaba arkadaşlar 2009 legacy  aracımla direksiyon tam sağ yada tam sol( yaparak manevra yaptığımda araçtan  kasma sesi geliyor özellikle lastikler yolunda gitmeyen bişeyler  var sebebi nedir daha önce başına gelen yada bilen arkadaşım varsa yardımcı olabilir mi ?

Sistemi tam bilemiyorum ama viskoz ayırmıyor olabilir kanaatindeyim öncelikle sigorta kutusunda FWD sigortasını takıp deneyin sorun olmazsa viskozu gösterin kanaatindeyim...

Anlattığınız durumdan çıkarımım ön ve arka tekerleklerin tur farkını giderme sorunu yaşıyorsunuz bu nedenle problemi viskoza bağladım, FWD sigortasını taktığınızda sorun çözülürse doğru tespit diye düşünülebilir!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    565
emre-sti

2009 dizel manuel vites , manueller sigorta ile fwd ye dönüşemiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
engin67    3
engin67

Direksiyon kutusu yada pompasında sıkıntı yok ise Ön yürür de bi sıkıntı var diyebiliriz o halde.Aks gurubu filan bi gözden geçirilebilir..Aman yanlış bişey söylemiyim arkadaşlar beni düzeltsinler yanlışım var ise.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İrfan ÖZKAN    275
İrfan ÖZKAN

2009 dizel manuel vites , manueller sigorta ile fwd ye dönüşemiyor

Bir çözüm bulmak gerek bakalım ne bulabiliriz. Bir şekilde iptal etmek gerek AWD yi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    565
emre-sti

Arkalara giden şarftı sökmekten başka çözüm yok manuellerde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İrfan ÖZKAN    275
İrfan ÖZKAN

Bir yerde okudum sanki sigorta da takılabiliyormuş diye sigorta tablosuna bakmak lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kkaya    0
kkaya

irfan abinin dediği çok mantıklı bencede sorun ondan kaynaklanıyor olabilir fwd sigorta 2 çekere mi düşüyor aracı tam olarak konuya hakim değilim viskoz önle arkanın bağlantısını mı kesiyor birde bu parçayı nerden ne şekilde temin edebilirim teşekkürler..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Osırıs    0
Osırıs

direksiyondan değil direksiyon gayet yumşak ve sessiz  sanki hareket halinde 4çekerde bir kasma var gibi

Abi en büyük tahminim üzülerek söylüyorumki viskos :(

Aynı sıkıntı bendede vardı hart hurt sürtme ve kasılma sesi geliyosa %90 ihtimalle viskos'unda sıkıntı var. Ve ne yazıkki tamir imkanıda yok. Çok zor eğer viskosu dağıttıysan. Ve yine üzülerek söylüyorumki ciddi pahalı bir parça.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kkaya    0
kkaya

daha önce formda bu konu hakkında konuşulmuş bende orayı kopyaladım Alıntı (Bu mükemmel yol tutuş ve güvenliğin aktarma organlarında en çok yorduğu parçalar önce debriyaj ve sonrasında viskoz'dur.

Viskoz; Şanzumanın en sonunda ( arkaya doğru ) , şaftın şanzumana girdiği yerdedir. Çok ciddi yüklere maruz kalmaktadır. Lakin bir o kadar da sağlamdır.

Aracınızı  sıfırdan çok fazla sert şekilde kaldırıyorsanız, çok fazla el freni çekerek kullanıyorsanız veya donuts , yani patinaj ile sıfır çiziyorsanız viskozun ömrünü çok hızlı şekilde kısaltırsınız.

Tamiri söz konusu değildir ve sıfırı 1600 TL + kdv olması gerekiyor. )

sorun çiddi anlaşılan :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kkaya    0
kkaya

yurt dışında daha ucuzdur bulabilirmiyim acaba bilgisi olan var mı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
engin67    3
engin67

yurt dışında daha ucuzdur bulabilirmiyim acaba bilgisi olan var mı

Yahu dur hele önce bir usta ya göster hemen kalktın ayağa,bakılır bi şekilde çaresine..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Osırıs    0
Osırıs

daha önce formda bu konu hakkında konuşulmuş bende orayı kopyaladım Alıntı (Bu mükemmel yol tutuş ve güvenliğin aktarma organlarında en çok yorduğu parçalar önce debriyaj ve sonrasında viskoz'dur.

Viskoz; Şanzumanın en sonunda ( arkaya doğru ) , şaftın şanzumana girdiği yerdedir. Çok ciddi yüklere maruz kalmaktadır. Lakin bir o kadar da sağlamdır.

Aracınızı  sıfırdan çok fazla sert şekilde kaldırıyorsanız, çok fazla el freni çekerek kullanıyorsanız veya donuts , yani patinaj ile sıfır çiziyorsanız viskozun ömrünü çok hızlı şekilde kısaltırsınız.

Tamiri söz konusu değildir ve sıfırı 1600 TL + kdv olması gerekiyor. )

sorun çiddi anlaşılan :(

Abi bana en ucuz fiyat veren 2000 lira + kdv idi ve türkiyede yok parça. Yurt dışından gelicek. Elinde olanlar bu paraya satıyo. Yada yurt dışından malzeme çektikleri dönemleri bekleyeceksin. Bana haziran-temmuz'u bekle 1600 + kdv'ye veririz demişlerdi. Yetkili bir serviste 2000 + kdv elimde var gel TAKALIM demişti :(

Çok araştırdım bu konuyu. 4 çekeri şuan kasıyor ve sağlıklı çalışmıyor. Çok büyük sorun değil. Arabanın yürürüne herhangi bir engeli yok fakat o çıkan ses varya cidden çok fena can sıkıyo. Özellikle benim gibi arabada sese takıntılı biriyseniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Osırıs    0
Osırıs

yurt dışında daha ucuzdur bulabilirmiyim acaba bilgisi olan var mı

Tabiri caiz ise ben deliler gibi araştırdım İstanbul'da 1 tane Subaru ustası var tamir ederim diyen. Diğerlerinin hiçbiri o riske girmek ve uğraşmak istemiyo. O yüzden direkt sıfır fiyat veriyolar. Özelden bana ulaş abi iletişim bilgilerini vereyim. İstanbul'dasın gördüğüm kadarıyla. Avrupa yakasında Bahçelievler'de bigün git bi teste çıksın nokta atışı sorunun ne olduğunu söyler sana. Ama aynı sorunları yaşamışız ve senin sıkıntında büyük olasılık viskos.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İrfan ÖZKAN    275
İrfan ÖZKAN

%100 viskoz diyemiyorum aracı görmeden ve test etmeden, bizdeki viskoz VW de haldex olarak geçiyor ve özel bir yağı olduğu söyleniyor, VW bu haldex yağını belli periyotlarda değiştiriyor, ancak özel ve pahalı bir yağ olduğunu biliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Osırıs    0
Osırıs

%100 viskoz diyemiyorum aracı görmeden ve test etmeden, bizdeki viskoz VW de haldex olarak geçiyor ve özel bir yağı olduğu söyleniyor, VW bu haldex yağını belli periyotlarda değiştiriyor, ancak özel ve pahalı bir yağ olduğunu biliyorum.

Subaru'da da durum aynı. İçersindeki yağ özel bir yağ ve ustanın söylediğine göre kutusu 2.500 lira filanmış. Az bir miktar koyuluyor içersine. Ben yaptırdım arabamı. Dün açtılar viskosun içine filan baktım. Cidden çok komplike bir parça. Yağıda değişik bir yağ :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yalvach    6
yalvach

Tüm forumdaşlara selamlar,

Benzer bir mesele olduğunu zannettiğim için başlık kirliliği yapmamak adına eski bir konuyu hortlatıyorum.

Okuduklarımdan tam olarak anlayamadım, viskoz dediğimiz parça sadece manuel vites araçlarda mı var yoksa otomatik Subarularda da var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    519
RSBurak

Manuellerde viskoz otomatiklerde MPT vardır abi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    832
SequentiaL

Tam dönüşlerde aracın kasması gitmek istememesi merkez difreransiyel sorununa işaret edebilir. Ustalardan işittiğim aracın kendini kasması dönüşlerde zorlanma hissi hareket etmek istememe gibi tepkileri olacağı yönünde. Bunu ilk duyduğumda bana mantıksız gelsede (dönüşlerde ön ve arka diferansiyele büyük görev düştüğü için) sonradan düşününce dönen aracın ön ve arka tekerleklerinin aynı çember üzerinde hareket etmediğini yani yuvarlak çizen bir aracın ön tekerleklerinin daha geniş arka tekerleklerin daha dar bir çember çizdiği aklıma geldi. Buda merkez diferansiyele ilk düşündüğüm şekilde görev düşmediği değil, ön ve arka diferansiyele göre daha az da olsa belli bir oranda ayırma görevi düştüğü idi. Dolayısıyla dönüşte zorlanan aracın merkez diferansiyeli görevini yapamamaktadır.

Zaten dönerken merkez diferansiyel ayırmasaydı (ön ve arka arasındaki farkı telafi etmeye gerek olmasaydı) orta diferansiyele hiç gerek yoktu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×