AHMET YAĞCI

2006 2.0 Subaru İmpreza Oksijen Sensörü Arızası

Bu konuda 48 ileti var

merhaba arkadaşlar.. 2006 model 2.0 otomatik subaru imprezam var bugün ustaya gittim bilgisayara bağlandı ve oksijen sensörü - 1  arızasının olduğunu gördük ve arızayı sil deyincede cihaz arızayı silmiyor..bunun üzerine usta bana bu sensör arızalı değişecek dedi..fakat hava filtresinin o siyah plastik emiş ucunu söküp baktığımızda iki tane sensör olduğunu gördük..şimdi benim sorum bu 1 nolu sensör hangisi acaba yardımcı olabilirmisiniz..sensörlerin bağlantı soketleri ve renkleri farklı.. biri gri renkte biraz küçük diğeri ise siyah renkte daha büyük..şimdi bu sensörlerin hangisi 1 numaralı sensör????çünkü arızalı olan o imiş...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1 Nolu olan katalizörden önceki sensörüdür 2 Nolu ise katalizörden sonraki sensördür.

Bence önce temizletin öyle kolay bozulmaz o sensör.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hangisi olduğunu bilemedik ki...bilsek sökecektik walla..bende sordum temizlenmezmi diye ama usta temizlenmez bu içinde bobin var falan dedi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki sensörün kablosunu söksek ölçme imkanı yokmu anlamak için...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncesini sonrasını bilmiyorum ki işte soketlerin biri siyah kafalı biri gri...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağda duruyor benim 1 Nolu soket soldada 2 Nolu var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu linkteki icadı kullanın bence tüm sistemi temizler özellikle de oksijen sensörünü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tamam ozaman sağdaki siyah kafalı olan soket...soldaki gri

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

walla bilmiyorum ki cihaza sil komutunu verince işlem yapılıyor diyo fakat silinmiyo ölece kalıyo...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaşlar.. 2006 model 2.0 otomatik subaru imprezam var bugün ustaya gittim bilgisayara bağlandı ve oksijen sensörü - 1  arızasının olduğunu gördük ve arızayı sil deyincede cihaz arızayı silmiyor..bunun üzerine usta bana bu sensör arızalı değişecek dedi..fakat hava filtresinin o siyah plastik emiş ucunu söküp baktığımızda iki tane sensör olduğunu gördük..şimdi benim sorum bu 1 nolu sensör hangisi acaba yardımcı olabilirmisiniz..sensörlerin bağlantı soketleri ve renkleri farklı.. biri gri renkte biraz küçük diğeri ise siyah renkte daha büyük..şimdi bu sensörlerin hangisi 1 numaralı sensör????çünkü arızalı olan o imiş...

Hava filtresinden hemen sonraki (Hava akış metre) sensörünüz bozulsaydı araç marş yapar ama çalışmazdı, çünkü araç o sensörden motora giren hava miktarını ölçerek yakıt miktarını hesaplar o bilgi gelmezse araç çalışmaz!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bazı cihazlar silemeyebiliyor arıza kodlarını, eğer iyi bir lpg ciye giderseniz onlarda silebiliyor arıza kodlarını üstelik basit cihazlarla!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu akü kutup başını söküp takınca siliniyor arıza kodları..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu akü kutup başını söküp takınca siliniyor arıza kodları..

bu metodu denedim ama silinmedi ne yazıkki....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hava filtresinden hemen sonraki (Hava akış metre) sensörünüz bozulsaydı araç marş yapar ama çalışmazdı, çünkü araç o sensörden motora giren hava miktarını ölçerek yakıt miktarını hesaplar o bilgi gelmezse araç çalışmaz!

hava akış metre demedim hocam yanlış anlamışsın oksijen sensörü dedim zaten...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak işte forumdan başka bir konudan bilgi,görmüşmüydün bilmiyorum....

Araciniz yakinsa hemen yapabilirsiniz...kaputu acin , (+) kutup basini sokun , araca binin frene 10 saniye civari basin ( amac stop lambalari subarularda kontaga bagimsiz yandigi icin sistemde kalabilecek elekyrik yukunu lambalar uzerinden bosaltmak..) sonrasinda tavsiyem 10 dakika yada vaktiniz var ise biraz daha uzatabilirsiniz , araci bu sekilde akuden ayri tutun. Sonra takin kutup basini , ecu resetlenmis olacak. Ben bu proseduru uyguladigimda aynen sizin dediginiz gibi gazi biraktigimda stop edecek gibi oluyor biraz kullanimdan sonra haritalar oturuyor kendine geliyor , o yüzden ilk resetlediginizde duzelmemis gibi gelebilir.biraz kullandiktan sonra normallesebilir...

Konuyu kopyalayamadım yahu; Arama kısmına arıza kaydı okuma ve silme yazarsan bulursun..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araçtaki problem nedir? Lpg varsa genelde oksijen sensörü arızası çıkıyor.

Birde arıza kodunu silemeyen programın verdiği arıza kodu ne kadar doğru olabilir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak işte forumdan başka bir konudan bilgi,görmüşmüydün bilmiyorum....

Araciniz yakinsa hemen yapabilirsiniz...kaputu acin , (+) kutup basini sokun , araca binin frene 10 saniye civari basin ( amac stop lambalari subarularda kontaga bagimsiz yandigi icin sistemde kalabilecek elekyrik yukunu lambalar uzerinden bosaltmak..) sonrasinda tavsiyem 10 dakika yada vaktiniz var ise biraz daha uzatabilirsiniz , araci bu sekilde akuden ayri tutun. Sonra takin kutup basini , ecu resetlenmis olacak. Ben bu proseduru uyguladigimda aynen sizin dediginiz gibi gazi biraktigimda stop edecek gibi oluyor biraz kullanimdan sonra haritalar oturuyor kendine geliyor , o yüzden ilk resetlediginizde duzelmemis gibi gelebilir.biraz kullandiktan sonra normallesebilir...

Konuyu kopyalayamadım yahu; Arama kısmına arıza kaydı okuma ve silme yazarsan bulursun..

hocam çok sağol ya yine yanlış bilgilendirilmişim ben hep eksiyi söküyodum  :)  hemen denicem bunu sonucu yazarım...ilginize teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Demek (-) işareti söküyordun  :D İnan aklıma gelmişti..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arıza kodunu silince sorunlar ortadan kalkacak mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araçtaki problem nedir? Lpg varsa genelde oksijen sensörü arızası çıkıyor.

Birde arıza kodunu silemeyen programın verdiği arıza kodu ne kadar doğru olabilir?

araçta lpg var ama benim sorunum hem lpg de hem benzinde aynı hiç değişmiyo...aracı çalıştırıp boştayken gaza yüklenince sorun yok devir sona dayanıyo kesici devreye girene kadar...fakat aracı vitese alıp yola çıkınca başlıyo sorun 2000 devire kadar sakin kullanımda yine sorun yok fakat 2000 devri geçipte şöyle bi gaza yüklenip araçtan performans isteyince boğuluyo sanki motor...gitmiyo araba kasıyo kendini...hava filtresi değişti..bujiler değişti..şanzıman yağı filtresi değişti..boğaz kelebeği temizlendi...hatta o hava filtresinin ordaki sensör bile sökülüp temizlendi takıldı..ama hala aynı araba...şimdide oksijen sensörü diyolar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arıza kodunu silmek sadece bir başlangıç alur belki ama bir ilerleme sayılır...  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynı model araçtan babamda da var onun sensörü bile takıp denedim ama olmadı...(maf sensörü)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynı model araçtan babamda da var onun sensörü bile takıp denedim ama olmadı...(maf sensörü)

Oksijen sensörünü de söküp deneyebilir siniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.