Jump to content
Zafer Kocabaş

Dizel Legacy Hakkında Öneri ve Tecrübelerinizi Paylaşırmısınız?

Recommended Posts

Zafer Kocabaş    0
Zafer Kocabaş

Merhaba arkadaşlar,

Ciddi olarak legacy dizel düşünmeye başladım, çok fazla sayıda olmasa da son 2 aydır malum siteden satılık ilanlarını takip eder oldum.

Sizlerin bu araç, özellikle motoru , işletme masrafları, confort eleganc farkı vb konularda artı ve eksileri konusunda bilgileriniz de önemli

varsa duyduklarınız bildikleriniz paylaşırsanız sevinirim

Selamlar, İyi günler

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cherkess   
Guest Cherkess

Benimde merak ettiğim bir konu çok iyi bir araç değil gibisinden şeyler duydum hakkında ama Subaru sonuçta çok da inandırıcı gelmedi şahsen. Kullanıcısı olan arkadaş bilgilendirirse çok memnun olurum kullanıcının tecrübesine söylentiden daha çok değer veririm şahsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ERTANAY    0
ERTANAY

dizellerde sıkıntı var diye biliyorum ama net değil; yoksa bende dizel düşünüyordum...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ceyhunugur    74
ceyhunugur

Hic subaruda ozellikle dizel de sikinti olurmu bugune kadar gordugum dizel legacy nin sahiblerinde sorun var arabaya Adam gibi bakim yaptirmiyorlar dizel legacy ye binen Adam ucuza Kacan adamdir dort yada bes tane dizel legacy sahibii Ile konustum hepside ucuz olsun da nasil olursa olan diyenlerden orijinal parca  taksalar hic bir sorun olmayacaklarini kendileri de biliyor sonra da dizel legacyy ariza veriyor diyorlar  yoksa her usta soyluyor zaten dizel legacyler bakimlarini orijinal ve duzgun yapilirsa omurluk araba diye bahsediliyorlar kisacasi dizel legacy sorun degil sorun o arabanin sahiplerinde !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Orion    4
Orion

Ilk serilerin bir kısmında bir sikinti olmus ancak 2.jenerasyonda giderilmis. Detaylari hatirlamiyorum ancak alirken arastirmistim bir hayli. 2006dan beri dizel arac kullanıyorum cok sukur bir sikintim olmadi. Dizel araci birsey bozar oda yakit. Muhakkak bildiginiz bir bayiden araciniza uygun yakit alin. Eura 4 yakitli araclar varken köy mazotu veriyorlardi bayiiler, sonra araclar hatali denildi. Peugeotlarin 1.4 disel commonrail sistemli ilk motorlari yakit yuzunden neler cekti. 

Sirf bu nedenle Honda yillarca dizel arac getirmedi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

Sahibinden.com daki dizel legacylerde  2 ilanda araca sıfır motora takıldığını görmüştüm grup subarudaki ustaya sorduğumda 2009 da gelen ilk serilerin hepsinin sıkıntılı olduğunu, onlarında garanti kapsamında tamir edildiğini söylemişti, yataklarlar ile ilgili sıkıntıları var demişti tam hatırlamıyorum ama sıkıntıların giderildiğini söylemişti, beyaz Legacy satılmış bu arada =)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-masrafsiz-dizel-subara-145708489/detay

2008 de vdc var , benzinlilere 2009 da gelmişti, gerçi o torka vdc şart dır.

bence yeniyılı bekle dizellerin mtv si artacak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Orion    4
Orion

2009da Turkiyede dizel kalitesi henuz yoktu ve istasyon sahipleri cok kişinin başını yakti. Bence bu degisimleri Subaru sirf musteri memnuniyeti adina yapti. Benim bahsettigim sikinti yatak filan degildi. Dedigim gibi kendi aracimi alirken cok arastirdim ozellikle yurt disi sitelerini kronik bir durum goremedim. Ariza elbette her aracta olabilir ancak 180000 km de araclar halen arslan gibi gidiyor. Nasil bakildigi elbette cok onemli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
drakyuz    18
drakyuz

bakım önemlidir de dizel olup da motoru değişen çok araca rastladım araç ararken..o yüzden temiz bakımlısı aranmalı özellikle...

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

Birde dizel ile benzinlinin fiyat farkı yaklaşlık 10.000 lira civarında bu 10.000TL lik farkı yakıttan ne kadar süre sonra çıkacaraksın onuda dikkate al

http://ekonomi.haberturk.com/otomobil/haber/888365-dizel-arac-sahipleri-cok-uzulecek

http://ekonomi.milliyet.com.tr/otoda-kirlettigin-kadar-ode-/ekonomi/detay/1786659/default.htm

eğer dpf varsa karbon salınımı az oluyor ve mtv zammı Legacyleri etkileyemebilir ama emin de değilim dizellerden devlet baba vergi almaya çalışıyor dizele yönelim arttığı için

Share this post


Link to post
Share on other sites
drakyuz    18
drakyuz

vergilendirme eski araçlara yönelik olmayacak...

Share this post


Link to post
Share on other sites
selimgencoglu    11
selimgencoglu

Hic subaruda ozellikle dizel de sikinti olurmu bugune kadar gordugum dizel legacy nin sahiblerinde sorun var arabaya Adam gibi bakim yaptirmiyorlar dizel legacy ye binen Adam ucuza Kacan adamdir dort yada bes tane dizel legacy sahibii Ile konustum hepside ucuz olsun da nasil olursa olan diyenlerden orijinal parca  taksalar hic bir sorun olmayacaklarini kendileri de biliyor sonra da dizel legacyy ariza veriyor diyorlar  yoksa her usta soyluyor zaten dizel legacyler bakimlarini orijinal ve duzgun yapilirsa omurluk araba diye bahsediliyorlar kisacasi dizel legacy sorun degil sorun o arabanin sahiplerinde !

Uğur söylediğin sadece dizel değil tüm araçlar için geçerli..!

Sıfır alsak aracı biliriz..Ancak 2. el alınca önceki sahibi ne yaptı ne etti bilemiyorsun.. Ucuza mı kaçtı, aman bişey olmaz diyip öteledimi bazı bakımları..!!

Katılıyorum söylediklerine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
madwolf    7
madwolf

arkadaşlar Erce zaten gerekli bilgiyi vermiş,2010 4aya kadar olanlar euro4 motor sonraki dizeller euro5,iki motor arasındaki farklar netten daha iyi bulunabilir benim bildiklerim dpf'leri farklı vede turbo farkı farkı var,kullanıma gelirsek ben 100.000km devirdim şu an için motorla ilgili bi sıkıntım yok ama servisin söylediği yeni motorlar euro5 olduğundan ve japon kardeşlerimizin mükemmel ayarlarından dolayı yakıt seçimine çok dikkat etmemiz gerekli

Share this post


Link to post
Share on other sites
Orion    4
Orion

Birde dizel ile benzinlinin fiyat farkı yaklaşlık 10.000 lira civarında bu 10.000TL lik farkı yakıttan ne kadar süre sonra çıkacaraksın onuda dikkate al

http://ekonomi.haberturk.com/otomobil/haber/888365-dizel-arac-sahipleri-cok-uzulecek

http://ekonomi.milliyet.com.tr/otoda-kirlettigin-kadar-ode-/ekonomi/detay/1786659/default.htm

Ben bu hesaba son derece karşıyım;

207 diesel aracımı 2.el 20.000km de 27750 tlye aldım 2 sene sonra 85.000km de

26750 tl ye sattım. Diesel araç alırken pahalı tamam ancak satarken bedava vermiyorsunuzki?

eğer dpf varsa karbon salınımı az oluyor ve mtv zammı Legacyleri etkileyemebilir ama emin de değilim dizellerden devlet baba vergi almaya çalışıyor dizele yönelim arttığı için

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

Ekonomiyi döndüren ticari vasıtalar hepsi dizel, binek otomobillerin dizele yönelmesi ile  dizel talevbi ve paralelinde yakıt fiyatları arttı; üreticilerin ve ticaretin maliyeti arttı bunun önüne geçmek için binek araçlar için düzenleme gelecek bana göre,

Peju konusunda haklısın ama  o 40 küsür binlere satılan dizel legacyler 3 ay öncesine kaar 50-60 binler civarındaydı ileride ne olacağını bilemiyoruz malum 2. el subarular =)

Share this post


Link to post
Share on other sites
stormfather    1
stormfather

Aslında benimde aklımda var dizel subaru legacy ama sanki sorunlu gibi yazılmış hep forumlarda bu arada eski araçlar için vergilendirme yapılmayacak karbondioksit salınımı için sadece yeni alınacak araçları kapsıyor yeni vergi sistemi ve bir yerde okumuştum devlet dışarıdan ham petrol alıyor ve damıtılma yapılınca aynı oranda benzin ve motorin elde ediliyor türkiyede % 65 oranında dizel yakıt kullanan araç var ve % 35 oranında benzinli kullanan araç var ve yaklaşık üretim 2 katı kadar fazla oluyor benzinde ve bunu 1,60 liraya dışarıya satıyoruz şaka gibi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Orion    4
Orion

Ekonomiyi döndüren ticari vasıtalar hepsi dizel, binek otomobillerin dizele yönelmesi ile  dizel talevbi ve paralelinde yakıt fiyatları arttı; üreticilerin ve ticaretin maliyeti arttı bunun önüne geçmek için binek araçlar için düzenleme gelecek bana göre,

Peju konusunda haklısın ama  o 40 küsür binlere satılan dizel legacyler 3 ay öncesine kaar 50-60 binler civarındaydı ileride ne olacağını bilemiyoruz malum 2. el subarular =)

Valla dizelleri herhalde en çok ben takip ediyorumdur fiyatları halen üç aşağı beş yukarı aynı. Senin mantıkla 3-5 ay sonra bedavaya verirler artık.  :) yahu sorunlu diye yazılıyor dediklerinizden bir kaç örnek verirmisiniz ben bir hayli aradım almadan önce sadece 2008-2009 modellerde bazı arızalar yaşandığını gördümki bunlarda kronik demek pek mümkün değil, ki kullanıcıları O araçları nasıl kullanmış olduğuda ayrı bir soru işareti. Boxer diesel şuana kadar üretilen en vibrasyonsuz dieseldir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

Valla dizelleri herhalde en çok ben takip ediyorumdur fiyatları halen üç aşağı beş yukarı aynı. Senin mantıkla 3-5 ay sonra bedavaya verirler artık.  :) yahu sorunlu diye yazılıyor dediklerinizden bir kaç örnek verirmisiniz ben bir hayli aradım almadan önce sadece 2008-2009 modellerde bazı arızalar yaşandığını gördümki bunlarda kronik demek pek mümkün değil, ki kullanıcıları O araçları nasıl kullanmış olduğuda ayrı bir soru işareti. Boxer diesel şuana kadar üretilen en vibrasyonsuz dieseldir.

4 ay sonra 10.000 e alsam bir tane tadından yenmez =) bende takip ediyordum genelde 50-60 aralığındaydı diye hatırlıyorum o zaman yanlış da hatırlıyor olabilirim

Aslında benimde aklımda var dizel subaru legacy ama sanki sorunlu gibi yazılmış hep forumlarda bu arada eski araçlar için vergilendirme yapılmayacak karbondioksit salınımı için sadece yeni alınacak araçları kapsıyor yeni vergi sistemi ve bir yerde okumuştum devlet dışarıdan ham petrol alıyor ve damıtılma yapılınca aynı oranda benzin ve motorin elde ediliyor türkiyede % 65 oranında dizel yakıt kullanan araç var ve % 35 oranında benzinli kullanan araç var ve yaklaşık üretim 2 katı kadar fazla oluyor benzinde ve bunu 1,60 liraya dışarıya satıyoruz şaka gibi :)

Motorlu Taşıt Vergisi (MTV)

a. Vergi Tipi; MTV servet üzerinden alınan bir vergi türüdür.

b. Verginin Konusu; MTV’ nin konusu Karayolları Trafik Kanununa göre trafik şube ve bürolarına kayıt ve tescil edilmiş bulunan motorlu kara taşıtları, Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne kayıt ve tescil edilmiş olan uçak ve helikopterler, Liman ve belediye siciline kayıt ve tescil edilmiş olan deniz taşıtları oluşturmaktadır.

c. Vergiyi doğuran olay; MTV yükümlülüğü motorlu taşıtların trafik, liman veya belediye sicili ile Ulaştırma Bakanlığı tarafından tutulan sivil hava vasıtalarına kayıt ve tescille başlar.

d. Vergi Matrahı; MTV Türk vergi sisteminde yer alan spesifik matrahlı vergilerdendir.

e. Vergilendirme Dönemi; MTV’ de vergilendirme dönemi 1 yıldır.

Karbon salınıma göre alınacaksa yeni dizellerin dpf yüzünden karbon salınımları benzinlilerden daha az, gelecek düzenleme etkilemez onun için düzenlemeye gerekte olmaz amaç eski nesil motorları trafikten çıkarmak hurdaya ayırmak değil mi? ekonomiye can vermek için,  bekleyelim ve görelim nasıl bir düzenleme gelecek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cherkess   
Guest Cherkess

Yaw bu MTV sistemi 3.0 cc araçların vergisini düşürmeyecek mi yani şöyle ağız tadıyla Tribbeca ya yada Outback e falan binemeyecek miyiz yine mi 1.5 motora talim yani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Metin Durgut    105
Metin Durgut

Yaw bu MTV sistemi 3.0 cc araçların vergisini düşürmeyecek mi yani şöyle ağız tadıyla Tribbeca ya yada Outback e falan binemeyecek miyiz yine mi 1.5 motora talim yani.

devlet yakalamış yakamızdan sence bırakırmı bir daha?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carisma70    0
Carisma70

Hort :)

Kalitesiz dizelin zararlarından kurtulmak yada azaltmak için yakıt deposunda dizel sistem Temzileyici koymak işe yarar mı zarar mı verir?

normal de 6 ay yada yılda 1 konabilir ama benim kasteddiğim sürekli depoda bu kimyasalın bulunacak şekilde bulunması. Mesela ilk koyarken depoyu fulledik. daha sonra depo yarıya düştü tekrar fulledik bu sefer koymadık: zaten yarısında bulunuyor. daha sonra yarım/çeyrek depoya inince tekrar yakıt alımında  doldururken tekrar koyduk diyelim. Yada yanımızda katkı taşıyoruz ve bilmediğimiz yerden dizel almak gerekti o zaman koysak....

bu şekilde sürekli dizel sistem ve enjektör temizleyici bulunması arızalara karşı bir tedbir olabilir mi?

Edited by Carisma70

Share this post


Link to post
Share on other sites
nitro37    0
nitro37
5 dakika önce, Carisma70 :

Hort :)

Kalitesiz dizelin zararlarından kurtulmak yada azaltmak için yakıt deposunda dizel sistem Temzileyici koymak işe yarar mı zarar mı verir?

normal de 6 ay yada yılda 1 konabilir ama benim kasteddiğim sürekli depoda bu kimyasalın bulunacak şekilde bulunması. Mesela ilk koyarken depoyu fulledik. daha sonra depo yarıya düştü tekrar fulledik bu sefer koymadık: zaten yarısında bulunuyor. daha sonra yarım/çeyrek depoya inince tekrar yakıt alımında  doldururken tekrar koyduk diyelim. Yada yanımızda katkı taşıyoruz ve bilmediğimiz yerden dizel almak gerekti o zaman koysak....

bu şekilde sürekli dizel sistem ve enjektör temizleyici bulunması arızalara karşı bir tedbir olabilir mi?

Depodan Kullanacağınız dizel enjektör temizleyici motor yağ kalitesini bozabilir. Bunun yerine makineye bağlı olarak yapılan enjektör temizleme işlemini yaptırabilirsiniz. En sağlıklisida budur zaten 

Share this post


Link to post
Share on other sites



×