Jump to content
r@lph

Rölanti Sorunu Yardım!

Tavsiye Edilen Mesajlar

r@lph    9
r@lph

Sabah aracımın ön tamponu için haftasonu sanayiye bıraktığım aracımı almaya gittim.Aracı çalıştırdım taktım geri vitese tam gidiyorum aracın devri düştü stop etti. ikinci denemede aynı! Sinir oldum gaz-benzin araba devir düşürüp susuyor.Boyattığım ustaya sordum geldiğinde de böyleydi dedi beni çığrımdamn çıkardı zaten bunun üstüne. Neyse dedim gaz kelebeğinden şüphelendiler onu temizlettirdim üzerine biraz da benzin ekledim bitmek üzerey olduğu için normale döner gibi oldu. şimdi sorularım:

1-Aracı çalıştırınca ilk önce rölantide 1500d/d ye çıkıp ardından 5sn sonra araç 800d/d ye sonra 20sn ye sonra da 500 d/d ye düşüp orada kalıyor arasırada dalgalanma yapıyor, bu devir düşük değil mi? 800d/d de sabit kalması lazım değil mi aracın? Lpg de araç 800d/d de kalıyor.

2-aracın benzinde rölanti ayarı nasıl yapılıyor.

3-aracın arızası neden kaynaklanıyor olabilir.

Kafayı sıyırıcam durup dururken ş çıktı arkadaş ya!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

aracın boğaz kelebeğini temizledimi usta ?

temizledikten sonra 1 numarada yazdğım tepkileri aldım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

rölanti motorunu temizlet

rölanti motoru nerededir nasıl bişeydir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

hemen boğaz kelebeğinin yanında

küçük bir parça

oda boğaz gibi mi abi?

rölnti ayarı nasıl yapılıyor peki otomatik değil değil mi bu araçlarda?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
engin67    3
engin67

Açı sensörü var boğaz kelebeğinin yanında,usta değip ayarını bozmuştur bende de olmuştu.Teknik ismi IAC sENSÖRÜYDÜ SANIRIM

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

Abi o 4 bacaklı bir fişe benziyor! Nasıl kirlenecek ki? Onun içinden yakıt mı geçiyor, fiş değil mi o?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
engin67    3
engin67

Yok murat benim dediğim tps değil,açı sensörü azcık sağa yada sola oynadımı (miilimetrik) araç sapıtmaya başlıyor.Önce tps ye baktır istersen sonra benim dediğim sensörün açısı işe oyna.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
engin67    3
engin67

Önce temizletmiştim ama düzelmedi,demekki temizmiş zaten dedik sonra pozisyonuyla oynadık düzeldi,milimetrik sağa yada sola oynatıp tekrar vidaları sıkılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

0.18 saniyede ellediği siviç mi abi açı sensörü?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

0.18. saniyede gördüğüm soketi söküp altında ki boruyu çıkarttırıp o malzemeyi temizlettiriyorum tamam mıdır abilerim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

bir şey temizletme...sadece rölanti motorunun civatalarını hafif gevşet ve rölanti normale döndüğü yerde sık

eğer olmazsa o zaman söker temizlersin

Rölanti 800d/d normal değil mi benim bildğim böyle de?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

1-Aracı çalıştırınca ilk önce rölantide 1500d/d ye çıkıp ardından 5sn sonra araç 800d/d ye sonra 20sn ye sonra da 500 d/d ye düşüp orada kalıyor arasırada dalgalanma yapıyor, bu devir düşük değil mi? 800d/d de sabit kalması lazım değil mi aracın? Lpg de araç 800d/d de kalıyor.

2-aracın benzinde rölanti ayarı nasıl yapılıyor.

3-aracın arızası neden kaynaklanıyor olabilir.

?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

abi neden iletilerimi yeniden yayınlıyorsun altına bişey yazıyorsunda ben mi göremiyorum? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

Araca indim şimdi rölanti 800dd ye sabitlenmiş gibi ama direksiyonu olduğu yerde çevirince aracın motor gürültüsü artık devir dalgalanıyor, aracın titremesi artmış, vede bi hırıltı var önden gelen benzine tüpe geçince kesilen.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

Direksiyonu çevirince motor sesi değişimi ve rölanti düşmesi normal imiş.Açıklaması da:

"Hİdrolik direksiyon gücünü motordan alıyor. Siz direksiyonu çevirince hidrolik için gerekli olan basıncı sağlarken motordan bir miktar güç çekiliyor. Bunu hissededen ECU de motora biraz daha gaz veriyor. Böylece rölanti dengesi sağlanmış oluyor. Bi sorun değil aksine olmaması sorun olur" (açıklama alıntıdır.)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Orion    2
Orion

Direksiyonu hareket ettirince rolanti biraz gezer, bu hidrolik diresiyonlu hemen hemen tüm araçlarda vardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
eran    0
eran

Direksiyonu hareket ettirince rolanti biraz gezer, bu hidrolik diresiyonlu hemen hemen tüm araçlarda vardır.

Öyle ki, benim eski sümbül'de bile vardı, dert etmeyin  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

Son durum arıza devam, bir iki ay daha böyle binicem artık, İzmire servise kaldı arızası, umarım dudak uçuklatan bişey çıkıpta yazlık iznimin parasını yemez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
muhammed_yalniz    0
muhammed_yalniz

kardes smd hatırladım daha oncelerı  bı mercedes e bkmıstım ve dıreksıyonu cevırınce ıstop edecek gibi oluyordu araba bazende ıstop edıyordu ... muhendıs arkadasım baktı dınamo elektırık yetıstırmıyo ve akude yetersız kalıyor demıstı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
r@lph    9
r@lph

Hacım sadece sıkıntı o değil o düzeldi de sıkıntım sabitlenemeyen devir sorunu, devir sürekli gezinme eğiliminde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×