Jump to content
Yigit_06ZL

Çözemediğim durumlar

Recommended Posts

Yigit_06ZL    4
Yigit_06ZL

Merhaba arkadaşlar,

Umarım hepiniz iyisinizdir. 

Ben aracımla ilgili dertler içerisindeyim, ne yapsam olmuyor artık gerçekten bir bidon benzini döküp ateşe vermek geçiyor aklımdan. 

Geçen aylarda 25.000 TL'den fazla masraf yaparak aracımı toplamaya çalıştım fakat umursamaz ustalar yüzünden başıma daha büyük dertler açıldı. 

Bilinen bir serviste yapılan müdahale sonrası radyatör alt hortumunu yerine iyi yerleştirmemişler ve ben bunu ancak eve gelip arabamı park ettiğimde farkına varabildim. 

Sanırım bu süre içerisinde conta yandı çünkü egzozdan beyaz duman üflemeye başladı araba.

Motor inip sübaplar ve triger değişmişti bu süre içerisinde.

Getir aracı bakalım diyor usta ama daha önce başıma gelenler yüzünden aynı ustaya güvenip gidemiyorum resmen. 

Elimde yapılan müdahalelerle ilgili faturalarım var, başka ustaya götürüp bu sorunu çözüp mahkeme yoluna mı başvursam? 

Bu olayın onların hatası olduğunu nasıl kanıtlayacağım?

Daha önce başına böyle bir olay gelen var mı? Varsa nasıl çözüme kavuşturdunuz merak ediyorum. 

Çok severek aldığım ve kullanmak istediğim aracımdan sözde yetkili servislerdeki yetersiz muameleler sonrasında soğudum ve arabayla ilgili takıntılı hale geldim. 

Para harcadıkça daha kötüye giden bu sistemi bir şekilde kırmak istiyorum artık.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,555
Erçay

Şimdi sözde yetkili servis dediğiniz yer sözde yetkili servis mi yoksa özel servis mi? Dava etmeniz için bilir kişi raporu oluşturmanız lazım herhalde, hukuki tarafına hakim değilim olayın ama söz konusu firma hatasını kabul ediyorsa ortada davalık bir durum olmuyor sanki, ha ben dava açıp aracı başka yerde yaptırmak istiyorum diyorsanız o ayrı tabi, ki öyle diyorsunuz anladığım kadarıyla, servis ismini paylaşmanizda bir mahsur yok bu arada

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yigit_06ZL    4
Yigit_06ZL

Forumlarda ismini duyarak gittim ama nasıl bir hata içerisine girmişim. Bu arabanın ustası yok sanırım gerçekten.  Herkes tuttuğunu öpme peşinde mi anlayamıyorum artık.

Park Subaru İsmail'e güvenerek aldım arabayı, komşusunun arabası diye ekspertizde ses çıkartmadan olan sorunları söylemeden sattılar. Arabadan anlamazdım sayelerinde bütün arabanın her kısmına hakim oldum liftim ve lokma takımım falan olsa kendim dağıtıp toparlayacağım :) 

Sonra Jaspa, şanzıman beyni için 10.000 TL fiyat verdi 800 liraya selenoid parçaları getirtip çözdüm sorunu. Jaspa İbrahim Bey,  çalışan bir parçanın tamiri olmaz diye beni yönlendirmeye çalıştı.

SE-TA zaten şuan başımdaki sorunların sebebi.  Araçla kendisi ilgilenmiyor yanındaki çocuklar da nereye yetişeceklerini şaşırmış durumdalar. Haftalarca bekleterek teslim etmeleri de cabası. 

Aynı serviste arabamı boyaya verdiğimde ön camı ızgaranın altından çatlatmışlar, camı değiştirttim fatura ettiler o parayı ödemedim. 

Kaporta toplanırken kırdıkları parçaları, yerine oturmayan aksamları saymıyorum bile.

Selenoid'ler değişti karterden kaçağından bir defa daha yapıştırttım şimdi tapasından yine yağ kaçırıyor. Devamlı silikon ve yağ parası ödüyorum falan falan falan.

Kaldı mı bana önerebileceğiniz usta? Cebimde kalmayan parayı da ona vereyim...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,555
Erçay

Verdiğiniz isimlerden anladığım İstanbul'dasiniz, şimdi aracı yaptırdınız en son Seta Subaruda ki bildiğim kadarıyla onlar yetkili değil özel servis. Araca subab ve triger değişimi yapıldı burda ve siz ordan aracı teslim alıp eve geldiğinizde conta belirttiğiniz sebebten ötürü yandı. Doğru mu anlıyorum. ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yigit_06ZL    4
Yigit_06ZL

Arabayı servisten teslim almaya gittiğim iki seferinde de yoldan geri döndüm farların ampullerini kontrol etmemişler, son gittiğimde aküsü bitmiş bir haftadır yatıyor abi dedikleri arabanın şarj dinamosunun soketi paslanmış kimse farkında değil kendim temizledim taktım bu arada aküyü değiştirmek gibi bir şey de yapmak zorunda kaldım.

Ve en kötüsü de bu sorunları motor inip toplandıktan sonra yaşadım çünkü bu arada sübaplar ve triger değiştrildi.

Şimdi, Erçay :

Verdiğiniz isimlerden anladığım İstanbul'dasiniz, şimdi aracı yaptırdınız en son Seta Subaruda ki bildiğim kadarıyla onlar yetkili değil özel servis. Araca subab ve triger değişimi yapıldı burda ve siz ordan aracı teslim alıp eve geldiğinizde conta belirttiğiniz sebebten ötürü yandı. Doğru mu anlıyorum. ? 

Evet park ettiğimde radyatör alt hortumu olduğu gibi yerinden çıkmış duruyordu. Ben çıkartmadığıma göre ve o hortumlar bir sene önce yenilendiğine göre montajın iyi yapılmadığından değil midir? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,555
Erçay

Yani bu kadar şeyin üst üste sizin başınıza gelmesi tesadüf müdür yoksa bu servise gidenlerin sık sık yaşadığı bir durum mudur bilmiyorum. Ama böyle önemli bir parçanin kontrol edilmeden aracın teslim edilmesi kelimeyle açıklanacak gibi değil. Çok geçmiş olsun. Aracı ilk sarın aldığınızda ki durum biraz güven meselesi sanırım, güvenip aldıniz,

6 dakika önce, Yigit_06ZL :

Evet park ettiğimde radyatör alt hortumu olduğu gibi yerinden çıkmış duruyordu. Ben çıkartmadığıma göre ve o hortumlar bir sene önce yenilendiğine göre montajın iyi yapılmadığından değil midir? 

Kendi kendine de çıkmayacagina göre diye ekleme yaparak cevabım kesinlikle evet. Şimdi burada kusur belli yapan da belli, hatasını kabul ediyor mu etmiyor m  getirin bakalım dediler siz bu noktadan sonra bir aksiyon aldınız mı? Gidip gösterdiniz mi? Yoksa en aksiyon alayım diye düşüncesindemisiniz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yigit_06ZL    4
Yigit_06ZL

Arabayla ilgilenen kendisi değil, nasıl olsa şundan olmuştur abi diyerek bana çeşitli bahaneler sunacağından adım gibi eminim. Getir bakalım dediği konu sol ön tekerleğin bilyalarıyla alakalı o da başka bir konu. Evimden servis 30 km uzakta, contası yanmış bir arabayla o yolu gitmek riskli değil mi?

Sanmıyorum böyle bir şeyi üstlenip hatayı kabul edeceğini ve açıkcası muhattap olmak istemiyorum ama sanırım buna mecburum.

Arabadan da soğudum artık satmak istiyorum ama bu haliyle nasıl satabilirim, bence elimde kaldı artık bu araba. 

Gerçekten tek çözüm servisin ortasına götürüp benzin döküp yakmak en iyi çözümmüş gibi geliyor. 

Protestoysa protesto. Ondan sonra anlatırlar manyak getirdi yaktı arabasını diye ama kimse neden diye sorgulamaz. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,555
Erçay

Siz şimdi eve geldiniz hortum sökülmüş beyaz duman atıyor gördünüz servisi aradınız, hortumu takmamissiniz arabanın durumu bu dediniz, bunu üstüne demediler mi getirin bakalım diye ? Sol teker porya bilyasi ne alaka onu anlamadım

O şekilde aracı götürmeyin çekici ile götürün, sigortanız ücretsiz hizmeti var mı bakin, kredi kartlarının da asistan hizmetleri içinde ücretsiz çekici hakkı oluyor onu da araştırın kullandığınız kredi kartının var mı öyle bir hizmeti diye, ben world card ile çektirmiştim aracımı ücretsiz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yigit_06ZL    4
Yigit_06ZL

Hortum açıkta duruyordu ve su damlatıyordu hala. Aradım söyledim abi takılır o yerine kelepçesiyle dedi, zaten gördüğüm gibi takmaya çalıştım elime kaynar su geldi haşlandı elimin üstü.

O süreden beri gitmedim arabayı da sadece 1 km yakındaki ustaya götürüp hortumu taktırttım. O ustaya giderken yolda beyaz duman gördüm ama heralde hava soğuk diye beyaz dumandır diyerek ciddiye almadım. O ustam iyi ki contayı yakmamışsın diye söyledi ama bakmadı herhangi bir şeye.

Bugün suya antifriz ekledikten sonra arabayı çalıştırdığımda kapalı otoparkta beyaz kokulu duman attığını gördüm egzozdan. O an anladım ve daha SE-TA ile de bu konuyu konuşmadım. 

Kaldırıma çıkmıştım sol ön ile tamire verdim oradan dönerken ötmeye başladı ön sol teker, bilyalar dağılmış olabilir ona gel bakalım dedi :)

Sözün bittiği yer artık, düşünebiliyor musunuz? Servisten araba teslim alıyorum ama bozuk alıyorum ve üzerine de ödeme yapıyorum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yigit_06ZL    4
Yigit_06ZL

2 lt su koydum bugün de 0.5 lt antifriz ekledim radyatörü boşaltıp temizlerim niyetindeydim ama beyaz dumanı görünce motoru kapattım. 

Beyaz dumanın nedeni başka bir şey olabilir mi diyorsunuz? Conta yakıp yakmadığını başka nasıl anlayabilirim?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yigit_06ZL    4
Yigit_06ZL

Konuştum ustayla yolladım çekiciyle arabayı.

Hayırlısı olsun bakalım ne olacak... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,555
Erçay
11 saat önce, Yigit_06ZL :

2 lt su koydum bugün de 0.5 lt antifriz ekledim radyatörü boşaltıp temizlerim niyetindeydim ama beyaz dumanı görünce motoru kapattım. 

Beyaz dumanın nedeni başka bir şey olabilir mi diyorsunuz? Conta yakıp yakmadığını başka nasıl anlayabilirim?

Bizim araç kolay kolay conta yakmaz yüzden soruyorum. İçinde hala su varmış ve siz yol boyunca yani eve gidene kdr herhangi bir hararet sorunu yaşamamışsiniz (hararet göstergeniz düzgün çalışıyorsa tabi). Kışın ilk çalıştırmada egzozda biriken su buharını görmeniz çok muhtemelen, koku ilk çalıştırmada yine araç zenginde olduğu için yine normal. Conta yakmamis olmamaniz bu veriler ışığında daha kuvvetli, tabi görmeden net birşey söylemek zor

14 dakika önce, Yigit_06ZL :

Konuştum ustayla yolladım çekiciyle arabayı.

Hayırlısı olsun bakalım ne olacak... 

Kağıt üstünde en doğrusunu yaptınız. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yigit_06ZL    4
Yigit_06ZL

Merhaba tekrar.

Conta yakmamış aracım ama 10/60 kullandığım yağ yerine 5/30 yağ koyulduğu için beyaz duman atmaya başlamış.

Daha önce de yaşamıştım bu sorunu motorda yağ kalmamıştı hatta aracı ilk aldığım sene. 10/60 koyunca hiç yakmıyor gram eksilmiyor. 

200.000 üzeri motorlara 10/60 şart diyebilir miyiz?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,555
Erçay
Bir saat önce, Yigit_06ZL :

Merhaba tekrar.

Conta yakmamış aracım ama 10/60 kullandığım yağ yerine 5/30 yağ koyulduğu için beyaz duman atmaya başlamış.

Daha önce de yaşamıştım bu sorunu motorda yağ kalmamıştı hatta aracı ilk aldığım sene. 10/60 koyunca hiç yakmıyor gram eksilmiyor. 

200.000 üzeri motorlara 10/60 şart diyebilir miyiz?

 

Benim görüşüm de contanin yanmadigi uzerineydi zaten isabet olmuş ;) 10w60 yağ ile beyaz duman arasında pek bir bağlantı kuramadim. Yağ yakan araç beyaz değil mavi duman atar. 200 bini geçmiş araçlara 10w60 yağ koyulur diye de bir genelleme yapamayız. 10w60 yağ genelde performans araçlarinda tercih edilir, koruyuculuğu daha fazla olduğu için.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OguzhanK    68
OguzhanK
28.12.2020 at 12:17, Yigit_06ZL :

Merhaba tekrar.

Conta yakmamış aracım ama 10/60 kullandığım yağ yerine 5/30 yağ koyulduğu için beyaz duman atmaya başlamış.

Daha önce de yaşamıştım bu sorunu motorda yağ kalmamıştı hatta aracı ilk aldığım sene. 10/60 koyunca hiç yakmıyor gram eksilmiyor. 

200.000 üzeri motorlara 10/60 şart diyebilir miyiz?

 

Erçay abinin de aşağıda dediği gibi 10w60 performanslı araçlarda kullanılır bizim araçlarımız için hele ki atmosferikler için oldukça kalın bir yağ, kullanılacak yağ km ye göre değil de aracın durumuna göre seçilmeli eski aracım 270.000 deydi ama 5w30 koyuyordum 

Share this post


Link to post
Share on other sites



×