Jump to content
Guest mtutun

Test - Subaru XV ile 2 Gün

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest mtutun   
Guest mtutun

09 Mayıs 2012 Çarşamba günü XV 1.6 CVT Premium aracı test için Bayraktar Çekmeköy’den teslim aldım. Böylece bu yeni araçla 2 günlük test sürüşümüz başlamış oldu. Sürüşümüz diyorum, çünkü bu test izlenimlerini size hem benim gözümden hem de eşimin gözünden anlatacağım.

1.jpg

XV öyle bir araç ki, yapı ve görüntü itibarıyla hem baylara hem de bayanlara hitap edebilir. Ayrıca XV’yi bir başka gözle daha ele almaya çalışacağım. Bildiğiniz gibi foruma üye arkadaşlarımızın Forester sahibi olanlarında genellikle bir önceki kasa (2003-2008 arası üretilen) var. Bizim 2008 2.5 XT Turbo Forester da bu jenerasyona ait. Bizim kasa Forester’lar Crossover sınıfında yer alırken, yeni kasa Forester ile Subaru kompakt SUV sınıfına girdi. İşte bence XV, eski kasa Forester’dan boşalan Crossover segmentindeki alanı da dolduruyor. Bu yönüyle bu aracı eski kasa Forester ile de karşılaştırmaya çalışacağım. Gerçekten XV eski kasa Forester kullanıcılarını tatmin edecek bir seçenek olabilir mi?

Dış Dizayn

Bu araç piyasaya çıkmadan önce, genel yapısı itibarıyla yükseltilmiş bir Impreza olduğundan dolayı bazı şüphelerim vardı. Kompakt aile aracı sınıfındaki bir aracın kasası bu fiyat seviyelerindeki bir Crossover aracın sahip olması gereken ışıltılı görüntüyü karşılayabilir mi? diye…  Genellikle bu mümkün olmaz ama Subaru bunu bir şekilde başarmış.

2.jpg

Aracı gören ve fiyatını işiten hiçkimse, ‘olmamış bu fiyata zayıf kalmış görüntü’ diyemedi. Aksine dış dizayn oldukça olumlu görüşler aldı. Evet, panel aralıklarındaki denge ve mesafe azlığı, boyanın parlak ve diri kalitesi bu konuda en önemli oyuncular. Ama Subaru çok ucuza ama çok etkili ve XV’ye özel bazı sihirli dokunuşlar da yapmış. Örneğin XV’ye özel tamponlarda yer alan sportif ve güçlü duruşu vurgulayan, bir nevi spoiler görevi de yapan kıvrımlar. Yine tampon altlarından başlayan, çamurluklarda devam eden, kapı altlarından geçerek, diğer tampon altlarında biten plastik darbe koruyucular. Bunlar o kadar kıvamında ve estetik kullanılmış ki, araca güç ve prestij katmış. Normalde kompakt HB araçlardan türetilen bu segmentteki otomobillere eklenen bu plastik donanım, her an düşecekmiş gibi ve bu araçlara ait değilmiş, sonradan takılmış gibi durur. Subaru bunu gerçekten çok kıvamında kullanmış. Sonuç; dış görünüş 5 üzerinden 4 yıldız! Güçlü, elit, farklı ama seviyeli, abartılı değil…

3.jpg

İç Dizayn

İç dizayn için öncelikle söylenebilecek şey, klasik Japon tarzı.  Sade, abartısız ama düzenli, anlaşılır ve kolay kullanılır. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi, bir önceki Legacy/Outback kasalardan sonra en iyisi. Yine de daha iyisi olabilir tabi ki. Rakiplerden çoğu (Japonlar hariç) daha kaliteli malzemeler kullanıyor. Kokpitin üst kısmında kullanılan plastikler yumuşak dokunuşlu ve kaliteli görüntülü.

4.jpg

Modern C segmenti kompakt araçlara yakışan bir kalitede. Kokpitin alt kısmı ve kapı içi trimlerinde kullanılan malzeme ise daha ucuz, sert plastikten. Yine de C segmenti bir aile otomobili için kabul edilir seviyede. Bizim kullandığımız araç Premium donanımlı olduğu için, deri döşemeli koltuklar vardı. Deri kalitesi ortalama, ancak Subaru koltukları gerçekten akıllıca dizayn etmiş. Bu dizayn deriyi olduğundan daha yumuşak ve kaliteli gösteriyor. Zaten kalitesiz olmayan deri, bu dizaynın yardımıyla daha üst sınıftaki Forester modelindeki deri kalitesinden daha yüksek hissettiriyor.  Koltukların dizaynı gerçekten ilginç, alt kısımları yeterince sert. Böylece uzun yolculuklarda bacak ağrılarının önüne geçilmeye çalışılmış. Ama sırtlıklar ise oldukça yumuşak. Oturduğunuzda içine gömülüyorsunuz sırtlıkların ve koltuklar sizi virajlarda göründüğünden daha iyi tutuyor. Kullandığımız 2008 Forester’ın koltukları bana ufak, eşime ise büyük gelir. Bu araçtaki aynı koltukta ikimizin de çok rahat hissetmesi bir ergonomi başarısı. İç mekanda işçilik nasıl?  Ortalamanın üstü. Herşey yerli yerinde ve sağlam montajlı görünüyor. Trim sesleri çok bozuk yollarda bile çok az seviyede ve o kadarı en lüks araçlarda bile var. İç mekanın genel görüntüsü kaliteli, sağlam ve uzun ömürlü. Forester ile kıyaslarsak, hem eski kasa, hem de yeni kasaya göre hem malzeme hem de işçilik kalitesi fersah fersah ötede!  Bu iç mekanın 2014 yeni Forester’da aynen kullanılacağını varsayarsak, Forester’ın halen sınıfına ve fiyatına yakışır bir iç mekana uzak kalacağını ama bugünkü halinden çok daha iyi hissettireceğini söyleyebiliriz. Bizim Forester ile yeni XV’nin trim seslerinin ise karşılaştırılabilir bir yönü yok, XV’ye haksızlık olur.

5.jpg

Gösterge paneli çok şık, hem sade hem de şık!  Ortasındaki dijital ekran görüntü ve karakter kalitesi çok iyi. Tüm gösterge paneli çok rahat okunuyor ve tek bakışta anlaşılıyor. Orta konsol üzerindeki ortada bulunan dijital otomatik klima göstergeleri de aynı yüksek kalitede. Bunun solunda bir nevi güvenlik uyarı ekranı var. Tüm koltuklarda yer alan yolcular için kemer uyarısı veriyor. Yolcu tarafındaki ön yolcu hava yastığı iptal edilebilir cinsten ama diğer araçlardan bir farkla. Bunu kendisi e otomatik yapıyor. Yani koltuktaki ağırlık sensörü bir yolcu oturduğunu algılarsa, hava yastığını ‘on’ pozisyonuna, yolcu oturmuyorsa ‘off’ pozisyonuna getiriyor. Böylece diyelim ki, ön koltukta yüzü size bakar şekilde bir bebek koltuğu yerleştirerek, hava yastığını off yaptınız. Bu otomatik sistem sayesinde sonrasında tekrar aktive etmeyi unutmazsınız. Bu bölümdeki ekranların en sağında ise gelişmiş bir yol bilgisayarı ekranı var. Hem de yine çok kolay okunur ve kaliteli karakterlerle, büyükçe bir ekran bu. Yol bilgisayarı bugüne kadar gördüğüm en detaylısı. Benzin tüketimi ile ilgili hertürlü datayı ister sayısal, ister grafik, ister animasyon olarak görebilirsiniz. Benzin tüketmek hiç bu kadar keyifli olmamıştı! Sadece bu verilerle oynamak için insanın benzini tüketesi geliyor…

6.jpg

Bu ekranda aynı zamanda aracın bakımı ve servisi ile ilgili bilgileri ve tekerleklere aktarılan gücün durumu ile ilgili bilgileri de alıyorsunuz. Güzel olanlardan biri ise herşey Türkçe.

Bu ekranların altında geniş navigasyon ve multimedya ekranı var. Bu ekranda hertürlü müzik radyo ayarlarını yapabildiğiniz gibi, bluetooth telefon bağlantı özelliğini de yönetebiliyorsunuz.  Güzel olanlar; ekran Türkçe, dokunmatik kullanım, müzik sisteminde dijital ekolayzer ayarları da var, bu ünite aynı zamanda DVD oynatıcı, orta kolçak içerisinde USB ve i-pod girişleri var, hafıza kartı ile taşıyacağınız bilgileri ve enformasyonu ekrandan izleyebilirsiniz. Kötü olanlar; görüntü karakteri ve netliği üstteki ekranlar kalitesinde değil, navigasyonda Türkiye haritası yok.

7.jpg

İç mekanda yer verilen ufak tefek eşya koyma gözleri ise gayet yeterli. Araca biner binmez, bir yerlere elinizdekileri atmak için fazlaca alan buluyorsunuz. Kapı içlerine su şişelerini, orta konsol vites kolu arkasına kahve bardağınızı veya anahtarlık, telefon gibi aksesuarları, kolçak altına ise i-pod, cd,dvd gibi donanımları koyabilirsiniz.

Peki  iç mekan genişliği nasıl? Önde de, arkada da gayet yeterli. Ön kısımda omuz, baş ve diz mesafeleri her boyda insanı tatmin edecek seviyede. Arkada diz mesafesi sınıfına göre iyi, enden öne göre biraz daha dar ama 2 yetişkin gayet rahat ediyor.  3. Yetişkin ise biraz sıkışabilir. Arkada baş mesafesi ise, alçalan tavan dizaynı gereği biraz sınırlı. 1.85 m üzerinde olanlar rahat edemeyebilir.  İç mekan genişliği konusunda bizim Forester ile ölçümler yaparak, bu konuyu sizlerin dikkatine ve takdirine matematiksel olarak da sunmak istedik;

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mtutun   
Guest mtutun

Ölçüler                                        

   
Subaru XV
   
      2008 Forester
Omuz Mesafesi Ön (en)  
142,50 cm
   
137,50 cm
Omuz Mesafesi Arka (en)  
134,50 cm
   
139,00 cm
Ön konsol – arka koltuk sırtlık mesafesi  
165,00 cm
   
161,00 cm
Baş mesafesi ön (tavan-ön yolcu koltuğu)  
95,00 cm
   
91,00 cm
Baş mesafesi arka (tavan-arka koltuk tabanı)  
93,00 cm
   
92,50 cm
Bagaj yükseklik (bagaj örtüsü-bagaj zemini)  
43,00 cm
   
41,00 cm
Bagaj genişlik (sağ-sol)  
124,00 cm
   
135,00 cm
Bagaj derinlik (bagaj kapağı-arka koltuk sırtlık)  
82,00 cm
   
95,00 cm

8.jpg XV’nin bagaj kapasitesi 380 litre, 2008 Forester’ın ise 387 litre. 9.jpg Peki bu 2 aracın dış boyutlarında durum nedir?

   
Subaru XV
   
        2008 Forester
Uzunluk (m)  
4,450
   
4.485
Genişlik (m)  
1,780
   
1.735
Yükseklik (m)  
1,570
   
1,585

 

Bu ölçüler o kadar benzer ki, sanki Subaru kasıtlı olarak Forester’ı büyütmüş ve SUV sınıfında rekabet etmeye transfer etmiş ve Eski Forester’ın boşalttığı alanı da terk etmeyerek, bu bölgeye daha şehirli görünen, daha yumuşak sürüşe sahip, daha ekonomik XV’yi dahil etmiş gibi…

Görüş Açıları

Öncelikle aracın görüş açıları dikkat çekici şekilde iyi. Koltuk eski Forester’daki gibi oldukça yükseğe ayarlanabiliyor. Bu sayede araç bayanların kullanımına çok uygun hale geliyor. Bir örnek vermek gerekirse, eşim 2008 Forester’ı çok rahat görüş açıları ile kullanırken, yeni Forester’da koltuğun en yüksek pozisyonu bile ona sağlıklı bir görüş sağlayamayabiliyordu. XV ise bayanlar için çok daha iyi bir sürüş pozisyonuna sahip olduğu gibi, erkekler için de yeterince aşağı inen ve sportifleşen bir sürüş pozisyonu da alabiliyor. Bugün bu aracı hem eşim, hem de ben ideal oturma ve sürüş pozisyonlarımızı çok hızlı bularak konfor ve emniyet hissi ile sürebildik. Bu da gösteriyor ki, koltuğun ayar mekanizmaları başarılı. Modern araçlarda, özellikle de Cross over ve SUV sınıfında, sürüş emniyeti için büyükçe yan aynalar olmazsa olmaz hale geldi. XV de de bu durum değişmiyor. Ne yazık ki, birçok modelde bu aynalar cüsseli yapıları ile arka görüşü iyileştirirken, ön çapraz görüşü ise kötüleştiriyorlar. Bunlardan birisi de Subaru Tribeca! Subaru mühendisleri bu sorunu aynaları kapı üzerine ve biraz geriye monte ederek çözmüşler. Yani bazı MPV araçlardaki gibi. Aynaların normalde olması gereken yere de kelebek camları konulak ön görüş iyileştirilmiş. Bu yönüyle emniyet yükselmiş ama ben kendimi bu bölgelere baktığımda biraz MPV kullanır gibi hissettim. Bu kötü bir şey değil, sadece benim şahsi lezzetime uygun değil.

10.jpg

11.jpg

Arka görüş için çok iyi diyemeyeceğim. Modern dizayn trendleri ve aerodinamik kurallar, araçların arka kısma doğru tavanlarının alçalarak gelmesini dikte ediyor. Arka kapağın alçalarak gelen bu tavanla estetik bir şekilde entegre edilebilmesi için de eğimli dizayn edilme gerekliliği, bagaj kısmında eskiden yer verilen büyükçe yan camlara ve dik ve dar duran D direğine (yani bagaj kapağı yanlarındaki) izin vermiyor. XV’de de durum pek farklı değil. Bağaj kısmı yan camları çok küçük ve üçgen formda. Ve ayrıca D direği çok eğimli ve hemen kısa mesafede C direği ile birleşen yapıda. Bu da arka çapraz görüşü kötüleştiriyor. Bir de eski ya da yeni Forester ile kıyaslarsanız, XV bu konuda açık ara geride. Eğer bunlar otomobil değil de akvaryum olsalardı, balıklarınız Forester’dan XV’ye geçmekten mutlu olmayacaklardı.

12.jpg

XV arka çapraz görüşü en kötü araç mı? Hayır, kesinlikle değil. Son dönemlerde piyasaya çıkan e benim henüz incelediğim Mazda CX-5 arka çapraz görüşü XV’den de kötü örneğin. Demek ki, modern trendler bizi her zaman emniyetli kullanıma götürmüyor. Subaru XV Premium’a geri görüş kamerasını standart koyarak, bu açığı ciddi şekilde kapatmış. Böylece geri manevra yaparken, park sensörünüzün atlayabileceği beton veya metal park engelleri ya da bisikletli çocuklar gibi tehlike yaratabilecek durumlar konusunda daha dikkatli olabiliyorsunuz.

Sürüş ve Konfor

XV’de bir kez ayarlarınızı yaptınızmı, o kadar konforlu bir sürüş pozisyonu buluyorsunuz ki, araca hemen alışıyorsunuz. Koltuk ayarları, ayna ayarları, direksiyon ayarları size hiçbir zaman yabancı hissettirmiyor.

Direksiyon yumuşacık. Bayanlar için çok ideal ve eşimin en çok sevdiği konuların başında geldi. Sadece yumuşacık değil, aynı zamanda çok dengeli ve kararlı bir elektrik desteği var direksiyon sisteminin. Örneğin bizim Forester’da da direksiyon elektrik destekli ve yumuşacık. Ama XV gibi kararlı ve dengeli değil. Direksiyon bir an çok yumuşak, sonra birden bir sertleşme hem de park anında ve son derece düşük süratte, sonra tekrar yumuşama. XV’nin direksiyonu hem düşük süratte, hem de yüksek süratte son derece kararlı ve eşit derecede yumuşak. Bu her zaman iyi bir şey mi? Sportif kullanım için ben her zaman daha ağır ve hisli bir direksiyonu tercih ederim. Yani benim için çok iyi bir his değil. Ama 1.6 114 bg motoruyla XV’ye sportif kullanılabilecek bir araç demek çok zor. Bu sebeple bu direksiyonun XV’nin konforlu karakterine çok uyduğunu düşünüyorum.

Yol tutuş mükemmel! Bu kadar yerden yüksek bir araçtan beklenmeyecek kadar dengeli hem yüksek süratte, hem de virajlarda. Bazen viraj içindeki hızımı anlamakta bile zorlandım. Virajlardaki gövde kontrolü çok iyi. Yani yana çok az yatıyor, bunu eşimde ben de çok net hissettik. Ve düşünün eşim Forester 2.5 XT ve ben de Outback 3.0R Bilstein spor süspansiyon ile kullanıyoruz. XV her ikimizin aracından da daha az yatıyor virajlarda. Şimdi ne bekliyorsunuz? Tabi ki aracın süspansiyon sisteminin sert ve konforsuz olacağını değil mi? Benim standartlarımda XV gayet konforlu bir araç. Süspansiyonların darbe emmesi iyi düzeyde ve çok sessiz çalışıyor amortisörler. Yol tutuş/konfor dengesi gerçekten harika. Böyle rijit, burkulma direnci yüksek bir şasi, harika sportif amortisörler insana daha performanslı bir motor istetiyor. Ama ÖTV denen tüm dişleri halen ilk günkü gibi duran canavar bunu imkansız hale getiriyor. Aracın yollarda yönlendirilmesi, kumanda edilmesi gerçekten çok kolay.

Motor ile ilgili çok söylenecek bir şey yok. 1.6 litre 114 bg atmosferik bir motor ne yapabilirse 1.400 kb, yüksek, otomatik, sürekli awd bir araçta, bu motor da onu yapıyor. Ne eksik, ne fazla! Normal kullanımda şehiriçinde ve otobanda sabit hızlarda motor gayet sessiz. Ancak ani hızlanmak istediğinizde motor şanzımanın çalışma prensibi gereği aniden 5.000 devir ve üstüne çıkıyor, işte o zaman araç gürültülü hale geliyor ve motorun sesi de ne yazık ki bir boxer ünite için keyifsiz. Ben Outback’imin motorunun sesini duymaktan her zaman keyif almışımdır. Klasik derinden gelen tok ve güçlü boxer sesi. Ne yazık ki, bu araçta yüksek devirlerde boxer sesi yerine motor gürültüsü geliyor. Tüketim herkesin rotasına ve kullanımına göre değişecek bir durum. Bu sebeple kesin rakamlar verip, kimseyi yanıltmak istemem. Ancak şöyle açıklayabilirim ki; Aynı rotada bizim 2.5 Turbo Forester ve 3.0 Outback’e göre çok az tüketiyor. Forester ile 15 lt/100 km yaptığımız rotada, XV ile 10 lt /100 km yaptık. XV nin bugüne kadar Türkiye’de piyasaya sunulmuş, en ekonomik (en az yakan) benzinli Subaru olduğunu düşünüyorum. Bizim şirketteki 2009 Impreza HB otomatikten bile bir miktar (çok fazla değil ama) az tüketti.  Performans olarak çok fazla bir şey beklememek lazım. Piyasada bazılarından duyduğum kadarıyla 2.0lt Forester ile performansının hemen hemen aynısını verdiği söyleniyor. Bu doğru değil! Ama kesinlikle söylüyorum Impreza 1.5 otomatikten daha performanslı. Yani bu aracı alanlar eğer Impreza 1.5 tan geçiş yapıyorlarsa hem performans hem tüketim olarak çok mutlu olacaklardır. Eğer Forester 2.0 dan geçiş yapıyorlarsa ve XV’nin diğer özelliklerini beğendilerse, performans kaybı hissedecekler ama tüketimden çok memnun olacaklardır. Hissettikleri performans kaybı da bence kabul edilir seviyede denilebilir.

Şanzıman

CVT modern bir şanzıman, Legacy’de daha önce kullanıma başlanmıştı. Kayış kasnak yerine çelik olanı kullanılarak Subaru bu şanzımanın bazı eksi yönlerinin önüne geçmeye çalışmış. Örneğin debriyajın kaydırmasına benzer his sınırlanmış. Kayışın ömrü uzamış. İlk gaz vermedeki direktlik hissi arttırılmış. Bunların hepsi doğru ama bu CVT çalışma prensibine bir türlü alışamadım. Gaz veriyorsunuz, önce motor deli gibi devir çeviriyor, bağırıyor ama sürat artışı yavaş yavaş peşinden geliyor. Klasik CVT şanzıman vınlama sesi bu şanzımanda da mevcut. Üstelik motor sesinin yüksek devirlerde çok yüksek çıkması da bu şanzımanın iyi algılanmasına yardımcı olmuyor.  XV Premium modeline muhteşem bir donanım ve multimedya sistemleri yükleyen Subaru’nun ise, Legacy’de ve XV 2.0 lt modellerde bulunan manuel vites değiştirme (6 ileri) ve direksiyondaki kulakçıklar özelliklerinden neden kaçındığı hem muamma, hem de çok sorgulanır bir davranış. Eğer manuel kullanım özelliği olsa, CVT şanzımanın hızlanma isteklerindeki olumsuzlukları bir nebze giderilebilirdi. Evet bu şanzıman bir mühendisi çok mutlu edecek dizayn ve çalışma prensibine sahip, evet bu şanzıman eski Subaru şanzımanlarına göre gücü daha az törpülüyor ve daha az tüketiyor. Ama Subaru’nun şanzımanlarını beraber geliştirdiği Jatco firması ile Mazda’nın birlikte neler yaptığından örnek alması gerekir. Mazda Jatco ile ısrarla klasik tork konvertörlü şanzımanı geliştirmeye devam ediyor, aynen BMW’nin ZF ile yaptığı gibi ve ortaya çıkan sonuçlar performans-tüketim açısından çok tatminkar olmaya başladı. Bu trend VW’nin başını çektiği çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzıman trendi ile yarışıyor ve VW’nin ve diğer otomatikleştirilmiş manuel şanzıman da ısrar edenlerin yaşadığı arıza istatistiklerine bakarsanız da daha gerçekçi ve sorunsuz görünüyor. Sonuçta tork konvertörlü şanzımanlar konfor ve sorunsuzluk yönlerinde kendilerini isbatlamış bir türdür. Sadece verimlilikleri çok tartışılır durumdaydı. BMW/ZF ve Mazda/Jatco yeni üretimleri ile bu olayın da üstesinden geldiler. Bunu görmek için bir Mazda CX-5 ve BMW 3.20 testi yapmanızı şiddetle tavsiye ederim. Sonuçta eğer Subaru şehiriçinde emniyet ve konforla yavaş yavaş seyahat etmek isteyen bay/bayanlara satacaksa CVT şanzıman OK, ama bana satmak da istiyorsa CVT şanzıman olmamış! CVT şanzıman bu aracın bence en zayıf yönü…

Symmetrical AWD

Active Tork Split awd sistemine sahip XV araçların otomatik olanları. Yani kısaca ATS! Bu sınıfta bulabileceklerinizden hem çok üstün, hem de çok sorunsuz, performanslı bir sistem.  Bu yönüyle XV eşsiz. Buna bir de harika yaklaşma uzaklaşma açılarını, yerden 220 mm minimum yüksekliği de ekleyin. Aracın altının hem aerodinemik yapı, hem de arazi kullanımı için dümdüz dizayn edildiğini de hesaba katarsanız XV hafif arazi koşullarını mükemmelen karşılayabilecek bir araç.  2008 Forester’da yerden minimum yüksekliğin 205 mm olduğunu düşünürseniz, XV’nin hafif arazi şartlarında eski Forester’dan daha avantajlı bile olacağını görebiliriz.

13.jpg

Burada Forester’ın avantajı 2.0 motorunun sağlayacağı ekstra güç ve kum/çamur/kar üzerindeki ekstra itiş gücüdür. Ancak Subaru CVT şanzımana L (Low) fonksiyonu koyarak, bir nevi volan son çıkış oranını değiştirerek motorun daha düşük süratlerde daha yüksek devir çevirmesine imkan sağlamış. Ben XV’nin sınıfına göre sıradışı ve çok üstün yerden yüksekliği, yaklaşma/uzaklaşma açıları, düz alt yapısı ve şanzımanın L fonksiyonu ile hafif arazide çok keyifli anlar geçirilmesini sağlayacağını düşünüyorum. Yeterki aracın motor gücünün üstesinden gelemeyeceği durumlara ve ağır arazi koşullarına girmeyin. Bu arada aracın yerden 220 mm yüksekliğinin, yeni Forester’ın 215 mm yüksekliğinden de iyi olduğunu ve Toyota RAV4, Honda CR-V gibi SUV sınıfında yer alan araçların yerden minimum yüksekliğinin 180 mm civarında olduğunu da hatırlatayım.

Bayan Gözüyle Subaru XV'nin Artıları (Eşimden)

Koltuklar Forester’a göre çok konforlu, direksiyon çok yumuşak, konforlu ve itaatkar, aracın sürüşü yumuşacık, ipek gibi akıyor sabit hız sürüşlerinde, küçük sürat artışı isteklerinde, örneğin 30 km/h dan 60 km/h’a çıkacaksanız performans gayet iyi. Yol tutuş mükemmel, frenler harika. Fren pedalı hem yumuşak hem de çok etkili.

Erkek Gözüyle Subaru XV'nin Artıları

Şasi güçlü, rijit ve dengeli. Gayet sportif ve emniyetli bir şasi. Frenler harika, yol tutuş ve gövde kontrolü çok iyi. Görüş açıları, manevra kabiliyeti güzel. Donanım süper (Premium modelde) İç mekan kalitesi, dizaynı ve işçiliği yeterli.  Bu kadar potansiyeli olan, kabiliyetli bir araca insan daha iyi bir şanzıman ve daha güçlü bir turbo 1.6 dizel ya da benzinli motor umut ediyor!

Eğer böyle bir motor ve şanzıman gelirse ileride, bu araç 18-70 yaş arası, bay bayan herkesin kendisi için bir şeyler bulabileceği, kısaca herkese hitap eden bir araç olabilir. Bu aracın yapmış olduğum testlerinde bir önemli unsur daha dikkatimi çekti. Kasım 2012’de Türkiye’ye geleceğini duyduğum yeni İmpreza ile aynı yapıyı ve tekniği paylaştığına göre, yeni İmpreza gerçekten kuvvetli bir model olacağa benzer…

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali uslu    8
ali uslu

Mustafa abi çok ince ve önemli detaylara değinmişsiniz, Eleştirinizi çok ama çok beğendim, çok bilgilendirici herkesin her türlü merakını giderecek nitelikte...

Bir kaç konuda sizinde benimde dikkatimi çeken bazı özellikler var, Yol tutuşu ve (diğerini unuttum yazıyı tekrar okuyayım yazayım :) )

Arabanın yol tutuşu, yana yatmayışı;  gayet konforlu, yumuşak süspansiyonuna ve aracın  yerden yüksekliğinin bu kadar fazla olmasına karşın mükemmel derecede...

İnsan arabanın ağırlık merkezini aracın 220 mm yükseklikte olduğunu, altından geçen havanın fazla olduğunu göz önüne alsa bile yol tutuşunun sedan bir subarudan farklı olduğunu ayırt edemez.

Şu ana kadar çok sayıda subarunun sınırlarını zorladım zaten biliyoruz ne kadar iyi olduğunu... Fakat XV' nin yol hakimiyeti benim dikkatimi çeken ilk şey oluyor diyebilirim. Her ne kadar 2 gün değilde 17-18 dakika kullanıp ufak tefek kaçınmalarda ve tek bir keskin virajda denemiş olsamda.. :)

Bu arada belirtmek isterim benim kullandığım Elegance donanımlısında da geri görüş kamerası bulunuyor üstteki küçük ekranda. Hatta boynum ağrıyordu arkaya bakarken kuzenimin '' kameradan baksana Ali'' cümlesinden sonra değişen sinirli ve mutlu yüz ifademin fotoğrafı var geriyi gösteren ekranla birlikte :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
lewel123    0
lewel123

Bizde istersek test için arabayı alabiliyor muyuz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mtutun   
Guest mtutun

Sağolasın Ali'cim. Beğendiğine sevindim.

Ayrıca okuyan tüm arkadaşlara da okudukları ve yorumları için teşekkür ederim.

Mustafa abi çok ince ve önemli detaylara değinmişsiniz, Eleştirinizi çok ama çok beğendim, çok bilgilendirici herkesin her türlü merakını giderecek nitelikte...

Bir kaç konuda sizinde benimde dikkatimi çeken bazı özellikler var, Yol tutuşu ve (diğerini unuttum yazıyı tekrar okuyayım yazayım :) )

Arabanın yol tutuşu, yana yatmayışı;  gayet konforlu, yumuşak süspansiyonuna ve aracın  yerden yüksekliğinin bu kadar fazla olmasına karşın mükemmel derecede...

İnsan arabanın ağırlık merkezini aracın 220 mm yükseklikte olduğunu, altından geçen havanın fazla olduğunu göz önüne alsa bile yol tutuşunun sedan bir subarudan farklı olduğunu ayırt edemez.

Şu ana kadar çok sayıda subarunun sınırlarını zorladım zaten biliyoruz ne kadar iyi olduğunu... Fakat XV' nin yol hakimiyeti benim dikkatimi çeken ilk şey oluyor diyebilirim. Her ne kadar 2 gün değilde 17-18 dakika kullanıp ufak tefek kaçınmalarda ve tek bir keskin virajda denemiş olsamda.. :)

Bu arada belirtmek isterim benim kullandığım Elegance donanımlısında da geri görüş kamerası bulunuyor üstteki küçük ekranda. Hatta boynum ağrıyordu arkaya bakarken kuzenimin '' kameradan baksana Ali'' cümlesinden sonra değişen sinirli ve mutlu yüz ifademin fotoğrafı var geriyi gösteren ekranla birlikte :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
beyazit60    4
beyazit60

Mustafa abi XV ile ilgili bilgilendirmelerin için teşekkür ederiz. İnşallah yeni impreza gelince bir hafta sonu kaçamağı da onla yaparsın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
engin67    3
engin67

Toros Kardaş la tanıştın bi rica etsen geri çevirmez bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
engin67    3
engin67

belkide önyargılı binmişindir ondandır,ne demişler önyargıyı kırmak atomu parçalamaktan zor filan diye :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    519
RSBurak

Murat abiyi STI'dan sonra Airbus veya Boeing tatmin eder. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mtutun   
Guest mtutun

Sağol Ahmet'cim. Kısmet bakalım bir çıksın Impreza, fırsat olursa yaparız. Belki beraber yaparız.

Mustafa abi XV ile ilgili bilgilendirmelerin için teşekkür ederiz. İnşallah yeni impreza gelince bir hafta sonu kaçamağı da onla yaparsın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
beyazit60    4
beyazit60

Sağol Ahmet'cim. Kısmet bakalım bir çıksın Impreza, fırsat olursa yaparız. Belki beraber yaparız.

Kısmet abi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
beyazit60    4
beyazit60

Ben 2 ADET XV  istiyorum test için 15 günlüğüne alabilirmiyim.

Serkan abi kimden istiyorsun. Bizde olsa dükkan senin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
beyazit60    4
beyazit60

Ahmet gönder ordan 2 XV test edicem :)

Yola çıktılar bile:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
beyazit60    4
beyazit60

herkes alabiliyor diye duydum  ;D

Abi siz bu işlere İstanbul da olduğunuz için daha yakınsınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Remzi Adnan   
Guest Remzi Adnan

Mustafa bey, yazinizi ancak bugun gordum ve büyük bir keyifle okudum, emeginiz için tesekkurler..

Sağolasın Ali'cim. Beğendiğine sevindim.

Ayrıca okuyan tüm arkadaşlara da okudukları ve yorumları için teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

konuyla pek alakalı degıl ama burada yani Fethıye'de Nıssan'dan geçılmıyor.juke ve quaskai bol mıktarda var.bence Bayraktar buraya yetkılı bır servıs açsa emınım XV'den çok rahat satar.özellıkle buraya yerleşmıs olan yabancılara.aracımı park ederken ingiliz bir turist'in bana yaklasarak"wow Subaru"dedigi zaman bende oluşan hazzı tarif edemem.orta derece ingilizcem sayesınde turıstin kız kardeşınde de Forester oldugunu bu aracların dayanıklı ve guvenılır oldugunu anlattı.Yurtdısında bilinen bır marka oldugunu soyledi.Fethiye'de sadece benım aracı gôrdugunu anlattı.bende benım 2 tane daha Forester gördugumu söyledım.Ama bu sohbetten sonra Bır kez daha anladım ki Subarunun Türkiye'deki bilinirliginin henuz hakettigi yerde olmadıgını.:(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mtutun   
Guest mtutun

Beğendiğinize sevindim, Remzi Bey. Geçen hafta Perşembe günü de CX-5 testi yaptık. Vaktim olmadı ama olunca paylaşacağım izlenimlerimi.

Mustafa bey, yazinizi ancak bugun gordum ve büyük bir keyifle okudum, emeginiz için tesekkurler..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    184
Burak

Geçen hafta Perşembe günü de CX-5 testi yaptık.

ve benim haberim yok :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mtutun   
Guest mtutun

Sana sinir ol diye özellikle haber vermedim! Şaka bir yana bana da sürpriz oldu, diğer tarafta anlatırım. (öbür Dünya'dan bahsetmiyorum tabi ki, o kadar bekletmem)

ve benim haberim yok :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
beyazit60    4
beyazit60

Beğendiğinize sevindim, Remzi Bey. Geçen hafta Perşembe günü de CX-5 testi yaptık. Vaktim olmadı ama olunca paylaşacağım izlenimlerimi.

Abi sanırım karşılaştırmalı test olacak:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Remzi Adnan   
Guest Remzi Adnan
:D , Mustafa bey CX-5 ile ilgili de görüşlerinizi de çok merak ediyorum, en yakın zamanda okumak dileğiyle selamlar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×