Jump to content
Onur29

Yağ eksiltme yok ama eksozdan duman atıyor

Recommended Posts

Onur29    9
Onur29

Merhaba subaru ailesi. Aracım 1.5 elegance impreza 190.000 kmde eksoz bölgesinde yağ dumanı var ama yağ eksiltme yok su eksiltme yok. Aracı aldığımdan itibaren 2000 km yaptım eksiltme yok yağ bakımı falan yaptım sonrasında bin km daha yaptım yine eksiltme yok fakat aracın çekişi bir düşüyor bir normalleşiyor lpgde veya benzinde farketmiyor bugün ankarada iki servisle görüştüm allah nasip ederse gümüşhaneden ankaraya gelecem yol iz bilmem bu konuda hem dua edin hemde kendi aracına aynısı olan oldumu hiç. İki serviste yap yakmadığı süpap ayarı bakılacağı süpap ayarı tam ise piston başlarına bakılacağı söylendi sizlerin başınıza böylr bişey geldimi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    16
Hgçevik
12.08.2020 at 12:30, Onur29 :

Merhaba subaru ailesi. Aracım 1.5 elegance impreza 190.000 kmde eksoz bölgesinde yağ dumanı var ama yağ eksiltme yok su eksiltme yok. Aracı aldığımdan itibaren 2000 km yaptım eksiltme yok yağ bakımı falan yaptım sonrasında bin km daha yaptım yine eksiltme yok fakat aracın çekişi bir düşüyor bir normalleşiyor lpgde veya benzinde farketmiyor bugün ankarada iki servisle görüştüm allah nasip ederse gümüşhaneden ankaraya gelecem yol iz bilmem bu konuda hem dua edin hemde kendi aracına aynısı olan oldumu hiç. İki serviste yap yakmadığı süpap ayarı bakılacağı süpap ayarı tam ise piston başlarına bakılacağı söylendi sizlerin başınıza böylr bişey geldimi

Öncelikle geçmiş olsun bende sizin gibi problemi bir türlü çözüme kavuşturulamayan kullanıcıyım .Sizden niye örnek veriyorum çünkü doğru ustayı bulamazsanız gümüşhane ankara arası mekik dokur durursunuz. Araçlarımız farklı olsa da ne yazıkki ustalarımız aynı... Size naçizane önerim çok iyi araştırıp bir ustaya gitmenizdir . Zira ankarada ikamet etmeme rağmen bir problem için 4 aydır uğraşıyor , çözüm bulamıyor üstüne 3800 tl yekünde bakımlar hariç masraf etmiş bulunuyorum. Fakat en son bir servise gidip en azından artık sıkıntımın çözüldüğünü ;maddiyattan dolayı ertelemeyi tercih ettiğim arızayı bulan , bana aracın mekaniğinden tutun her alanda mühendis gibi bilgi veren bir ustaya denk geldim .Allah yardımcınız olsun şimdiden. Usta konusunda özelden iletişime geçerseniz naçizane önereceğim bir yer vardır . Kefil olamam fakat 4 ay sonra en iyisini bulduğumun bilgisini verebilirim . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,469
Erçay

Yağ yakma emaresi olan mavi duman atma hadisesi tam olarak.hangi esnada oluyor. Araç rölantideyken mi, ilk marşta mi, dip gazda mi? Yokus aşağı veya yukarı? Böyle bir gozleminiz var mı?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onur29    9
Onur29
11 saat önce, Erçay :

Yağ yakma emaresi olan mavi duman atma hadisesi tam olarak.hangi esnada oluyor. Araç rölantideyken mi, ilk marşta mi, dip gazda mi? Yokus aşağı veya yukarı? Böyle bir gozleminiz var mı?

Çok nadirde olsa ilk çalıştırmada ve çok hafif. Dip gazda oluyor lpgde iken benzinde olmuyor milyonda bir oluyor sadece. Yokuş aşağı ve yukaru biara hafif gördüm dumanı

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,469
Erçay

Muhtemel arizaniz subab lastikeriniz yanma odasına yağ kaçırıyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onur29    9
Onur29
38 dakika önce, Erçay :

Muhtemel arizaniz subab lastikeriniz yanma odasına yağ kaçırıyor.

Bu durumda aracta yağ eksiltme olmazmı

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,469
Erçay

Çok ciddi miktarda bir yağ kaçırma yok muhtemelen aracıniz yağ eksiltiyor ama ciddi miktarda değil, lastikler sıkıştırmaya bağli kaçırıyordur. Geceden sızan yağ da yanma odasına damladigi için ilk marşta duman atma oluyor 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onur29    9
Onur29
3 dakika önce, Erçay :

Çok ciddi miktarda bir yağ kaçırma yok muhtemelen aracıniz yağ eksiltiyor ama ciddi miktarda değil, lastikler sıkıştırmaya bağli kaçırıyordur. Geceden sızan yağ da yanma odasına damladigi için ilk marşta duman atma oluyor 

Dediğiniz gayet mantıklı büyük ihtimalle arıza bu valla onu bilmemde acaba ne kadar masrafı çıkar inş fazla çıkmaz 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,469
Erçay
15.08.2020 at 16:50, Onur29 :

Dediğiniz gayet mantıklı büyük ihtimalle arıza bu valla onu bilmemde acaba ne kadar masrafı çıkar inş fazla çıkmaz 

Yağ yakma sekmandan olmadıkça çok yüklü masrafı olmaz. Ama doch motorlu bir aracınız var. Haliyle subab lastikleri için motorunuz iner subab lastiklerine ulaşmak için. Lastikler, külbutor kapak contalari değişir. Sokulmuşken ayarı da yapılır. 3 lira gibi bir rakama ulaşır ortalama diye tahmin ediyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onur29    9
Onur29
8 dakika önce, Erçay :

Yağ yakma sekmandan olmadıkça çok yüklü masrafı olmaz. Ama doch motorlu bir aracınız var. Haliyle subab lastikleri için motorunuz iner subab lastiklerine ulaşmak için. Lastikler, külbutor kapak contalari değişir. Sokulmuşken ayarı da yapılır. 3 lira gibi bir rakama ulaşır ortalama diye tahmin ediyorum

Ben zaten 5 lirayı gözden çıktım. Fakat iki şey sormak istiyorum birincisi bu araç için usta doch motor dedi ben boxor motor diye biliyorum. İkincisi ben bu aracı kullanırken devir saati kaçta olması lazım satan kişi 3 bin deviri inme dedi yüksek devirde kullan dediler doğrumudur 1.5 motor için

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,469
Erçay

Boxer motor tipi yani silindirlerin yatay olması sebebiyle tıpkı iki boksörün birbirine karşıya karşıya birbirine yumruk atıyormuş gibi çalışmasından ötürü aldığı isimdir. Doch motor denilemesi ise üst kaptakta çift egzantrik olmasından Doch'taki D double temsil eder yani çift. Soch motordaki S ise single yani tek. Son söylenen ise tamamen saçmalık, 1.5 motor olması hasebiyle çok sıkıştırmaya gelmez. Hacmi düşük, ekonomi için tasarlanmış bir motor. Bilâkis 3 bin devrin üstünde çok seyahat edilmemeli. Sürekli 3 bin devir üzeri kullanimda oluşan bir sorun ile başbaşasiniz zaten halihazırda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onur29    9
Onur29
5 dakika önce, Erçay :

Boxer motor tipi yani silindirlerin yatay olması sebebiyle tıpkı iki boksörün birbirine karşıya karşıya birbirine yumruk atıyormuş gibi çalışmasından ötürü aldığı isimdir. Doch motor denilemesi ise üst kaptakta çift egzantrik olmasından Doch'taki D double temsil eder yani çift. Soch motordaki S ise single yani tek. Son söylenen ise tamamen saçmalık, 1.5 motor olması hasebiyle çok sıkıştırmaya gelmez. Hacmi düşük, ekonomi için tasarlanmış bir motor. Bilâkis 3 bin devrin üstünde çok seyahat edilmemeli. Sürekli 3 bin devir üzeri kullanimda oluşan bir sorun ile başbaşasiniz zaten halihazırda. 

Yani boxor ile doch arasındaki var doch motorda üst kapakta çift eksantrik var ama silindirler yatay herhalde. Hmm demek 3 bin üzerine pek çıkmamak lazımmış. Vermiş olduğunuz değerli bilgileriniz için sonsuz teşekkürlerimi sunarım. İnş bu hafta içi ankaradayım aracımdaki net arızayı ve yapılan sonuçlarıda burdan bu başlık altında yazarım

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,469
Erçay

Sorunun ne olduğunu ve çözümü paylaşımınızi bekleriz. Subarularin tamamı boxer motor ama egzantrik mile göre soch doch diye ayrılıyor ama dediğim gibi hepsi boxer, yani silindirler yatay çalışıyor. Mesela H6 legacy veya Outback'ler var. H horizontali yani yatayi 6 ise silindir sayısını temsil eder

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onur29    9
Onur29
1 dakika önce, Erçay :

Sorunun ne olduğunu ve çözümü paylaşımınızi bekleriz. Subarularin tamamı boxer motor ama egzantrik mile göre soch doch diye ayrılıyor ama dediğim gibi hepsi boxer, yani silindirler yatay çalışıyor. Mesela H6 legacy veya Outback'ler var. H horizontali yani yatayi 6 ise silindir sayısını temsil eder

Tabiki paylaşım yapacağım. Şimdi anladım teşekkür ederim ☺

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onur29    9
Onur29

Herkese merhaba arkadaşlar aracım impreza 2009 1.5 elegance aracımda yağ eksiltme yokken ekzozdan mavimsi yani yap dumanı atıyordu çekiş bir düşüyor bir bşr yükseliyordu aracım ankarada şaşmazda özel serviste ortalama 25 gün kaldı ve bu arızanın sebebini aşağıya yazacağım.

 

Aracımda yağ eksiltme yoktu ortalama 3 bin kilometreye yakın yol yapmıştım fakat servise gittiğimde yağ çubuğa baktık yağ kalmamış motoru indirip söktüğümüzde yağ sekmanları aşıp pistonlara inmiş piston içleri ve sekmanları yanmış motor mecburi olarak rektefiye gördü şuanda rodaj dediğimiz motor alıştırma olayını yapıyorum ortalama 2000 km geçtikten sonra inş kurtaracam mororu. Aşağıdaki pistonların hali bu. Araba az yaksın diye bu kadar masraf bence gereksiz araba çok yakıyor diye lpg atacağına ya o arabayı almayın yada benzin masrafına boyun eğin. Şuanda ben benzinde sürüyorum ankara gümüşhane arası 800 km yol yaptım 400 tl benzin yaktı maksimum 120 km hıza çıktım ve devamlı değişken km hız yaptım 80-90- 100 devamlı yavaşlayıp hızlandım. Uzun lafın kısası çekişi iyi ama duman attı veya duman yok ama çekişi dengesiz yavaşlıyor hızlanıyor bu gibi arıza varsa inanın başka bir arıza yoksa aracta geri kalan tek arıza bu aracın yağ yakması veya sekmanlarda aşınma veyada sekman ayarı bozuk o motor her türlü aşağı inecek. Bilginiz olsun

@Hgçevik @Erçay

20200924_220650.jpg

20200924_220713.jpg

20200924_220721.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Subim    406
Subim

Geçmiş olsun. Bundan sonra güzelce binmek nasip olur İnşallah

Share this post


Link to post
Share on other sites
Serkan-sbr20    28
Serkan-sbr20

Geçmiş olsun sorunsuz sürüşlerin olsun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,469
Erçay

Geçmiş olsun, ağız tadıyla binmek nasip olur inşallah :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onur29    9
Onur29

@Subim @Serkan-sbr20 @Erçay hepinize teşekkür ederim. İnşallah bir sorun çıkmaz, korkarak sürüyorum aracımı rodajı bir tamamlasaydım içim rahatlardı. Buarada 2 soru sormak istiyorum 1.) 1500 kmyi doldurduğumda yağ ve yağ filtresini değişmeme gerek varmı usta yok dedi ama yinede bilgi araştırmak lazım. 2.) motoru açma olayına nasıl çıkayım zaten aracı çok sakin sürüyorum araç rampa gördüğü zaman yavaşlıyor şehirler arası yolda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,469
Erçay

Ben 1000 km dolduğunda yağ ve filtreni değişkenizi tavsiye ederim. Sonuçta alışma döneminde irili ufaklı metal talaşı oluşacak bunlar tekrar motor içine gitmemeli. Degismenizi tavsiye ederim. Rodaji şehir içi yapmak en doğrusu, uzun yolda rodaj yapılmaz sabit hızda yani, her hiza inip çıkmalı ilk bin km'de 2.5 devri geçmemek lazim, binden sonra 3.5 devri geçmemek lazim. 1500kmden sonra 4'e kdr çıkabilirsiniz sonrasında sorun olmayacaktır.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onur29    9
Onur29
2 saat önce, Erçay :

Ben 1000 km dolduğunda yağ ve filtreni değişkenizi tavsiye ederim. Sonuçta alışma döneminde irili ufaklı metal talaşı oluşacak bunlar tekrar motor içine gitmemeli. Degismenizi tavsiye ederim. Rodaji şehir içi yapmak en doğrusu, uzun yolda rodaj yapılmaz sabit hızda yani, her hiza inip çıkmalı ilk bin km'de 2.5 devri geçmemek lazim, binden sonra 3.5 devri geçmemek lazim. 1500kmden sonra 4'e kdr çıkabilirsiniz sonrasında sorun olmayacaktır.

Teşekkür ederim erçay bey

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    16
Hgçevik
30.09.2020 at 16:20, Onur29 :

Teşekkür ederim erçay bey

Öncelikle hayırlı olsun probleminizin çözülmesine çok sevindim . Masraf ne kadar üzse de birde masraf edip sonuca ulaşamamak vardı . İnşallah ağız tadıyla binmek nasip olur. Daha önce golf aracıma motor yaptırmıştım vass özel serviste ve usta işinin ehliydi , bana 1000 km sonra yap değiştirmem ve filtre değiştirmemi söyledi. Ordan tecrübemle bende yap değişimi öneririm . Sonuçta sekmanların pistonların oturma sürecinde yağlama olacağı için yağ eksilteceğini biliyorum yanılmıyorsam.. Ve yağ kontrolünü bu dönemde elden bırakmamanızı her yolculuk öncesi soğuk motorda yağ kontrolü yapmanızı naçizane tavsiye ederim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onur29    9
Onur29
1 dakika önce, Hgçevik :

Öncelikle hayırlı olsun probleminizin çözülmesine çok sevindim . Masraf ne kadar üzse de birde masraf edip sonuca ulaşamamak vardı . İnşallah ağız tadıyla binmek nasip olur. Daha önce golf aracıma motor yaptırmıştım vass özel serviste ve usta işinin ehliydi , bana 1000 km sonra yap değiştirmem ve filtre değiştirmemi söyledi. Ordan tecrübemle bende yap değişimi öneririm . Sonuçta sekmanların pistonların oturma sürecinde yağlama olacağı için yağ eksilteceğini biliyorum yanılmıyorsam.. Ve yağ kontrolünü bu dönemde elden bırakmamanızı her yolculuk öncesi soğuk motorda yağ kontrolü yapmanızı naçizane tavsiye ederim

Teşekkür ederim. Evet 3 gündür bakıyorum yağına çok azda olsa eksiltiyor ve üzerini tamamlıyorum. Bulunduğum yerde subaru parçası yok yağı burdan alırım castrol edge 5.40 yağ koyacam ama filtreyi jaspadanmı sipariş versem bilmiyorum. Şuanda aracımı rampaya vurduğumda yavaşlıyor valla korkuyorum ben araba konusunda dikkatli ve pinpirikliyim ☺ gözümden sakınıyorum bu nedenle benzinde sürüyorum önümüzdeki hafta siparişi verip yağ ve yağ filtresini değiştirecem ama erkenmi bilmiyorum. Çünkü şuanda kadar 1400km yol yaptım servisten ilk aldım 800 km yol yaparak memlekete geldim sabir devir ve hızda sürmedim ve şehirniçinde ortalama 250 km sürdükten sonra tekrar 200 km uzun yol yaptım gerisi yine şehir içi yani rodajı tam olarak tamamlamadım. Buarada aracım çok yakıyor 12 km yol rampa çıkıp iniyorum gidiş geliş 24 km ve aracım 50 tl benzin yakıyor bu normalmi acaba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    16
Hgçevik
4.10.2020 at 00:22, Onur29 :

Teşekkür ederim. Evet 3 gündür bakıyorum yağına çok azda olsa eksiltiyor ve üzerini tamamlıyorum. Bulunduğum yerde subaru parçası yok yağı burdan alırım castrol edge 5.40 yağ koyacam ama filtreyi jaspadanmı sipariş versem bilmiyorum. Şuanda aracımı rampaya vurduğumda yavaşlıyor valla korkuyorum ben araba konusunda dikkatli ve pinpirikliyim ☺ gözümden sakınıyorum bu nedenle benzinde sürüyorum önümüzdeki hafta siparişi verip yağ ve yağ filtresini değiştirecem ama erkenmi bilmiyorum. Çünkü şuanda kadar 1400km yol yaptım servisten ilk aldım 800 km yol yaparak memlekete geldim sabir devir ve hızda sürmedim ve şehirniçinde ortalama 250 km sürdükten sonra tekrar 200 km uzun yol yaptım gerisi yine şehir içi yani rodajı tam olarak tamamlamadım. Buarada aracım çok yakıyor 12 km yol rampa çıkıp iniyorum gidiş geliş 24 km ve aracım 50 tl benzin yakıyor bu normalmi acaba

Aslında 1.5 impreza için normal değerler bence . Daha detaylı ve tecrübeli birçok kişi var onlar değerlendirse daha makul olabilir . Ama nezdimde 1.5 araç için ideal . 2.0 ile daha az yakardı özellikle rampa olayı girdiğinde diye düşünüyorum . Önerim bakımını tammalayıp binmeye devam etmeniz olur . Şayet rodajı tamamlandığımızı düşünüyorsanız . Çünkü ben bir fiil şehir içi ve yoğun trafikte yer yer kullanıp ortalama 1000-1500 km’de değişimini yapmıştım eski aracımda

Share this post


Link to post
Share on other sites



×