Jump to content
Hgçevik

Arıza ışığı

Recommended Posts

Hgçevik    13
Hgçevik

Öncelikle selamlar. Aileye yeni katıldım. Ocak ayında 2007 legacy sedan araç aldım. Öncesinde kullandığım alman otomobillerinden sıkılıp bir tutku olacak subaru’ya yöneldim. Fakat aracı aldığımdan beri mutsuzluğum had safhada. Öncelikle aracı almadan ankara’da subaru özel Servisinde baktırdım araca. Herşey mükemmel diye dönüş aldım. Fakat bin km kullanmadan motor arıza ışığı yaktı aracım. Sonrasında götürdüm 500 tl ücret ile bilmem ne sensörü değiştirip sıkıntının çözüldüğünü söylediler. Sonrasında 100 km gitmeden araç çevre yolunda stop etti ve çekiciyle ustaya tekrar götürdüm. 4-5 gün araç kaldıktan sonra beyni arızalı dendi ve 3200 tl ücret mukabilinde çıkma olarak değiştirildiğini söyledi. Yaklaşık 1 ay geçti ve yine arıza lambası ve hız sabitleme ışıkları yanmaya başladı . Artık araçtan soğudum ve illallah ettim. Lütfen yardımcı olabilecek birisi yazabilir mi? Ankaradayım .. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
OguzhanK    41
OguzhanK

Tekrardan merhaba, konuyu uygun yere taşıdım, araç hangi arıza kodlarını veriyor öncelikle bunu bilmemiz gerekiyor ki ona göre ucuzdan pahalıya doğru bir yol izleyelim, ayrıca şimdiye kadar araçta hangi parçalar değişti şuan verdiği arıza kodu ne ? Örneğin p0171 veriyorsa fakir karışım p2444 veriyorsa sekonder hava pompası gibi o arıza kodunu öğrenmeden yapılacak olan her müdahale gereksiz fuzuli masraftan başka birşey olmaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    13
Hgçevik

Arıza kodunu bilemiyorum nasıl öğreneceğimi de bilmiyorum açıkçası . Özel servise götürdüm cihaza bağladı abi şu değişmesi lazım dedi , dedim olur.. Sonrasında beyin değişecek dedi, dedim olur. Görsellerden baktım krank sensörü değişmiş. Sanıyorum benim tek sorunum hakikatli bir usta bulmak , yoksa arabayla yola çıkmaya korkar oldum .. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Serkan-sbr20    27
Serkan-sbr20
8 dakika önce, Hgçevik :

Arıza kodunu bilemiyorum nasıl öğreneceğimi de bilmiyorum açıkçası . Özel servise götürdüm cihaza bağladı abi şu değişmesi lazım dedi , dedim olur.. Sonrasında beyin değişecek dedi, dedim olur. Görsellerden baktım krank sensörü değişmiş. Sanıyorum benim tek sorunum hakikatli bir usta bulmak , yoksa arabayla yola çıkmaya korkar oldum .. 

Kardeşim usta önemli tabi öncelikle ama oğuzhan ında dediği gibi arıza kodu olmadan yorum yapmak doğru olmaz 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    13
Hgçevik
51 dakika önce, Serkan-sbr20 :

Kardeşim usta önemli tabi öncelikle ama oğuzhan ında dediği gibi arıza kodu olmadan yorum yapmak doğru olmaz 

Peki hem arıza kodunu öğrenebileceğim hemde sorunumu çözebilecek bir usta var mı bildiğiniz. Öğrendikten sonra en nihayetinde müdahale gerekecek ve ben arıza ışığı yanarken ekran ve arabanın gözüme batmasından sıkıldım. Kandırıldığımı düşünüyorum artık ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
rhayatialbayrak    44
rhayatialbayrak

Ankara high pover Erkan usta,olabi garaj da Muhammed usta çözüm yolu olabilir

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    13
Hgçevik
4 saat önce, rhayatialbayrak :

Ankara high pover Erkan usta,olabi garaj da Muhammed usta çözüm yolu olabilir

Teşekkürler abi bir ziyaret edeyim zaten belli fikir edindirir usta kendi hakkında :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,435
Erçay
1 saat önce, Hgçevik :

Teşekkürler abi bir ziyaret edeyim zaten belli fikir edindirir usta kendi hakkında :)

Siz hangi ustaya gittiniz? İkincisi hiçbir alete ihtiyaç duymadan arıza kodunuzu öğrenebilirsiniz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    13
Hgçevik
4 saat önce, Erçay :

Siz hangi ustaya gittiniz? İkincisi hiçbir alete ihtiyaç duymadan arıza kodunuzu öğrenebilirsiniz

Ustayı özelden yazayım ki ekmeğine mani olmayalım . Belki başka konularda işinin ehlidir (sanmıyorum ama) . Arıza kodunu nerden öğreneceğimi söyleyebilirseniz memnun olurum. Araca yabancıyım ortalama 6 ay oldu , Türkiye pazarı çok fazla olmadığı için (saçma ama) youtube’de videolarını bulamıyorum. Kitapçıkları da sanırım eski sahibi kütüphanesine kaldırdı ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,435
Erçay

Kontak, farlar, parklar herşey kapalı olsun. Sırasıyla anlatıyorum süreci, bu dediklerimi hızlı bir şekilde yapın

1-Kontak aç

2-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

3-parklari aç

4-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

5-parklari kapat

6-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

7-parklari aç

8-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

9-parklari kapat

10-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

11-parklari aç

12-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

13-parklari kapat 

Yani 4 kez km trip tuşuna basıp park aç, 4 kez bas kapat şeklinde bir döngüsü var. Bunu hızlı bir şekilde yapmanız elzem, son ekranda P ile başlayan hata kodunu göreceksiniz, birden fazla arıza kodu varsa tek tek gösterecek. Hepsini gösterdikten sonra tekrar ilk arıza kodunu gösterip süreci başa alacak. Bunun ardından bir kez daha km trip tuşuna basarsanız, chasis kodlarını gösterecek, C ile başlayan hata kodlarını yani... İşlem bu kdr Kontak kapat aç yapınca bu arıza sayfasından çıkarsınız.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Osmançlşkn    99
Osmançlşkn
21 saat önce, Hgçevik :

Peki hem arıza kodunu öğrenebileceğim hemde sorunumu çözebilecek bir usta var mı bildiğiniz. Öğrendikten sonra en nihayetinde müdahale gerekecek ve ben arıza ışığı yanarken ekran ve arabanın gözüme batmasından sıkıldım. Kandırıldığımı düşünüyorum artık ...

@Erçay kardeşimin etrafında 3 tur dön sana seceresini çıkarsın :)) şaka bir yana araç işi şans işi sonu gelmeyecekse sat uğraşma , temiz araç illaki bulunur. Yeterki alırken bir bilenle iletişime geçmeye çalış.

Bir saat önce, Erçay :

Kontak, farlar, parklar herşey kapalı olsun. Sırasıyla anlatıyorum süreci, bu dediklerimi hızlı bir şekilde yapın

1-Kontak aç

2-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

3-parklari aç

4-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

5-parklari kapat

6-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

7-parklari aç

8-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

9-parklari kapat

10-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

11-parklari aç

12-km trip tuşuna 4 kez bas (seri şekilde)

13-parklari kapat 

Yani 4 kez km trip tuşuna basıp park aç, 4 kez bas kapat şeklinde bir döngüsü var. Bunu hızlı bir şekilde yapmanız elzem, son ekranda P ile başlayan hata kodunu göreceksiniz, birden fazla arıza kodu varsa tek tek gösterecek. Hepsini gösterdikten sonra tekrar ilk arıza kodunu gösterip süreci başa alacak. Bunun ardından bir kez daha km trip tuşuna basarsanız, chasis kodlarını gösterecek, C ile başlayan hata kodlarını yani... İşlem bu kdr Kontak kapat aç yapınca bu arıza sayfasından çıkarsınız.

Al işte!  adam bildiğin müneccim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,435
Erçay

7 tur dönerse hacı Subaru olur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    13
Hgçevik
25.07.2020 at 12:37, Erçay :

7 tur dönerse hacı Subaru olur ;)

Cumartesi nöbetteydim , pazar günü dediğinizi yaptım ama olmadı . Bugün argos a gittim p0011 hatası verdiğini söyledi usta. Bana mekanikten beyne kadar herşeyini anlattı. Kesinlikle tavsiye ederim usta arayan subaru severler var ise.. Çarşamba günü arabayı bırakacağım problem halledilecek inşallah en sonunda bana güven verdiler şahsen. Cebini ve ruh sağlığını düşünem var ise subaru home’dan uzak dursun !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,435
Erçay

Argos ile de ben sorun yaşadım. Sorun yaşanmayan yer yok. Oluyor maalesef, kafanız nere yatarsa orada yaptırın aracınızı, sorununuz düzeldi mi? Sanırım kam mili sensörunden kaynaklı arıza, temizleyip yerine mi taktıniz, değiştiniz mi ne yapıldı?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Serkan-sbr20    27
Serkan-sbr20

Erçay ında dediği gibi çoğu kullanıcı zaman zaman ustalarla sıkıntı yaşamışlardır. Mühim olan en az zararla atlatıp doğru ustayı bulabilmektir. Arızanız hakkında sonuç ile ilgilide yapılanlar hakkındada bilgilendirirseniz seviniriz tekrar geçmiş olsun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    13
Hgçevik
15 saat önce, Erçay :

Argos ile de ben sorun yaşadım. Sorun yaşanmayan yer yok. Oluyor maalesef, kafanız nere yatarsa orada yaptırın aracınızı, sorununuz düzeldi mi? Sanırım kam mili sensörunden kaynaklı arıza, temizleyip yerine mi taktıniz, değiştiniz mi ne yapıldı?

Çarşamba günü sabah bırakacağım arabayı nöbet çıkışı . Temizleyip yerine takacağız , olmazsa sağ sol yer değişimi yapacağız , son çare değişimini yapacağız dedi usta. Beni ikna eden ustanın işinin ehli olmasıydı. Dedikleri makul geldi bilgisayar verileriyle mantık çerçevesinde yorum yaptı sağolsun. Sol taraf 96’da sağ taraf 125’de çalışıyormuş dengesizliğin sebebi bu dedi ... Bakalım çarşamba günü durum bildirir raporu yazacağım :)

15 saat önce, Serkan-sbr20 :

Erçay ında dediği gibi çoğu kullanıcı zaman zaman ustalarla sıkıntı yaşamışlardır. Mühim olan en az zararla atlatıp doğru ustayı bulabilmektir. Arızanız hakkında sonuç ile ilgilide yapılanlar hakkındada bilgilendirirseniz seviniriz tekrar geçmiş olsun

Evet problem aslında bu da . Zaten az olan usta sayısı ve sorunlu ustalar. Vag grubu araçların her tarafta ustası varken bizlerin imkanı kısıtlı olduğu için önemli olan doğrusuna denk gelmek. Dediğim gibi benim sorun yaşadığım servisin güvenilirliği kesinlikte yoktu . Değişim yapılan bir parçanın eskisini istemek her müşterinin hakkıdır. Çünkü şüphelendim zaten hele ki subaru gibi bir markanın durduk yere motor beyni değişiyorsa makul değildir durum. Parçayı 1,5 ay oldu daha verecek bana aracımın eski beynini..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Serkan-sbr20    27
Serkan-sbr20
8 saat önce, Hgçevik :

Çarşamba günü sabah bırakacağım arabayı nöbet çıkışı . Temizleyip yerine takacağız , olmazsa sağ sol yer değişimi yapacağız , son çare değişimini yapacağız dedi usta. Beni ikna eden ustanın işinin ehli olmasıydı. Dedikleri makul geldi bilgisayar verileriyle mantık çerçevesinde yorum yaptı sağolsun. Sol taraf 96’da sağ taraf 125’de çalışıyormuş dengesizliğin sebebi bu dedi ... Bakalım çarşamba günü durum bildirir raporu yazacağım :)

Evet problem aslında bu da . Zaten az olan usta sayısı ve sorunlu ustalar. Vag grubu araçların her tarafta ustası varken bizlerin imkanı kısıtlı olduğu için önemli olan doğrusuna denk gelmek. Dediğim gibi benim sorun yaşadığım servisin güvenilirliği kesinlikte yoktu . Değişim yapılan bir parçanın eskisini istemek her müşterinin hakkıdır. Çünkü şüphelendim zaten hele ki subaru gibi bir markanın durduk yere motor beyni değişiyorsa makul değildir durum. Parçayı 1,5 ay oldu daha verecek bana aracımın eski beynini..

Onunla geçmis olsun inşallah devamında sorunsuz binmeye devam edersiniz 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    13
Hgçevik
28.07.2020 at 23:31, Serkan-sbr20 :

Onunla geçmis olsun inşallah devamında sorunsuz binmeye devam edersiniz 

Tekrar merhabalar araya bayram tatil vs girdi derken konu aklımdan çıktı. Aracın yanlış hatırlamıyorsam sağ Eksantrik milinin uç kısımları tamamen erimiş ve tıkanmış. Haliyle sağ üst kasnağı yağsız bıraktığı için parçanın çalışmasını etkilemiş. Temizlenip uçları yenilendi ve tekrar takıldı . Usta bir deneyelim şuan yağlama tekrar aKtif hale geldi , parça yağlanırsa problem ortadan kalkabilir dedi. Kontrol edeceğiz eğer parçayı kurtaramazsak şase numarasından fiyatını sorguladılar ve 1750 lira gibi bir ücret çıktı. Temennim değişmemesi yönünde , 1,5 ayda 3500 liraya yakın para heba oldu bakalım hayırlısı :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,435
Erçay

Sorun ucuz yollu bir şekilde ortadan kalkar ve ağız tadıyla binmek nasip olur inşallah :) yine de parça değişmesi gerekirse çıkma olarak bakarız sağa sola :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    13
Hgçevik
3.08.2020 at 01:26, Erçay :

Sorun ucuz yollu bir şekilde ortadan kalkar ve ağız tadıyla binmek nasip olur inşallah :) yine de parça değişmesi gerekirse çıkma olarak bakarız sağa sola :)

Sorunu çözemezsek desteklerinize ihtiyacım olacaktır . Tekrar bir şekilde hortlatırım konuyu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,435
Erçay

Sorununuzu çözeriz bir şekilde, birlikten kuvvet doğar :) inşallah gerek kalmaz da havadan sudan muhabbet ederiz :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
SALDIRAY    15
SALDIRAY

Konuya çok sonradan balıklama atlamak gibi olacak ancak durduramıyorum kendimi :)  Sorununuz araçta değil, ustalarda hocam. Hastalandığımızda bir tek doktorun tanı ve teşhisi ile nasıl ikna olmamamız gerekiyorsa, her zaman farklı kişiler ile farklı açılardan bakıp sorunu daha da iyi anlayıp tanı, teşhis ve tedavi konusunda nokta atışı yapabiliyorsak. Bu durum araçlarımız için de geçerli. Bir ustanın koyduğu tanıyı diğer usta eleyip sorunun kök nedenini bulabilir. Bu ustanın kötü veya yetersiz olmasından değil tecrübesiyle alakalıdır. Zira 40 yıl aynı marka araca bakmış ama o sorunu hiç yaşamamış olma ihtimali olan ustalarımız olabilir. Aynı zamanda bu ustalarımız sadece filtre ve yağ değiştirdi diye her konunun uzmanı olduğu sanrısına kapılan megoloman tiplerden de olabilir(bence büyük bir çoğunluğu öyle). Maalesef sanayide diploma soramadığımız için araçlarımızı kimlere emanet ettiğimiz konusunda bir fikir edinemiyoruz. Size tavsiyem tek bir yere bağlı kalmadan diğer ustaların ve bizim gibi ilgililerin de fikrini alarak sorunlara yaklaşmak sizi gelecek sorunsuz ve keyifli Subaru kullanımına bir adım daha yaklaştıracaktır. Ayrıca 100 lira altı OBD2 cihazlarından edinerek kendi aracınızın hangi arızaları verdiğini akıllı telefondan öğrenmek  ve sanayiye hazırlıklı gitmek günümüzde gayet mümkün. Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür ve Subarunun tadını bizler gibi siz de doya doya çıkarırsınız. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    13
Hgçevik
4.08.2020 at 21:07, SALDIRAY :

Konuya çok sonradan balıklama atlamak gibi olacak ancak durduramıyorum kendimi :)  Sorununuz araçta değil, ustalarda hocam. Hastalandığımızda bir tek doktorun tanı ve teşhisi ile nasıl ikna olmamız gerekiyorsa, her zaman farklı kişiler farklı açılardan bakıp sorunu daha da iyi anlayıp tanı, teşhis ve tedavi konusunda nokta atışı yapabiliyorsak. Aynı durum araçlarımız için de geçerli. Bir ustanın koyduğu tanıyı diğer usta eleyip sorunun kök nedenini bulabilir. Bu ustanın kötü veya yetersiz olmasından değil tecrübesiyle alakalıdır. Zira 40 yıl aynı marka araca bakmış ama o sorunu hiç yaşamamış olma ihtimali olan ustalarımız olabilir. Aynı zamanda bu ustalarımız sadece filtre ve yağ değiştirdi diye her konunun uzmanı olduğu sanrısına kapılan megoloman tiplerden de olabilir(bence büyük bir çoğunluğu öyle). Maalesef sanayide diploma soramadığımız için araçlarımızı kimlere emanet ettiğimiz konusunda bir fikir edinemiyoruz. Size tavsiyem tek bir yere bağlı kalmadan diğer ustaların ve bizim gibi ilgililerin de fikrini alarak sorunlara yaklaşmak sizi gelecek sorunsuz ve keyifli Subaru kullanımına bir adım daha yaklaştıracaktır. Ayrıca 100 lira altı OBD2 cihazlarından edinerek kendi aracınızın hangi arızaları verdiğini akıllı telefondan öğrenmek  ve sanayiye hazırlıklı gitmek günümüzde gayet mümkün. Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür ve Subarunun tadını bizler gibi siz de doya doya çıkarırsınız. :)

Öncelikle ilgili ve detaylı yazınıza teşekkür ederim. Sorunumu çözebilmek beni rahatlatacak fakat tekrar arıza ışığı yaktığı için artık çözüme kavuşamayacağını kendi adıma garanti ediyorum .. Ne yazıkki 1-2 usta daha gezip sorunu ve maliyetini tam anlamıyla öğrendikten sonra aracı satıp alan kişinin yaptırmasını fiyattan düşerek isteyeceğim. Araç forumun tanıdığı bir araç sanırım ismi serdar veya serdal’dı ağabeyin. 34JL5929 eski plakası. Yakın bir zamanda ilanda görünür hayırlısıyla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hgçevik    13
Hgçevik
18 saat önce, Erçay :

Pes etmeseydiniz iyiydi :(

Yorum yazmıştım ama gitmemiş sanırım tekrar edeyim . Öncelikle herkese ilgi alakası için teşekkürlerimi iletiyorum. Ufak tefek kaporta işlerini yaptırdıktan sonra araçla vedalaşıp 6 ay aradan sonra tekrar vag grubuna geçiş yapacağım .. Çok memnun olduğum markadan vazgeçmek kolay değil benim için. Fakat neden ülkemizde tutulmuyor sorusuna bu haram yeyici kan emici şerefsiz birçok usta sayesinde demek en iyi cevap sanırım. Ankarada bile böyle sorunlar yaşamışken rabbim diğer illerdeki subaru severlerin yardımcısı olsun. Herkese tekrar teşekkür ediyorum , sevgili admin konuyu kapatabiliriz ; sonu ayrılığa giden yolda...

Share this post


Link to post
Share on other sites



×