Jump to content
disconnectuserectus

2008 Legacy SW Subap Problemi

Tavsiye Edilen Mesajlar

disconnectuserectus    3
disconnectuserectus

merhaba arkadaşlar. 2008 model legacy sahibiyim. Aracımda subaplar ile ilgili sorunlar başladı. Biliyorsunuz bu modellerde ayarlanabilir subap mekanizması olmadığı için subap ayarları subap shimleri taşlanarak yapılıyor. Ankarada bir subaru ustası subap ayarı yapılmasını önerirken bir başkası ayarlanabilir bir subap mekanizması olmadığı için sorunun subap ayarının bozulması değil subapların yanması olduğunu söylüyor ve subapların taşlanarak ayarlanmasının çözüm olmayacağını iddia ediyor. Bir süreliğine biraz rahatlatabilir ama kısa süre sonra eskiye döner boşuna masraf etmiş olursun zaten subat değişimi ile arasında sadece 800 tl çelik subap masrafı var diyor. Benim ise 5 aydır subaru kullana  biri olarak kafam karıştı. siz değerli subaru kullanıcılarınnın yorumu çok önemli. böyle bir subap ayarı yaptıran oldu mu, olumlu sonuç aldınız mı ya da ne kadar süre veya km verimli şekilde faydalandınız. deneyimleriniz paylaşırsanız sevinirim. beni bu konuda işin maliyetinden çok bilinmezliği rahatsız ediyor. aynı işi tekrar yaptırmak istemiyorum. daha önce forumda değinmiş olduğum arka cam resistans arızasını hala çözebilmiş değilim ve bunlarla uğraşmak beni araçtan soğutuyor. 

Şimdiden yorumlarınız için teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.244
Erçay

Öncelikle geçmiş olsun, evet shimli subab kullanılıyor ve ayar yapılabiliyor. Sorun şu ki sizin aracınızin subablari yanık mi yoksa ayarsız mi? Bunu öğrenmekten geçiyor herşey. Ayarsız olunca subablar yanma odasında oluşan ısı açık kalan subabi arka kısmına gecerek subabin çok daha kısa sürede yanmasına sebebiyet veriyor. Haliyle ne süredir ayarsız olduğu belli mi? Daha önce ayara girmiş mi bilinmiyor. Siz de 5 aydır kullanıyorsunuz geçmişine dair çok bilgi sahibi değilsiniz sanırım. Doch motor olduğu için aracınızin subablarinin ayarlanması için komple dışarı alınacak ya da calaskada sallandirilacak. Yani işçiliği değişim ve ayar için aynı diyebiliriz. Maliyet önemli değil diyorsanız değiştirin kafaniz rahat Etsin.  Zaten motor açılınca size subab hakkinda ustaniz fikir verecektir. Bu subablar yanmış derse degiseceksiniz. Subablar iyi ayar ile düzelir derse ayarlatirsiniz. Çelik subab kullanmanızı tavsiye etmem bence yine orjinal subablari kullanın. 

Arka cam rezistans konunuz neymiş bir bakayım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
disconnectuserectus    3
disconnectuserectus

erçay hocam teşekür ederim.  ayar konusunda bilgim yok benden önceki sahibi de 1 yıl 10 bin km binmiş. yani açılmadan belli olmayacak sanırım. çok sağolun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.244
Erçay

Yani, açılmadan önce bı kompresyon testi yaptırın. Sorunun subabdan kaynaklı olduğu kesin olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
disconnectuserectus    3
disconnectuserectus

aslında çok bir sorunum yok. rölantide çok az titreme var, kendi ustam (hondacı) normal olduğunu söylüyor. alt devirlerin biraz verimsiz olduğunu düşünüyorum ama o da sakin kullanımdan birden hızlanmak gerektiği zamanlar geç topluyor. agresif kullanımda yine problem yok. birde sabahları bir kaç dk fren tutmama sorunu var ki, kimisi kronik diyor kimisi subaplardan olur diyor. yakıt tüketimi yoğun trafik şehir içi 14 lt şehir dışı 10-11 lt normal olduğu söyleniyor. ama dün usta obd cihazını taktı. motor içine giren kontrollü hava miktarı 47-48 okunuyordu. fabrika verisinin 25 olduğunu aradaki farkın subaplardan kaynaklandığını söledi. bu arada erçay hocam çelik subap neden önermiyorsunuz. daha uzun ömürlü olduğu söyleniyor. orjinal derken orjinal yedek parça mı kastetmiştiniz yoksa magnezyum subap mı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.244
Erçay

Frenin tutmamasınin subab ile alakası neymiş çok merakımı cezbetti, onu bana anlatsın iddia sahibi. Freni pompalayin bir sure hareket etmeden sorun kalmaz..

Çelik subabi tavsiye etmeyisimin sebebi olası bir sente atlamasindan doğacak hasardir. Eğer aracıniz x bir sebebten ötürü sente atlatırsa, subab zamanlaması değişeceği için subab kafaları ile pistonlar birbirini döver. Orjinal subab yamulur ve dövüş biter. Masraf subab değişimi. Çelik subab olduğunda dövüş çelik subab kirilana kdr devam eder. Masraf subab dahil komple motora kdr gider. Yani böyle bir risk var. 

Orijinal subab ile lpg'de ayar (subab) bile yaptırmadan 100 bini deviren tanıdığım var hem de legacy ile, doğru montaj doğru ayar ile sorun yaşamazsınız. Aracınızda kompresyon testi yaptırın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
disconnectuserectus    3
disconnectuserectus

subaplar tam kapanmadığı için motor soğukken yeterli vakumu yapamıyor diyor. iddia böyle. yardımlarınız için teşekkür ederim. herkesin bu salgın günlerini sağlıklı bir şekilde atlatması dileğiyle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    368
Subim

Subaplar tam kapanmadığı zaman yeterli vakum yapamaz doğru burada sıkıntı yok. Ama Erçay usta nın dediği gibi benimde frenle subap arasındaki ilişki merakımı cezbetti. Bence doğru anladığınızdan emin iseniz bu bağlantıyı kuran ustadan uzak durmak iyi olabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Eren YKZ    62
Eren YKZ

Siboplar ile ilgili kompresyon testi muhtemelen birçok şeyi söylecektir.Ayarla kurtulacak durumda ise ayar yaptırmanızı tavsiye ederim iyi bir lpg ayarı ile uzun kilometrelerce kullanma ihtimaliniz var.Ayrıca ayar yapılması ile yenilenmesi arasında 800 TL oynamasıda benim kafama pek yatmadı.Çelik sibop yerine oem parça takılması taraftarıyım bende çelik sibop daha sert ve ağır kalacaktır.Buda sibopların bastığı yerler daha yumuşak olduğundan ( Aliminyum ) oralarda zamanla deforme sağlayacak sibobun yanmasa bile hava kaçıracaktır. Birde başka bir ustadan daha fikir almanı tavsiye ederim yani genelde titreyen motoru duyan herkez sibop diyecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
disconnectuserectus    3
disconnectuserectus

bir kaç gündür foruma girmiyordum. yorumlarınızı geç okudum.  bilgileriniz ve yardımlarınız için teşekkür ederim. sanayiye de gidemez oldum aslında kompresör testi yaptıracağım ama malum salgın günleri.  herkese sağlıklı günler. saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×