Jump to content
ibrahim. Ç

P0261 P0264 P0267 P0270 P0350 hata kodları

Tavsiye Edilen Mesajlar

ibrahim. Ç    1
ibrahim. Ç

cümleten selamun aleyküm.
2003 forester xt aracımızda forged motor, 18 g turbo , sti intercooler ve yazılım mevcut. ilk subarumuz,

siz değerli forumdaşlara danışmak istediğim bir problemim var,
80 - 90 km hızlarda 2000 devir gibi düşük devirde sakin şekilde giderken hızlanmak için gaza hafif hafif bastığımda araç tepki vermiyor hızlanmıyor /devirlenmiyor motor boğulur gibi oluyor ve arıza ışığı yakıyor. ayağımı gazdan çekip biraz daha çok gaza basınca araç toparlanıp yüksek devire çıkıyor (vites düşürüyor) arıza ışığı da sönüyor. araçta lpg yok,
benzinden olabileceğini düşünerek farklı yerlerden yakıt aldım. . benzin filtresi değişeli 3 -4 bin km olmuştur, 3 depodur da würth enjektör temizleyici kullandım, . geçen hafta da bakıma girdi bujiler değişti yağ bakımı vs yapıldı ustamın dediğine göre de bobinler sağlammış. ancak sorun devam ediyor.
araçtaki hata kodları

P0261 silindir 1 enjektör devresi düşük.
P0264 silindir 2 enjektör devresi düşük.
P0267 silindir 3 enjektör devresi düşük.
P0270 silindir 4 enjektör devresi düşük.
P0350 Ateşleme bobini birincil/ikincil devresi. şeklinde  hata kodları vardı.

yabancı forumlarda, sorunun enjektörleri besleyen rölelerden ve bobinleri çalıştıran üniteden kaynaklanabileceği gibi  elektrik tesisatından kaynaklanan sorunlardan dolayı olabileceği yazıyor. ayrıca araçta yazılım var yazılımdan da olabilir sanırım, emin değilim.
tecrübeli üyelerin ve ustalarımızın görüşleri nedir. neler yapılabilir? neresine bakmak gerekir? istanbulda tavsiye edeceğiniz işinin ehli ustalarımız var mıdır?

şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkürler, herkese güvenli sürüşler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.201
Erçay

Yabancı forumlardan edinilen bilgiler mantıklı gibi duruyor. TPS sensörünün durumuna da bakılmalı. @mehmetcevahir konuyu daha iyi yorumlayacaktır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrahim. Ç    1
ibrahim. Ç
16 dakika önce, Erçay :

Yabancı forumlardan edinilen bilgiler mantıklı gibi duruyor. TPS sensörünün durumuna da bakılmalı. @mehmetcevahir konuyu daha iyi yorumlayacaktır. 

Erçay bey boğaz kelebeğini de temizletmiştim ama dediğiniz gibi sensörden de kaynaklanıyor olabilir,

 bu sensörün kendi hata kodu varsa cihaza bağlanınca çıkması gerekirdi sanırım.

ibrahim. Ç tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    108
mehmetcevahir

Ecu'nuz enjektörlerin akımını gerektiği şekilde besleyemiyor diye düşünüyorum. Kim yapar nerede yaparlar bilmiyorum ama ecu ve yazılım işlerinden anlayan birilerini bulmanızı tavsiye ederim. Anladığım kadarıyla bahsettiğiniz geliştirmeler sizden önceki sahibi tarafından yapılmış araca. Remap işleminde bir hata yapılmış olabilir, transistör, kapasitörlerinden biri ya da birkaçı zarar görmüş olabilir. Bunlara ek olarak enjektör soketleri ve enjektör tesisatınızda bulunan ortak akım kablosu da sağlıklı bağlanmamış olabilir. Tabi eğer kurcalandıysa geliştirmeler esnasında. Tesisat kurcalanmadıysa  bobin devresi ve enjektör akımı düşük arızalarını aynı anda vermesi  ecu programlamasının hatalı olduğu fikrini güçlendiriyor.  Bunlar muhtemel sebepler. Enjektör ve bobin tesisatını kontrol ettikten sonra ecu'yu incelettirmenizi öneririm.

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrahim. Ç    1
ibrahim. Ç
09.12.2019 at 22:48, mehmetcevahir :

Ecu'nuz enjektörlerin akımını gerektiği şekilde besleyemiyor diye düşünüyorum. Kim yapar nerede yaparlar bilmiyorum ama ecu ve yazılım işlerinden anlayan birilerini bulmanızı tavsiye ederim. Anladığım kadarıyla bahsettiğiniz geliştirmeler sizden önceki sahibi tarafından yapılmış araca. Remap işleminde bir hata yapılmış olabilir, transistör, kapasitörlerinden biri ya da birkaçı zarar görmüş olabilir. Bunlara ek olarak enjektör soketleri ve enjektör tesisatınızda bulunan ortak akım kablosu da sağlıklı bağlanmamış olabilir. Tabi eğer kurcalandıysa geliştirmeler esnasında. Tesisat kurcalanmadıysa  bobin devresi ve enjektör akımı düşük arızalarını aynı anda vermesi  ecu programlamasının hatalı olduğu fikrini güçlendiriyor.  Bunlar muhtemel sebepler. Enjektör ve bobin tesisatını kontrol ettikten sonra ecu'yu incelettirmenizi öneririm.

@mehmetcevahir bey, dediğiniz gibi araçla ilgili tüm bu geliştirmeler önceki sahibi tarafından yapılmış. benim de aklıma ilk olarak elektrik tesisatı problemleri geldi, araçta ekstra elektrik yükü çeken ses sistemi koltuk ısıtma ve farları kapatıp aynı güzergahımda aracı bu bahsettiğim problemin yaşandığı 80 km hızda düşük devirde test ettim biraz uğraşarakta olsa arıza ışığını yaktırabildim.

ayrıca bilgi eksikliğimden soruyorum acaba aracın sorun yaşadığı devir aralığında turbo henüz dolmadığı için yeterli hava emişi sağlanamıyor olabilirmi. bi yerlerde hava kaçağı varsa bu arıza kodlarını veriyor olabilirmi. çünkü gazdan çekip tekrar gaz verip devirlenince hem arıza ışığı sönüyor ve araç birden toparlanıyor çok rahat devir çeviriyor. devir arttığı için dolayısıyla turbo artık dolmaya başlıyor. rölantide ise turbo saati - 0.7 -08 arası gösteriyor (vakum) . normalde bu aralık sizce ne olmalıdır rölantide? 

rölantide devirde dalgalanma alt devirde(düşük vites) silkeleme gibi bi sorun yaşamadım. 

 

ibrahim. Ç tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    108
mehmetcevahir
12 saat önce, ibrahim. Ç :

@mehmetcevahir bey, dediğiniz gibi araçla ilgili tüm bu geliştirmeler önceki sahibi tarafından yapılmış. benim de aklıma ilk olarak elektrik tesisatı problemleri geldi, araçta ekstra elektrik yükü çeken ses sistemi koltuk ısıtma ve farları kapatıp aynı güzergahımda aracı bu bahsettiğim problemin yaşandığı 80 km hızda düşük devirde test ettim biraz uğraşarakta olsa arıza ışığını yaktırabildim.

ayrıca bilgi eksikliğimden soruyorum acaba aracın sorun yaşadığı devir aralığında turbo henüz dolmadığı için yeterli hava emişi sağlanamıyor olabilirmi. bi yerlerde hava kaçağı varsa bu arıza kodlarını veriyor olabilirmi. çünkü gazdan çekip tekrar gaz verip devirlenince hem arıza ışığı sönüyor ve araç birden toparlanıyor çok rahat devir çeviriyor. devir arttığı için dolayısıyla turbo artık dolmaya başlıyor. rölantide ise turbo saati - 0.7 -08 arası gösteriyor (vakum) . normalde bu aralık sizce ne olmalıdır rölantide? 

rölantide devirde dalgalanma alt devirde(düşük vites) silkeleme gibi bi sorun yaşamadım. 

 

Herhangi bir hava kaçağı olsaydı ciddi bir ıslık sesi duyardınız. Ayrıca manifold basıncıyla ilgili bir arıza kodu da görmeniz kuvvetle muhtemeldir böyle bir durumda. 

Turbo basıncı her devir ve yük aralığında farklıdır ve buna ilişkin standart dışı değişiklikler yapıldığında re-map işleminin doğru yapılması zaten elzemdir. 

Turbo basıncının düşük olmasından ötürü enjektörlere ilişkin bahsettiğiniz arıza kodlarını görmezsiniz.

Arıza lambası yandığında eş zamanlı olarak obd arayüzünden hangi arızayı verdiğini de görmek gerekir. Zengin ya da fakir karışım uyarısı veriyorsa  sorunun ecu yazılımıyla ilgili olma ihtimali daha yüksektir. Her halukarda önceki mesajda bahsettiğim tesisat ve Ecu yazılımını kontrol ettirmeniz gerekecek. Genellikle stok olmayan bir araçta bu ve benzeri sorunları çözmek iki kat daha zor olur. Kolay gelsin.

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrahim. Ç    1
ibrahim. Ç

cümleten selamun aleyküm. 

sorunumla ilgili yorumlarınız yardımlarınız için tekrar teşekkürler. geri bildirim yapayım. aracın tekrar motor aksamı turbosu boruları hortumları kontrol edildi. elektrik tesisatında bi sıkıntı görünmüyor dedi motor ustamız yinede kontrol edecek iyi bir usta araştırıyordum bu sırada yazılım olayına baktırma fırsatı buldum, öyle denk geldi, yazılım tekrardan yapıldı yazılımcı ustamızdan anladığım kadarıyla aracın downpipe ve egzoz ihtiyacı varmış, rahat gitmiyormuş, cat dolu tıkanmış muhtemelen. benim araçta orta susturucudan önce bi kumandalı vana var bunu da şehir içi sakin kullandığım için vanayı açmadan kullanıyordum(aracı deneme harici hiç sıkıştırmadım ustalarımızla test ederken de mutlaka vanayı açarak kullanıldı) yazılımcı ustamız tabi bu haliyle aracın sağlıklı yürümediğini söyledi, öncelikle aracı bu haliyle optimum sorunsuz kullanmam için şimdilik yazılımda değişiklik yapıldı, araç biraz kısıldı yani anladığım, yazılım sırasında tabiki defalarca teste çıkıldı denendi artık teknik kısmını tam bilemiyorum. sonuç olarak yazılım sonrası kendim deneme sırasında egzoz kapalıyken yine 70 80 km hızla sakin giderken hafif rampada araç yine arıza ışığı yaktı. gazdan ayağımı çekip biraz daha gaz verince yine söndü, şehir içi sürekli egsoz açık kullanamıyoruz. sonuçta, e aracı da sıkıştırmıyoruz yinede böyle bi sıkıntı işte. şimdi önce catın içini temizleyip sonrada downpipe egzoz vs olayına bakıcam muayeneden sonraya artık.

durum böyle abiler.  iyi bi elektrikçide baksın istiyorum İstanbulda önerebileceğiniz usta varmıdır.?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×