Jump to content
Boxercıalp

Atmosferik motorda güç arttırma

Tavsiye Edilen Mesajlar

Boxercıalp    0
Boxercıalp

Hepinize Merhaba.  1997 legacy 2.5 gx araca sahibim. Aracımın motoru yeni rektifiye gördü. Sanzumani da elden geçecek. Yani fabrikada verdikleri 156 hp gücü 150-156 arası alacağım. Şimdi  size sorum şu olucak. Bu arabada çok anim var çok değer veriyorum buyuzden bunu bırak başka al demeyin lütfen. bu arabanin gücünü 25 30 hp nasıl arttırabilirim. Yani 180 200 hp arası bir değer almak istiyorum. İnternette atmosferik motor güçlendirme hakkında fazla bilgi yok. 

Benim bildiğim modifiye teknikleri ; 

Emme ve egzoz sistem geliştirmesi - Ateşleme sistem geliştirmesi (buji Kablolar vs ) orta susturucu degisıklığı  açık hava filtresi 

Açık hava filtresinin beygir verdi diyemeyecegimiz kadar güç vermediğini biliyorum. Ancak düşündüğüm bir sistemle ( otomotiv mühendisligi son sınıf öğrencisiyim ) en azından gelecek havanın bulunduğu konumdan daha temiz ve daha soğuk daha yoğun alacağını öngörüyorum. Bilgilerinize açım arkadaşlar 180 200 beygiri bu arabada çok fazla masraf yapmadan alma şansım olabilirmi ? Örneğin 5000 tl ye kadar açığım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    73
mehmetcevahir

Turbo uygulaması olmadan atmosferik motoru 30 hp artırmanın bir yolu olduğunu sanıyorum. Atmosferik motorlar için temelde uygulamalar hava giriş ve çıkışlarını rahatlatmak üstünden gider. Belki bir miktar yakıt zenginleştirmesi de buna eklenebilir. Ama bunun için remap işlemi gerekebilir. Ayrıntıda ise portpolish uygulamaları faydalı olabilir. Egzoz içinse cat iptali ve headers faydalı olabilir. Emme manifoldu 10 mm'lik plastik flanşlarla silindirlerden uzaklaştırılıp ısınmaması sağlanabilir. Klima kayışı iptal edilebilir. Aktarma organlarında kayıplar varsa ufak tefek bakımlarla bunlar giderilebilir. Ama ne yapılırsa yapılsın sıkıştırma oranı artırılmadığı müddetçe 30 hp alınabileceğini sanmıyorum ekstra hava beslemesi olmadan. Bunlar benim aklıma gelenler. Belki vardır bir yöntemi bilenler mutlaka cevapalar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AhmetKadir    55
AhmetKadir

Cok zor cok yüksek maliyetli isler. Yani harcayacagin paralara arabani yenileyebilirsin hatta o kadar diyim. Mevcutun tadini cikarip para biriktirip daha hizli biseyle yenilemek en guzeli olacaktir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Eren YKZ    56
Eren YKZ

Güç alabilmek için benimde size tavsiyem Turbolamak olur ancak maliyet 5 değilde 15-20 arasını bulur muhtemelen.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Boxercıalp    0
Boxercıalp

arabayı turbolayamam. oldukca masraflı olacaktır. onun yerine swap yaparım kafam agrımaz. 
yeni bir araba almak istemiyorum bu araba manevi acıdan fazlasıyla değerli ve arabnanın özelliklerinde bir araba almaya kalksam 10 20 bin tl fazladan mebla cıkar ortaya. 
 mehmet bey remap  ve port polish i biraz acıklarmsınız ?

aklımda zaten emme egzoz sistemini değiştirmek var dediğiniz gibi motora binecek yukleri kaldırmak var ( klima vs ) hatta carbon kaput bile aklımda. oldukca yük azaltacaktır. motora zarar versin istemediğim icin 30 hp civarı istiyorum daha hafif cantlarda takacagım agırlıktan biraz kısacagım araba şuan yaklaşık 1350 1400 kilo civarı hafifletme işlemleriyle bi 50 70 kg azaltrabilirim zaten birde ankarada güzel işini iyi yapan bir beyinci yada motor ustası var mı tork garaj dışında ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.152
Erçay

Motor ustası var ama yazılım işini olabi garage yapıyor tabi turbo araçlara, zaten aracınız ecusu yazılıma açık mı bilmediğim için o konuda birşey diyemem. 30 HP gerçekten az buz bir rakam değil 100 kilo ile olacak gibi değil yani. Tabi amacım cesaretinizi kırmak değil yanlış anlamayın. Tek başına yeteriz olur ama tüm uygulamalarla birlikte 30 HP olmasa da belli bir değer elde edersiniz sisi tatmin eder mi bilmem.  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    73
mehmetcevahir
yanıtlandı (düzenlendi)
2 saat önce, Boxercıalp :

mehmet bey remap  ve port polish i biraz acıklarmsınız ?

Bu işlemlerde herhangi bir uzmanlığım olmamakla birlikte sizinle temel bilgilerimi paylaşabilirim.

Remap işlemi aracın mevcut ECU'sunda bulunan hava yakıt karışım oranlarının yeniden planlanarak ECU'ya programlanması işlemidir. Araca göre değişmekle birlikte bazı ECU'lar buna müsade edecek altyapıya sahiptir. Bazılarının ECU'ları ise bu programlamaya müsade etmez bu nedenle bu görevi gören ECU çipi programlanabilir bir çip ile değiştirilir.  Bu da mümkün değilse buna müsait bir ecu'ya başvurulur. Bu işlemin yapılmasının sebebi temelde şudur: Siz ne yaparsanız yapın oksijen sensörü bulunan yani closed-loop olan bir araç doğru hava yakıt karışımını tutturabilmek için ECU'yda topladığı eş zamanlı verilerle hava yakıt karışımını sürekli dengede tutmaya çalışır. Yani siz yakıt zenginleştirmesi yapmak için enjektörleri ve yakıt pompasını daha yüksek debili ekipmanlarla ne kadar değiştirirseniz değiştirin ECU bunu kendi içinde enjeksiyon sürelerini değiştirerek düzeltmeye çalışacaktır. Haliyle performans artışı da istenen düzeydeolmayacaktır. 

Portpolish işlemine gelecek olursak temelde bu işlem silindir kapağında bulunan hava giriş ve çıkış portlarının yüzeylerini hava akımının daha rahat hareket edebilmesi için tesfiye etmek olarak adlandırılabilir. Bunun bir kaç farklı yöntemi vardır ancak en sık kullanılan yöntem uygun taşlama araçları ile valf portlarının yüzeylerinin zımparalanması ve silindir kapağının müsade ettiği ölçüde portların genişletilerek yüzeylerinin pürüssüz bir hale getirilmesidir. Profesyonel uygulamalar cnc ile yapılır ve bu tür uygulamalarda tam pürüssüz bir yüzey değil de gözenekli yüzeyler oluşturulur. Bazı testlere göre gözenekli tesfiye işlemleri neticesinde hava akımının daha yüksek bir debiye ulaştığı görülmüş çünkü. Ama dediğim gibi bu profesyonel uygulamalarda mümkün.

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×