Jump to content
NAZIM ONAT

LPG Ömrü

Tavsiye Edilen Mesajlar

NAZIM ONAT    2
NAZIM ONAT

2006 atmosferik forester sahibiyim. 115.000 km de LPG takılmış aracıma. Subap değişimi için belli bir km sınırı var mıdır? yoksa araçtan araca değişebiliyor mu bu durum? sonuç olarak her lpg li araçta ya da foresterda subap değişimi olacak mıdır? olursa çelik mi takılmalı yoksa yine orijinalinden mi? 

 

teşekkürler. bu arada aracım 160.000 km de. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AhmetKadir    55
AhmetKadir

Aracin kullanimi, lpg kitinin kalitesi, montaji, lpg afr ayarina bağlı olarak değişir. Yaklasik 70000km gibi ayari az sallaniyor. Titreme yapabilir. Oem parcalarla toplanmayi daha saglikli buluyorum. Bence 200000km gibi triger ile beraber yaptirirsiniz dikkatli kullanimla 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NAZIM ONAT    2
NAZIM ONAT

teşekkürler. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    73
mehmetcevahir

Merhaba. LPG'li bir subaru'nun mutlaka subapları zarar görür diye bir kaide yok. En önemli husus bu araçlarda subap ayarlarının zamanında ve doğru yapılmasıdır ki bu da zaten subap aralıkları ayarlanabilir olan bütün araçlar için geçerlidir. Arkadaşın da bahsettiği gibi lpg ayarlarının doğru olması, kit 'in kalitesi de yine önemli etmenlerdir. Özellikle fakir karışımla çalışan araçların silindir kapak elemanları zarar görme eğilimindedir. Çünkü fakir karışım araçlarda yüksek ısıya neden olur. Forumda ve çevredeki pek çok lpg'li subaru kullanıcısının en az bir defa subaplarla başının derde girmiş olması durumu başlarda açıkçası beni de şaşırtmıştı ancak sonra farkettim ki aslında problemi çözmesi gereken kimselerin iş ahlaklarının zayıflığı diğer markalarda olduğu gibi burada da var. insanlar yukarıdaki arkadaşın da bahsettiği gibi 200.000 km'lerde subap değişimini kader olarak görmekteler. Arkadaşlar böyle bir şey olmaz. Böyle bir işletme maliyeti olamamalı bir aracın.

örnek verecek olursam 99 model s turbo kullanıyorum. lpg montajı 2009 yılında yapılmış ve aracım şu an 460.000 km'de. Şimdiye kadar motor hiç indirilmemiş dolayısı ile subap revizyonu da görmemiş. Hatta yetkili servisinin şimdiye kadar hiç subap ayarı yapıp yapmadığını da sormadım. Dikkatli bir kullanım, doğru lpg kiti, doğru ayarlarla kazasız sürüşler dilerim.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NAZIM ONAT    2
NAZIM ONAT

Mehmet bey ayrıntılı açıklama için teşekkürler.  Bilmediğim için soruyorum, subap ayarı denen olayı ben hiç yaptırmadım. bir kaç tüpçüye gittim sordum gerek yok dedi. tüpün markası atiker gold fakat istanbulun en iyi ustalarından birine yaptırılmış. rutin bir kontrol yaptırmak gerekir mi ayar için. ya da km olarak bir sınır var mıdır? ve bu ayarı subaru servisi i yapar atiker marka tüp montajı yapan yer mi? ben çok sert kullanan biri değilim. bunun ne yönde etkisi olur bu soruna. iyi ya da kötü yönde.  tekrar teşekkürler. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    73
mehmetcevahir

Nazım bey motor kaputun altında bulunan bir etiket vardır genelde ve orada eğer aracınız subap aralıkları ayarlanabilir bir modelse hangi sıklıkla bu işlemi yaptırmanız gerektiği yazar. Bu aralık benzindeki çalışma şartlarına göre verilmiş bir değerdir. Lpg ile kullanılan araçlar bu kontrolleri benzinle kullananlara göre daha sık yapmalılar. Subap ayarı işi tamamen motor servisi ile ilgilidir. Lpg montajı yapan kimselerin bundan anlaması ya da yapması mümkün değildir. Lpg ciler sadece doğru log ayarlarını yapsınlar kafi. Subap aralıklarının kontrolünden sonra gerek duyulursa subap ayarı yapılır. Ölçümler servis limitleri içinde çıkarsa bişey yapılmasına gerek yoktur. Ayar yapılsa da yapılmasa da ölçüm için yapılan işçilik  de zahmetli olduğundan sizden yine de önemli ölçüde ücret isterler ama ayarlama yapmış kadar para istememeliler. Çünkü o iş ekstra zaman bilgi zahmet ve malzeme gerektirebilir. Subap ayarlaması yapıldıktan sonra lpg ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim. Aracınız subap ayarı gerek olmayan bir motora sahipse o başka tabi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NAZIM ONAT    2
NAZIM ONAT

Tekrar teşekkürler. Rahatsız ediyorum ama birkaç şey daha sorabilir miyim? bu bahsettiğiniz ölçüm ve ayar için günümüz şartlarında istenen ücret yaklaşık ne kadar olur? bir de aracın model ve özelliklerinden belli olur mu bu ayar istememesi yoksa direk kaput altında mı görebiliriz sadece? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    73
mehmetcevahir

Estağfurullah rahatsızlık vermiyorsunuz. Bunun için forumlara üye oluyoruz. Ücretlendirme konusunda emin değilim zira ben kendi aracımla ilgili arızaların tamamına yakınını yıllardır kendim hallediyorum. Yakın zamanda dışarda bu işlemleri yaptıran arkadaşlar varsa ne kadar ödediklerini söyleyebilirler. Ne yazık ki bu işin bir standardı yok. Ancak kendime ait bir servisim olsaydı subaru modellerine göre değişkenlik göstereceğini hatırlatmakla birlikte kusursuz bir işçilik için 500 ile 800 tl arasında bir rakamı hak ettiğimi söyleyebilirdim. Muhtemel parça gereksinimleri hariç tabi. Aracınızın silindir kapağı modelini bilmiyorum o nedenle önce kaputun altındaki etikete bakın. Herhangi bir etiket göremezseniz şasi ve motor no bilgilerinizi paylaşırsanız benle akşam subaruex'den sizin için inceleyip bilgi verebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NAZIM ONAT    2
NAZIM ONAT

O zaman size geleceğiz anlaşılan :)  bu kadar bilgili bir insanla tanışmak isterim.  motor şasi numaramı gönderiyorum . yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. 

motor :  658998

Şasi : JF1SG5LE56G076345

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    73
mehmetcevahir
yanıtlandı (düzenlendi)

Olsa tükan sizin O0

Aracınız subap ayarı yapılabilir bir motora sahip. Ancak subap itecekleriniz şimsiz modellerden ne yazık ki. Bu da şu demek oluyor subap ayarınızın yapılabilmesi için egzantriklerinizin ve dolayısı ile triger sisteminizin de sökülmesi gerekiyor. Motor araç üstündeyken bu işlemi piyasada yapıyorlar mı bilmiyorum ama zor olsa da teorik olarak mümkün. Daha fazla işçilik ücreti istenebilir bunun için.  Şöyle söyleyeyim. Sırf subap aralıklarını kontrol etmek için 200 tl ödemeniz istenirse ayarları yapabilmek için 800 ila 1000 tl işçilik istenebilir.

Not: Bir servisim yok. Yazdığım rakamlar tamamen fikir amaçlıdır.

5dbc0de9564d5_subapitecekleri.thumb.PNG.b19383726265e3bf459e97c964339ef6.PNG

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NAZIM ONAT    2
NAZIM ONAT

Bu ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim. Peki benim subap ayarı yaptırmam gerekir mi şu an yoksa bir belirti mi beklemeliyim sizce? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    73
mehmetcevahir
yanıtlandı (düzenlendi)

Subap ayarı kontrolü normalde her 100.000 km de bir tavsiye edilir üretici tarafından. İlla bozuk çıkacak diye bir durum da yoktur. Belirtilerine gelince; haddinden fazla bozuksa ayarlar motor normalden daha titreşimli çalışabilir rölantide. Yakıt tüketimi artabilir. Performans düşebilir. Vites boştayken gaz verip bıraktığınızda rölanti zor toplayabilir. Hatta bazen stop edebilir. Kimi durumlarda motor soğukken iyi performans gözlenirken motor ısındığında performansın düştüğü gözlemlenebilir. Kısaca insanı otomobil kullanmaktan soğutacak pek çok şey. Çok uzun süre bu şekilde kullanılması durumunda biraz da aracı sıkıştırmaktan da keyif alan biriyseniz lpg ayarlarınızda yeterli besleme yapılamamışsa son noktada aracın artık ne benzinde ne de lpgde hiç gaz yemediğini garip çalıştığını teklediğini çiğ yakıt kokusunu farketmeye başlarsınız ki zaten subap revizyonuna gitme zamanının geldiği anlarsınız.  Tabi aracı hemen sökmeden önce emin olmak için arıza okuma işlemi ve kompresyon testi yapmak gerekir. Silindirlerdeki basınç tutarsız ve düşükse kompresyon testi neticesinde sorunun subap kaynaklı olduğuna emin olunur. Çünkü bu motorun mekanik aksamıyla ilgili bir durum olduğundan arıza kodu göremeyebilirsiniz ekranda. Arıza kodu verirse şayet genellikle misfire hataları verir. Bunun bir bobin arızası kaynaklı misfire sorunu mu yoksa subap kaynaklı misfire sorunu mu olduğunu anlamanın en kesin yolu da az önce bahsettiğim kompresyon testidir.

 

Ha burada yazdıklarım sadece bu markaya özgü değildir. Anlattığım sorunlar her model ve marka için geçerlidir.

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AhmetKadir    55
AhmetKadir

Naya guzel bilgiler paylasilmis, okurken keyif aldim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NAZIM ONAT    2
NAZIM ONAT

Aynen öyle, Mehmet bey tüm tecrübesini yansıttı sağolsun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×