Jump to content
NAZIM ONAT

Gaz Kelebeği Temizliği

Tavsiye Edilen Mesajlar

NAZIM ONAT    2
NAZIM ONAT

2006 ATMOSFERİK TÜPLÜ aracımda gaz kelebeğini bir kaç kez temizlettim. son 2-3 yılda 3 kere olmuştur. tekrarlama sebebi arabanın tüplü olması mı, kullanım şekli mi yoksa farklı bir sebep mi? bir de motor lambasının yanması gaz kelebeği temizliği sırasında sensörün bozulmasından mı kaynaklanır, böyle bir söylenti var da?? teşekkürler. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Eren YKZ    56
Eren YKZ

Merhaba gaz kelebeğinin kirlenmesi lpg ile alakalı değil direk benzinde kullansan daha kısa sürede kirlenecektir.Size tavsiyem her bakımda temizlemeniz.Temizledikten sonrada kutup başı sökerek resetlemiş olmanız daha sağlıklı olur.Motor arıza lambasına gelince arıza kodu okunup bakılmalı o şekilde ne için yaktığı tesbit edilmeli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NAZIM ONAT    2
NAZIM ONAT

teşekkür ederim. 

temizledikten sonra kalibre edilmesinden bahsediyordu servisler.? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Eren YKZ    56
Eren YKZ
6 dakika önce, NAZIM ONAT :

teşekkür ederim. 

temizledikten sonra kalibre edilmesinden bahsediyordu servisler.? 

Kutup başını sökmenizi bu sebeple istedim komple gaz kelebeği sökmedi iseniz otomatik kalibre edecektir zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    73
mehmetcevahir
yanıtlandı (düzenlendi)

Atmosferik araçlarda boğaz kelebeğinin kirlenmesinin temelde iki sebebi olur. İlki bütün araçlarda bulunan PCV (positive crankcase ventilaton) sistemidir. İkincisi ise kalitesiz ya da zamanında değiştirilmeyen hava filitresidir.(hava hortumunun filtreden sonra biryerlerden hava almadığını varsayarsak) Turbolu araçlarda da bu ikisine turbo ünitesinde gerçekleşen arızalar eklenebilir.

PCV sistemi motor içinde biriken yağ buharını külbütör kapağından alarak bir hortumla boğaz kelebeğinden tekrar silindirlere emdirir. Böylelikle hem yağ buharının doğrudan doğaya salınması engellenmiş  olur hem de silindirlerin ve valflerin iç yüzeyleri ve yanma odalarının çalışma esnasında yağlanmasına katkı sağlar. Böylelikle aşınma ömrü için oldukça iyi bir şey yapılmış olur. Lakin aşınma için ne kadar iyi bir şey olsa da bunun dışındaki bütün aksamları da o ölçüde rezil eder. Hava emiş hortumlarını boğaz kelebeğini emme manifoldunu zift içinde bırakır. Hatta aşırı olursa fazla karbon birikiminden ötürü yanma odalarında kalıntılar oluşturarak knock sorunu bile oluşturabilir. Külbütör kapağına bağlı ve aslında küçük bir sibop görevi gören pcv valfi sürekli açık durumdaysa daha da fazla kirlenir yukarıda saydıklarım. Bu sistemi aslında "Yağlama Sistemi Olan LPG Kitlerinine benzetebiliriz" Onlardaki mantık da aynıdır çünkü.

Genelde bu durumdan rahatsız olanlar yağ yakalama kabı ile sorunu çözmeye çalışırlar. Videoda anlatmış vatandaş. yağ yakalama kabının nasıl işe yaradığını bakabilirsiniz.

 

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×