Jump to content
mehmetcevahir

EJ205 Devirdaim ve Triger Seti Fiyatları?

Recommended Posts

mehmetcevahir    122
mehmetcevahir

Arkadaşlar merhaba. Bu gün araçta su kaçağı meydana geldi Şöyle bir alttan inceledim hortumdur diye düşündüm ancak sanırım hortumlardan değil. Devirdaimden kaçırıyor gibi görününce ön tarafı bir söküp inceleyeyim dedim. Hazır sökmüşken triger falan da değiştireyim diye düşündüm. Size sormak istediğim orjinal devirdaim ve triger setini yurt içi en uygun fiyata nereden bulabilirim. Çok pahalı olursa sadece devirdaimi de orjinal alabilirim ya da kaliteli japon malı birşeyler. Ne tavsiye edersiniz. Yurtdışından mı alayım yoksa tavsiye edebileceğiniz bir yer var mı bildiğiniz?

5d894ca74621c_WhatsAppImage2019-09-24at01_42_55.thumb.jpeg.f737bba9008ecfdc4d8d16148187dab1.jpeg

Edited by mehmetcevahir

Share this post


Link to post
Share on other sites
mehmetcevahir    122
mehmetcevahir

Nihayet devirdaim ve diğer parçalarım geldi. Devirdaim,  termostat, bir kaç su hortumu ve triger kayışını değiştirdim ancak iş çok uzadı. Montaj esnasında triger gergisinin ve sol alt bilyanın vida yuvalarının yalama olduklarını gördüm. Gerginin takıldığı braketi söktüm ve helicoil attıp dişlerini yeniledim. Braketi yerine taktım devam ediyordum ki sol alt gerginin de sıkmadığını farkettim. Onun da vida yuvası yalama olmuştu. Braket sökülebildiğinden helicoil atmak kolaydı ancak sol alt bilya motor bloğuna bağlı olduğundan üstünde yeniden diş açıp helicoil atmak oldukça zordu. Sağolsun arkadaşın yardımıyla onu da hallettik ve işi bitirdik. Bu tür uygulamalarda kimse tork anahtarı kullanmadığından zaman içinde alüminyum gövdeler üstündeki dişler bozulabiliyor ne yazık ki. Basit bir iş saatlerce sürebiliyor bu sebeple. Aslında gerginin bağlı olduğu vida yuvası bozulduğunda helicoil dışında şu "linkte" anlatılana benzer çözümler de var ancak ne yazık ki diğer bilyaların biri hariç tamamı motor bloğuna bağlı. Açıkçası yalama olan vidalar sorun olmasaydı subaruda ilk defa triger değiştirmeme rağmen oldukça kolay buldum triger değişimini bu aracın. Ne yazık ki fotoğraf çekmeye pek fırsat bulamadım. Zira sıkı çalışmam gerekti iş uzadığı için.

Kayış hariç fotoğrafta gördüğünüz parçaların tamamı kargo dahil 200 dolar tuttu. 230 TL gümrük vergisi ödedim tabi ek olarak. Kayışı N11 den 200 tlye aldım. Toplam maliyet = 1.550 TL

5d9bbd6a9a016_WhatsAppImage2019-10-08at01_09.27(1).thumb.jpeg.22b0d54e18d27caaf9bb2e2c1ea7d8db.jpeg

5d9bbde62ba98_WhatsAppImage2019-10-08at01_09_27.thumb.jpeg.b4cd1b6ac766eb54730c6c8d25706327.jpeg

Edited by mehmetcevahir

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yücel NADUL    12
Yücel NADUL

iyi akşamlar. 2005 forester X için trigr seti hangi marka önerirsiniz? GATES marka forester içinde tavsiyeniz midir? çok teşekkürler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,551
Erçay
3 saat önce, Yücel NADUL :

iyi akşamlar. 2005 forester X için trigr seti hangi marka önerirsiniz? GATES marka forester içinde tavsiyeniz midir? çok teşekkürler.

Evet GATES tavsiye ederim, hatta tek onu tavsiye ederim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yücel NADUL    12
Yücel NADUL

iyi günler seçkin bey. nasılsınız? aracım 202 bi k de 2005 turbosuz forester. yağ olarak hangi markaları önerirsiniz? 10/40 mı 5/30 mu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,551
Erçay
Bir saat önce, Yücel NADUL :

iyi günler seçkin bey. nasılsınız? aracım 202 bi k de 2005 turbosuz forester. yağ olarak hangi markaları önerirsiniz? 10/40 mı 5/30 mu ?

10w40 yarı sentetik bir yağ kullanmanızı tavsiye etmem, Motul 8100 Xcess 5w40 kullanıyorum, sizin aracınız için de bunu tavsiye ederim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yücel NADUL    12
Yücel NADUL

çok sağolun.selamlar

 

Share this post


Link to post
Share on other sites



×