Jump to content
mehmetcevahir

99 S-Turbo Otomatik Şanzıman Harici Yağ Soğutucu Montajı

Recommended Posts

mehmetcevahir    113
mehmetcevahir

Merhabalar. Bir süredir bu işe el atmak istiyordum ancak zaman bulamıyordum. Nihayet fırsat bulup işe koyuldum. Aracın motor ve şanzıman soğutma sisteminin yeterince verimli olmadığını düşünüyordum . Özelikle aracı biraz zorlayınca fanlar soğutma sisteminin verimsizliğini telafi etmek için alabildiğine çalışıyordu. Hatta sırf bu yüzden fanlardan biri aracı yeni aldığımda iflas etmişti. S-Turbo'nun soğutma sistemini incelediğimde şanzıman yağı soğutma işlemi görevinin su radyatörüne yüklendiğini gördüm ki bu da yetmiyormuş gibi 1.7 cm'lik çok ince bir radyatör kullanılmıştı. Bu da fanların neden iflas ettiğini açıklıyordu. Öncelikle daha iyi bir soğutma kapasitesi olan bir radyatör araştırdım. Kale firmasının aynı araç için 2.6 cm kalınlığında radyatör ürettiğini gördüm:

https://www.tezisotoradyator.com/urun/subaru-impreza-forester-radyator-otomatik-klimali-99-01-model-araclara-uyumlu-orjinal-no-45111-fc300

bu radyatörden bir adet sipariş ettim. Sonra fanların biri bozuk olduğundan iki adet de fan motoru sipariş ettim(klima ile su soğutma fan motorları aynı bu arada sadece pervaneleri farklı):

https://www.amazon.com/VDO-PM9130-Condenser-Fan-Motor/dp/B000IYFYO0/ref=sr_1_76?keywords=forester+cooling+fan+motor&qid=1568490836&sr=8-76

Son oalrak da su radyatörü ile şanzıman yağ soğutucuyu ayırabilmek için üniversal bir yağ soğutucu aldım:

https://www.aliexpress.com/item/32686308995.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.810037b6RFA2PD&algo_pvid=62e39615-2a17-498d-b334-9cf980465ab6&algo_expid=62e39615-2a17-498d-b334-9cf980465ab6-12&btsid=ae3ce16b-796d-4f47-87e6-46c57ec744b5&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_53

Aldığım üniversal yağ soğutucunun rekor girişleri AN10 standardında olduğundan uygun rekorlar bulup aracın kendi hidrolik hortumlarına göre daraltabilmek için aldığım rekorlara uygun genişlikte borular kaynattırmak zorunda kaldım. Bunların yanında 1.5 metre kadar da 8 mm delik çapına sahip hidrolik hortumu aldım.  Radyatör ve fanların montajını yaptıktan sonra harici yağ soğutucuya iki tane sac ayak yaparak fotoğraflardaki gibi konumlandırdım.

IMG_20190914_181101_HDR.thumb.jpg.7e98b7bc33eaa3394cb1a992879b7c6c.jpg

IMG_20190914_192514_HDR.thumb.jpg.15d1b0f007011b64575734c77f0748db.jpg

 

Baştaki düşüncem yağ soğutucuyu motor soğutma sisteminden tamamen ayırmaktı ancak çinden aldığım yağ soutucunun soğutma kapasitesinden emin olamadığım için belki tek başına yeterli gelemez diye seri bağlantı yapmaya karar verdim. Hortum bağlantılarını yağın önce harici yağ soğutucudan sonra da yine su radyatöründen geçerek şanzımana geri dönecek şekilde tasarladım. Aslında yağ soğutucu yatay bir şekilde alt tarafa konulandırılsaydı daha da iyi olabilirdi lakin bunun için tamponun sökülmesi gerektiğinden uğraşmayıp daha pratik olanı tercih ettim. Siz tamponu sökme zahmetine katlanırsanız daha iyi bir pozisyon verebilirsiniz yağ soğutucuya. Kolay gelsin.

 

 

 

Edited by mehmetcevahir

Share this post


Link to post
Share on other sites
mehmetcevahir    113
mehmetcevahir

Erçay forumda sadece ikimiz kaldık sanırım. Holywood filmlerindeki kıyamet senaryoları gibi. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,340
Erçay

Öyle görünüyor evet işin kötü yanı bende de subaru yok. Aşık atışması gibi DIY yapalım :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites



×