Jump to content
omeringen

Sahte CVT davranışı

Tavsiye Edilen Mesajlar

omeringen    0
omeringen

Merhaba,
Subaru XV otomatik araçların hangi modellerinde sahte/sanal vites konumlandırması mevcut (D konumunda iken) ? Yani gerçek CVT gibi davranmayan modellerin yılları hangileri ? Bir de bu özelliği serviste yazılım ile kaldırabiliyor muyuz ?

 

Yurtdışı sitelerde biraz araştırdım ancak (Subaru Crosstrek olarak geçiyor) sanırım bir çözümü yok. Ülkemizdeki modellerin durumu nedir merak ediyorum.

 

Sahte/sanal tahvil oranları nedir diyenler olabilir: Normalde CVT şanzımanda sonsuz tahvil oranı bulunur. Manuel ya da diğer otomatik modellerdeki devir yükselmesi ve ardından dişli oranı değişmesi sonrası devir düşmesi sonucunda oluşan hissiyatı arayan kullanıcılar için CVT TCM modülü üzerine sahte/sanal vites konumları işaretlenmiş ve CVT şanzıman CVT olmaktan çıkarılmıştır. Yani manuel olarak CVT kullanmak gibi düşünebilirsiniz. Sonuç olarak şanzımanın en önemli özelliği olan sonsuz tahvil oranını tamamen ortadan kaldırılmış olmaktadır.

 

Konu hakkında daha fazla bilgi için simulated CVT shifts, fake CVT vb. kelimelerle arama yapabilirsiniz.

omeringen tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
omeringen    0
omeringen
yanıtlandı (düzenlendi)

Yok mu arkadaşlar XV kullanıcılarından yorum. Gaz pedalı sabit konumda iken devir saatinizde dalgalanma oluyor mu ? Yıl belirtirseniz sevinirim.

omeringen tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
omeringen    0
omeringen

2018 modellerde sahte CVT mevcut olduğu söylendi başka bir yerde. Belki tüm XV'ler böyledir, cevap buldukça eklerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Chemaster    65
Chemaster

Belirtiğiniz gibi yeni kasa xv ler oranlar varmış gibi davranıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
omeringen    0
omeringen
25 dakika önce, Chemaster :

Belirtiğiniz gibi yeni kasa xv ler oranlar varmış gibi davranıyor

Eski kasa olanlar hangi yıla kadar? Sahte CVT oranlı olanları direkt eleyeyim araç alırken.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tourist    36
Tourist

bildiğim kadarıyla sahte cvt oranlı şanzıman olsa da, yavaş/sakin kullanımlarda, sabit hızda giderken, cruise açıkken yine sonsuz oranlı olarak davranıyor. 

eşimde 2011 rav4 var, cvt si muhtemelen subaru ile aynı, ama oranları farklı (rav4 7 vites, subaru lar normalde 6, sport modda 8 vites diye biliyorum).. bu davranışı toyotada gözlüyorum.. hatta tam gaz hızlı kalkışlarda da devri 6500 e sabitleyip oransız (sonsuz) cvt gibi davranıyor..

sahte oranlı olması kötü bir şey değil bence,,, hem alışılmış dinamiklere benser tepjki veriyor, hem de gerektiğinde cvt gibi davranıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
omeringen    0
omeringen
42 dakika önce, Tourist :

bildiğim kadarıyla sahte cvt oranlı şanzıman olsa da, yavaş/sakin kullanımlarda, sabit hızda giderken, cruise açıkken yine sonsuz oranlı olarak davranıyor. 

eşimde 2011 rav4 var, cvt si muhtemelen subaru ile aynı, ama oranları farklı (rav4 7 vites, subaru lar normalde 6, sport modda 8 vites diye biliyorum).. bu davranışı toyotada gözlüyorum.. hatta tam gaz hızlı kalkışlarda da devri 6500 e sabitleyip oransız (sonsuz) cvt gibi davranıyor..

sahte oranlı olması kötü bir şey değil bence,,, hem alışılmış dinamiklere benser tepjki veriyor, hem de gerektiğinde cvt gibi davranıyor...

Nesi kötü değil ? CVT'nin en önemli özelliği zaten sonsuz tahvil aralığı. Bu özelliği sırf CVT hissisliğini sevmeyen kullanıcılar için çıkarttılar. Benim gibi özellikle CVT arayan ve seven bir kullanıcının satın alma kararını direkt etkiler. Yurtdışı kaynaklarda görüyoruz özellikle şehir içi tahvil seçiminde kararsız kalma, bunun karşılığında getirilen yazılım güncellemesi vb. bol bol var. Sorunu olmasa bile dediğim gibi şanzımanın doğasına tamamen aykırı bir durum. :) Bunu alacağıma gider klasik gezegen dişlili bir şanzıman tercih eder geçerim. Aisin AWTF-80 SC vb. gibi.

Tamam hadi böyle bir saçmalık yapıldı ama bence bunu kullanıcının tercihine bırakmalı, serviste bu yazılım oyunu kaldırılabilmeli. Subaru da böyle işlere giriştiyse durum kötü, umarım ileride düzeltirler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tourist    36
Tourist

Tatile rav4 ile çıktık, 170 km/h ile giderken devir 3000 civarıydı. son vites (sahte cvt vitesi) olsaydı bu oran yaklaşık 4000 olacaktı.. demek istediğim, sahte vitesler omasına rağmen duruma göre bunlardan sapabiliyor. Bu yazılımı rav4'te beğendim. Subaru'da nasıldır bilmiyorum.

bu örneği, sizin talebinizi karşılayacağı için verdim. 

şahsi olarak benim talebimi karşıladı :) 

gezegen dişli şanzımanlardan yıldım, güçten çok çalıyor :( 

rav4'te kararsız kalma olayı hiç yaşamadım, ama sanırım XV'lerde böyle bir durum olmuş, umarım çözerler

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serhat01    100
serhat01
16.08.2019 at 11:23, omeringen :

Yok mu arkadaşlar XV kullanıcılarından yorum. Gaz pedalı sabit konumda iken devir saatinizde dalgalanma oluyor mu ? Yıl belirtirseniz sevinirim.

2016 yılına kadar olanlar diye biliyorum 2017 de yeni kasaya geçti ve bu kasada tork komvektorlu gibi davranmaya başladı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ozan doğan    21
Ozan doğan

Evet 2018 xv kullanıcısıyım bahsettiğimiz sahte cvt tepkisi bizim şanzımanlarda var .! Bu konuda bilgili bir insan değilim ama cvt  sonsuzluk algısı vermek istemişler özellikle üst devirlerde vites arttıkça bu hissiyat verildi ancak bu benim hoşuma çöl gidiyor değil zaten aracın en büyük şansızlığı 1.6 güçsüz bir motora sahip olması . Bu yüzden 1500/1600 alt devirlerde ivmelenme yapar iken kararsız kalıyordu bir sarsıntı vs bunun için 2. Yazılım geldi her ne kadar düzelsede bahsettiğiniz gibi asıl amacı dışına çıktı . 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
omeringen    0
omeringen
yanıtlandı (düzenlendi)
4 saat önce, serhat01 :

2016 yılına kadar olanlar diye biliyorum 2017 de yeni kasaya geçti ve bu kasada tork komvektorlu gibi davranmaya başladı 

Tork konvertörü farklı bir şey, konu ile alakası ve etkisi yok. Şu an zaten tork konvertörlü gerçek CVT karakterinde bir şanzıman kullanıyorum(Jatco CVT7). O kelime yerine klasik planet dişlili veya manuel vites gibi davranıyor diyebiliriz Subaru ve Honda firmalarının yaptığı yazılım hilesine.

Yine de teşekkürler, o halde 2016 model sonrasına hiç bakmıyorum. Yine de Subaru gibi bir firmaya hiç yakışmayacak bir hareket.

omeringen tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×