Jump to content
mehmetcevahir

Forester'a El Yapımı Arka Yükseltme Kiti

Tavsiye Edilen Mesajlar

mehmetcevahir    111
mehmetcevahir

Amortisörleri değiştirmek için söktüğümde arka tarafı da biraz yükseltmek istedim. Araçtan çıkan yaylar çok yumuşaktı ve arabanın da haliyle çok basık durmasına neden oluyorlardı. Öncelikle hurdalıktan uygun bir yay bulabilir miyim diye bakındım ve sıkı durun Lada Samara'nın ön yaylarının birebir bizim arka yaylarla aynı olduğunu farkettim. Üstelik üstündeki yaylara göre daha güçlüydüler. O da yetmez dedim kulelere de bişeyler yapalım istedim. Kulenin üst kapağını modelleyerek çizimlerimi yaptım ve bizim tornacıya vardım. Modellediğim parçalardan kesip fotoğraflarda görüldüğü şekilde kaynatmasını istedim. Boyadıktan sonra yine hurdalıktan bir parça şambiyel bulup üst ve alt kısımlara conta da kestim. Kitin toplam yüksekliği 52 mm oldu. Biraz fazla olur diye düşündüm ama fena durmadı. Şimdi SUV'a benzedi araç.

Not: Ebay'da hazır kitler 100 dolar civarlarındaydı. Benim maliyetim tornacıya verdiğim 70 tl'den ibaret. ;D

 

IMG_20190504_172001_HDR.jpg

IMG_20190504_172005_HDR.jpg

IMG_20190504_183344_HDR.jpg

IMG_20190504_183359_HDR.jpg

IMG_20190504_183509_HDR.jpg

IMG_20190504_183514_HDR.jpg

IMG_20190504_201747_HDR.jpg

IMG_20190505_125618_HDR.jpg

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    369
Subim

Güzel olmuş @mehmetcevahir hocam. bende arkalara tornada get yaptırdım, seninkilerin aynısı gibi, keşke bende boyasaymışım. orjinal yaylar, kyb amortisör ve 5 cm get ile gayet başarılı oldu. yükseklik 42-43 cm arasında olacak şekilde ayarladım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    111
mehmetcevahir

Evet yükseklik oldukça güzel oluyor 5cm ile lakin virajlarda eskiye nazaran çok hafif bir yatma eğilimi gösteriyor araç. Sakin kullanan biri için sorun değil bu tabi.  Bir de aşağıda teknik çizimde gösterdiğim arka taşıyıcı kolların bağlantısı ile şase arasına da aslında amortisör kulesine koyduğumuz kadar bir yükseltme aparatı koymak gerekiyor.  Ben uğraşmadım tabi bununla. Koyulmaması durumunda arka teker normalden biraz daha fazla öne yaklaşmak zorunda kalıyor. Aslında daha sağlıklı olan buraya da yükseltme kiti uygulamak. Ama dediğim gibi ben uğraşmadım buna.

ekran.thumb.JPG.2aef37d13b32d980cd9e7b92f32c0b37.JPG

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    369
Subim
20 saat önce, mehmetcevahir :

Evet yükseklik oldukça güzel oluyor 5cm ile lakin virajlarda eskiye nazaran çok hafif bir yatma eğilimi gösteriyor araç. Sakin kullanan biri için sorun değil bu tabi.  Bir de aşağıda teknik çizimde gösterdiğim arka taşıyıcı kolların bağlantısı ile şase arasına da aslında amortisör kulesine koyduğumuz kadar bir yükseltme aparatı koymak gerekiyor.  Ben uğraşmadım tabi bununla. Koyulmaması durumunda arka teker normalden biraz daha fazla öne yaklaşmak zorunda kalıyor. Aslında daha sağlıklı olan buraya da yükseltme kiti uygulamak. Ama dediğim gibi ben uğraşmadım buna.

ekran.thumb.JPG.2aef37d13b32d980cd9e7b92f32c0b37.JPG

hocam onu koymaya gerek yok. eğer aracın arka yüksekliğini orijinaline göre arttırsaydık gerekirdi (mesela offroad için yükseltme yapılacaksa). biz aracı orijinal yüksekliğine getirdik ve arka salıncak yüksekliği değişmediği için taşıyıcı kollara, z rotlara dokunmaya gerek yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    111
mehmetcevahir

Sizin araç nasıl oldu bilmiyorum ama benim aracın orjinal yüksekliğinin bu olduğunu sanmıyorum. Öyle ki yükseltme aparatlarını taktıktan sonra amortisörleri yerine takmak tam bir işkenceydi. Aks taşıyıcı daha fazla aşağı basılamadığından mecburen amortisör alt vidalarını bağlayabilmek için taşıyıcı kolları şasiden ayırmak gerekti. Amortisörü bağladıktan sonra da bu sefer taşıyıcı kolun vida delikleri çok geride kaldı ve yerlerine getirebilmek için aracı yere indirip beş kişiyi bagaja oturtmak zorunda kaldım ve ancak öyle yerine getirebildim. ^-^  Tabi bunda kullanmış olduğum yayların orjinallerden daha sert oluşu da etkili oldu. Araç yüklüyken her şey yerli yerine geliyor ancak boşken arka tekerlerin kastel açısı pozitif yönde artıyor.

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    369
Subim
12 saat önce, mehmetcevahir :

Sizin araç nasıl oldu bilmiyorum ama benim aracın orjinal yüksekliğinin bu olduğunu sanmıyorum. Öyle ki yükseltme aparatlarını taktıktan sonra amortisörleri yerine takmak tam bir işkenceydi. Aks taşıyıcı daha fazla aşağı basılamadığından mecburen amortisör alt vidalarını bağlayabilmek için taşıyıcı kolları şasiden ayırmak gerekti. Amortisörü bağladıktan sonra da bu sefer taşıyıcı kolun vida delikleri çok geride kaldı ve yerlerine getirebilmek için aracı yere indirip beş kişiyi bagaja oturtmak zorunda kaldım ve ancak öyle yerine getirebildim. ^-^  Tabi bunda kullanmış olduğum yayların orjinallerden daha sert oluşu da etkili oldu. Araç yüklüyken her şey yerli yerine geliyor ancak boşken arka tekerlerin kastel açısı pozitif yönde artıyor.

sizin araç yükselmiş hocam. bende nasıl olduğunu şöyle özetleyeyim. aracın orijinal teker merkezi ile çamurluk arası mesafenin 42.5 cm olduğunu öğrendim, get yokken kyb amortisörlerle ölçtüm 37 cm geldi, 5 cm get yapmaya karar verdim, şimdi tam ideal ölçüde oldu, benimkinde kollar filan tam yerli yerine geldi. 

Sizin başınıza gelen olay bende olsa ben amortisör yaylarını sıkıştırıp takardım, 5 kişiye gerek kalmazdı sanki :) 

Dediğiniz gibi bir durum varsa taşıyıcı kollarıda yükseltseniz iyi olur, hem kastel açısıda düzelir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×