Jump to content
YLDZ_ERKAN

2004 2.0 XT LPG Takmanın Zararları Nelerdir ?

Tavsiye Edilen Mesajlar

YLDZ_ERKAN    3
YLDZ_ERKAN

Herkese merhabalar ;

2004 model forester 2.0 XT sahibiyim.

Aracım 256.000 KM'de ve hiç tüp takılmamış.

Yakıtı hep Shell'den V Power alınmış bakımları zamanında yapılmış bayandan aldım.

Aldığım kişi araba 80'i geçmedi hiç demişti.

Benzin ile araca binmek istiyorum ancak malum benzin fiyatları artış içerisinde.

Ustalara sordum , internette de araştırdım. fakat bir türlü kafamda oturtamadım. bu araça tüp taktırmanın ne gibi zararları olabilir. Malum Km yüksek motora zarar verip bana büyük masraflar çıkarır mı?

Bazı ustalar abi tüp takcaksan subaruya binme diyor. Bazıları bişey olmaz AFR ayarı yapılıp iyi marka bir tüp ile iyi montajda hiç bir sıkıntı yaşamazsın diyor.

40 - 50 Km bir Sübap ayarı yaptırman gerekir diyenler var. 10-20 bin TL masraf çıkarır saatli bomba diyenler var. Sizlerin bu konuda bilgisi tecrübesi fazla bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz ?

Kafam allak bullak nasıl yapsam bilemedim bu konuda yaşadıklarınızı tecrübe ve bilgilerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim.

Ayrıca lpg taktırmak istesek Ankara 'da bu işi yapan özellikle subaru konusunda yetkin yerler neresidir ? (Daha önceki alman arabalarıma kayra otogaz da tüp taktırmıştım. ancak subaru konusunda quattro garaj iyi duydum sizin fikirleriniz nelerdir bu konuda?)

Beni aydınlatmanızı umarak hepinize teşekkür ediyorum. 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.142
Erçay

Duyulması gerek tüm doğru yanlış bilgileri duymuş, tüm dedikodulara şahit olmuşsun :D Konuya dönecek olursak;

Benzin ile yürütülecek şekilde tasarlanan bir araç, tüm fonksiyonlarını ve toleranslarını benzine göre ayarlar ve ona göre mazlemeler seçilir. Bu araca LPG takılırsa ne olur? Benzinin yandıktan sonra çıkardığı ısı ile LPG'nin yandıktan sonra çıkardığı ısı arasında fark vardır. LPG yanma sonra daha fazla ısı çıkarır. Peki ne olur ? Benzinin çıkaracağı yanma ısısına göre tasarlanan subab yüzeyleri beklentinin üstünde bir sıcaklığa maruz kalır. Bu da  subab ayarının bozulmasına, bu ayar bozuldukça da subab arkasına nüfuz eden ısıyla birlikte subabın yanmasına sebeb olur. 

İkinci bir fark da benzin yanma sonrası subab yüzeyinde kurum bırakır ve bu kurum nispeten de olsa subab yüzeyini maruz kaldığı sıcaklıktan korur. LPG temiz bir yakıttır, LPG yanma sonrası herhangi bir kurum bırakmaz hatta benzinin bıraktığı kurumu da yakar ve bu ince koruma kalkanını ortadan kaldırır :D yine benzin subab yüzeyine püskürtüldüğüne yanma önce subab yüzeyini soğutur, LPG'de bu durum yaşanmaz (yok denecek kdr azdır). 

LPG çalışma prensibi olarak Benzin enjektörlerini taklit eder, aracınız benzinden sağlıklı çalışmıyorsa LPG'de de sağlıklı çalışmasını beklemeyin. Montaj öncesi aracınız benzinde optimal değerlerde çalıştığından emin olun, doğru montaj, doğru ayar ile LPG'nin subablara vereceği zarar minimuma indirilir. 100 binden fazla LPG kullanımı yapıp daha bir kere ayara gitmeyen arkadaşım var subaru camiasından, yani uzun lafın kısası yakıt ekonomisi sizin için önem arz ediyorsa kesinlikle tavsiye ediyorum. 

Bu arada yukarda yazdıklarım subaruya has bir durum değildir  her lpgli arac (istisnalar hariç) bu süreci yaşar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
YLDZ_ERKAN    3
YLDZ_ERKAN

Çok teşekkür ederim.

Yani söylediğinize göre takıp takmamak tamamen ekonomiye ve aracın durumuna bağlı.

Anladığım kadarıyla da tüm araçlarda geçerli olan bu durum subaru da ortaya çıkınca motorun boxer olmasından kaynaklı sübap ayarı daha maliyetli oluyor.

Peki bu sübap ayarını yapmak için motorun inmesi mi gerekmektedir ?

Yoksa sübap yanarsa mı motorun inmesi gerekir ?

Ayrıca araca sübap ayrı yapılıp yapılmadığını anlama şansımız var mıdır ?

Birde sizin söylediklerinizi göz önüne alarak Ankara 'da bu tüp işini kime yaptırmalı hangi marka tercih edilmedir ?(Sorduğum İnsanlar Quattro Garaj Bekir Usta'yı önerdiler bundan önceki araçlarıma tüpü hep Kayra gaz Tufan Usta da taktırdım.)

Size bir sorum daha olacak Ankara 'da bakım vs. işlemler için bilgili dürüst düzgün tanıdığınız bir usta var mıdır ?

Cumartesi sanayiye götürcem şanzıman rodajdaydı şanzıman yağı ve 10.000 bakımı yaptırmak istiyorum.

Birde genel bir kontrol yaptırmak istiyorum, ne eksiği var neler yapmak gerek ,daha alalı 1 hafta oldu.(Benim duyduğum kadarıyla Argos ya da Arıcan iyi diyolar)

Subaru camiasında pek tanıdığım yok yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Çok şey soruyorum kusura bakmayın ama öğrenmeye çalışıyorum.

Diğer arabalara göre çok farklı bir yapısı var ya da bana öyle geldi ama çok keyif alıyorum kullanırken.

İlgi ve alakanıza şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.142
Erçay

Her soruya dilim döndüğünce cevap vermeye çalışayım,

 Evet tamamen aracın durumuna ve ekonomiyle alakalı

Subab sorunu Subaruda ortaya çıkınca motor boxer olduğu için motorun inmesi lazım konusu kısmen doğru şöyleki; her boxer motorun inmesi gerekmez, soch motorlar yani üstten tek egzantrik mili olanlar indirilmeden, üstten ayarlanır ve ortalama 250-300 lira bir masrafı olur ayarı için fakat doch motor yani üstten çift egzantrik mili olanlar, ikinci mil tam ortaya denk geldiği ve üstten sökülemediği için indirilir ya da calaskaya alınıp ayrılır. 

Tüp montajı konusu için ise daha önce Subaru montajı yapmış, boxer motor tecrübesi olan bir kişiye yaptırmak daha sağlıklı olacaktır. Manifold sökülerek delinmeli kesinlikle ters matkap ile üzerinde delinmemeli, enjektör kütüğü tek (dörtlü) olamamalı, 2 li kütükler tercih edilmeli, 2 sağa 2 sola olmak üzere benzin enjektörlerine en yakın mesafeden yani hortum boyu en kısa tutulacak şekilde montajlanmalı. Kayra otogaz için genel olarak olumlu yorumlar duydum, Subaru tecrübesinin de olduğunu biliyorum. Kendim iki subarumu da Anelsan firmasında dönüşüm yaptırdım ve hiç sorun yaşamadım. Quatro garaj da yine iyi referansı olan dönüşüm merkezlerindendir, artık karar sizin.

Usta konusunda daha önceki mesajlarımı da okuduysanız pek usta tavsiyesi yapmam. Usta tavsiyesi doktor tavsiyesi gibi ben ameliyat olurum şifa bulurum sen aynı şikayetten gider daha kötü olursun masada kalırsın vs :) bu yüzden şöyle yanıt vereyim bahsettiğiniz ustalar ve diğer birkaç usta da şaşmaz sanayisinde, gidip tanışıp kafanıza yatan birine aracınızı emanet edebilirsiniz. Bu soruyu Kime sorarsanız kendi ustasını tavsiye eder, diğer ustalarla yaşadığı kötü tecrübesini anlatır. Sen kime gidiyorsun diye sorarsan, 2015’de ilk Subarumu aldığım günden bu yana Subaru Home’a gidiyorum. Subaru Mazda şuan Nissan var, hepsiyle ilgilendiler sağolsunlar. Bu konuda da karar sizin 

boxer motor ve awd gerçekten çok fark yaratıyor

Subab durumunu nasıl anlarım demişsiniz, subabların ve motorun ne kadar sağlıklı olduğunu anlamanız için aracı kompresyon testine tabi tutabilirsiniz. Yalnız bu testi motor soğukken yaptırmanız elzem 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bougoss    111
bougoss

başlık düzenlenip konu sabitlenebilir bence. özet net bilgi olmuş. eline sağlık erçay

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
YLDZ_ERKAN    3
YLDZ_ERKAN
18 saat önce, Erçay :

Her soruya dilim döndüğünce cevap vermeye çalışayım,

 Evet tamamen aracın durumuna ve ekonomiyle alakalı

Subab sorunu Subaruda ortaya çıkınca motor boxer olduğu için motorun inmesi lazım konusu kısmen doğru şöyleki; her boxer motorun inmesi gerekmez, soch motorlar yani üstten tek egzantrik mili olanlar indirilmeden, üstten ayarlanır ve ortalama 250-300 lira bir masrafı olur ayarı için fakat doch motor yani üstten çift egzantrik mili olanlar, ikinci mil tam ortaya denk geldiği ve üstten sökülemediği için indirilir ya da calaskaya alınıp ayrılır. 

Tüp montajı konusu için ise daha önce Subaru montajı yapmış, boxer motor tecrübesi olan bir kişiye yaptırmak daha sağlıklı olacaktır. Manifold sökülerek delinmeli kesinlikle ters matkap ile üzerinde delinmemeli, enjektör kütüğü tek (dörtlü) olamamalı, 2 li kütükler tercih edilmeli, 2 sağa 2 sola olmak üzere benzin enjektörlerine en yakın mesafeden yani hortum boyu en kısa tutulacak şekilde montajlanmalı. Kayra otogaz için genel olarak olumlu yorumlar duydum, Subaru tecrübesinin de olduğunu biliyorum. Kendim iki subarumu da Anelsan firmasında dönüşüm yaptırdım ve hiç sorun yaşamadım. Quatro garaj da yine iyi referansı olan dönüşüm merkezlerindendir, artık karar sizin.

Usta konusunda daha önceki mesajlarımı da okuduysanız pek usta tavsiyesi yapmam. Usta tavsiyesi doktor tavsiyesi gibi ben ameliyat olurum şifa bulurum sen aynı şikayetten gider daha kötü olursun masada kalırsın vs :) bu yüzden şöyle yanıt vereyim bahsettiğiniz ustalar ve diğer birkaç usta da şaşmaz sanayisinde, gidip tanışıp kafanıza yatan birine aracınızı emanet edebilirsiniz. Bu soruyu Kime sorarsanız kendi ustasını tavsiye eder, diğer ustalarla yaşadığı kötü tecrübesini anlatır. Sen kime gidiyorsun diye sorarsan, 2015’de ilk Subarumu aldığım günden bu yana Subaru Home’a gidiyorum. Subaru Mazda şuan Nissan var, hepsiyle ilgilendiler sağolsunlar. Bu konuda da karar sizin 

boxer motor ve awd gerçekten çok fark yaratıyor

Subab durumunu nasıl anlarım demişsiniz, subabların ve motorun ne kadar sağlıklı olduğunu anlamanız için aracı kompresyon testine tabi tutabilirsiniz. Yalnız bu testi motor soğukken yaptırmanız elzem 

Gerçekten çok teşekkür ederim.

Çok faydalı bilgiler verdiniz kafamdaki çoğu soru işareti aydınlandı sayenizde aracı alırken çok kişi binemezsin usta parça sıkıntı arabadan anlayan pek yok demişti.

Yanılmışlar güzel bir camia usanmadan detaylıca anlatmışsınız.

İyi ki de foruma üye olmuşum en kısa zamanda bir buluşmaya da gelip sizlere yüz yüze tanışmayı da çok isterim.

 

 

6 saat önce, bougoss :

başlık düzenlenip konu sabitlenebilir bence. özet net bilgi olmuş. eline sağlık erçay

O dediğinizi benim mi yapmam gerek bilemedim.

Ben forum konusunda çok cahilim ilk forum üyeliğim. :D

Çok karışık geliyor bana ekran nerden ne yapılır bilmiyorum yardımcı olabilirseniz ve uygunsa dediğinizi yaparım. :D

Çözmem biraz zaman alacak işten dolayı çok da kurcalayamıyorum, çözecez artık zamanla affınıza sığınarak beni bu konularda idare etmenizi rica ederim. :D

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
YLDZ_ERKAN    3
YLDZ_ERKAN
19 saat önce, Erçay :

Her soruya dilim döndüğünce cevap vermeye çalışayım,

 Evet tamamen aracın durumuna ve ekonomiyle alakalı

Subab sorunu Subaruda ortaya çıkınca motor boxer olduğu için motorun inmesi lazım konusu kısmen doğru şöyleki; her boxer motorun inmesi gerekmez, soch motorlar yani üstten tek egzantrik mili olanlar indirilmeden, üstten ayarlanır ve ortalama 250-300 lira bir masrafı olur ayarı için fakat doch motor yani üstten çift egzantrik mili olanlar, ikinci mil tam ortaya denk geldiği ve üstten sökülemediği için indirilir ya da calaskaya alınıp ayrılır. 

Tüp montajı konusu için ise daha önce Subaru montajı yapmış, boxer motor tecrübesi olan bir kişiye yaptırmak daha sağlıklı olacaktır. Manifold sökülerek delinmeli kesinlikle ters matkap ile üzerinde delinmemeli, enjektör kütüğü tek (dörtlü) olamamalı, 2 li kütükler tercih edilmeli, 2 sağa 2 sola olmak üzere benzin enjektörlerine en yakın mesafeden yani hortum boyu en kısa tutulacak şekilde montajlanmalı. Kayra otogaz için genel olarak olumlu yorumlar duydum, Subaru tecrübesinin de olduğunu biliyorum. Kendim iki subarumu da Anelsan firmasında dönüşüm yaptırdım ve hiç sorun yaşamadım. Quatro garaj da yine iyi referansı olan dönüşüm merkezlerindendir, artık karar sizin.

Usta konusunda daha önceki mesajlarımı da okuduysanız pek usta tavsiyesi yapmam. Usta tavsiyesi doktor tavsiyesi gibi ben ameliyat olurum şifa bulurum sen aynı şikayetten gider daha kötü olursun masada kalırsın vs :) bu yüzden şöyle yanıt vereyim bahsettiğiniz ustalar ve diğer birkaç usta da şaşmaz sanayisinde, gidip tanışıp kafanıza yatan birine aracınızı emanet edebilirsiniz. Bu soruyu Kime sorarsanız kendi ustasını tavsiye eder, diğer ustalarla yaşadığı kötü tecrübesini anlatır. Sen kime gidiyorsun diye sorarsan, 2015’de ilk Subarumu aldığım günden bu yana Subaru Home’a gidiyorum. Subaru Mazda şuan Nissan var, hepsiyle ilgilendiler sağolsunlar. Bu konuda da karar sizin 

boxer motor ve awd gerçekten çok fark yaratıyor

Subab durumunu nasıl anlarım demişsiniz, subabların ve motorun ne kadar sağlıklı olduğunu anlamanız için aracı kompresyon testine tabi tutabilirsiniz. Yalnız bu testi motor soğukken yaptırmanız elzem 

Subarularınıza hangi marka tüp takırdığınızı öğrenebilir miyim ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.142
Erçay
51 dakika önce, YLDZ_ERKAN :

Subarularınıza hangi marka tüp takırdığınızı öğrenebilir miyim ? 

2008 impreza ve 2000 Legacy, ikisine de Atiker Gold montajı yaptırdım. Son derece stabil çalıştı, memnun kaldım. İki aracımın sahibi de halen araçlarını kullanmakta  ve halen sorun yaşamadılar 

Bir saat önce, YLDZ_ERKAN :

O dediğinizi benim mi yapmam gerek bilemedim.

Möderatör uygun görürse yapar hocam sizin yetkinizde olan birşey değil :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
YLDZ_ERKAN    3
YLDZ_ERKAN
7 dakika önce, Erçay :

2008 impreza ve 2000 Legacy, ikisine de Atiker Gold montajı yaptırdım. Son derece stabil çalıştı, memnun kaldım. İki aracımın sahibi de halen araçlarını kullanmakta  ve halen sorun yaşamadılar 

Möderatör uygun görürse yapar hocam sizin yetkinizde olan birşey değil :) 

Teşekkür ederim.

Benimde kafama yatan marka atiker daha önce de kullanmıştım.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.142
Erçay
55 dakika önce, YLDZ_ERKAN :

Teşekkür ederim.

Benimde kafama yatan marka atiker daha önce de kullanmıştım.

 

Kaliteli ürün, garanti ve servis sorunu yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borris    7
Borris

Benzinden yakınanlar ikinci araç olarak bisiklet alsınlar =)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    47
foresterist
12 saat önce, Borris :

Benzinden yakınanlar ikinci araç olarak bisiklet alsınlar =)

Katlanır bisiklet alsınlar benzin bitmesin diye bagajdan çıkarıp binerler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bougoss    111
bougoss
05.07.2019 at 16:26, YLDZ_ERKAN :

Gerçekten çok teşekkür ederim.

Çok faydalı bilgiler verdiniz kafamdaki çoğu soru işareti aydınlandı sayenizde aracı alırken çok kişi binemezsin usta parça sıkıntı arabadan anlayan pek yok demişti.

Yanılmışlar güzel bir camia usanmadan detaylıca anlatmışsınız.

İyi ki de foruma üye olmuşum en kısa zamanda bir buluşmaya da gelip sizlere yüz yüze tanışmayı da çok isterim.

 

 

O dediğinizi benim mi yapmam gerek bilemedim.

Ben forum konusunda çok cahilim ilk forum üyeliğim. :D

Çok karışık geliyor bana ekran nerden ne yapılır bilmiyorum yardımcı olabilirseniz ve uygunsa dediğinizi yaparım. :D

Çözmem biraz zaman alacak işten dolayı çok da kurcalayamıyorum, çözecez artık zamanla affınıza sığınarak beni bu konularda idare etmenizi rica ederim. :D

 

 

yok yönetici arkadaşlar yapıyor o işi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×