burcinhan

Mobil 1 10W/60 Motor Yağı

Dün arabamı aldığımdan sonraki ilk 10 binlik bakımını yaptırdım.

Yağcıdan ustamla birlikte giderek aldığımız 10/60 Mobil'i motora ekledik. Yağ aldığımız yerdeki satıcı da benim internerden duyduklarımı onayladı. Piyasadaki iki tane bilindik 10/60 yağ varmış, birisi Mobil  diğeri Castrol, Mobil'in daha çok onarıcı yönü olduğunu, Castrol'un ise daha fazla performans için olduğunu söylediler.

Yağ değişimi sonrası ilk gözlemlerim arabanın çekişi en az %15 arttı. Vites geçişleri daha rahatladı (ne alaka bilemiyorum, arabam otomatik) Bir de bunların üstüne silindir kafalarındaki yağ terlemesinide keserse bundan sona benim yağım artık bellidir. Ustam bile ''abi sen dene, memnun kalırsan ben kendi arabama da koyarım dedi'' neticede  piyasadaki 10W/40 ile arasında 30 liralık bir fark var. Yağ beklentilerimizi karşılarsa aradaki bu fark her zaman amorti edilebilir diye düşünüyorum.

4 litre Mobil 10W/60 yağ : 80 lira

Yağ filtresi : 8 lira

İşçilik : 10 lira

MOBIL-10W-60-EXTENDED-LIFE-MOTOR-YAGI-4-LT__35511099_0.jpg

Mobil'in sitesinde şöyle bir açıklama var.

Eski araçların özel gereksinimlerine göre tasarlandı. Mobil 1 Extended Life 10W-60, aracınızın daha uzun ömürlü olabilmesi için yüksek kilometredeki motorlara daha uzun süre koruma sağlamak üzere tasarlandı.

    Yağ sızıntılarını önlemek için ek conta onarıcılar içerir

    Motoru daha temiz tutmak ve aşınmayı azaltmak için çamur oluşumunu azaltır

    Eski motorları daha iyi korumak ve yağ tüketimini azaltmak için daha yüksek viskoziteye ve daha fazla fosfora sahiptir

http://www.mobil1.com.tr/cms/Mobil-1-Extended-Life-10W-60.aspx

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

10W/60 daki 60, yüksek ısılardaki performasını sergiliyor. Bu çok gerekli değil ama diğer özellikleri açısından tercih ettim dersen ona birşey diyemem.

Aracın çekişi fark etti diyorsan 30 TL hiç de büyük bir rakam değil. Güle güle kullan ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer özellikleri benim için birinci öncelikli. Dediğiniz gibi 30 lira büyük fark değil denemekten birşey kaybetmeyiz diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yağ işi çok sakat aracım lpgli lpg için üretilen yağlardan kullanıyorum bazen yüksek performans kullanımında hafif duman yapıyor bu yağ bu kadar güzelse bi dahakine bundan koyarım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1000 km oldu, yağın rengi halen bal gibi, ayrıca herhangi bir azalma söz konusu değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor yağının koyulduğu günkü gibi temiz kalması, yağın iyi olduğu anlamına gelmez,verimli çalışan yağın renginin değişmesi makbuldür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısınız.

Hatta LPG ile çalışmasıda yağın geç kararmasına sebep oluyor. Bu kadar erken karar vermek için 1000 km henüz erken sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğrudur,LPG de yağ daha uzun süre deformansyona uğramıyor.Takip etmekte fayda var çünki aracınızda 16 adet itici mevcut olduğundan yağ çalışmaya bağlı olarak giderek inceldiğinden iticilerin içinde duramıyor ve sübap sesi gibi itici ses yapmaya başlıyor.Bunu sürekli tekrarlarsak itici sesini yeni yağ ilede kesemiyor ve değiştirmeye sebeb olunuyor.Lüzumsuz masraf.

Saygılarımızla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim arabam bildiğim kadarıyla SOHC motor ve 8 valve, iticilerin 16 adet olması için 16 valve olması gerekmiyor mu  ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğrudur,LPG de yağ daha uzun süre deformansyona uğramıyor.Takip etmekte fayda var çünki aracınızda 16 adet itici mevcut olduğundan yağ çalışmaya bağlı olarak giderek inceldiğinden iticilerin içinde duramıyor ve sübap sesi gibi itici ses yapmaya başlıyor.Bunu sürekli tekrarlarsak itici sesini yeni yağ ilede kesemiyor ve değiştirmeye sebeb olunuyor.Lüzumsuz masraf.Ayrıca sizi uyarmak isterimki 96 model legacy motoru 4,750 lt yağ alıyor.4 litre koyduysanız motorunuz zarar görür.Orijinal Subaru yağ filtresi 20,00 tl dir.Lütfen motorunuzun sağlığı için orijinal yağ ve hava filtresi kullanınız.

Saygılarımızla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konunun uzmanı sizsin tabiki ama daha önce şase numarasından kontrol ettik benim arabam SOHC motorlu çıktı. Ayrıca yağ çubuğu yanlış göstermiyorsa defalarca soğuk ve sıcakken kontrol ettim yağ seviyesi normal görünüyor.

Kullanıcı kılavuzunda da hiç 4.750 lt koyulur diye bir bilgi yazmıyor. Yanlış bir şey mi yapıyoruz  :o

adsz.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yağ çubuğunuzda full ve low çizgileri mevcut.Yağ full çizgisinde olduğunda 4.500 lt.(yağ filtresi değişmezse), 4.750 lt (yağ filtresi değişirse )alıyor.Buna dikkat ederseniz memnun oluruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yarın servise uğrayacağım, tekrar kontrol ettiririm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yağ çubuğunuzda full ve low çizgileri mevcut.Yağ full çizgisinde olduğunda 4.500 lt.(yağ filtresi değişmezse), 4.750 lt (yağ filtresi değişirse )alıyor.Buna dikkat ederseniz memnun oluruz.

Dediğiniz doğruymuş 4.5 litre yağ alıyormuş. Yalnız bugün tekrar kontrol ettik yağ seviyesi tam görünüyor  :o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bundan böyle aracınızın yağ kapasitesine uyarsanız motorunuz daha sağlıklı ve uzun ömürlü olur.Orijinal yağ filtresi kullanmayı unutmayın lütfen.Saygılarımızla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2000 km 10/60 yağ raporu : Yağda eksilme yok rengi hafiften koyulaşmaya başlamış.

Haftasonu Mersin'e gideceğim, dönüşte kısmet olursa 3000 km raporuda bu başlıkta sizleri bekliyor olacak :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu haftasonu Çeşme'ye gittim geldim 5000 km sonra yağ daha da kararmış ve yaklaşık 150 cc eksilmişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaslar bu yagdan bende kullanayımmı acaba ne dersınız?168.000 km de 2.0x forester a/t?su anda uzerınde 10/40 yag var..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben memnun kaldım tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş