Jump to content
Borasu

2.000 Devire Kadar Gaz Yemiyor (Legacy 2000)

Tavsiye Edilen Mesajlar

Borasu    3
Borasu
Oluşturuldu: (düzenlendi)

Merhaba Subaru camiası....

Aranıza yeni katıldım. Yaklaşık bir ay kadar önce 2000 Model, 200.000 Km.de, Prins LPG (En Üst Model) 50.000 km önce takılmış bir Otomatik Legacy aldım.

İlk Subaru aracım, bu nedenle tespitlerim çok isabetli olmayabilir. 

Araca 6.000 ₺ kadar masraf yaptım, hepsi bakım; Tüm sıvılar, bazı körükler, üst kapak contası, sübap ayarı, direksiyon revizyonu, rot/rotil, şanzıman takozu vb. En son LPG kontrolü ve ayarı yapıldı, AFR dahil. 

Sonuç;

Aracın, LPG veya Benzinde fark etmeksizin, 2.000-2.500 devre kadar, 1. ve 2. viteslerdeyken, yani durup kalkmışken özellikle, çok isteksiz olduğunu düşünüyorum. 

Ayrıca, yine benzer şartlarda, ayağım gazda ve hareket halindeyken, bazen devir rolatinin altına düşüyor, stop etmiyor ancak araç gitmiyor da, dip gaz yapmadan veya gazdan çekip ayağımı tekrar basmadan toplamıyor araç kendini  

Fikirlerinizi bekliyorum..

Teşekkürler...

Borasu tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    43
foresterist

Hep düplü araçlarda oluyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.117
Erçay
12.04.2019 at 17:04, Borasu :

Merhaba Subaru camiası....

Aranıza yeni katıldım. Yaklaşık bir ay kadar önce 2000 Model, 200.000 Km.de, Prins LPG (En Üst Model) 50.000 km önce takılmış bir Otomatik Legacy aldım.

İlk Subaru aracım, bu nedenle tespitlerim çok isabetli olmayabilir. 

Araca 6.000 ₺ kadar masraf yaptım, hepsi bakım; Tüm sıvılar, bazı körükler, üst kapak contası, sübap ayarı, direksiyon revizyonu, rot/rotil, şanzıman takozu vb. En son LPG kontrolü ve ayarı yapıldı, AFR dahil. 

Sonuç;

Aracın, LPG veya Benzinde fark etmeksizin, 2.000-2.500 devre kadar, 1. ve 2. viteslerdeyken, yani durup kalkmışken özellikle, çok isteksiz olduğunu düşünüyorum. 

Ayrıca, yine benzer şartlarda, ayağım gazda ve hareket halindeyken, bazen devir rolatinin altına düşüyor, stop etmiyor ancak araç gitmiyor da, dip gaz yapmadan veya gazdan çekip ayağımı tekrar basmadan toplamıyor araç kendini  

Fikirlerinizi bekliyorum..

Teşekkürler...

TPS sensörünü ölçtünüz mü?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    3
Borasu
45 dakika önce, Erçay :

TPS sensörünü ölçtünüz mü?

 

45 dakika önce, Erçay :

TPS sensörünü ölçtünüz mü?

Hayır...

Bu duruma etkisi olabileceğini öğrendim. 

Ölçüm işlemini açıklamanız mükkün mü? Teknik ekipman ve yeteri kadar el yatkınlığım var diye düşünüyorum. Bu arada, aracın Service Manuel pdf lerini buldum, onaları inceliyorum...

Özellikle sensörlerin Test ve Ölçümlerini yapmak lazım, zira deneme yanılma ile, sök tak ile yapılan işlerden hiç haz etmiyorum, kaynak ve zaman israfına ileveten sinir kaybı yapıyor malum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.117
Erçay
15 dakika önce, Borasu :

service Manuel pdf lerini buldum, onaları inceliyorum...

Servis manuel'de zaten yazar (Throttle position sensor) incelerseniz en doğru bilgiye ulaşırsınız. Benim hatırladığım kadarıyla, tam kapalıyken 0.45-0,55 V vermesi lazım. Yavaş yavaş sonuna kadar açtığınızda da voltajın hiç kopmaya uğramadan veya geri düşme olamadan sürekli yükselmesi lazım. Tam açıkken kaç Volt verdiği aklımda değil ama ortalama 4V diyebilirim. Service manuelde bunun bilgisi de vardır. ölçümü de yanlış değilsem  2 ve 4.pinden yapacaksınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    3
Borasu
2 saat önce, Erçay :

Servis manuel'de zaten yazar (Throttle position sensor) incelerseniz en doğru bilgiye ulaşırsınız. Benim hatırladığım kadarıyla, tam kapalıyken 0.45-0,55 V vermesi lazım. Yavaş yavaş sonuna kadar açtığınızda da voltajın hiç kopmaya uğramadan veya geri düşme olamadan sürekli yükselmesi lazım. Tam açıkken kaç Volt verdiği aklımda değil ama ortalama 4V diyebilirim. Service manuelde bunun bilgisi de vardır. ölçümü de yanlış değilsem  2 ve 4.pinden yapacaksınız

Teşekkür ederim...

Teknik destek pek bulunmuyor maalesef.

Bulmuşken bir soru sorayım;

Motor tipi EJ-20. Bu motorda MAF sensörü var mı? Hava kanalları üzerinde sensör yok ya da ben göremedim .. 
 

Neden soruyorum, MAF dan da kaynaklı olabileceği şeklinde yorumlar da var..

IMG_9410.jpg

IMG_9402.jpg

IMG_9430.jpg

YouTube a eklediğim videolar aşağıda, araç dip gaz da veya normal kullanımda iken, 2.500-3.000 devre gelinceye kadar çok isteksiz, soğuk motorda ise boğulduğu oluyor, devir 500rpm civarına düşüyor...

 

Durumu izah edebilmek için yaptığım video kaydı - 1

Video Kaydı - 2

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.117
Erçay

Bahsettiğiniz bu durum hem benzin de hem de gaza geçerli mi? Testi benzinde yapmışsınız ? Resimden gördüğüm kadarıyla LPG tesisatınız montajı da kötü yapılmış. Düzeltmeniz hem yakıta hem de performansa olumlu yansır 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    3
Borasu

Benzin ve LPG de davranış farkı yok gibi. YouTube da toplam 7 video var, LPG ile yaptıklarımı da ifade ettim videolarda.

LPG tesisatına, iyileştirme adına biraz müdahale edildi Quattro Garage'da (Prins LPG). Mevcut halinin ideal olamakla birlikte yeterli olduğu, eksiklerinin çok da ilave birşey getirmeyeceğinde görüş birliği yapıldı. Yani yapılacak masraf ile alınacak verim artışının karşılaştırması yapıldı.

 

Araçta MAF olmadığını, MAP olduğunu öğrendim. Bir de TPS var tabi ki. Ölçümler için henüz vaktim olmadı ancak gözle muayene yaptım. MAP 4 kablolu, yani sıcaklık sensörünü de içeriyor anladığım kadarıyla. 

    Bu duruma, şanzımanın yaşlanmışlığı da sebep olabilir mi? Zira doldurma gecikmesi mevcut araçta, soğuk motor da 2-3 sn, sıcak motor da 1-2 sn beklemem gerekiyor N'den D'ye alınca vitesi. Beklemezsem ve gaza sert basarsam vuruntu oluyor. Ancak, vitese (D) alındıktan sonra vites geçişlerinde sorun yok, bazen hissetmiyorum bile. Şanzıman balatalarının aşınmasına binaen bu davranışı sergileyebilir şeklinde yorumlar aldım. Zira balatalarda boşluğun varlığı, tam kavramanın gecikmesine sebep olabilir dendi. Bu da bir manada şanzımanın kaçırması demek olmaz mı? Durumun bu olduğunu pek düşünmüyor, düşünmek istemiyorum...

 

Teşekkür ederim ilginize...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.117
Erçay

Şanzıman kaçırması yüksek devirde daha belirgin olur, alt deviri sorunsuz olur. Yani durum yaşadığınızın tam tersi. 

Hiç oralara girmeden ucuzdan pahalıya doğru gidin, önce ölçümleri yapın, sonra tekrar konuşalım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Orhancubukcu    11
Orhancubukcu
19 saat önce, Borasu :

Benzin ve LPG de davranış farkı yok gibi. YouTube da toplam 7 video var, LPG ile yaptıklarımı da ifade ettim videolarda.

LPG tesisatına, iyileştirme adına biraz müdahale edildi Quattro Garage'da (Prins LPG). Mevcut halinin ideal olamakla birlikte yeterli olduğu, eksiklerinin çok da ilave birşey getirmeyeceğinde görüş birliği yapıldı. Yani yapılacak masraf ile alınacak verim artışının karşılaştırması yapıldı.

 

Araçta MAF olmadığını, MAP olduğunu öğrendim. Bir de TPS var tabi ki. Ölçümler için henüz vaktim olmadı ancak gözle muayene yaptım. MAP 4 kablolu, yani sıcaklık sensörünü de içeriyor anladığım kadarıyla. 

    Bu duruma, şanzımanın yaşlanmışlığı da sebep olabilir mi? Zira doldurma gecikmesi mevcut araçta, soğuk motor da 2-3 sn, sıcak motor da 1-2 sn beklemem gerekiyor N'den D'ye alınca vitesi. Beklemezsem ve gaza sert basarsam vuruntu oluyor. Ancak, vitese (D) alındıktan sonra vites geçişlerinde sorun yok, bazen hissetmiyorum bile. Şanzıman balatalarının aşınmasına binaen bu davranışı sergileyebilir şeklinde yorumlar aldım. Zira balatalarda boşluğun varlığı, tam kavramanın gecikmesine sebep olabilir dendi. Bu da bir manada şanzımanın kaçırması demek olmaz mı? Durumun bu olduğunu pek düşünmüyor, düşünmek istemiyorum...

 

Teşekkür ederim ilginize...

Merhaba,

Acaba katalitik konvertörünüzde bir sorun olabilir mi? Belki kırılmıştır belki de siz aldığınızda içi boşaltılmış olabilir. Katalitik konvertörünüz boş ise ya da içi kırık ise bahsettiğiniz kalkış-ilk hızlanmada sanki biri tutuyormuş gibi başlar sonra birden açılır.

İyi sürüşler.

Orhan

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    3
Borasu
33 dakika önce, Orhancubukcu :

Merhaba,

Acaba katalitik konvertörünüzde bir sorun olabilir mi? Belki kırılmıştır belki de siz aldığınızda içi boşaltılmış olabilir. Katalitik konvertörünüz boş ise ya da içi kırık ise bahsettiğiniz kalkış-ilk hızlanmada sanki biri tutuyormuş gibi başlar sonra birden açılır.

İyi sürüşler.

Orhan

Teşekkür ederim cevap için.

Katalitik konvertöre müdahale olup olmadığı dışardan anlaşılabilir mi? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Orhancubukcu    11
Orhancubukcu
8 saat önce, Borasu :

Teşekkür ederim cevap için.

Katalitik konvertöre müdahale olup olmadığı dışardan anlaşılabilir mi? 

Günaydın,

Egzozcuya giderseniz katalitik cevresinde sonradan yapilan bir islem varsa size soyleyebilir.

Eger katalitik dagilmis ya da bosaltilmis ise; Subarularin katalitik konvertoru cok pahali ancak katalitik motor hacmine gore ayarlaniyor iyi bir usta dogru bir muadil takabilir. 500 600 liraya montaj dahil takilabiliyor bu da aklinizda olsun. Katalitik yoksa ve herhangi bir yazilim mudahalesi ya da sensore fiziksel mudahale yapilmadiysa oksijen sensorunuz yakin zamanda ariza isigi yakabilir.

Umarim katalitik kadar az mesakkatli bir problem vardir.

Kolayliklar,

Orhan

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    3
Borasu
15.04.2019 at 10:06, Erçay :

Servis manuel'de zaten yazar (Throttle position sensor) incelerseniz en doğru bilgiye ulaşırsınız. Benim hatırladığım kadarıyla, tam kapalıyken 0.45-0,55 V vermesi lazım. Yavaş yavaş sonuna kadar açtığınızda da voltajın hiç kopmaya uğramadan veya geri düşme olamadan sürekli yükselmesi lazım. Tam açıkken kaç Volt verdiği aklımda değil ama ortalama 4V diyebilirim. Service manuelde bunun bilgisi de vardır. ölçümü de yanlış değilsem  2 ve 4.pinden yapacaksınız

Merhaba..

Arayı açtım bayağı ama ancak müsait oldum.

TPS yi ölçtüm;

1: Uçları tamamen boşta iken ölçü aletinde direnç ölmeye çalıştım ama 3 pin de açık devre görünüyor. Sensör temeli potansiyemetre ile gerilim bölmek diye biliyorum, dolayısıyla dış uçlarda po'un tam değerini, orta uçta dadeğişken değeri görmeyi beklerdim..

2: Aracı çalıştırmadan, kontak açık ve ECU den soket TPS ye takılıyken ölçüm yaptım. Üç kablodan sinyal ucunu sıyırıp gerilim ölçtüm şaseye karşı. Kontak açık, araç çalışmıyor. Kelebek tam kapalı iken 0.38V değer gösterdi. Elle kelebeği sonuna kadar açıp kapadım yavaşça. Ölçüm değeri 4.5 V a kadar düzenli olarak yükseldi. Kesinti olmadı. Artırma ve azaltmayı, hatta TPS üzerine tıklayarak denemeleri tekrarladım. Sorun yok, gayet nizami çalışıyor. 0,38 - 4,5 Volt aralığında geziyor. 

3: TPS fişi takılı ve araç çalışıyorken canlı ölçüm yaptım. Şaseye karşı Sinyal ucunu (orta ucu) ölçtüm. Kelebek tam kapalı ike 0,38V değeri değişmedi. Elle kelebeği yavaş yabaş açtım, gaz verdim. Ölçüm voltajı 1 Volta kadar düzenli yükseldi, kararlı davrandı. Ancak devir bir hayli yükseldiği için daha fazla gaz vermedim elle. 3-4000 devire çıkmıştır rahat. Manuel olarak tam gaz yapsydım 4,5V u görürmüydüm,bilmiyorum..

 

MAP sensörünü tam olarak deneyemedim henüz, ancak yaptığım kaba ölçümlere göre çalışyor gibi görünüyor ama tam ölçüm yapamadım henüz. 

Sonuç: Araba, soğuk motorda özellikle, LPG ve benzinde fark etmeden, kalkışlarda ve 2.500 devir altında, tamamen tepkisiz kalıyor bazen. Gazı bırakıp bastıkça anca gidiyor. Gaza bastıkça devir düşüyor , boğuluyor, araç olduğu yere yığılıyor...

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ceyhunugur    71
ceyhunugur

Kolay gelsin iyi günler sorunu orda burda aramayın daha çok arabanin kafası karışmasın çünkü subaruyu ne kadar çok ellenirse o kadar farklı arizalar çıkabiliyor 

Subaplariniz deforme olmuş gayet normal bunu sensorlerde aramayin 

Subap ayari diye ustaların para kazanacağı bir yola basvurmussunuz hiç gerek yok zaten afr ayarını yapmışsınız

Kısacası yanlış olmuş keske o paraya subaplari komple degisseydiniz 

Fazla vakit kaybetmeden subap hasarı motora kadar inmeden aracınızın subaplarini değiştirin derim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.117
Erçay

Ölçümü motor sıcakken mi yapıldı. Tps vidalarının gevşetip açısını değiştirmek suretiyle tam kapalı pozisyonda 0.45V’ye kdr çıkarmayı denediniz mi? 

tps’nin normal dersek

aracını egzoz sistemini gözden geçirin 

aracın sente ayarının doğruluğundan emin olun

Aracı kompresyon testine sokun 

tüm bunlardan önce aracın tüm soketlerini yağsız kontak spreyi ile temizleyin 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    3
Borasu

Teşekkür ederim herkese...

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    3
Borasu
27.04.2019 at 14:26, Erçay :

Ölçümü motor sıcakken mi yapıldı. Tps vidalarının gevşetip açısını değiştirmek suretiyle tam kapalı pozisyonda 0.45V’ye kdr çıkarmayı denediniz mi? 

tps’nin normal dersek

aracını egzoz sistemini gözden geçirin 

aracın sente ayarının doğruluğundan emin olun

Aracı kompresyon testine sokun 

tüm bunlardan önce aracın tüm soketlerini yağsız kontak spreyi ile temizleyin 

Merhaba, Günaydın..

OBD Üzerinden yapılan kontrolde de TPS nin değeri 0.38 V olarak tespit edildi, diğer değerler normal aralıkta. TPS değeri 0.50V a ayarlandı, kendi ekseni  ettafında çevrilerek. Sonuç olarak, aracın özellikle sabahları yaptığı kesiklik, tepkisiz kalma, devrin yükselmemesi hatta düşmesi sorunu giderilmiş oldu, takipteyim ama durum iyi görünüyor şu anda. 

 

Ayrıca, 2.500  - 3.000 devirlerden sonra açılan araç şimdi 1.500 devirde biraz bekleyip yaklaşık 2.000 devirden sonra kendine geliyor. 

 

Son durum bu, TEŞEKKÜR EDİYORUM yorumlar ve tavsiyeler için...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.117
Erçay

Tps voltajı 38’den 50V’ye yükseltilince belli oran iyileşme oldu doğru mu anladım :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    3
Borasu
3 saat önce, Erçay :

Tps voltajı 38’den 50V’ye yükseltilince belli oran iyileşme oldu doğru mu anladım :) 

Evet...

Ancak "belli oranda iyileşme.." demek haksızlık olur, aracın boğulma veya tepkisiz kalması TAMAMEN DÜZELDİ..

Takipteyim...

Teşekkür ederim tekrar..

Şimdi sırada şanzıman var. Geç doldurma söz konusu, soğuk motor 3 sn sürüyor, sıcak motor 1-2 sn. sürüyor. Üst viteslerde de bazı geçişler kendini belli ediyor. Zamana ve yaşa (19 Yaş ve 200.000 km. ) bağlı olarak Balata/Plate aşınması olarak tespitler söz konusu. Kolaydan zora doğru yapacak birşeyler var mıdır? Gerek durum tespitinin, arızanın netleştirilmesi, gerekse giderilmesi konusunda tavisiyeleriniz olur mu?

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.117
Erçay
15 saat önce, Borasu :

Teşekkür ederim tekrar..

 

rica ederim, tekrar geömiş olsun :) 

şanzıman ihtisas alanım değil :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cenkpala    18
cenkpala
17 saat önce, Borasu :

Evet...

Ancak "belli oranda iyileşme.." demek haksızlık olur, aracın boğulma veya tepkisiz kalması TAMAMEN DÜZELDİ..

Takipteyim...

Teşekkür ederim tekrar..

Şimdi sırada şanzıman var. Geç doldurma söz konusu, soğuk motor 3 sn sürüyor, sıcak motor 1-2 sn. sürüyor. Üst viteslerde de bazı geçişler kendini belli ediyor. Zamana ve yaşa (19 Yaş ve 200.000 km. ) bağlı olarak Balata/Plate aşınması olarak tespitler söz konusu. Kolaydan zora doğru yapacak birşeyler var mıdır? Gerek durum tespitinin, arızanın netleştirilmesi, gerekse giderilmesi konusunda tavisiyeleriniz olur mu?

 

 

2006 forester de de aynı sorun var. bir türlü çözemedim. arıza vb hiçbirşey bulunamadı. bunu deneyeceğim. ayağı gaz pedalından çekerken daha düzelir gibi oluyor. gaza basınca 2500 devirlere kadar boğulma oluyor ardından toparlıyor. yokuş başında tork sorunu yüzünden sıkıntı yaşıyorum. gaz kelebeği açısı verilecek yakıtı belirliyor. bu durumda alt yükte yakıtı biraz artırmış gibi oluyoruz anladığım kadarıyla. bu sorunu çözebilirsem arabayı değiştirme isteği de olmayacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ceyhunugur    71
ceyhunugur

Hava akismetre ye baktınız mi 

Yada hangi usta baktı 

Sorununuz hava akış metre gibi görünüyor 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    3
Borasu

Bilgilendirme:

2000 Model Legacy (EJ20 Motor - 2Lt. ) de MAF bulunmuyor. Forester ı bilmiyorum...

Aşağıda bir derleme var;
*MAP Sensörü (Manifold Mutlak Basınç Sensörü): Daha yeni nesil motorlarda kullanılan MAP sensörleri hem emilen havanın basıncı hem de sıcaklığını ölçerler, bu sensörler 4 pinlidir: 5V volt besleme, eksi (şasi) hattı, Basınç sinyal çıkış hattı ve Sıcaklık sinyal çıkış hattı. MAP sensöründe dahili bir emilen hava sıcaklık sensörü (IAT) bulunduğu için, ayrıca bir IAT sensörü konulmasına gerek yoktur.

*Hava Kütle Ölçer (MAF Sensörü): Motora emilen havanın kütlesi ve sıcaklığı MAF sensörüyle ölçülür ve buna göre yakıt enjeksiyon miktarı ve ateşleme zamanlaması ayarlanır. Bu motorlarda MAP sensörü bulunmaz.

MAF (Mass Air Flow - Hava Akış Kütlesi) : Hava filtresinden sonra, emme manifolduna kadar olan yol üzerinde bulunur, motora giren havanın kütlesini ölçerek EKÜ ye bildirir. Debimetre; hava akış ölçer veya MAF sensörü olarak da bilinmektedir. 

*MAF Sensörü + Turbo Basınç Sensörü:Genelde turbo beslemeli motorlarda kullanılan sistemdir. Emilen havanın kütlesi MAF sensörüyle ölçülürken, emilen havanın basıncı (turbo basıncı) ise Turbo basınç sensörüyle ölçülür.

Eğer turbo motorsa (aşırı şarj); emilen havanın miktarının yanı sıra, emilen havanın basıcının da ölçülmesi gerekir, bu durumda hem MAP hem de MAF sensörü bir arada bulunur. Turbolu motorlarda MAP sensörünün ismi, Turbo Şarj Basınç Sensörü olarak anılır. 
 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cenkpala    18
cenkpala

forester DOHC motorlu ve atmosferik. AWCS sistemi var. hem maf hem de map sensörü bulunmakta. 

14 saat önce, ceyhunugur :

Hava akismetre ye baktınız mi 

Yada hangi usta baktı 

Sorununuz hava akış metre gibi görünüyor 

yetkili servis doğanlar da baktı birşey bulamadı. o da maf sensör olabilr dedi. ancak başka bir sensör takılarak anlaşılabilir dedi. kardeşimde de aynı kasa forester var. onun maf sensörünü denedim bir değişme hissetmemiştim. dikkatimi çeken nokta bazen bu yığılmayı yapmıyor. arıza kaydını silip resetleme yapınca düzelme oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ceyhunugur    71
ceyhunugur

Sorununuz karışık anlaşılan 

Sorun bulma konusunda avrupada birinci olan cadde motor da barış ustaya gidin kesin çözümü söyler 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×