Jump to content
Borasu

2.000 Devire Kadar Gaz Yemiyor (Legacy 2000)

Tavsiye Edilen Mesajlar

Borasu    2
Borasu
Oluşturuldu: (düzenlendi)

Merhaba Subaru camiası....

Aranıza yeni katıldım. Yaklaşık bir ay kadar önce 2000 Model, 200.000 Km.de, Prins LPG (En Üst Model) 50.000 km önce takılmış bir Otomatik Legacy aldım.

İlk Subaru aracım, bu nedenle tespitlerim çok isabetli olmayabilir. 

Araca 6.000 ₺ kadar masraf yaptım, hepsi bakım; Tüm sıvılar, bazı körükler, üst kapak contası, sübap ayarı, direksiyon revizyonu, rot/rotil, şanzıman takozu vb. En son LPG kontrolü ve ayarı yapıldı, AFR dahil. 

Sonuç;

Aracın, LPG veya Benzinde fark etmeksizin, 2.000-2.500 devre kadar, 1. ve 2. viteslerdeyken, yani durup kalkmışken özellikle, çok isteksiz olduğunu düşünüyorum. 

Ayrıca, yine benzer şartlarda, ayağım gazda ve hareket halindeyken, bazen devir rolatinin altına düşüyor, stop etmiyor ancak araç gitmiyor da, dip gaz yapmadan veya gazdan çekip ayağımı tekrar basmadan toplamıyor araç kendini  

Fikirlerinizi bekliyorum..

Teşekkürler...

Borasu tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    39
foresterist

Hep düplü araçlarda oluyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.047
Erçay
12.04.2019 at 17:04, Borasu :

Merhaba Subaru camiası....

Aranıza yeni katıldım. Yaklaşık bir ay kadar önce 2000 Model, 200.000 Km.de, Prins LPG (En Üst Model) 50.000 km önce takılmış bir Otomatik Legacy aldım.

İlk Subaru aracım, bu nedenle tespitlerim çok isabetli olmayabilir. 

Araca 6.000 ₺ kadar masraf yaptım, hepsi bakım; Tüm sıvılar, bazı körükler, üst kapak contası, sübap ayarı, direksiyon revizyonu, rot/rotil, şanzıman takozu vb. En son LPG kontrolü ve ayarı yapıldı, AFR dahil. 

Sonuç;

Aracın, LPG veya Benzinde fark etmeksizin, 2.000-2.500 devre kadar, 1. ve 2. viteslerdeyken, yani durup kalkmışken özellikle, çok isteksiz olduğunu düşünüyorum. 

Ayrıca, yine benzer şartlarda, ayağım gazda ve hareket halindeyken, bazen devir rolatinin altına düşüyor, stop etmiyor ancak araç gitmiyor da, dip gaz yapmadan veya gazdan çekip ayağımı tekrar basmadan toplamıyor araç kendini  

Fikirlerinizi bekliyorum..

Teşekkürler...

TPS sensörünü ölçtünüz mü?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    2
Borasu
45 dakika önce, Erçay :

TPS sensörünü ölçtünüz mü?

 

45 dakika önce, Erçay :

TPS sensörünü ölçtünüz mü?

Hayır...

Bu duruma etkisi olabileceğini öğrendim. 

Ölçüm işlemini açıklamanız mükkün mü? Teknik ekipman ve yeteri kadar el yatkınlığım var diye düşünüyorum. Bu arada, aracın Service Manuel pdf lerini buldum, onaları inceliyorum...

Özellikle sensörlerin Test ve Ölçümlerini yapmak lazım, zira deneme yanılma ile, sök tak ile yapılan işlerden hiç haz etmiyorum, kaynak ve zaman israfına ileveten sinir kaybı yapıyor malum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.047
Erçay
15 dakika önce, Borasu :

service Manuel pdf lerini buldum, onaları inceliyorum...

Servis manuel'de zaten yazar (Throttle position sensor) incelerseniz en doğru bilgiye ulaşırsınız. Benim hatırladığım kadarıyla, tam kapalıyken 0.45-0,55 V vermesi lazım. Yavaş yavaş sonuna kadar açtığınızda da voltajın hiç kopmaya uğramadan veya geri düşme olamadan sürekli yükselmesi lazım. Tam açıkken kaç Volt verdiği aklımda değil ama ortalama 4V diyebilirim. Service manuelde bunun bilgisi de vardır. ölçümü de yanlış değilsem  2 ve 4.pinden yapacaksınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    2
Borasu
2 saat önce, Erçay :

Servis manuel'de zaten yazar (Throttle position sensor) incelerseniz en doğru bilgiye ulaşırsınız. Benim hatırladığım kadarıyla, tam kapalıyken 0.45-0,55 V vermesi lazım. Yavaş yavaş sonuna kadar açtığınızda da voltajın hiç kopmaya uğramadan veya geri düşme olamadan sürekli yükselmesi lazım. Tam açıkken kaç Volt verdiği aklımda değil ama ortalama 4V diyebilirim. Service manuelde bunun bilgisi de vardır. ölçümü de yanlış değilsem  2 ve 4.pinden yapacaksınız

Teşekkür ederim...

Teknik destek pek bulunmuyor maalesef.

Bulmuşken bir soru sorayım;

Motor tipi EJ-20. Bu motorda MAF sensörü var mı? Hava kanalları üzerinde sensör yok ya da ben göremedim .. 
 

Neden soruyorum, MAF dan da kaynaklı olabileceği şeklinde yorumlar da var..

IMG_9410.jpg

IMG_9402.jpg

IMG_9430.jpg

YouTube a eklediğim videolar aşağıda, araç dip gaz da veya normal kullanımda iken, 2.500-3.000 devre gelinceye kadar çok isteksiz, soğuk motorda ise boğulduğu oluyor, devir 500rpm civarına düşüyor...

 

Durumu izah edebilmek için yaptığım video kaydı - 1

Video Kaydı - 2

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.047
Erçay

Bahsettiğiniz bu durum hem benzin de hem de gaza geçerli mi? Testi benzinde yapmışsınız ? Resimden gördüğüm kadarıyla LPG tesisatınız montajı da kötü yapılmış. Düzeltmeniz hem yakıta hem de performansa olumlu yansır 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    2
Borasu

Benzin ve LPG de davranış farkı yok gibi. YouTube da toplam 7 video var, LPG ile yaptıklarımı da ifade ettim videolarda.

LPG tesisatına, iyileştirme adına biraz müdahale edildi Quattro Garage'da (Prins LPG). Mevcut halinin ideal olamakla birlikte yeterli olduğu, eksiklerinin çok da ilave birşey getirmeyeceğinde görüş birliği yapıldı. Yani yapılacak masraf ile alınacak verim artışının karşılaştırması yapıldı.

 

Araçta MAF olmadığını, MAP olduğunu öğrendim. Bir de TPS var tabi ki. Ölçümler için henüz vaktim olmadı ancak gözle muayene yaptım. MAP 4 kablolu, yani sıcaklık sensörünü de içeriyor anladığım kadarıyla. 

    Bu duruma, şanzımanın yaşlanmışlığı da sebep olabilir mi? Zira doldurma gecikmesi mevcut araçta, soğuk motor da 2-3 sn, sıcak motor da 1-2 sn beklemem gerekiyor N'den D'ye alınca vitesi. Beklemezsem ve gaza sert basarsam vuruntu oluyor. Ancak, vitese (D) alındıktan sonra vites geçişlerinde sorun yok, bazen hissetmiyorum bile. Şanzıman balatalarının aşınmasına binaen bu davranışı sergileyebilir şeklinde yorumlar aldım. Zira balatalarda boşluğun varlığı, tam kavramanın gecikmesine sebep olabilir dendi. Bu da bir manada şanzımanın kaçırması demek olmaz mı? Durumun bu olduğunu pek düşünmüyor, düşünmek istemiyorum...

 

Teşekkür ederim ilginize...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.047
Erçay

Şanzıman kaçırması yüksek devirde daha belirgin olur, alt deviri sorunsuz olur. Yani durum yaşadığınızın tam tersi. 

Hiç oralara girmeden ucuzdan pahalıya doğru gidin, önce ölçümleri yapın, sonra tekrar konuşalım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Orhancubukcu    11
Orhancubukcu
19 saat önce, Borasu :

Benzin ve LPG de davranış farkı yok gibi. YouTube da toplam 7 video var, LPG ile yaptıklarımı da ifade ettim videolarda.

LPG tesisatına, iyileştirme adına biraz müdahale edildi Quattro Garage'da (Prins LPG). Mevcut halinin ideal olamakla birlikte yeterli olduğu, eksiklerinin çok da ilave birşey getirmeyeceğinde görüş birliği yapıldı. Yani yapılacak masraf ile alınacak verim artışının karşılaştırması yapıldı.

 

Araçta MAF olmadığını, MAP olduğunu öğrendim. Bir de TPS var tabi ki. Ölçümler için henüz vaktim olmadı ancak gözle muayene yaptım. MAP 4 kablolu, yani sıcaklık sensörünü de içeriyor anladığım kadarıyla. 

    Bu duruma, şanzımanın yaşlanmışlığı da sebep olabilir mi? Zira doldurma gecikmesi mevcut araçta, soğuk motor da 2-3 sn, sıcak motor da 1-2 sn beklemem gerekiyor N'den D'ye alınca vitesi. Beklemezsem ve gaza sert basarsam vuruntu oluyor. Ancak, vitese (D) alındıktan sonra vites geçişlerinde sorun yok, bazen hissetmiyorum bile. Şanzıman balatalarının aşınmasına binaen bu davranışı sergileyebilir şeklinde yorumlar aldım. Zira balatalarda boşluğun varlığı, tam kavramanın gecikmesine sebep olabilir dendi. Bu da bir manada şanzımanın kaçırması demek olmaz mı? Durumun bu olduğunu pek düşünmüyor, düşünmek istemiyorum...

 

Teşekkür ederim ilginize...

Merhaba,

Acaba katalitik konvertörünüzde bir sorun olabilir mi? Belki kırılmıştır belki de siz aldığınızda içi boşaltılmış olabilir. Katalitik konvertörünüz boş ise ya da içi kırık ise bahsettiğiniz kalkış-ilk hızlanmada sanki biri tutuyormuş gibi başlar sonra birden açılır.

İyi sürüşler.

Orhan

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borasu    2
Borasu
33 dakika önce, Orhancubukcu :

Merhaba,

Acaba katalitik konvertörünüzde bir sorun olabilir mi? Belki kırılmıştır belki de siz aldığınızda içi boşaltılmış olabilir. Katalitik konvertörünüz boş ise ya da içi kırık ise bahsettiğiniz kalkış-ilk hızlanmada sanki biri tutuyormuş gibi başlar sonra birden açılır.

İyi sürüşler.

Orhan

Teşekkür ederim cevap için.

Katalitik konvertöre müdahale olup olmadığı dışardan anlaşılabilir mi? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Orhancubukcu    11
Orhancubukcu
8 saat önce, Borasu :

Teşekkür ederim cevap için.

Katalitik konvertöre müdahale olup olmadığı dışardan anlaşılabilir mi? 

Günaydın,

Egzozcuya giderseniz katalitik cevresinde sonradan yapilan bir islem varsa size soyleyebilir.

Eger katalitik dagilmis ya da bosaltilmis ise; Subarularin katalitik konvertoru cok pahali ancak katalitik motor hacmine gore ayarlaniyor iyi bir usta dogru bir muadil takabilir. 500 600 liraya montaj dahil takilabiliyor bu da aklinizda olsun. Katalitik yoksa ve herhangi bir yazilim mudahalesi ya da sensore fiziksel mudahale yapilmadiysa oksijen sensorunuz yakin zamanda ariza isigi yakabilir.

Umarim katalitik kadar az mesakkatli bir problem vardir.

Kolayliklar,

Orhan

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×