Jump to content
muniryigit

Su Eksiltme

Tavsiye Edilen Mesajlar

muniryigit    5
muniryigit

arkadaşlar merhaba

Başıma gelen bir olayı paylaşmak isterim. Geçenlerde triger set değişimi esnasında bir şekilde radyatör bağlantı hortumlarının da sökülmesi icap etmişti. Dolayısıyla su eksildi tabi. Hem kış başı hem de antifiriz yenilemesi yapalım dedik ve tamamladık. Hem motor üzerindeki kapaktan, hem de genleşme kabından suyu tamamladıktan sonra normal olarak motor çalıştı ve problem olmadı. Bir gün sonra devirdaim ile birlikte bir kısım su gitmeyen yerlere de su gidince haliyle su eksildi ve tamamladık.  Ama geçen gün araçta fark etmesem contayı yakacaktık. Hararet ibresinin yükseldiğini gördüm.  Sağa çektim durdum. Baktım su genleşme kabı bomboş. Diğer kapağı da biraz bekledikten sonra açtım orda da su eksilmiş. Zaten ibrenin yükselmesi ile kalorifer de serin üflemeye başladı ordan anladım da baktım  hararet saatine. Neyse suyu tamamladık. Ertesi gün Aracı lifte kaldırdım su kaçağı var mı? diye . Her tarafını ışık ile kontrol ettim. Su kaçağı da yok. Anlamadım bir türlü. Şimdi diyeceksiniz ki contadan yanarak eksiliyordur. Egzozdan çıkan su da yok. İçinden çıkamadık. Takipteyiz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    41
foresterist

Geçmiş olsun.

Ben de başıma geleni anlatayım, motor contasını yaktık.

Aracı alır almaz gezmeye başladık, fakat benden önce aracın radyatör her nedense sizin gibi açılmış kapanmış ve ustanın dediği termostat değişmemiş, açılınca oksitlenen termostat muhakkak değişmeliymiş, kafasına göre açmamazlık yapıp  subarulara conta yaktırıyormuş ve ustanın kapısında kuyruk vardı, outbackler imprezalar foresterlar... hepsi conta yanığı. Özellikle bizim kasalarda ibre yok lamba var ve o kırmızı lamba yandıysa zaten iş işten geçmiş oluyor.

Sözün özü ben termostatı değiştirin derim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
muniryigit    5
muniryigit

Teşekkür ederim bilgileriniz için.

Ama bizim arabada hararet için sadece ibreli gösterge var. Eğer ışıklı ikaz varsa da öyle bir ışık yanmadı. Zaten gösterge ibresi  normal seviyenin üzerine doğru hareket ederken fark ettim ve tehlikeli boyuta gelmeden müdahale etmiş olduk. Şimdi sanayi ye gidip yanık conta testi yaptırayım bakalım sonuç ne olacak. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    41
foresterist

Netice ile ilgili bilgilendirirseniz sevinirim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cemil taştepe    2
cemil taştepe

Müsaadenizle ben yanıtlayım isterseniz konu açık kalmasın belki sonradan okuyan olur bi faydası dokunur. Münir beyin aracını ben aldım hayırlısıyla. bu foresterlarda her motor suyu değişiminde hava yapma ihtimali çok yüksekmiş gördük :) soğutma suyunun tam dolaşım yapamamasından kaynaklı hem hararet ibresi yükselir hemde kalorifer ısıtması çalışmaz. ama geçici bir durum. bir süre sonra normale dönüyor. sadece yedek depoyu bu sürede kontrol edip eksilmeleri tamamlamak yeterli...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    346
Subim

Aracınız hayırlı olsun. Bunu önlemek için araca Antifrizi doldurduktan sonra motor suyu kapaklarını kapatmadan önce motoru çalıştırıp yüksek devirlerde bir süre daha ekleme yapmak gerekiyor. Eksiltme bitince devri düşmeden radyatör su kapağını kapatmak gerekiyor yoksa taşabilir, daha sonra genleşme kapağını kapatırsınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cemil taştepe    2
cemil taştepe

Gayet mantıklı teşekürler :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×