Jump to content
buhrani

2011 Outback 2.0 Dizel Enjektör

Tavsiye Edilen Mesajlar

buhrani    1
buhrani
Oluşturuldu: (düzenlendi)

Merhabalar, yeni aldığım aracımın enjektörü ile ilgili bir sorun oluştu. Araçtaki şikayetim: Ara ara eksozdan siyah duman atması, çekiş düşüklüğü ve fazla ses gelmesiydi.  Araç rölantide iken, enjektör kısmından vuruntu şeklinde sesler geldi. Baktırdığım özel servisteki usta, enjektörün değişmesi veya tamir edilmesi için motoru komple indirmek gerekiyor dedi. Bu durum oldukça korkutucu bir hal aldı benim için, maddiyattan ziyade yanlış ellerde motorun indirilmesi beni korkutuyor. 

Ayrıca yakıt sarfiyatı ne derece doğru bilmiyorum, sonuçta ilk kez kullanıyorum. 7,2 lt görünüyor ancak 100 TL'lik bir yakıtla, 160 km ancak gidilebiliyor. 

Bu konular hakkında tecrübesi ve fikri olan arkadaşların yardımcı olmasını rica ederim. 



 

buhrani tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tourist    30
Tourist

aracı kime gösterdiniz?

Türker Usta yı öneririm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.966
Erçay

araçta enjektör sorunu varsa yakıtın yüksek olması, sarsıntılı çalışma olması doğal, bu şekilde aracı kullanmamaya özen gösterin. En kısa sürede sorunu halletmeniz dileğiyle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bahcekapiliyavuz    40
bahcekapiliyavuz
yanıtlandı (düzenlendi)

Burhan Bey aracınız hayırlı olsun. Enjektör değişimi için motor inmesi gerektiği maalesef doğru ancak şunu da unutmayın enjektörle ilgili ciddi bir sıkıntı olsa araç muhakkak bir arıza kaydı oluşturur. Arıza lambası yakmasa da aracın geçmişindeki bir arıza dolayısıyla hafızasında arıza kayıtlı olabilir. Yetkili serviste aracın bilgisayara bağlanmasını öncelikle öneririm.

İkinci olarak rölantide iken bir video çekip paylaşın bakalım gerçekten bizim araçlarımızdan farklı bir ses duyabilir miyiz? 

Üçüncü olarak bu aracın enjektöründen çok kronik olan sorunu turbo hortumlarıdır. Özellikle intercooler'dan çıkıp boğaz kelebeğine giren yaklaşık 15 cm.lik boru kronik olarak sıkıntı çıkarır. Bu yüzden az sıkıntı çekmedim. Bunu muhakkak kontrol ettirin çünkü bu hortumun yırtık olması yukarıda yazdığınız belirtilere neden olabilir özellikle basınç kaybından ötürü siyah duman ve sesli çalışmaya.

7.2 lt yakıt tüketimi çok normal bir tüketim ancak şunu da söyleyeyim şehir içi kullanımda yol bilgisayarı ile gerçekte yakılan yakıt birbirini asla tutmaz. Durma kalkma ve kısa mesafe sürüşüne bağlı olarak bu fark 1 lt.ye kadar çıkabilir. Yani sizin 7,2 lt dediğiniz aslında 8.2 lt.yi bulabilir ama araçlarımız için bu da çok normal bir tüketim değeridir.

Arada Berner yakıt katkısı kullanın ama her depoya değil. Örneğin 3-4 bin km.de bir tam dolu depoya 1 şişe dökün. 1.5 yıldır sürüyorum ve kesin olarak diyebilirim ki Shell V power dizel en sorunsuz yakıt. Aman diyim ne idüğü belirsiz istasyonlardan yakıt almayın. Muhakkak araştırmışsınızdır ama ben yine de yazayım dolar kuru patlamadan önce enjektör takımı fiyatı 20.000 TL seviyesinde idi ama şu konuda da içinizi ferah tutun ben ne yurt içi ne yurt dışı forumlarda ve online platformlarda kronik bir enjektör arızası problemine hiç rastlamadım Subaru ve Denso enjektörler için. İşin kötü tarafı şu ki bu enjektörlerin tamir takımı yok. Yani bir sıkıntı varsa kesinlikle değişmesi gerekiyor ve işçiliği gerçekten zor. 

bahcekapiliyavuz tarafından düzenlendi
İmla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tourist    30
Tourist

abi içimi kararttın :(

 

21 saat önce, bahcekapiliyavuz :

Burhan Bey aracınız hayırlı olsun. Enjektör değişimi için motor inmesi gerektiği maalesef doğru ancak şunu da unutmayın enjektörle ilgili ciddi bir sıkıntı olsa araç muhakkak bir arıza kaydı oluşturur. Arıza lambası yakmasa da aracın geçmişindeki bir arıza dolayısıyla hafızasında arıza kayıtlı olabilir. Yetkili serviste aracın bilgisayara bağlanmasını öncelikle öneririm.

İkinci olarak rölantide iken bir video çekip paylaşın bakalım gerçekten bizim araçlarımızdan farklı bir ses duyabilir miyiz? 

Üçüncü olarak bu aracın enjektöründen çok kronik olan sorunu turbo hortumlarıdır. Özellikle intercooler'dan çıkıp boğaz kelebeğine giren yaklaşık 15 cm.lik boru kronik olarak sıkıntı çıkarır. Bu yüzden az sıkıntı çekmedim. Bunu muhakkak kontrol ettirin çünkü bu hortumun yırtık olması yukarıda yazdığınız belirtilere neden olabilir özellikle basınç kaybından ötürü siyah duman ve sesli çalışmaya.

7.2 lt yakıt tüketimi çok normal bir tüketim ancak şunu da söyleyeyim şehir içi kullanımda yol bilgisayarı ile gerçekte yakılan yakıt birbirini asla tutmaz. Durma kalkma ve kısa mesafe sürüşüne bağlı olarak bu fark 1 lt.ye kadar çıkabilir. Yani sizin 7,2 lt dediğiniz aslında 8.2 lt.yi bulabilir ama araçlarımız için bu da çok normal bir tüketim değeridir.

Arada Berner yakıt katkısı kullanın ama her depoya değil. Örneğin 3-4 bin km.de bir tam dolu depoya 1 şişe dökün. 1.5 yıldır sürüyorum ve kesin olarak diyebilirim ki Shell V power dizel en sorunsuz yakıt. Aman diyim ne idüğü belirsiz istasyonlardan yakıt almayın. Muhakkak araştırmışsınızdır ama ben yine de yazayım dolar kuru patlamadan önce enjektör takımı fiyatı 20.000 TL seviyesinde idi ama şu konuda da içinizi ferah tutun ben ne yurt içi ne yurt dışı forumlarda ve online platformlarda kronik bir enjektör arızası problemine hiç rastlamadım Subaru ve Denso enjektörler için. İşin kötü tarafı şu ki bu enjektörlerin tamir takımı yok. Yani bir sıkıntı varsa kesinlikle değişmesi gerekiyor ve işçiliği gerçekten zor. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bahcekapiliyavuz    40
bahcekapiliyavuz

Kaliteli yakıt ve ara ara yakıt katkısı ile korkulacak birşey yok. Denso enjektörler çok sağlam ve çok uzun ömürlü. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.966
Erçay
3 saat önce, Tourist :

abi içimi kararttın :(

Dost acı söylermiş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tourist    30
Tourist

ben de hep shell kullanıyorum

ama motorda bu kadar pahalı bir parçanın varlığı insanı tedirgin ediyor :)

 

artık çıkma parça takip edeceğiz demekki ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
buhrani    1
buhrani
22.10.2018 at 12:29, bahcekapiliyavuz :

Burhan Bey aracınız hayırlı olsun. Enjektör değişimi için motor inmesi gerektiği maalesef doğru ancak şunu da unutmayın enjektörle ilgili ciddi bir sıkıntı olsa araç muhakkak bir arıza kaydı oluşturur. Arıza lambası yakmasa da aracın geçmişindeki bir arıza dolayısıyla hafızasında arıza kayıtlı olabilir. Yetkili serviste aracın bilgisayara bağlanmasını öncelikle öneririm.

İkinci olarak rölantide iken bir video çekip paylaşın bakalım gerçekten bizim araçlarımızdan farklı bir ses duyabilir miyiz? 

Üçüncü olarak bu aracın enjektöründen çok kronik olan sorunu turbo hortumlarıdır. Özellikle intercooler'dan çıkıp boğaz kelebeğine giren yaklaşık 15 cm.lik boru kronik olarak sıkıntı çıkarır. Bu yüzden az sıkıntı çekmedim. Bunu muhakkak kontrol ettirin çünkü bu hortumun yırtık olması yukarıda yazdığınız belirtilere neden olabilir özellikle basınç kaybından ötürü siyah duman ve sesli çalışmaya.

7.2 lt yakıt tüketimi çok normal bir tüketim ancak şunu da söyleyeyim şehir içi kullanımda yol bilgisayarı ile gerçekte yakılan yakıt birbirini asla tutmaz. Durma kalkma ve kısa mesafe sürüşüne bağlı olarak bu fark 1 lt.ye kadar çıkabilir. Yani sizin 7,2 lt dediğiniz aslında 8.2 lt.yi bulabilir ama araçlarımız için bu da çok normal bir tüketim değeridir.

Arada Berner yakıt katkısı kullanın ama her depoya değil. Örneğin 3-4 bin km.de bir tam dolu depoya 1 şişe dökün. 1.5 yıldır sürüyorum ve kesin olarak diyebilirim ki Shell V power dizel en sorunsuz yakıt. Aman diyim ne idüğü belirsiz istasyonlardan yakıt almayın. Muhakkak araştırmışsınızdır ama ben yine de yazayım dolar kuru patlamadan önce enjektör takımı fiyatı 20.000 TL seviyesinde idi ama şu konuda da içinizi ferah tutun ben ne yurt içi ne yurt dışı forumlarda ve online platformlarda kronik bir enjektör arızası problemine hiç rastlamadım Subaru ve Denso enjektörler için. İşin kötü tarafı şu ki bu enjektörlerin tamir takımı yok. Yani bir sıkıntı varsa kesinlikle değişmesi gerekiyor ve işçiliği gerçekten zor. 

Çok detaylı anlatmışsınız teşekkür ederim. Normal bir usta enjektörden dedi. Jaspa'ya götürdüm orada Mehmet usta da enjektörden olsa mutlaka arıza ışığı yakar dedi. Ayrıca aracın sesini dinledi, enjektör olabilir ama ciddi bir sorun olmaz gibi de, diyerek ekledi. Aracın içinde normal bekliyorken rolantide, ara ara motordan yüksek sesler geliyor. Ancak bu 4-5 sn kadar sürüyor.

Bu arada aracı aldığım an, ekspetizde turboda yağ kaçağı var demişlerdi. Bunu tam incelediğimde, turbo hortumunun ucunda sorun olduğunu anladık ve değiştirdik. Parça bu: https://www.jaspasubaru.com/index.php?sayfa=urun&urun_id=4740  Sizin söylediğiniz bu değil sanırım?

Ayrıca yine ekspertizde EGR ile de bir uyarı vermişti. Acaba bu da başka bir soruna işaret olur mu? 
Herkese değerli görüşleri için teşekkür ederim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bahcekapiliyavuz    40
bahcekapiliyavuz
yanıtlandı (düzenlendi)

Bahsettiğim turbo hortumu bu değil ama bununla ilgili de sıkıntı yaşanıyor tabi. EGR'de genelde arıza veren bir parça değil. Anladığım kadarıyla bu aracın geçmişinde kötü yakıt kullanımı olmuş. Mehmet usta doğru demiş ciddi bir sıkıntı olsa muhakkak arıza lambası yakar. 

Birde bir arkadaşımla sohbetimde sürekli yakıt firması değiştirildeğinde enjektörlerin durduk yerde sesli çalışma, tık tık tık ses çıkarabileceğini bunu yeni yakıta adapte edebilmek için bir nevi test olduğundan bahsetmişti. Bunu doğrulayacak bir bilgiye ben internette rastlamadım ama doğruluk payı da olabilir.

Jaspa güvenilir bir servistir. Orayla devam edin bence.

bahcekapiliyavuz tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
buhrani    1
buhrani
17 saat önce, bahcekapiliyavuz :

Bahsettiğim turbo hortumu bu değil ama bununla ilgili de sıkıntı yaşanıyor tabi. EGR'de genelde arıza veren bir parça değil. Anladığım kadarıyla bu aracın geçmişinde kötü yakıt kullanımı olmuş. Mehmet usta doğru demiş ciddi bir sıkıntı olsa muhakkak arıza lambası yakar. 

Birde bir arkadaşımla sohbetimde sürekli yakıt firması değiştirildeğinde enjektörlerin durduk yerde sesli çalışma, tık tık tık ses çıkarabileceğini bunu yeni yakıta adapte edebilmek için bir nevi test olduğundan bahsetmişti. Bunu doğrulayacak bir bilgiye ben internette rastlamadım ama doğruluk payı da olabilir.

Jaspa güvenilir bir servistir. Orayla devam edin bence.

Çok doğru söylediniz. Aracı aldığım galeride bu hortumu patlak ve yakıtı ucu ucuna kullanmışlar. Test sürüşüne çıktığımda yakıt az diye bayırda tekleme yaptığını söylemişlerdi. Bu da maalesef yalan çıktı, çünkü turbo hortumu patlakmış. Muhtemelen bir veya bir kaç yere mutlaka zarar verdi bu durum.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bahcekapiliyavuz    40
bahcekapiliyavuz

Burada benim üzerinde durmak istediğim mevzu Subaru'nun özellikle Türkiye'de dizel araç seceresi çok iyi değil. Bunda maalesef bir dönem belirli bir seride ortaya çıkan (Euro 4 - 2010 ve öncesi) krank kırma sorunu etkili oldu. Her ne kadar Subaru bu araçlara sahip çıkıp sandık motor ile yenileme yaptıysa da bu çamur maalesef Subaru dizelin üzerinde kaldı. Bundan en çok etkilenen seri de maalesef 2011 - 2012 yani 4. jenerasyon Euro 5 motor olup 6 ileri manüel şanzımana sahip araçlar yani bizim araçlar. Sebebi de geçiş dönemi modeli gibi olmasıydı. 

Ben gerek başıma gelen arızalar gerekse de yurt dışındaki forumlardan okuduğum kadarıyla (maalesef en çok bilgi onlarda çünkü paylaşıyorlar) bu araçların 3 önemli kronik arızası var.

1. Turbodan çıkıp intercoolera giren ve intercoolerdan çıkıp emme manifolduna giren turbo basınç hortumları.

2. Buna bağlı olarak sorunun geç fark edilmesinden dolayı katalitik konvertör ve dizel partikül filtresinin tıkanması, sürekli arıza çıkarması.

3. Volantın değişiminde muadil parça kullanılması sonucu silkeleme, titreme, kaçırma.

4. Direksiyon kutusu tıkırtı burcunun aşınması sonucu özelikle parke yollarda ses gelmesi. Bu değişse bile kısa sürede yine aynısı oluyor. Tek başına bu tıkırtı burcu değişemiyor. Komple kutuyu değişiyorlar yine de olmuyor.

 

Euro 5 (dpf'li modeller) motorlarda EGR, enjektör ve motorla ilgili kesinlikle kronik bir sorun okumadım. Kronik demek her araçta olan demektir. Yukarıda saydığım üç arıza er ya da geç her 2011-2012 Subaru Outback'in başına gelir. Türkiye'de maalesef şöyle bir algı var. İnsanlar başlarına gelen arızaları ve çözümlerini paylaşmak istemiyorlar. Araç dile düşer sonra satamam vb. durumlar bunda etkili oluyor. Halbu ki bu  tip sorunlar her araçta oluyor. Önemli olan bunları tespit edip çözüme ulaştırmaktır. Bilgi paylaştıkça çoğalır.

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tourist    30
Tourist

çok güzel bir özet olmuş hocam kutlarım

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
buhrani    1
buhrani
yanıtlandı (düzenlendi)

Bugün aracımı, İstanbul/Kocasinan Sanayi Sitesi'nde, Ömür Oto'ya götürdüm (gayet bilgili ve saygılı birisi). @bahcekapiliyavuz sizin yazdıklarınızı da okuttum Ömür ustaya. İlk etapta ön yargılı yanaştı ancak, akıl akıldan üstündür dedim inceledi. Aracı kısa mesafe kullandı ve motoru dinledi. Yurt dışından getirdiği bir cihaza aracı bağladı, 4 numaralı enjektörün değerlerinde ufak bir farklılık gördük. Sonrasında emin olmak için, yaklaşık 2 saat bekledik, araç soğuyunca tekrar cihaza bağladık ve bu sefer 1 numaralı enjektörde değişiklikler gördük. 4 numaralı enjektörde bir sorun yoktu. 

Genel anlamda bir sorunun olduğundan bahsetmedi, motor sesine de normal dedi.

Son olarak sorunun DPF'den kaynaklandığını, motorun alt kısmının sökülüp komple yıkanacağı ve DPF'yi çıkarıp temizletmek gerektiğini söyledi ve ekledi; "kesin çözüm olmayabilir! komple değiştirmek de gerekebilir" 

DPF'yi çıkarıp temizletmek: (1500 TL civarı ve 1,5 gün)
DPF'yi değiştirmek: 5000 TL (ithal muadil ürün)
DPF'yi iptal etmek: 1250-1500 TL civarı (başka bir usta)


Şu an için kısa vadede bir sorun görmedi, fazla devirli kullanmadan devam edebilirsin dedi.  Ancak bir an evvel bu sorunu çözmem gerekiyor. Yukarıdaki seçeneklerin hangisini önerirsiniz? Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler!
 

buhrani tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tourist    30
Tourist

benim araçta eski sahibi 65000 civarında değiştirmiş, 17000 tL vermiş

ben şu anda 120.000 lerdeyim ve eskisinden daha sık doluyor, 

ben de söktürürüm daha sorun çıkarırsa

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bahcekapiliyavuz    40
bahcekapiliyavuz
yanıtlandı (düzenlendi)
19 saat önce, buhrani :

Bugün aracımı, İstanbul/Kocasinan Sanayi Sitesi'nde, Ömür Oto'ya götürdüm (gayet bilgili ve saygılı birisi). @bahcekapiliyavuz sizin yazdıklarınızı da okuttum Ömür ustaya. İlk etapta ön yargılı yanaştı ancak, akıl akıldan üstündür dedim inceledi. Aracı kısa mesafe kullandı ve motoru dinledi. Yurt dışından getirdiği bir cihaza aracı bağladı, 4 numaralı enjektörün değerlerinde ufak bir farklılık gördük. Sonrasında emin olmak için, yaklaşık 2 saat bekledik, araç soğuyunca tekrar cihaza bağladık ve bu sefer 1 numaralı enjektörde değişiklikler gördük. 4 numaralı enjektörde bir sorun yoktu. 

Genel anlamda bir sorunun olduğundan bahsetmedi, motor sesine de normal dedi.

Son olarak sorunun DPF'den kaynaklandığını, motorun alt kısmının sökülüp komple yıkanacağı ve DPF'yi çıkarıp temizletmek gerektiğini söyledi ve ekledi; "kesin çözüm olmayabilir! komple değiştirmek de gerekebilir" 

DPF'yi çıkarıp temizletmek: (1500 TL civarı ve 1,5 gün)
DPF'yi değiştirmek: 5000 TL (ithal muadil ürün)
DPF'yi iptal etmek: 1250-1500 TL civarı (başka bir usta)


Şu an için kısa vadede bir sorun görmedi, fazla devirli kullanmadan devam edebilirsin dedi.  Ancak bir an evvel bu sorunu çözmem gerekiyor. Yukarıdaki seçeneklerin hangisini önerirsiniz? Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler!
 

Tecrübelerime dayanarak söylüyorum.

DPF temizliği ve muadil DPF iptali boşa harcanmış para demektir. Eğer DPF sürekli arıza çıkarıyorsa benim yaptığım gibi mekanik ve fiziksel olarak iptal edin ömür boyu kurtulun. ayrıca 1250-1500 ücret biraz yüksek gibi. Ankara'da 1,000 TL maksimum halledilir.

 

Bahsettiğin Ömür İnanır usta ise çok kıymetli bir arkadaşımız şahsen tanışmışlığım var. 

 

 

Şunu da ekleyeyim özellikle Finlandiya, Polonya, Rusya gibi ülkelerde Subaru dizelleri DPF.siz bile satıyor çünkü iklim çok soğuk. Soğuk iklimde DPF rejenerasyon yapabilecek ısıya ulaşamıyor. Bizim araçlarımız pasif rejenerasyon yapan sistem yani egzoz sıcaklığı muhakkak yüksek ısılara çıkması gerekiyor. Havalar soğuduğunda DPF.in daha erken dolması bu yüzden. Dolayısıyla kışın DPF'i halen üzerinde olan Subaru Dizel sahibi arkadaşlar düşük devirde aracı sürmeyin. Bir an önce ısıtın ve gaza basın :)

Ben 1.5 yıl önce mecburen iptal ettirdim. Öyle rahatım öyle rahatım anlatamam. O sinir bozucu lambadan ömür boyu kurtulmanın tek yolu iptal etmektir. Emisyon açısından hiç endişeniz olmasın. Forumda @Ferhat23 arkadaş hem DPF hem katalitik iptal hem de yazılımlı araçla muayeneden çok rahat geçmişti üstelik istasyona giderken aracı da fazla ısıtmamıştı.

bahcekapiliyavuz tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
buhrani    1
buhrani

@bahcekapiliyavuz ve diğer üyelere tekrar merhaba.

DPF ve diğer bağlantı elemanlarını, Taha Egzoz Group adında bir yerde iptal ettirdim. Ancak 3 saatin sonunda geldiğimde zaten partikülün içinin boş olduğunu, yazılım yüklediklerini rahatça kullanabileceğimi söylediler. Hayır madem boş ücreti daha az ödemek istedim ama, sök-tak aynı işçilik dedi. Anlaştığımız 700 TL'yi verdim ve üzerine bir bardak soğuk su içtim.

Bu olaylardan sonra aracın neyi var neyi yok sordurmak amacı ile Subaru Beka'ya gittim. Oradaki servis danışmanı, eski sahibini tanıdığını ve  aynı şikayetler ile aracı buraya getirdiğini söyledi. Araç için enjektör ve dpf değişimi işlemleri uygulanacağını iletmişler ve ortalama 32.000 TL civarı bir rakam çıkarmışlar. Bu kişi de aracı, galeriye iade etmiş (6 ay civarı kullanmış)

Bu kayıtlar 31 Temmuz 2018, ben aracı, 23 Eylül 2018 tarihinde aldım. Bende bu işte bir bityeniği olduğunu düşünerek aracın eski kayıtlarının çıktısını alarak soluğu galeride aldım. Durumu yazılı şekilde gösterdim ve satıcı, bu durumu bilmediğini söyledi. Ancak servis personelleri, aracın bu olaydan sonra 1 hafta servisin otoparkında beklediğini ve bu galeride çalışan bir personelin gelip aldığını iletmişlerdi. 

İlk etapta hakkaniyetli davranıp, çıkacak masraf ne olursa yarı yarıya karşılamaya razıyım dedi. Bende takım enjektör aramaya başladım. Sıfır Denso marka enjektör ve işçilik komple 10-11.000 TL arası tutuyor. Bunu galeriye söylediğimde köpürdü ve çamura yattı. Ben bunu ödeyemem, o halde 5000 TL eksiğine arabayı geri alayım vs. demeye başladı. 

Bende arabayı bu şekilde kullanma taraftarı değilim, bir an evvel yaptırıp kurtulmak istiyorum. Daha sonra ise galeriyi "gizli ayıplı" mal satmak suçlamasıyla tüketici mahkemesine dava açmak istiyorum. Bu bağlamda aşağıdaki sorular şu an kafamı bulandırıyor. Yardımcı olmanız temennisi ile, şimdiden teşekkürler. 

- 10.000 vererek enjektörü yaptırmak uzun vade için kesin çözüm olur mu? Motoru indirdiğinde başka bir şeyin çıkma ihtimali de var mı?
- Geçmişe dönük servis kayıtları, bu noktada mahkeme için yeterli delil oluşturur mu? (Bu kayıtlar, eski sahibinin olduğu için bana vermediler ancak mahkeme kararı ile çıkarıyorlarmış, yalnızca sözlü anlattılar.)
- Yaptığım/yapacağım bu faturalı masrafları galeriden tahsil edebilir miyim?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bahcekapiliyavuz    40
bahcekapiliyavuz

Selamlar,

Geçmiş olsun öncelikle. Belli ki bu araç çok hor kullanılmış. Öncesinde partikül fiziksel olarak iptal edilmiş ancak yazılımsal olarak iptal gerçekleştirilmemiş. Bu bile başlı başına ciddi sorunlar açar aracın başına. Uzatmayalım zaten yetkili servisin teşhisinden aracın ne durumda olduğu belli. 

Bu aracı yürütmenin, sürmenin bir anlamı yok bence. Galeriyi sıkıştırın. Paranızı kuruşu kuruşuna iade alma yoluna gidin. Bir de noterden ihtarname çekin işin ciddiyetini anlasınlar. Hukukçu değilim ancak benzer davalar var durum lehinize görünüyor. 

DPF işi çok problem değil ancak enjektörde işin içine girmiş bence arkasından farklı durumlar gelebilir çünkü anladığım kadarıyla bu araç çok hor kullanılmış. Yazık gerçekten yazık. 

 

bahcekapiliyavuz tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Osmançlşkn    0
Osmançlşkn

Merhaba , çok geçmiş olsun. Aracı iade ederseniz Başkasınında canı yanmaması için aracın fotoğrafını paylaşırsanız belki yeni alacak kişiyi bir dertten kurtarmış olursunuz diye düşündüm. Bilmem yanlışmı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×