Jump to content
Polat07

Legacy 2010 Çekişle İlgili Sorun

Tavsiye Edilen Mesajlar

Polat07    4
Polat07

Herkese merhabalar 2010legacy aracim var. Eskisehirde yaşıyorum Araba2-3gun önce biraz cekişden düştü. Yüksek devirlere çıkmaz oldu. Hatta rampada bi ara hiç gitmez oldu. Park halindeydeyken çalıştırdigimda. Motorun sesinde ve çalışmasında hic bir sorun yok sadece gaza bastığında sanki biraz daha gec algılıyor. Ama yola çıktığında gaza bastiginda araba boğulur gibi oluyor ve yüksek devirlere cikmiyor. Eskişehir de servise götürdüm. Bilgisayara bağladı. Motorda şanzıman da veya baska bir yerde herhangi bir sorun çıkmadı. Egr değerleri normal. Ben eskisehirde subarudan anlayan bir ustaya gösterdim. (ki arkadasim) egzozdan olabilir katolizorden olabilir dedi. Söktü baktı temiz çıktı. Şimdi asil meseleye girelim. Iki ay önce ankara anelsanda tüp taktirdim. 10000 km yol yaptım. Lakin hic ayar ve bakim yaptirmadim. Sorun hem tüp te hem benzinde giderken ayni. Benim usta ankaraya yada istanbula götür belki oksijen sensorundendir. Belkide tüp tende kaynaklanabilir bizde bu aracin parçaları olmadığı için bakamiyoruz dedi nasil bir yol izleyeyim. Ankara'ya götürmeyi düşünüyorum. İlgilenen olursa sevinirim... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    336
Subim

Oksijen sensörünün bozulduğu halde arıza ışığı yakmadığını duymadım. Kaldı ki oksijen sensör arızası çekişi bahsettiğiniz kadar düşürmez. LPG ayarı ile ilgili olsa benzinde bir sıkıntı yaşamamanız gerekirdi, oda olamaz. Krank açı sensörü filan bozuldu diyecem oda arıza ışığı yakardı. Sizin yapabileceğiniz şeylere bakın öncelikle, aracın hava filtresine bir bakın önüne birşey gelmiş olabilir, boşta yüksek devir basabiliyorsanız basıp motor sesinde bir anormallik varmı kontrol edin belki subap sesi filan duyabilirsiniz, egzozdan gelen farklı bir koku varmı bakın, yağ filan yakıyormu bakın, sıvı seviyelerini kontrol edin, motora giren hortumlar da delik varmı kontrol edin, gaz kelebeğini kontrol ettirin. Bunlarda birşey bulamazsanız usta sizi bekliyor yolunuz açık olsun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Polat07    4
Polat07

Dururken motor sesinde hiç bir anormallik yok egzoz normal herhangi bir koku yada bir duman yok. Hava filtresine baktim gördüğüm kadariyla normal. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.958
Erçay

Kat arızası gibi duruyor ama temiz demişsiniz. Sente atlamış olsa herhalde ustanın farkederdi. LPG ve Benzinde yapıyorsa ortak elemanlara bakmak lazım. Ateşeleme bobinleri ve bujiler kontrol edildi mi? Boğaz kelebeği kontrolü, hava filtresinin kutusu ve kanal yollarının kontrolü yapılmalı. Ya ateşleme zayıf ya da yanma odasına yeterince hava yakıt karışımı girmiyor veya yanan çıkmıyor :D 

Bir çok noktadan gerekli tüm testlerin yapılması lazım. Ankara'da çok sayıda subaru özel servisi mevcut, bir tanesinden yardım yardım almanız daha yerinde olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Polat07    4
Polat07

Ateşleme bobinleri yada bujiler kontrol esildimi bilmiyorum. Ama bogaz kelebeği hava filtresinin kutusunu kontrol ettiğini biliyorum. Ama ankara yolu gözüktü gibi. Selami usta var onu tanıyorum şaşmaz in karsisinda sanirim ona göstereceğim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Polat07    4
Polat07

Sanzumanin baski balatasi gitmiş olabilirmi? Eğer gittiyse kac liraya malolurki? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Polat07    4
Polat07

Merhabalar sorun ilk düşünüldüğü gibi egzozdanmis. Ustamin tahmini ve tespiti doğru gönderdiği egzozcu ise yanlış. Servise götürdüm ve sorunun katalitik konvertörde olduğunu ve fiyatının 20000 tl olduğunu söyledi. Sormayin yazdığım rakam doğrudur:( hatta muhtemel arkadaki katalizör de degistirmemiz gerekebilir o zaman 6500 daha ekle dedi. Bende çıkma ararken istanbulda doğan usta (bilenbilir) orjinaliyle birebir aynısını burda yaptiririz dedi. Fiyat 3500 tl bu konuda başka bir çözümü yada önerisi olan varsa sevinirim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×