Jump to content
foresterist

P0420 arızası

Tavsiye Edilen Mesajlar

foresterist    18
foresterist

Yaşamış olduğum arızayı doğru başlık altında toplamak istedim. Öncelikle hız 100 km/s sabitlenmiş giderken araç cruise ışığı yanıp sönmeye başlamış ve hız sabitleyici çalışmaz olmuştu aynı anda motor ışığı ve esp(vdc) ışığı sabit sarı renk olarak yanmaya başlamıştı. Araştırmalarımda çok sık rastlanan O2 sensörü arızası zannetmiştim ve sürmeye devam etmiştim. Aracın gidişinde freninde sıkıntı yoktu. Araç depo kapağını kontrol ettim tam kapanmamıştı kapattım, aracı 2 kere resetlemek için akü kutup başını sökme işlemlerini uyguladım fakat nafile. Ardından Erçay beyin tavsiyesiyle OBD2 cihazı aldım ve arızayı Torque programıyla okuttum ki P0420 katalitik konvertör kirliliği arızasıymış, okuyunca direkt sildim, ışıklar normale döndü hız sabitleyici çalışıyor.

Forum üyelerimize çok teşekkürler. Aracıma bir kez daha ısındım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.936
Erçay

Aynı durum bende de yaşanmıştı, shell'den benzin almıştım imprezaya, arıza ışığı yaktı (P0420) daha donra her zaman aldığım PO'dan aldım benzini, söndü ve bir daha da yanmadı, kat'ı temizletmeden önce farklı bir yerden yakıt alıp gözlemleyin tekrar yanacak mı ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    18
foresterist

Ben de aracı aldım alalı shellden almıştım arıza ışığı yaktığından beri bp den alıyorum. Demek ki shellde genel bir sıkıntı var bizim araçlarımız oranın yakıtını beğenmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.936
Erçay

Tam öyle de dememek lazım bazı arkadşalr da hep shellden alıyor. Ben PO ve TP dışında almadım benzin (bir kere shell aldım işte olan oldu;D)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    328
Subim

ben shellden alıyordum, eğer denk gelmezse herhangi bir petrolden alıyordum arada bir. ama benim araçta hiç böyle bir sorun yaşamadım.

şunu belirtmek isterim aracı 100-150 km de bir kez motor sıcakken üst devirlerde sıkıştırırım. kurum bağlamasın, enjektörler temizlensin, kat tıkanmasın, sensörler bir silkelensin diye, belki hurafe ama yapardım mutlaka :)  yaptıktan sonra aracın çekişinde gücünde bir artma hissederdim, belki o histe yalandı ama hoş bir duyguydu. :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    18
foresterist

İstanbul şehir içinde motor ısınsa bile pek sıkıştıracak imkan olmuyor evden işe işten eve yani. Araba bile sıkıldı sanırım ben bunun için mi üretildim diyor :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    328
Subim

Aracı sıkıştırmak için yüksek hızlara çıkmaya pek gerek duymuyordum. Açıkçası şehir içinde apaçi gibi vitesi 1 e alıp 5-6 bin devir yaptırırdım, zaten hız 70-80 i ancak buluyordu birinci viteste. Uzun yolda isem vitesi 3 e düşüp bir dakika kadar 140-150 hızında giderdim. Vitesi tekrar D ye alıp devam ederdim. Şaka bir yana bu devirli kullanmadan sonra uzun yoldayken aracın gerçekten rahatladığını hissederdim. 

Birde özellikle uzun süre şehir içi dur kalk trafikte, birde aracı çalıştırıp hepi topu 3-5 km yol gittiğimiz durumlarda bu devir çevirme (yükseltme) işini daha sık yapmak lazım bence. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×