Jump to content
foresterist

P0420 arızası

Tavsiye Edilen Mesajlar

foresterist    22
foresterist

Yaşamış olduğum arızayı doğru başlık altında toplamak istedim. Öncelikle hız 100 km/s sabitlenmiş giderken araç cruise ışığı yanıp sönmeye başlamış ve hız sabitleyici çalışmaz olmuştu aynı anda motor ışığı ve esp(vdc) ışığı sabit sarı renk olarak yanmaya başlamıştı. Araştırmalarımda çok sık rastlanan O2 sensörü arızası zannetmiştim ve sürmeye devam etmiştim. Aracın gidişinde freninde sıkıntı yoktu. Araç depo kapağını kontrol ettim tam kapanmamıştı kapattım, aracı 2 kere resetlemek için akü kutup başını sökme işlemlerini uyguladım fakat nafile. Ardından Erçay beyin tavsiyesiyle OBD2 cihazı aldım ve arızayı Torque programıyla okuttum ki P0420 katalitik konvertör kirliliği arızasıymış, okuyunca direkt sildim, ışıklar normale döndü hız sabitleyici çalışıyor.

Forum üyelerimize çok teşekkürler. Aracıma bir kez daha ısındım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.966
Erçay

Aynı durum bende de yaşanmıştı, shell'den benzin almıştım imprezaya, arıza ışığı yaktı (P0420) daha donra her zaman aldığım PO'dan aldım benzini, söndü ve bir daha da yanmadı, kat'ı temizletmeden önce farklı bir yerden yakıt alıp gözlemleyin tekrar yanacak mı ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    22
foresterist

Ben de aracı aldım alalı shellden almıştım arıza ışığı yaktığından beri bp den alıyorum. Demek ki shellde genel bir sıkıntı var bizim araçlarımız oranın yakıtını beğenmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.966
Erçay

Tam öyle de dememek lazım bazı arkadşalr da hep shellden alıyor. Ben PO ve TP dışında almadım benzin (bir kere shell aldım işte olan oldu;D)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    22
foresterist

Evet tam da öyle değil fakat öyle oldu ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    336
Subim

ben shellden alıyordum, eğer denk gelmezse herhangi bir petrolden alıyordum arada bir. ama benim araçta hiç böyle bir sorun yaşamadım.

şunu belirtmek isterim aracı 100-150 km de bir kez motor sıcakken üst devirlerde sıkıştırırım. kurum bağlamasın, enjektörler temizlensin, kat tıkanmasın, sensörler bir silkelensin diye, belki hurafe ama yapardım mutlaka :)  yaptıktan sonra aracın çekişinde gücünde bir artma hissederdim, belki o histe yalandı ama hoş bir duyguydu. :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    22
foresterist

İstanbul şehir içinde motor ısınsa bile pek sıkıştıracak imkan olmuyor evden işe işten eve yani. Araba bile sıkıldı sanırım ben bunun için mi üretildim diyor :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    336
Subim

Aracı sıkıştırmak için yüksek hızlara çıkmaya pek gerek duymuyordum. Açıkçası şehir içinde apaçi gibi vitesi 1 e alıp 5-6 bin devir yaptırırdım, zaten hız 70-80 i ancak buluyordu birinci viteste. Uzun yolda isem vitesi 3 e düşüp bir dakika kadar 140-150 hızında giderdim. Vitesi tekrar D ye alıp devam ederdim. Şaka bir yana bu devirli kullanmadan sonra uzun yoldayken aracın gerçekten rahatladığını hissederdim. 

Birde özellikle uzun süre şehir içi dur kalk trafikte, birde aracı çalıştırıp hepi topu 3-5 km yol gittiğimiz durumlarda bu devir çevirme (yükseltme) işini daha sık yapmak lazım bence. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
555    3
555
yanıtlandı (düzenlendi)

P0420 bendede sık sık çıkıyor... arac 2006 benzinli . Fotodaki değerler hakında fikri olan varmı acaba... bu değerlerde araç rölantide,, araçta bazen titreme bazende hiç titreme yok, egzozta bir civatada eksik salama yapıyor olabilir...

1B5046ED-1B4A-4377-956B-928619353670.jpeg

10E89FAC-7E76-44DA-B8FB-98D5F2A3C77B.jpeg

555 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
atillazen    18
atillazen
4 saat önce, 555 :

P0420 bendede sık sık çıkıyor... arac 2006 benzinli . Fotodaki değerler hakında fikri olan varmı acaba... bu değerlerde araç rölantide,, araçta bazen titreme bazende hiç titreme yok, egzozta bir civatada eksik salama yapıyor olabilir...

1B5046ED-1B4A-4377-956B-928619353670.jpeg

10E89FAC-7E76-44DA-B8FB-98D5F2A3C77B.jpeg

bu verileri hangi program ile aldınız?

ve cihaz ney di?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
555    3
555
21 dakika önce, atillazen :

bu verileri hangi program ile aldınız?

ve cihaz ney di?

İOBD2 xtool uygulaması, iphone ile alındı.. elm327 wifi cihaz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yupolat    1
yupolat

Cruise ve Motor arıza ışığının yanması, LPG ve Benzinde olan bir şey. Sıklıkla aracımda oluyordu ve oksijen sensörlerinin arızasından dolayı olduğu söyleniyordu. 

Çözüm: İlk haraket edildiğinde bir kaç defa aracın devrini yükseltince kesinlikle olmuyor. Eğer ilk harakette yavaş ve devirsiz gidiyorsanız mutlaka yanıyor bu ışıklar. Mantıklı bir durummu bilmiyorum, ama bir açıklaması vardır mutlaka

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kenanccc    1
kenanccc

Merhaba, 

Bu ikaz ışıklarını dün ben de yaktırdım. Durmaya yakın bir hızda gaz pedalına full basıp bırakmak olabilir diye düşünüyorum. Arabayı yeni aldık. 3D paspas aldığımdan beri gaz pedalının altındaymış. Onu çektikten sonra gaz pedalını denemek istedim :))) Ustaya götürüp obd cihazı bağladığımızda zengin karışım, katalitik konvertör gibi hatalar gördük. Hataları sildikten sonra usta hem benzin hem de lpgde aracı dip gaz zorladı. Gitmesinde sorun yoktu ve arıza ışığı da tekrardan yakmadı. Hata ciddiyse bi daha çıkmalıydı diyerekten sallamadık. Daha sonra eve giderken sakin kullanımda bazı vites geçişinde bir vuruntu geldiğini anladım. Araç otomatik. Lpgde de benzinde de yapıyor bunu. İlk defa yapmaya başladı bunu. Aracın lpg ayarıyla ilgili sorunu olduğunu düşünmüyorum. Aldığımdan hemen sonra AFR ayarı yaptırdım. Gördüğüm kadarıyla benzinden farksız gidiyor. Ama bazı vites geçişlerine anlam veremedim. Şanzuman yağını değiştirmeye de önceki sahibinden aldığım bilgilere göre 20000 km var. En son 90000 kmde değişmiş. Risk almadan değiştirmeyi düşünüyorum en kısa sürede. Oksijen sensörüyle de sorunum var mı dersiniz? Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kenanccc    1
kenanccc

Arkadaş merhaba yeniden,

Bu sabah aracımı servise götürdüm. Şanzımanla ilgili bir sıkıntı gözükmedi. Olay tamamen zengin karışım hatasındanmış. Bir süre benzinde gittikten sonra lpg ayarı yaptırıp lpg ile gideceğim. Ayrıca hava akış sensörü de yanlış okumalar yapıyormuş. Onu da temizledikten sonra şükür düzgün ölçümler yapmaya başladı. Belki de hatalar silsilesinin kaynağı bu sensördü. Benzer hatalar alan arkadaşlara bu sensörü temizletmelerini tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.966
Erçay
20.10.2018 at 14:48, kenanccc :

Arkadaş merhaba yeniden,

Bu sabah aracımı servise götürdüm. Şanzımanla ilgili bir sıkıntı gözükmedi. Olay tamamen zengin karışım hatasındanmış. Bir süre benzinde gittikten sonra lpg ayarı yaptırıp lpg ile gideceğim. Ayrıca hava akış sensörü de yanlış okumalar yapıyormuş. Onu da temizledikten sonra şükür düzgün ölçümler yapmaya başladı. Belki de hatalar silsilesinin kaynağı bu sensördü. Benzer hatalar alan arkadaşlara bu sensörü temizletmelerini tavsiye ederim.

akış metreyi her değişimde temizlemek lazım aslında, araçta bir yağsız kontak spreyi bulundurulması lazım :) Geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×