Jump to content
foresterist

2010 Forester Hararet Yaptı Hem Kendini Hem Beni Yaktı

Tavsiye Edilen Mesajlar

foresterist    41
foresterist

3 hafta önce aldığım araç şu anda subaru ömür oto da

Yolda hararet yaptı. İstanbul sahil yolunda trafik bile yokken dümdüz yolda giderken kırmızı ışık yanıp sönmeye başladı. Benzinlikte durdum radyatörde su kalmamış. Pompacı arkadaşlar su doldurdu kaynıyor o şekilde eve gelince ömür ustamı aradım. Pazar olmasına rağmen arabayı tamir etti sağolsun.

Tahminen termostat arızası diyor. Tabi hararetten conta yanmış. Benden önceki sahibine yazıklar olsun. Triger seti değişti diferansiyel yağlarına kadar değişti. 

Almadan önce ekspere girmişti. Sıkıntı yok demişlerdi tabi ki. Meğersem arabaya daha önce motor yapılmış. Şu an 6-7 bin civarı daha artabilir bi masraf var. Subarudan da galericilerden de nefret ettim.

Herkese iyi forumlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Borris    5
Borris

Çok geçmiş olsun.Galericilere olan nefretinizi anliyorum.İsini bilen bir Subaru servisinde kontrol ettirdiniz mi almadan once?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
basscanabi    19
basscanabi

Merhaba

Öncelikle iyi bayramlar. 

Olay şu şekildede olmuş olabilir. Contası daha önce yanmışsa araç zaten sürekli su eksiltir. Hatta motor yağına su karışır ve motor kilitler. Bu durum conta işinden çok daha maliyetli olur.  Sonuç olarak contası yanık bir araç satmış olabilirler. Bu durum eğer var ve size belirtmemişlerse bence bir avukatla görüşün. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    41
foresterist

Mesele avukata intikal etti zaten ancak servisin de söylediği bi şey var hararet göstergesi olmaması. Araba yanınca ışık yansa ne olur yolda kalıyorsun. Zaten dandik bir soğutma termostat sistemi var gibi geldi bana ben Torosla Tofaşla yaşamadım böyle saçmalık. Araba ısınıyorsa ibreden görür durur ona göre davranırsın.

Forester H kasa alacak olanlar. Kimseyi dinlemeyin alır almaz termostatı değiştirip bi hararet göstergesi taktırın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kenanccc    4
kenanccc

Herkese merhabalar,

Bugün ben de enterasan bir olay yaşadım benim foresterla. Yolda lpg almaya gidiyorken fıs diye bir ses duydum. Çok sallamadım bu sesi çünkü başka bi arabadan gelmiş olabilir diye düşündüm. Yakın bi istasyona girip çıktıktan sonra 3-4 km yol yaptım. Minibüsçünün teki arabanın motordan duman geliyor su koy da yanmasın dedi. Ben de hemen kenara çektim baktım harbi duman geliyor :) Kaputu açıp incelediğimde Motorun etrafında akmış motor suyu gördüm. Radyatöre giden üstteki kalın hortumun gevşeyip çıktığını gördüm. İnanılmaz bi duman yoktu araba kırmızı hararet göstergesini de yakmamıştı. Biraz soğumasını bekleyip yakın bir tamirciye çıkan boruyu geri taktırdım. Radyatörde bayağı bi su eksilmiş, genleşme kabında su eksilmesi yoktu. Her iki tarafa da su ekledik. Arabayı yeniden çalıştırdık ve fanın birkaç dakika çalıştığını gördüm. Motor suyunda da biraz yükselen hava kabarcığı da gördüm. Conta yakmadan kurtarmış mıyım bilemiyorum ama arabanın bi uyarısıyla  karşılaşmadım. Minibüsçüden Allah razı olsun diyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.111
Erçay

Duman diye tabir ettiğiniz şey anladığım kadarıyla su buharı, kolay kolay contayı yakacak bir araç değil subarular, yine de temkinli olmakta fayda var 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kenanccc    4
kenanccc

Aynen su buharıydı hocam. Aklımın almadığı nokta o boru radyatörden nasıl çıkar? Borusu da klempi de orjinal. Yeniden çıkar mı diye düşünmeden edemiyorum. Yanımda birkaç adet klemp bulunduracağım artık :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.111
Erçay

Yanında bulundurulacaklar listesi ger gün büyüyecek :) çıkmaz aslında ama ya takılırken sıkılmadı ya da takıldıktan sonra klemp bozuldu 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
foresterist    41
foresterist

Takılırken sıkılmamıştır, o da başıma geldi :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tourist    35
Tourist

contada sorun varsa eksoz gazı conta yırtığından soğutma suyuna geçip aşırı basınç ile kelepçeyi attırmış olabilir

bende en zayıf halka kelepçe değil, radyatördü..

radyatörü patlatınca conta yaktığımı farketmiş oldum..

 

sıkı takip etmenizde fayda var

her gün aynı şartlarda (sabah motor soğukken ilk çalıştırma öncesi) su seviyesini ölçüp fark var mı bakmanızı öneririm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×