Jump to content
mehmetcevahir

Şikayet: Otoasya'dan Parça Alacaklar Dikkat!

Tavsiye Edilen Mesajlar

mehmetcevahir    32
mehmetcevahir

Otoasya www.subaruyedekparcalari.com dan Parça Alacaklar Dikkat!

Otoasya (www.subaruyedekparcalari.com) ile bir sorun yaşıyorum. Geçen hafta değil önceki hafta kendilerinden iki rot körüğü bir hava filtresi ve bir de karter tapa pulu sipariş ettim. Diğer parçalar geldi ancak rot körüklerinden bir tanesi gelmedi. Olabilir deyip Serkan beyle iletişime geçtim. Kendisi kusura bakmayın hemen göndereyim deyip geçtiğimiz hafta pazartesi günü kargoya verdiğini söyledi. Cuma gününe kadar parça elime ulaşmadığından aradım. Bakayım deyip bana mesajla yanlış bir kargo takip numarası verdi. Geri arayıp bu kargo numarası yanlış dedim. Kontrol edeyim dedi o geri dönmedi. Bir sonraki gün tekrar aradım telefonlarıma cevap vermedi. Ertesi gün bir daha aradım cevap verdi ancak bir saniye deyip telefonu yüzüme kapattı. Mağaza telefonunu aradım kimse cevap vermedi. Sonra tekrar aradım cep telefonundan meşgule düşürdü ve bir daha hiç geri dönmedi. Bu güne kadar  yarısı yurtdışından olmak üzere yüzlerce yedek parça siparişim oldu ancak bu kadar umursamaz ve saygısız bir esnafla hiç karşılaşmadım. Açık bir şekilde 20 liralık parça için beni rezil etti. Mesajlarımı umursamıyor. Buradan bu konuyu diğer subaru kullanıcılarına duyurmak istiyorum. Kendileri kesinlikle güvenilir kimseler değil.

 

5af1434fbfc28_sipari.thumb.JPG.a3841cda775545823907036492351b4d.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    788
SequentiaL

ilk değil ve sanırım son olmayacak. Benimde geçmişte otoasya ile ilglili olumsuz tecrübelerim olmuştu ve forumda bu konudan bahsetmiştim. Bulup ekleyeyim

‎26‎.‎04‎.‎2016 at 21:00, SequentiaL :

Parça koduna kadar verdiğim aracımın modelini belirttiğim radyatör farklı geldi. İstediğim elinde yoktu olanını gönderdi. Bana lazım olan 26 lık iken 16 lık gönderdi. Radyatör üst hortum istedim yine parça numarasıyla s hortum diyede belirttim fakat alt hortum gönderildi. Radyatörle aynı kutuda. Radyatörün petekleri ezilmişti. Yanlış gönderdiği hortumu kargo ücretini ödeyerek gönderdim. Doğru hortumu yüne karşı ödemeli kargoyla yani bana 3 sefer kargo ücreti ödeyerek gönderdi. Benim esnaflık anlayışım benim dürüstlük anlayışım benim insanlık, efendilik, mertlik, delikanlılık anlayışım bu değil. Bana ters geldiği için her fırsatta da söykemeyi düşünüyorum. İnternetten bulduğum iletişim numaralarıyla çok alışveriş yaptım. Disk fren balatası baskı balata bilya sis kapağı yağ filtre vs. Ama bir tek terbiyesizliği serkan kardeşimizden gördüm.

Ayrıca doğrudur o site kendilerine ait


Konu ve alıntı yaptığım iletinin linki:

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    788
SequentiaL

Aynı radyatör için @gökay kalaycı kardeşimizi aradığımda "bende istediğin ölcüde radyatör vara fakat tahliye hortumlarından birisi için delik açtırman gerekiyor. O işi yapacak iyi usta da yok o yüzden tavsiye etmiyorum abi sorun yaşarsın" demişti. Bak bu da esnaf

otoasya serkanın yaptığına bir özet daha geçelim:

aracın marka modeli ve parçanın numarasını bildiriyorum varmı diyorum var diyor. Bir resmini atarmısın çünkü daha önce sorduğum yerlerde birebir uyumlu olan yoktu diyorum parça numarasını googledan arattırıp ekran görüntüsünü atıyor. depoya gitmeye üşendi herhalde neyse diyorum tamam gönder birde şu parça nolu üst hortum

kargo geliyor alt hortum ve radyatör, radyatör kutusunda. Hortum kargoda gelene kadar radyatör peteklerine bir hayli zarar vermiş. Arıyorum serkan bu nedir? abi sen geri gönder ben sana doğrusunu göndereyim. Kerizlik bende kargsunu ödeyip gönderiyorum. Ardından doğrusunu kargo ücretini yine bana ödeterek gönderiyor.

Sonuç; üç kere kargo parası ödeyerek 10 günde eline bir üst hortum ve petekleri zarar görmüş istemediğim radyatör geliyor.

Radyatörü neden geri göndermiyorum. Bir kaç usta ile görüşme yaptıktan sonra 26mm kalınlıkta olması gerekirken 16mm kalınlığında olan radyatör aracıma uygun olmasa da tek olumsuzluk dur kalk sıkışık trafikte veya rölantide daha sık fan açar başka olumsuzluk yaşamazsın yinede dikkatli olmakta fayda var yanıtı almam.

O sırada radyatörümün üst kazanı çatlamış çok fazla su eksiltiyor. Conta yakmaktansa takıp kullandım. Ama bir dipnot: eğer iyi bir alüminyum kaynak ustası tanıyorsanız; aracınız 100k kmye gelmeden radyatörünüzün alt ve üst kapağını alüminyum yaptırın evladiyelik olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.891
Erçay

Kendileriyle pek alışverişim olmadı ama facebook gruplarında dükkanı taşıdıklarını, kargolarda sıkıntı olduğunu 10 gün içinde bu sorunların tamamen biteceğini ve özürlerini içeren bir mesaj paylaşmıştı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    788
SequentiaL
20 dakika önce, Erçay :

Kendileriyle pek alışverişim olmadı ama facebook gruplarında dükkanı taşıdıklarını, kargolarda sıkıntı olduğunu 10 gün içinde bu sorunların tamamen biteceğini ve özürlerini içeren bir mesaj paylaşmıştı.

Telefonlara çıkmama meşgule alma ile ilgili bir açıklamaları da var mı? ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.891
Erçay
5 dakika önce, SequentiaL :

Telefonlara çıkmama meşgule alma ile ilgili bir açıklamaları da var mı? ;D

Onunla ilgili bir paylaşımları yok ama tünele girmiş olabilirler :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    788
SequentiaL
27 dakika önce, Erçay :

Onunla ilgili bir paylaşımları yok ama tünele girmiş olabilirler :D 

Olabilir. Sonuçta otoasya olmasına rağmen Avrupa yakasındalar. Sık sık Avrasya tünelini kullanıyor olmalılar ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
macemre    49
macemre

Sanayide daha bana "Elimizde o parça yok." diyen parçacıyla karşılaşmadım. Önce bana parçayı satarlar. Ben ustama giderim, sökeriz vs aradan bir iki saat geçmiş olur. Aaa bir bakarız bize uygun olmayan parçayı vermiş. Ararız, hemen gelip bizim parçayı bırakır, uymayanı alıp giderler. Adamlar da haklı, yok deseler biz gidip başka yerden alacağız, para kazanamayacaklar. O ara bize başka parça verip kendileri bizim aradığımız parçayı tedarik ediyorlar. Ama il dışı alışverişte de bu esnaf uyanıklığı konudaki gibi mağduriyetlere  yol açıyor. Esnaf abiler böyle böyle büyüdük, büyüyoruz zannediyorlar ama kaybediyorlar farkında değiller.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    32
mehmetcevahir
yanıtlandı (düzenlendi)

Aksaklık mutlaka olur. Dükkan taşınabilir, sel olur, yangın olur, hastalık olur, ölüm olur. Hepsi kabulüm ancak yalan kabul edilemez. Kargoya verdiğini söylüyor ama adıma iki haftadır hiç bir kargo yok. Halbuki "kusura bakmayın bir aksaklık var parçayı üç hafta sonra gönderebiliriz ancak" dese hiç dert etmem. Hatta zarardayım parça gönderemeyeceğim dese helali hoş olsun der geçerim. Yurtdışı alışverişlerini düşünüyorum da insan gavurun ahlakını kıskanıyor bunları görünce.

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.891
Erçay

yok ben kimseyi savunmuyorum zaten sadece böyle bir bilgi gördüm onu paylaşayım dedim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Eren YKZ    37
Eren YKZ

Bende daha önce Oto asya Serkan Bey ile iletişime geçip alışveriş yaptım sıkıntı yaşamamıştım.Ama siz gerçekten ciddi sıkıntı yaşamışsınız ne diyelim geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    32
mehmetcevahir

Evet bu gün lutfedip bir mesaj göndermiş satıcı. Şubede olduğunu bildirmiş bana kargonun. Ben de kargoyu bu gün gidip şubeden teslim aldım. 30.04.2018'de verdiğini iddia etmişti satıcı kargoya. 07.05.2018 tarihinde vermiş gerçekte. Ayrıca bana fazladan 10 tl de kargo ücreti ödetti. Kendisine "bana boşyere bir daha kargo ücreti ödettiğini" yazdım. O da hesap numarası gönderin 10 tl'nizi göndereyim demiş hesabınıza. Konunun parayla ilgili olduğunu sanıyor sanırım. Kendisine hesap numarası göndermedim ve forumlarda da bu konudan bahsedeceğimi yazdım. Belki bu tutumumdan sorunun parayla ilgili olmadığını anlar ve bir daha yalan söylemez.

Bu da yalanın belgesi:

5af3147e153f9_EkranAlnts.thumb.JPG.3bf7d51f2dead3bdfb4d64254e2e29b2.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.891
Erçay

Evet, aksaklık olur ama yalan işin içine girince gerçekten nahoş bir durum ortaya çıkıyor. Neyse geçmiş olsun mehmet hocam. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tifozialee    2
tifozialee

Merhaba arkadaslar. Bende bu firma ile ilgili bugun yasadigim tecrubeyi hemen paylasmak istedim.

Daikin fjk2017 debriyaj seti almam gerekiyordu. Parcayi sitede 626 tlye gordum ama emin olmadan almak istemedim. Firmayi arayip teyit ettim. Parca dogru olduguna gore aliyim dedim bir baktim fiyati 680 liraya cikarmislar. Elimde ekran goruntuleri de var. Tekrar aradim fiyatiniz 2 dk icinde nasil degisiyor dedim ayip yaptiginiz dedim maliyeti kurtarmiyor diyor bana. Daha bir sey soylemedim bu sekilde ticaret olmaz. Kimlerin eline kalmisiz biz boyle.Screenshot_2018-05-10-11-53-15.thumb.png.73a093f9a94717d2ca86411d2d3c62c8.png

Screenshot_2018-05-10-12-09-20.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
septica_666    247
septica_666

Ben ve kardeşim, daha önce Otoasya'dan defalarca alışveriş yaptık. Hatta ben, 2006 Forester aracım için subap yenileme için yaklaşık 2000 TL, yine kardeşim bir kaza sonrası, 98 model 1.6 impreza GL için kaporta-far, panjur vss parçaları için 4000 liralık siparişler de yaptık. bunun yanında önceki 7 subaru aracım için bakım için hava-yağ-polen filtresi- balatalar vs.. defalarca alışveriş yaptım.. Toplamda 10 bin lirayı bulmuştur Otoasya'dan yaptığımız alışveriş.

   Parçaların yanlış gönderildiği oldu bazı seferlerde, fakat tekrar doğru parça temini yapıldı. Tabi bekleme süresi uzadı parça temininde. Bunun yanında bir sorun yaşamadım. Benim memnun olduğum nokta, kredi kartı numaramı tel'da okuyordum ve siparişi yapıyordum , hem biraz pazarlık ile fiyattan düşüyorlardı, hem de taksit geçiyorlardı kredi kartına.

     Başka bir olumsuz durum da , her zaman, kargo ücretini onların ödemelerini istedim, her seferinde kargo ücretini ben ödedim. Arayıp sorduğumda, kargoya parçaları elemanın toplu götürdüğünü, bu nedenle yapamadıklarını söylediler, fakat kargo miktarını bir sonraki siparişte toplam fiyatta düştüler hep.

     Tabi, Mehmet Bey'in telefonlarını açmamaları ve yüzüne kapatmaları saygısızlık olmuş . Belki iş yoğunluğudur, bende de kargo takip no'sunu yanlış verdikleri ve tel'u açmadıkları zamanlar oldu, ulaştığımda, yoğunluktan dediler.

    Ama baskı balata'nın fiyatını değiştirmeleri büyük ayıp... bunun savunulacak bir yanı yok. Site üzerinden o anda görünen fiyat ne ise,zararına da olsa, o fiyattan verilmesi gerekli idi.

    Geçmiş olsun, amacım Otoasya'yı temize çıkarmak, reklam yapmak vs... değil kesinlikle.. Sadece kendi deneyimlerimi yazdım..

      

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    32
mehmetcevahir

Şöyle bir durum var arkadaşlar. Yedek parça piyasasında bazı markalar çok iyi ekmek kapısı olmuş kimilerine. Bunlara Volvo, Alfa, Nissan, Honda, Subaru örnek verilebilir. Aslında orjinal parça fiyatları diğer araçlardan çok da farklı değil bu araçların. Asıl sorun yan sanayi üretimlerinin sınırlı oluşuyla ilgili. Honda'da biraz daha yaygın şekilde bulunabiliyor yan sanayi parça ancak diğer markalarda ne yazık ki yok denecek kadar az. Mekanik, bakım ve tüketim ürünlerinden yana hiç bir markada sorun yaşanmaz. En büyük sorun kaporta aksamıyla ilgilidir hep. Ancak Subaruda şunu gördüm ki kaporta sınırlı olduğu gibi  aslında rahatlıkla bulunabilien bir takım mekanik, bakım ve tüketim ürünleri de sanki bulunmuyormuş gibi fiyatları satıcılar tarafından şişirilmiş durumda. Olayın özeti bu.  Herkesin ticaretine saygı duyuyorum yüzde kaç kazandıkları çok da umurumda değil. Hatta bazı parçalarda haklarıdır da fazla istmek. Örneğin yılda 2 tane satacağı bir üründen 10 tane alıp rafta bekletmek ticaret erbabı açısından pek makbul ve kolay bir iş değildir.  Buna rağmen stoğunda bulunduruyorsa o ürünü bu bir hizmettir helali hoş olsun. 

Ancak şöyle bir sorun var: Müşterisine ve aracına göre fiyat söyleyebilen  bir ahlaka sahip bizim insanımız. Hele bir de bu işle çok ilginiz yoksa ne aradığınızı da bilmiyorsanız, pek de anlamıyorsanız yedek parça ve tamirden işiniz gerçekten zor. Artık tamamen insafına kalabiliyorsunuz parçacı ve ustaların. Aynı durum Subaru üstüne çalışan servisler için de geçerli oraya girmeyeceğim.

Örneğin:

Arka fren balatalarının bittiğini görünce şöyle bir balata fiyatlarına bakayım dedim. TRW marka arka fren balatalarına bilindik sitelerde 150 TL gibi fiyatlar yazılmıştı. Ben 67 TL'ye aldım. Ön fren balatalarına ise sırf aynı yerden hep birlikte gelsinler diye 100 TL ödedim. (İkisi de TRW marka)

Orjinal yağ filtresini n11.com'dan 35 Tl iken alışveriş kuponuyla bedavaya getirdim.

Otoasya'nın başta 300 tl çektiği sonra ben oralı olmayınca 250 oradan da 220 TLye kadar indirdiği, ilk konuşmamızda 1 yıl ikinci konuşmamızda 6 ay garantisi olduğunu söylediği çin ya da tayvan malı (Kyota) iç aks kafasını ben 220 TL'ye yurt dışından kargo dahil alabildim. (Febest marka)

70 TL istenen radyatör kapağını almaktansa kargo dahil 35 Tl'ye bir hyundai parçacısından orjinal 1.1 barlık geniş tip hyundai radyatör kapağı temin edilebiyor ve bunlar gibi yüzlerce örnek verilebilir.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.891
Erçay

aynen öyle mehmet hocam, muadil parça konusunda bilgili olanlar parçaları bir şekilde uyguna getirtiyor. Ama çok anlamayanlar sizin de dediğiniz gibi belli sitelere mahkum kalıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tifozialee    2
tifozialee

Arkadaslar hala pahaliya aldigim siparisimle ilgili cevap alamiyorum kendilerinden kargoya verip vermedikleri belli degil takip numarasi aylasmiyorlar ariyorum telefonu acmiyorlar actiklarinda gondericez numarayi 5 dk icinde diyorlar gelen giden bir sey yok resmen kafayi yiyecegim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×