Jump to content
Erçay

2019 Subaru Forester, Yeni Yüzüyle New York'ta.

Tavsiye Edilen Mesajlar

Erçay    1.917
Erçay
Subaru’nun en çok satış yapan modellerinden bir tanesi olan ve hem C hem de D segmenti müşterilerinin ilgisini çeken SUV/Crossover modeli Forester yenilendi. Yeni Subaru Forester, makyajvari dış tasarım farklarına sahip olmasına rağmen, iç görünüm olarak bazı önemli değişimlere uğradı.

Aşağıda üstte yeni ve altta da eski Forester modellerinin karşılaştırmalı fotoğrafları görülebilir. Bu doğrultuda önde en dikkat çeken detayın, önceki kasada ön panjurun altında yer alan ince bölmenin panjura birleşmesi gösterilebilir. Bu sayede ön panjur artık daha iri bir görünüme kavuşmuş. Farlarda da büyüme meydana gelmiş ancak genel formunu koruduğu söylenebilir. Tamponun da genel formu korunuyor olsa da belirgin bir değişim de kendini birçok detayda gösteriyor.

yeni Subaru Forester eski-yeni karşılaştırma ön-arka

Aracın arkasında ise çatal formlu yeni stop lambaları hemen dikkat çekiyor. Ayrıca C sütununun dik formu korunurken arka kelebek camın eğimi artık daha açılı. Bu durum arka ve yan tasarımın hareketlenmesini sağlamış diyebiliriz. Arka tampon ise büyük oranda değişikliğe uğramış. Araca yandan bakıldığında ise, şişirilmiş çamurluklar karakteri fazlasıyla vurguluyor ve aracı daha heybetli gösteriyor. Sonuç olarak; ilk bakışta tasarım çok fazla değişmemiş gibi görünse de, farklar detaylarda gizli denilebilir.

Yeni Subaru Forester’ın içi ise daha belirgin bir değişime uğramış gibi görünüyor. Genel yerleşim aynen korunsa da görünüm farklı. Kokpitin ortasında yer alan havalandırmalar artık yatay bir şekilde değil, dikey bir şekilde bilgi eğlence sisteminin 2 kenarında yer alıyor. Ayrıca ekranın sağ ve solunda yer alan tuşlar da alta taşınmış. Üstte yer alan sürüş bilgi ekranı ise biraz daha büyük boyutları ve köşeli tasarımı ile hemen fark ediliyor. Bu arada bir önceki kasaya göre büyüyen boyutlar neticesinde arka diz mesafesinin yaklaşık 36mm arttığı açıklanıyor.

yeni subaru forester kokpit

Yeni Subaru Forester Teknik

Yeni Subaru Forester modelinin en fazla ilgi çektiği bölgelerin başında gelen ABD’de, New York Otomobil Fuarı’nda tanıtıldığı düşünüldüşünde, motor seçeneği de bu yönde açıklandı. Daha önceden turbo beslemeye sahip motor artık sadece atmosferik olarak sunuluyor. 2.5lt Boxer 4 silindir motor 182ps güce sahipken, 238nm de tork üretebiliyor.

Motorun ürettiği güç ve tork, Subaru patentli simetrik 4×4 çekiş sistemine CVT otomatik şanzıman ile aktarılıyor. Performans değerleri henüz belirtilmese de, aracın ortalama olarak 7.1lt/100km yakıt tüketimine sahip olduğu açıklandı. Ülkemizi de kapsayan Avrupa pazarında ise 2.0lt atmosferik-benzin ve 2.0lt turbo-dizel motorların aynen kullanılmaya devam edileceğini tahmin ediyoruz.

Birçok farklı aktif-pasif güvenlik donanımının standart veya opsiyon olarak yer alacağı yeni Subaru Forester, yaz aylarında ABD’de satılmaya başlanacak. Avrupa’da ise tahminde bulunduğumuz motor seçenekleri ile 2019 yılı başında satılmaya başlanabilir. Ülkemizde ise, döviz kurundaki değişime bağlı olarak en az 220.000TL’den başlayacağı tahmin edilebilir.

Kaynak: Sekizsilindir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkankucuk    145
serkankucuk
yanıtlandı (düzenlendi)

Bu otomobil haberi yapanlar Subaru'nun "All New" ifadesini tam anlayamıyor çünkü alışmışlar aynı arabayı süsleyip püsleyip yeni model yaptım diyen markalara. Şu "makyajvari" kelimesine takıldım da ben biraz.

Subaru makyajında bile yani "Facelift" yaparken bile bir ton iyileştirme yaparken "tamamen yenilenmiş" modellerinde arabayı baştan yeni bir araba olarak yapıyor, platformu da değişiyor ya bu kavrama çok yabancılar ne yazık ki :) 

Bakalım bizim yollarda ne zaman görecez :) 

serkankucuk tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    797
SequentiaL

Subaru, "Eğer bozuk değilse, tamir etme." felsefesini izleyerek Forester modelini 2018/2019 için yeniledi. New York Otomobil Fuarı'nda boy gösteren kabiliyetli SUV, artık daha fazla bagaj hacmi, daha iyi yakıt ekonomisi ve XV, Ascent modellerinden tanıdığımız, ilgileri toplamaya yetecek güncellikte bir tasarım ile geldi. Bakalım yeni Forester, görsel açıdan selefine göre ne durumda?

2019-subaru-forester-side-by-side.jpg

2019-subaru-forester-side-by-side2.jpg

Yeni Forester'ın en çok değişen kısmı ön yüzü olmuş. Artık daha yuvarlatılmış kenarlara sahip olan ön ızgara, bir miktar üç sıra koltuklu Ascent'i andırıyor. Genişleyen ön farların keskinliği de biraz törpülenmiş. Tampon merkezindeki siyah plastik artık en alttan yukarıya doğru uzanıyor. Ayrıca yeni sis farları Forester'a daha agresif bir hava katmış.

2019-subaru-forester-side-by-side3.jpg

2019-subaru-forester-side-by-side4.jpg

Yeni Forester'ın arka kısmı, öne göre daha sakin bir güncelleme geçirmiş. Göze çarpan en büyük değişiklik, artık daha geniş ve köşeli olan stoplar. Ayrıca tampon altına eklenen gümüş renkli plastik, büyütülen reflektörler, formları biraz değişen tavan spoyler ekleri ve keskinleşen plakalık kısmı da eski nesilden farklı.

2019-subaru-forester-side-by-side5.jpg

2019-subaru-forester-side-by-side6.jpg

Geriye yatık hatlar, omuz ve bel çizgisindeki yenilikler, jantlar, yan camların formu ve depo kapağı tasarımı dışında yeni Forester, aşağı yukarı yerini aldığı modelle benzer imajı veriyor. Donanım seviyesine göre farkların değiştiği 2019 Forester, bahsettiğimiz ekstralar ile hem daha sportif, hem de daha atletik durmuş.

2019-subaru-forester-side-by-side7.jpg

2019-subaru-forester-side-by-side8.jpg

Yeni Forester'ın kabini, tıpkı XV'de olduğu gibi eskinin eksiklerini büyük ölçüde kapatmış. Çeşitli deri malzemeler, Apple CarPlay ve Android Auto uyumluluğu gibi değişiklikler haricinde göze pek çarpmayan güncellemeler, yine de kabini tazelemeyi başarmış. Standart olarak 6.5, opsiyon olarak 8.0" boyutlu dokunmatik ekrana sahip olan Forester, dışarıda kazandığı bazı kıvrımları konsol üzerine de yansıtmış. Köşeli kollara kavuşan direksiyon simidi ise spor hissini arttırmış.

Alıntı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×