Jump to content
mehmetcevahir

Forester 1999 S Turbo Otomatik Şanzıman Awd Sorunları

Tavsiye Edilen Mesajlar

mehmetcevahir    33
mehmetcevahir

Şanzımanla ilgili bir takım sorunları var aracımın. Örneğin D konumunda vitesi çok geç dolduruyor sabahları. Dönüşlerde sanki arka diferansiyel kilitli kalıyormuş gibi titretiyor aracı. Ayrıca vites geçişleri kusursuz değil. Örneğin belli bir hızda giderken dönmek için yavaşladığımda vitesleri düşürmekte biraz geç kalıyor ve arabayı gitmeye zorluyor. Buna benzer sorunlar var. Şanzıman revizyonu gerekiyor gibi. İstanbul Cadde Motor'a gösterdim aracı. 4wd selenoidi ve yaklaşık 10 tane keçe listesi yaptılar ve toplamda yaklaşık olarak 3500 Tl gibi bir rakama indirip sorunları çözebileceklerini söylediler. Şimdilik bir şey yaptırmadım. Parçaları istedim ve parçalar geldi şu an. Henüz ne yapacağıma karar vermedim, biraz araştırıp en doğru yolu izlemek istiyorum. Şanzıman revizyonu ile ilgili tavsiyelerinizi merak ediyorum açıkçası. Nereyi önerirsiniz. Çok düzgün ve garantili işçilik yapan bir otomatik şanzıman servisi biliyor musunuz? Fikri olan paylaşırsa çok memnun olurum. Ankara, İstanbul il farketmez. Aklıma yatan bir yer bulamazsam en azından 4wd selenoidini kendim değiştirebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    33
mehmetcevahir
yanıtlandı (düzenlendi)

Madem kimse cevap vermedi soruma ben konu hakkındaki gelişmeleri paylaşayım o halde.^-^

Açıkçası yağ değişimini pek çok kişi tavsiye ettiği halde yağ değişiminin öyle mucizevi bir fark oluşturacağını düşünmüyordum. En azından bilindik yöntemlerle yapılacak bir yağ değişiminin...

Ancak hemen altta linkini verdiğim konuda anlattığım yöntemle şanzıman yağının tamamının yenilenmesiyle inanılmaz farklar oluştu.

 

Buyurun değişimleri okuyabilirsiniz...

Bir kaç farklı sorun vardı şanzıman ve awd sistemiyle ilgili.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yağ değişiminden önce:

Sabah ilk çalıştırmalarda ya da araç uzun bir süre beklemişse "P" ya da "N"den "D" "3" "2"  ve "1"e aldığımda, şanzımanın vitesi doldurması 5 ila 6 saniye kadar sürüyordu. Ancak o şekilde harekete geçiyordu araç.  İnanılmaz can sıkıcıydı bu durum. Gün içinde kullanımlarda sorun yoktu. Örneğin yarım saat önce parketmişsem aracı tekrar çalıştırdığımda yeterince çabuk gerçekleşiyordu ilk hareketteki tepkileri. "R" de hiç bir şekilde sorun yoktu 1 saniyenin altında tepki veriyordu her durumda.

Yağ değişiminden sonra:

Aynı şartlarda aracı denediğimde "D" "3" "2"  ya da "1" e aldığımda vites artık 2 ila 3 saniyede hazır hale geliyor. Bu çok ciddi bir değişiklik olsa da sorun kısmen devam ediyor denilebilir. Ama tabi öncesine göre daha az can sıkıcı. Aracın kullanımını oldukça kolaylaştırdı bu değişim ve sorun %50 oranında çözüldü diyebilirim.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yağ değişiminden önce:

Araç normal seyir halindeyken herhangi bir dönüş esnasında sanki arka diferansiyel kilitli kalıyormuş gibi titriyordu arka taraftan titreşim hissediliyordu. Özellikle gaz vererek dönüyorsam titreşim artıyordu. Gaz vermeden döndüğümde tireşim daha az hissediliyordu. Araç resmen dönmek istemiyordu ve direksiyon ağırlaşıyordu. Vitesi "N"ye alıp kendi halinde dönmesini izlediğimde hiç bir sorun gözükmüyordu. Awd aktarımıyla ilgili bir sorun olduğu ortadaydı.

Yağ değişiminden sonra:

Aynı şartlarda artık dönüşler esnasında gaz vermiyorken hiç bir titreşim hissedilmiyor. Güçlü bir şekilde gaz vererek dönmeye çalıştığımda ise çok ama çok az bir titreşim hissedilebiliyor. Bu kadarının Awd sistemine sahip bir araç için normal olup olmadığından emin değilim tabi. Nihayetinde artık araç dönmeye karşı koymuyor ve direksiyon çok nadiren ağırlaşıyor. En can sıkıcı olan sorun buydu ve %90 çözüldü diyebilirim.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yağ değişiminden önce:

Sabah ilk çalıştırmalarda motor ve şanzıman soğukken  direksiyonu kırarak aracı hareket ettirmek istediğimde araç gitmekte zorlanıyordu. Direksiyonu topladığımda rahatlıyor ve normal şekilde gitmeye başlıyordu. Bir önceki sorunla aynı nedenden kaynaklandığını düşünüyorum bu sorunun. (Awd aktarımı temelli)

Yağ değişiminden sonra:

Aynı şartlarda artık araç direksiyonu tam tur sağa ya da sola çevirmiş olsam da çok daha rahat hareket ediyor. Sorun %80 oranında çözüldü denebilir.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yağ değişiminden önce:

Örneğin belli bir hızda giderken dönmek için yavaşladığımda vitesleri düşürmekte biraz geç kalıyordu şanzıman ve arabayı gitmeye zorluyordu. Nadiren de olsa eğer ani fren yapıp durmuşsam şanzıman vitesi hızlı bir şekilde boşaltamadığı için aracı stop ettiriyordu. Sorun "brake selenoid"in görevini gerektiği şekilde yapamıyor oluşu ile ilgili gibiydi.

Yağ değişiminden sonra:

Aynı şartlarda artık araç aman aman olmasa da vitesleri daha çabuk düşürüyor ve şimdilik belli bir hızın üstünde giderken kısa mesafeli duruşlarda bir miktar zorlasa da motoru, araç stop etmeye yakın toplayabiliyor.  Sorunun %30'u kadarı çözüldü denebilir. Göreceli bu durum tabi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yağ değişiminden önce:

Belli bir hızda ve viteste giderken aracın vites düşürerek ani hızlanması için kick down yaptığımda oldukça vuruntulu ve sert bir şekilde vitesi düşürüyordu.

Yağ değişiminden sonra:

Aynı şartlarda öncesine nazaran daha yumuşak ve daha az vuruntulu bir geçiş gerçekleşiyor. Tamamen olmasada kısmen %40 oranında çözüldü bu sorun diyebilirim. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yağ değişiminden önce:

Normal kullanımda vites geçişleri aracın km ve yaşına göre zaten oldukça iyiydi. Dip gaz yapmadığım takdirde vitesler çok sert değildi ama hissedilir düzeydeydi tabi.

Yağ değişiminden sonra:

Bu durumda bir değişme olmadı. Vitesler arası geçişleri halen aynı.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bunlara benzer sorunlar yaşıyorsanız kesinlikle bütün yağın yenilenmesini tavsiye ederim. Eğer yukarıda linkini verdiğim konuda anlattığım yöntemle kendiniz yaparsanız bu işlemi en fazla 9 litre Atf parasına mal olur size.  Kaybedeceğiniz bir şey yok. Sorunlarınız tamamen çözülmese bile şanzımanınızın nihai ömrü açısından iyi bir şey yapmış olursunuz. O0

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.975
Erçay

Tek kelimeyle muhteşem bir konu olmuş. Çok iyi detaylandırmışsın Mehmet hocam, eline emeğine sağlık

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×