Jump to content
mehmetcevahir

Forester 1999 S-Turbo Otomatik Şanzıman Yağı Kontrolü ve Tamamlanması

Tavsiye Edilen Mesajlar

mehmetcevahir    32
mehmetcevahir

Merhabalar.
Bilindiği üzere her kullanıcının dikkat etmesi gereken en önemli konulardan birisi de araç sıvılarını normal seviyede tutmak ya da öyle olduklarından emin olmak. Benim gibi 20 yaşına gelmiş bir araç kullanıyorsanız bu konu iki kat daha önemli hale geliyor tabiki. Aracı aldım alalı yağ ve motor soğutma suyunu sürekli kontrol ettiğim halde şanzıman yağını hiç kontrol etmemiştim. Dün bir bakayım dedim.

Aracı çalışır durumda "P" konumunda bıraktım (ki şanzıman yağı bu şekilde kontrol ediliyor) ve kaputu açtım. Araç normal çalışma sıcaklığına gelmişti öncesinde tabi. Bilmeyenler varsa yağ çubuğu tam olarak şoför tarafında sol amortisör kulesi ile intercooler arasındaki boşlukta biraz aşağıda bulunuyor. Tam olarak marş dinamosunun üstüne denk geliyor. Bu durumda yağ çubuğunu çekip temizledim yerine tekrar oturtup geri çektiğimde yağ çubuğuna değecek kadar bile yağın kalmadığını gördüm.  Normalde şanzıman yağı sıcakken yağ seviyesinin çubuk üstünde aşağıda işaretlediğim "Hot" tarafının üst işareti seviyesinde olması gerekiyor. Benimkisi çubuğa bile değmiyordu. 

dafffa.jpg

 

Aracı stop edip Dexron III standardını karşılayan Mobil Atf 320 aldım. Tabi yağı tamamlaması o kadar kolay değildi. Yağ çubuğu borusundan doldurmam gerektiğinden en uygun yöntemin bir enjeksiyon şırıngası olacağını düşündüm. Tabi biraz da serum borusu gerekti. 50 ml'lik şırınga daha önceden elimde bulunuyordu. Ucuna serum hortumu takarak hortumu da yağ çubuğundan içeri sokarak yağı 5 - 6 seferde tamamladım. Bilmiyorum daha pratik yöntemi var mı ama bence bu şekilde oldukça temiz ve pratik oldu.


Ellerim yağlı olduğu için sadece 1 tane fotoğraf çekebildim.

IMG_20180224_185150.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.916
Erçay

Daha pratik yolu pet şişe, aynı düzeneği pet şişeye kurmak :D Sizin vites geçişlerinizde de sorun var demiştiniz, tüm yağı, şanmzıan yağ filtresi ile beraber değişip bir de böyle gözlemler misiniz? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    32
mehmetcevahir
yanıtlandı (düzenlendi)
3 saat önce, Erçay :

Daha pratik yolu pet şişe, aynı düzeneği pet şişeye kurmak :D Sizin vites geçişlerinizde de sorun var demiştiniz, tüm yağı, şanmzıan yağ filtresi ile beraber değişip bir de böyle gözlemler misiniz? 

Yağ değişimini herhangi bir mekanik işlemden önce mutlaka deneyeceğim. Ancak ne yazık ki şanzıman yağının yalnızca küçük bir kısmı yenilenmiş oluyor değişimlerde. Tork konvertörü ve diğer bazı kanallardaki yağ öylece kalıyor. Gerçi komple yenileyebilmek için farklı yöntemler görmüştüm ancak biraz riskli ve çok dikkat gerektiren uygulamalar olduğunu düşünüyorum. Yine de denediğimde mutlaka paylaşırım.

mehmetcevahir tarafından düzenlendi
Yazım hatası

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.916
Erçay
yanıtlandı (düzenlendi)

daha evvel deneyen ve olumlu sonuç alan oldu.

bu konuyu bir inceleyin

Erçay tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetcevahir    32
mehmetcevahir
yanıtlandı (düzenlendi)

Mesajı okudum. Teşekkürler. Buna benzer şöyle bir yöntemi görmüştüm.

http://www.rs25.com/forums/f105/t99571-diy-4eat-automatic-transmission-flush.html

Ancak @doctor yukarıdakine ek olarak yağ doldurma işlemini 35 psi'lık bir pompa kullanarak yapmış. Yukarıda verdiğim linkte de tam olarak kafama takılan kısmı buydu aslında. Temelde yağ soğutucuya şanzıman pompası tarafından basınçlı şekilde itilen ATF geri dönüşte şanzıman karterine mi iniyor yoksa  yine selenoid kanallarına mı gidiyor bilmiyorum. Eğer yağ karterine geri dönüyorsa verdiğim linkteki yöntemi uygulamakta bir sakınca yok. Ancak selenoid kanallarına gidiyorsa o zaman @doctor'un yöntemini kullanmak şarttır diye düşünüyorum. Bu konuda fikri olan var mı acaba?

mehmetcevahir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×