Jump to content
goldenchief

Lpgli Araçlarda AFR Ayarının Önemi

Tavsiye Edilen Mesajlar

goldenchief    105
goldenchief
Selamlar Arkadaşlar...
her ne kadarsayfadan uzaklaşsam da ayrılamıyorum. ara ara bakıyorum ama foresterimi sattıktan sonra sık sık bakmıyorum artık.
ama hala aranızdayım ve burada bulunmaktan son derece gururluyum , mutluyum.
 
otomobil sevdası , tutkusu ;  bildiğimiz doğruları paylaştıkça taze ve güvenilir olacaktır.
bu yüzden çok önemli olduğunu ve özellikle burada en çok faydalı olacağını düşündüğüm için sizlerle paylaşmak ve tavsiye etmek istedim.
 
Özellikle lpg kullanan arkadaşlara şiddetle tavsiye ediyorum.
Araçlarınıza mutlaka ve mutlaka lpg AFR ayarı yaptırın.
Bu konuda kafamda üç soru işareti vardı...
1- neden biz benzinden daha yüksek kalorisi olan lpg de performans düşüklüğü yaşıyoruz?
2-neden özellikle turbo benzinli araçlarda lpg daha performanslı ve daha sağlıklı deniyor?
3-neden lpg de sadece egzoz subapları eriyor?
 
Bunun sebebi lpg ayarı yapan kişi ve kurumlar
Afr ayarını otomatik konuma kilitleyip bıraktıkları için.
Afr ayarı mutlaka her araca özel yapılmalı...
Yani manuel tek tek her devirde , rölantide , rampada , düz yolda , alçak ve yüksek devirlerde vs....
 
Ben ilk fırsatta yaptıracağım.
Yaptıran arkadaşlarım çok memnunlar.
Biz boşa eziyet çekiyoruz dediler.
Rolanti dalgalanması ve rolanti motoru arızası sandığımız durumlar
Performans düşüklüğü
RND geçişlerinde stop etmeye yakınlaşma
Oksijen sensörü arızası
Hepsi tarih oluyor.
 
Benzinde ne kadar zamanda subap ayarı yapılacaksa lpg de de aynı zamanda artık.
Subap şişmesi piston erimesi son buluyor.
 
Çünkü artık her durumda afr ayarınız tam olması gerektiği değere ayarlanıyor.
 
ayrıca yağlı sistem lpg hakkında da öz bir bilgi alabilirsiniz.
 
Lpg derdi dert olmaktan çıkıp neden avantaja dönüşmesin?
 
saygılarımla...
 
bu gilgileri öğrendiğim , bilgi ve tecrübesine güvendiğim , belki aramızda tanıyanların da olabileceği Özdin Varol dan aldım.
bu işi kendileri yapıyorlar.
4 kişilik ekip halinde neredeyse tüm ülkeyi fethediyorlar.
kendisini arayıp bilgi alabilirsiniz.
veya buraya davet edip burada detaylı bilgi vermesini sağlarsanız. herkese tek tek anlatılmamış our. ve de bilgiler burada forumda daha kalıcı olur.
 
not: bu işten hiçbir şekilde çıkar durumum sözkonusu değildir.
tek hedefim doğru ve güvenli bilgi paylaşımıdır.
 
 
irtibat bilgisi Özdin Varol    0 507 766 02 20

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    507
RSBurak

kesinlikle haklısınız doğru ayarla lpgde daha iyi yürüyor subarular. ancak benim aracımda atiker gold var ve yol ayarı yapılamıyor bunda dedi atiker bayisi. yol ayarı yapılabiliyorsa kendim yapacağım turbo girerken hafif bi yığılma var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
goldenchief    105
goldenchief
Bir saat önce, RSBurak :

kesinlikle haklısınız doğru ayarla lpgde daha iyi yürüyor subarular. ancak benim aracımda atiker gold var ve yol ayarı yapılamıyor bunda dedi atiker bayisi. yol ayarı yapılabiliyorsa kendim yapacağım turbo girerken hafif bi yığılma var

Burakcım kesinlikle Özdin Varol ile görüşmeni öneririm.Kendisi turbo olayında da müthiş bir tecrübeye sahip. Sayısız atmosferik-turbo dönüşümü yapmış birisi. Ve İnan bu işleri çok severek yapıyor. Özellikle turbo beslemeli araçlarda afr ayarını yapacak en iyi kişi. Ben bundan adım gibi eminim.

Ayrıca afr ayarı yapılamayan bir lpg sistemi yok. Hele ki Özdin Varol ülkemiz şartlarında atiker sistemleri öneriyorken...  Firmalar bu işten kaçmaya çalışıyorlar. Çünkü afr ayarı için 2 saate yakın bir süreç , bilinçli müşteri ve artık pek arıza yapmayan sistem durumu sözkonusu.

ama bu uygulama yayıldığında Bundan kaçış yok.

kendisini arayıp selamımı söyleyebilirsin.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    507
RSBurak

Taner abi benim askerlik işi var bir süre buralarda olmayacağım.inşallah gelince hallederiz kendisiyle. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.976
Erçay

AFR dediğiz ayar open loop'taki  hava yakıt oranın ayarlanmasından ibaret. Biz araçlarımızı genel itibariyle close loopta kullanıyoruz. AFR ayarı ile yapılan müdahale sadece open loop'a (yani 4 belki de 5 binde devirden sonra açılan harita) yönelik olacağı için çok bir işime yaramıyor. araçlarını sürekli performansta kullananlar için tavsiye ederim ama işin ehli bir kişiye yaptırımlası önemli. Zira open loop'a ayar verirken close loop'a zarar vermesi de muhtemeldir. BEnim gibi 3 bin deviri pek geçmeyen kişiler için anlamı olmayan bir ayar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.976
Erçay

Konuyla ilgili olarak bir uzman görüşünü de şuraya iliştireyim, ihtiyacınızı belirleyip kararınızı ona göre verin; 

MEŞHUR AFR AYARI HATALARI 

Daha öncede belirtiğim gibi lpg sektöründe AFR Ayarı Fantazidir. İşin kötü tarafı git gide ticari bir kazanç sağlanın dışında bir işe yaramayacağı gibi araçların ayarını bozup çok kötü bir ayar ile yürümelerine neden olabilecek bir işlemdir. Eline wide band cihazı alıp araç ile yüksek devirlere çıkıp ayar yaptığını iddia eden insanlar ile piyasa yakında dolacak . Bu iş hem haksız bir kazanç hem de doğru yapılmayıp aracın daha kötü bir ayar ile yürümesine neden olabilir. ( Lafım bu ayarı yanlış yapanlara)

1. Bu ayar ile sadece open loop bölgesini ayarlayabilirsiniz . Closed loop bölgesini zaten elinizdeki OBD cihazı ile hatasız bir şekilde ayarlamanıza imkan veren oksijen sensörü zaten aracın üzerinde . Ha tabi closed loop'a da ayarlayabilirsiniz!!! ama ne gereği var zaten aracın kendi orjinal oksijen sensöründen bu verileri görebiliyorsunuz. Araçlar sürüş sırasında %90- %95 closed loop döngüsünde gider open loop bölgesine çok nadir anlarda geçiş yapılır , EOBD ile aracınızı %95 kullandığınız döngü %100 hatasız ayarlanır geri kalan %5 lik bölüm ise bizim çok tavsiye etmediğimiz bir döngüdür bu döngüye motor devri ve gaz kelebek - gaz pedalı pozisyonuna bağlı olarak girilir. Genel olarak 5000 rpm ve %90 pedal pozisyonundan sonra open-loop moduna girilir( Bu değer bir genellemedir , bazı araçlarda çok daha erken devirlerde girebilir ayrıca 5000 RPM'ye gerek kalmadan düşük devirlerde de gaza ani bastığınızda araç open loop'a geçer) Motor verebileceği en yüksek performansı vermek için bu moda girer. Lambda 0,80 civarına çekilir, avans arttırılır, EGR devre dışı bırakılır, turbo varsa, wastegate en yüksek basınç alınacak şekilde ayarlanır. Özetle motor, tüm emisyon ve ekonomi faktörleri gözardı edilip max. performans alınacak şekilde çalıştırılır .Ayrıca sabah soğuk motorda da araç open loop döngüsünde çalışır ; çünkü bu döngüde de aracın ihtiyacı olan yakıt gönderilmeli ,herhangi bir düzeltme yapılmamalıdır ,çünkü soğuk motorda da oksijen senörü devre dışıdır. 
LPG'li araçlarımızı bu döngüde çok uzun süreler kullanmamalıyız hatta benzinde bile bu şekilde kullanmamalıyız , araçlarda yaşanan subap sorunlarının en önemli nedeni bu şekilde araçları kullanmaktır. Bu döngüye anlık girebilirsiniz lakin sürekli bu döngüde gidilmemesi gerekiyor . Open loop'da yapılan ayarlar aracın bu döngüde zengin'de kalmayıp bir miktar fakirleştirme yapılarak yakıttan bir miktar tasarruf ve performans artışı içindir. Burada yapılacak yanlış bir fakirleştirme aracınızın daha hızlı zarar görmesine neden olacaktır. Bırakın bu döngüde araç bir miktar zengin kalsın , bu döngünün fakirleştirilmesi işi bilmeyen insanlar tarafından aracınıza geri dönülmeyen zarar neden olacaktır. 

2. Video'da görüldüğü gibi open loop'da aracı ayarlıyorum derken aracın esas yürüdüğü closed loop döngüsünü bozabilirsiniz .
Video yorumlarında Mocan Otogaz'ın da belirttiği gibi brc programına girdiniz ve aracın closed loop dediğimiz bölgesinin ayarını yaptınız, akabinde aracı tam gaz kullanarak Open loop dediğimiz bölgenin de ayarını yaptınız ve aracın zengin olduğunu anlayarak Normal yol ayarı menüsünden lpg 'yi bir miktar fakirleştirdiniz( kaba tabir ile kıstınız ) Brc yol ayarı menüsünde şöyle bir husus söz konusu, bu güne kadar mutlaka dikkatinizi çekmiştir, siz fakirleştirme yaparken Closed loop bölgesini de alt'a çeker. ( yani tüm enjeksiyon sürelerini kısar) Haritada yatay eksen yukarı doğru çıkar. Bilgisayarla ayar yapan ustamız yol ayarı menüsünden hiç çıkmadı, video başından sonuna kadar hep yol ayarı menüsündeydi .aracı fakirleştirdiniz, yani Closed loop bölümünde videonun başında yaptığınız closed loop ayarının hepsi maalesef boşa gitti. Aracı; closed loop dediğimiz kapalı döngü bölgesinde Fakir'e düşürdünüz. 
Oysa yapılması gereken BRC Calibration Tool programında O.L'de fakirleştirme bölümüne girip buradaki haritadan ve değerlerden open loop ayarını yapmak gerekirdi. 
Yani başta da dediğim gibi opeen loop hassas bir bölgedir , bu bölgeyi lpg'de ayarladım derken motorun daha hızlı bir şekilde zarar görmesine neden oldunuz kaş yapayım derken göz çıkardınız. 
Her LPG Programının Open Loop'da ayar bölümü zaten yok , olsa da nasıl ayarlanacağını bilen kişi sayısı da az . Zaten size AFRV ile open loop ayarı yapıyorum diyenler esas closed loop bölgesinde ayar yapıyor , open loop'a ayarlıyorum derken closed loop döngüsünü de bozuyor . 

3. En çok eleştirdiğim nokta wide band'ın eksozun sonuna takılmasıdır . Türkiye'de mapping konusunda ilklerden ve en tecrübeli insanlar ile konuştuğumda wide bandı eksozun sonuna takmak 1 puan yanlış veri almanıza neden olur . (+1 Zengin) bu durumda fakir değeri zengin görüp aracı daha da kısıp hızla motorun zarar görmesine neden olabilirsiniz. Bunu birebir ölçmedim yani wide band sondasını araçta esas konması gereken yer olan eksoz manifolt çıkışı ile eksozun son noktası olan en arka noktada değerler aynı çıkmayacaktır diye düşünüyorum. Aksi olsaydı zaten araç üreticileri bu sondayı aracın eksoz çıkışının hemen önüne koymazdı daha arka yerlere koyardı ama dikkat edin tüm araçlarda oksijen sensörleri öndedir. Profosyenel tunnig işindeki tüm ayarlar eksoz sonuna değil araçların orjinal sensörlerinin olduğu yere takılıp bu şekilde ayar yaparlar. Yoksa kolayına kaçıp eksozun sonuna 1 dakikada takarlardı.

4. Wide band ile AFR ayarı yapıp bu ayarı her montaj yapılan araca atmak kesinlikle yanlış sonuçlar verir . Her nekadar km'si ve modeli yakın olsa da hiç bir araç 1-1 aynı program ile çalışmaz hele de böyle yanlış bir ayarı her araca atmak çok kötü sonuçlara neden olabilir.

Sonuç AFR ayarı LPG ayarında kesinlikle şart değil.Çünkü araçlarımızı %95 kullandığımız döngü ile bu ayarın bir alakası yok Aksine yanlış yapıldığında daha kötü sonuçlara neden olacaktır . 
AFR ayarı yapacaksanız doğru yapmalısınız . Wide bandı doğru değer almak için eksozun sonuna değil araçların kendi sensörleri gibi eksoz gazının ilk çıkış noktasına takmalısınız. 
AFR ile open loop bölgesini ayarlıyorum deyip normal closed loop bölgesini ayarlayıp nsizden YÜKSEK AYAR ÜCRETİ İSTEYENLERE İTİBAR ETMEYİNİZ.
Tavsiyem zaten araçların genelde kullanıldığı döngü olan closed loop ayarı eob ile yolda çok net yapılabiliyor , open loop döngüsüne LPG'li araçlarınız ile girmemelisiniz , girsenizde sürekli devam etmemlisiniz , bu döngüyü işi bilmeyen birine ayarlatıp sonra ohhh aracın çekişi arttı yakıtı düştü diye sevinip motorunuzu daha kötü bir hale sokabilirsiniz. 

Saygılarımla 

Mehmet ÖZENÇ
BRC İÇ ANADOLU ve KARADENİZ BÖLGE BAYi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
goldenchief    105
goldenchief
26.02.2018 at 09:36, Erçay :

Konuyla ilgili olarak bir uzman görüşünü de şuraya iliştireyim, ihtiyacınızı belirleyip kararınızı ona göre verin; 

MEŞHUR AFR AYARI HATALARI 

Daha öncede belirtiğim gibi lpg sektöründe AFR Ayarı Fantazidir. İşin kötü tarafı git gide ticari bir kazanç sağlanın dışında bir işe yaramayacağı gibi araçların ayarını bozup çok kötü bir ayar ile yürümelerine neden olabilecek bir işlemdir. Eline wide band cihazı alıp araç ile yüksek devirlere çıkıp ayar yaptığını iddia eden insanlar ile piyasa yakında dolacak . Bu iş hem haksız bir kazanç hem de doğru yapılmayıp aracın daha kötü bir ayar ile yürümesine neden olabilir. ( Lafım bu ayarı yanlış yapanlara)

1. Bu ayar ile sadece open loop bölgesini ayarlayabilirsiniz . Closed loop bölgesini zaten elinizdeki OBD cihazı ile hatasız bir şekilde ayarlamanıza imkan veren oksijen sensörü zaten aracın üzerinde . Ha tabi closed loop'a da ayarlayabilirsiniz!!! ama ne gereği var zaten aracın kendi orjinal oksijen sensöründen bu verileri görebiliyorsunuz. Araçlar sürüş sırasında %90- %95 closed loop döngüsünde gider open loop bölgesine çok nadir anlarda geçiş yapılır , EOBD ile aracınızı %95 kullandığınız döngü %100 hatasız ayarlanır geri kalan %5 lik bölüm ise bizim çok tavsiye etmediğimiz bir döngüdür bu döngüye motor devri ve gaz kelebek - gaz pedalı pozisyonuna bağlı olarak girilir. Genel olarak 5000 rpm ve %90 pedal pozisyonundan sonra open-loop moduna girilir( Bu değer bir genellemedir , bazı araçlarda çok daha erken devirlerde girebilir ayrıca 5000 RPM'ye gerek kalmadan düşük devirlerde de gaza ani bastığınızda araç open loop'a geçer) Motor verebileceği en yüksek performansı vermek için bu moda girer. Lambda 0,80 civarına çekilir, avans arttırılır, EGR devre dışı bırakılır, turbo varsa, wastegate en yüksek basınç alınacak şekilde ayarlanır. Özetle motor, tüm emisyon ve ekonomi faktörleri gözardı edilip max. performans alınacak şekilde çalıştırılır .Ayrıca sabah soğuk motorda da araç open loop döngüsünde çalışır ; çünkü bu döngüde de aracın ihtiyacı olan yakıt gönderilmeli ,herhangi bir düzeltme yapılmamalıdır ,çünkü soğuk motorda da oksijen senörü devre dışıdır. 
LPG'li araçlarımızı bu döngüde çok uzun süreler kullanmamalıyız hatta benzinde bile bu şekilde kullanmamalıyız , araçlarda yaşanan subap sorunlarının en önemli nedeni bu şekilde araçları kullanmaktır. Bu döngüye anlık girebilirsiniz lakin sürekli bu döngüde gidilmemesi gerekiyor . Open loop'da yapılan ayarlar aracın bu döngüde zengin'de kalmayıp bir miktar fakirleştirme yapılarak yakıttan bir miktar tasarruf ve performans artışı içindir. Burada yapılacak yanlış bir fakirleştirme aracınızın daha hızlı zarar görmesine neden olacaktır. Bırakın bu döngüde araç bir miktar zengin kalsın , bu döngünün fakirleştirilmesi işi bilmeyen insanlar tarafından aracınıza geri dönülmeyen zarar neden olacaktır. 

2. Video'da görüldüğü gibi open loop'da aracı ayarlıyorum derken aracın esas yürüdüğü closed loop döngüsünü bozabilirsiniz .
Video yorumlarında Mocan Otogaz'ın da belirttiği gibi brc programına girdiniz ve aracın closed loop dediğimiz bölgesinin ayarını yaptınız, akabinde aracı tam gaz kullanarak Open loop dediğimiz bölgenin de ayarını yaptınız ve aracın zengin olduğunu anlayarak Normal yol ayarı menüsünden lpg 'yi bir miktar fakirleştirdiniz( kaba tabir ile kıstınız ) Brc yol ayarı menüsünde şöyle bir husus söz konusu, bu güne kadar mutlaka dikkatinizi çekmiştir, siz fakirleştirme yaparken Closed loop bölgesini de alt'a çeker. ( yani tüm enjeksiyon sürelerini kısar) Haritada yatay eksen yukarı doğru çıkar. Bilgisayarla ayar yapan ustamız yol ayarı menüsünden hiç çıkmadı, video başından sonuna kadar hep yol ayarı menüsündeydi .aracı fakirleştirdiniz, yani Closed loop bölümünde videonun başında yaptığınız closed loop ayarının hepsi maalesef boşa gitti. Aracı; closed loop dediğimiz kapalı döngü bölgesinde Fakir'e düşürdünüz. 
Oysa yapılması gereken BRC Calibration Tool programında O.L'de fakirleştirme bölümüne girip buradaki haritadan ve değerlerden open loop ayarını yapmak gerekirdi. 
Yani başta da dediğim gibi opeen loop hassas bir bölgedir , bu bölgeyi lpg'de ayarladım derken motorun daha hızlı bir şekilde zarar görmesine neden oldunuz kaş yapayım derken göz çıkardınız. 
Her LPG Programının Open Loop'da ayar bölümü zaten yok , olsa da nasıl ayarlanacağını bilen kişi sayısı da az . Zaten size AFRV ile open loop ayarı yapıyorum diyenler esas closed loop bölgesinde ayar yapıyor , open loop'a ayarlıyorum derken closed loop döngüsünü de bozuyor . 

3. En çok eleştirdiğim nokta wide band'ın eksozun sonuna takılmasıdır . Türkiye'de mapping konusunda ilklerden ve en tecrübeli insanlar ile konuştuğumda wide bandı eksozun sonuna takmak 1 puan yanlış veri almanıza neden olur . (+1 Zengin) bu durumda fakir değeri zengin görüp aracı daha da kısıp hızla motorun zarar görmesine neden olabilirsiniz. Bunu birebir ölçmedim yani wide band sondasını araçta esas konması gereken yer olan eksoz manifolt çıkışı ile eksozun son noktası olan en arka noktada değerler aynı çıkmayacaktır diye düşünüyorum. Aksi olsaydı zaten araç üreticileri bu sondayı aracın eksoz çıkışının hemen önüne koymazdı daha arka yerlere koyardı ama dikkat edin tüm araçlarda oksijen sensörleri öndedir. Profosyenel tunnig işindeki tüm ayarlar eksoz sonuna değil araçların orjinal sensörlerinin olduğu yere takılıp bu şekilde ayar yaparlar. Yoksa kolayına kaçıp eksozun sonuna 1 dakikada takarlardı.

4. Wide band ile AFR ayarı yapıp bu ayarı her montaj yapılan araca atmak kesinlikle yanlış sonuçlar verir . Her nekadar km'si ve modeli yakın olsa da hiç bir araç 1-1 aynı program ile çalışmaz hele de böyle yanlış bir ayarı her araca atmak çok kötü sonuçlara neden olabilir.

Sonuç AFR ayarı LPG ayarında kesinlikle şart değil.Çünkü araçlarımızı %95 kullandığımız döngü ile bu ayarın bir alakası yok Aksine yanlış yapıldığında daha kötü sonuçlara neden olacaktır . 
AFR ayarı yapacaksanız doğru yapmalısınız . Wide bandı doğru değer almak için eksozun sonuna değil araçların kendi sensörleri gibi eksoz gazının ilk çıkış noktasına takmalısınız. 
AFR ile open loop bölgesini ayarlıyorum deyip normal closed loop bölgesini ayarlayıp nsizden YÜKSEK AYAR ÜCRETİ İSTEYENLERE İTİBAR ETMEYİNİZ.
Tavsiyem zaten araçların genelde kullanıldığı döngü olan closed loop ayarı eob ile yolda çok net yapılabiliyor , open loop döngüsüne LPG'li araçlarınız ile girmemelisiniz , girsenizde sürekli devam etmemlisiniz , bu döngüyü işi bilmeyen birine ayarlatıp sonra ohhh aracın çekişi arttı yakıtı düştü diye sevinip motorunuzu daha kötü bir hale sokabilirsiniz. 

Saygılarımla 

Mehmet ÖZENÇ
BRC İÇ ANADOLU ve KARADENİZ BÖLGE BAYi

eğer ki Özdin Varol bu işi hakkını vererek yapamıyor olsaydı veyahut öyle bir ihtimal olsaydı ben asla bunu paylaşmazdım. hele ki burada.

şu ana kadar tavsiye ettiğim yaptıran 10 kadar arkadaşım var.

emisyon ile ilgili tüm sorunları yokoldu.

ilk start sonucu tekrar stop etmeler , rolanti dalgalanması , oksijen sensörü , ve egzoz emisyondan geçemeyenler vardı. hepsi halloldu.

yakıt oranında bazıları olması gerekenden çok yaktığı için onlarda düşüş bariz belli oldu.

hatta benzinden daha performanslı diyenler bile oldu. bilemem artık psikolojik de olabilir ama doğru da olabilir. çünkü lpg nin kalorisinin benzinden daha fazla olduğu bir gerçek.

hatta egzoz emisyondan geçemeyen arkadaşım az önce muayeneyi başarı ile tamamladığını söyledi.

Özdin Varol ile görüştüğünüzde detaylı anlatmasını isterseniz eğer yazılanların çoğundan bahsedip nasıl araca öre özel bir lpg haritası çıkardığını , neler yaptığını tek tek anlatacaktır.

rusyada ve özellikle italyada ısrarla tubolu araçlar için lpg önermeleri boyere değil.

 

şu an benim aracımda da rolanti dalgalanması ve performans düşüklüğü var. oksijen sensörü hatası yok ama bazen sabah ilk çalıştırmamdan sonra lpg ye geçişte  bu hatayı veriyor. bazen de dediğin gibi yüksek devirlerde ortaya çıkıyor. ayarı yaptırdıktan sonra deneyimimi buradan yazarım tekrar.

doğru kişiler tarafından yapıldığı sürece hiçbir zararının olmayacağı , aksine yararlı olacağı aşikar.

 

ücret olarak da bunu daha önce 250-450 tl arası yapanları duymuştum.

bu ekip 150 tl ye yapıyor. ve elde edilen değerleri size veriyor. olur da format atılırsa yeniden girilmesi gerekir diye. ve aracınıza özel değerlerde değişime sebep olacak parça değişkliği olursa ayarın tekrarının gerektiğini zaten söylüuor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.976
Erçay
yanıtlandı (düzenlendi)

Eyvallah abi, bilgiler paylaşman elbette güzel, bir itirazımız yok ama benim demek istediğim, (bunu yukarda bahsettiğiniz ve işi hakkıyla yapıyor diye ismini zikrettiğiniz kişiye de sorabilirsiniz). Lpgciler gaz ayarı yaparken aracın 02 sensöründen narrow band’dan (dar band) aldığı verilere göre bir ayar yapar.Wide band ‘dan (geniş band) veri okuyamazlar ve aracın open loop döngüsüne müdahale edemezler. İyi bir yol ayarı ile narrow banda çizilen Harita zaten wide bandı bi tık zenginde bırakır. Haliyle zaten nadir kullanılan open loop bölgesine özel bir ayar yapmaya gereksinim duyulmaz. Ben Zaten 3 bin hadi 4 bin deviiri hiç geçmeyen birisi olarak open loop bölgesine aracı pek sokmuyorum. Sokmak gerektiğinde de aracı benzine alıyorum. Benim için tamamen gereksiz bir ayar. Ama Aracını sürekli 5 bin devir ve üzerinde kullanan kişiler için Afr ayarını ehli tarafından yapılması suretiyle tavsiye ederim. 

Sorunlarının düzeldiğini savunan arkadaşlar acaba hiç araçlarına yol ayarı yaptırmışlar mı bu da benim merak ettiğim bir soru :)

Erçay tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
F-Eren    99
F-Eren

Geçen hafta buradan öneri ile Özdin Bey'e ulaştım o da beni İstanbul için Ahmet Bey'e yönlendirdi. Pazar günü Sabiha Gökçen civarlarında buluştuk ve aracın ayarlarını yaptı. İlk izlenimlerim gerçekten işe yaradığı yönünde. Benim gaz ayarı kısıkmış aracı biri tutuyormuş gibiydi şimdi kendine geldi. Gaza geçiş sıcaklığı ve diğer tüm ayarları yaptı. Bilgilerinize.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sel61_87    13
sel61_87

bende bursa daki ahmet beye gitim nozullar  giriş çıkış gayet iyiydi. lakın ayar yapamadık benım makına benzınde sıkıntısı var valf ya da başka bır neden. düzeltirsem yaptıracagım . şu benzındekı sorunu cozersek fakır karısımı afr ile çözeriz gibime gelıyor.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
goldenchief    105
goldenchief
yanıtlandı (düzenlendi)
03.05.2018 at 10:51, F-Eren :

Geçen hafta buradan öneri ile Özdin Bey'e ulaştım o da beni İstanbul için Ahmet Bey'e yönlendirdi. Pazar günü Sabiha Gökçen civarlarında buluştuk ve aracın ayarlarını yaptı. İlk izlenimlerim gerçekten işe yaradığı yönünde. Benim gaz ayarı kısıkmış aracı biri tutuyormuş gibiydi şimdi kendine geldi. Gaza geçiş sıcaklığı ve diğer tüm ayarları yaptı. Bilgilerinize.

şu an subaru kullanmıyorum ama kullandığım aracıma yaptırdım. tek kelime ile arabamın dünyası değişti. çok memnunum. ben bu kadar önerirken bile bu kadar net sonuç alacağımı düşünmemiştim.

size de hayırlı olsun.

 

19.06.2018 at 14:22, sel61_87 :

bende bursa daki ahmet beye gitim nozullar  giriş çıkış gayet iyiydi. lakın ayar yapamadık benım makına benzınde sıkıntısı var valf ya da başka bır neden. düzeltirsem yaptıracagım . şu benzındekı sorunu cozersek fakır karısımı afr ile çözeriz gibime gelıyor.

 

selamlar. bir sorum olacak. aracınızın benzinde lpg den daha kötü çalışma ritmi varmı?

eğer varsa ki bende vardı. ecu yu resetleyip aracın değerlerini fabrika ayarlarına getirdiğimde düzelmişti.

sürekli lpg de kullanınca ecu kendini bu yakıtı doğru yakıt olarak kabul ederek güncelliyor.

bunu sakın gözardı etmeyin.

goldenchief tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sel61_87    13
sel61_87
10 saat önce, goldenchief :

şu an subaru kullanmıyorum ama kullandığım aracıma yaptırdım. tek kelime ile arabamın dünyası değişti. çok memnunum. ben bu kadar önerirken bile bu kadar net sonuç alacağımı düşünmemiştim.

size de hayırlı olsun.

 

selamlar. bir sorum olacak. aracınızın benzinde lpg den daha kötü çalışma ritmi varmı?

eğer varsa ki bende vardı. ecu yu resetleyip aracın değerlerini fabrika ayarlarına getirdiğimde düzelmişti.

sürekli lpg de kullanınca ecu kendini bu yakıtı doğru yakıt olarak kabul ederek güncelliyor.

bunu sakın gözardı etmeyin.

hocam günaydın ecu resetleme ve güncelleme işi ni duydum da. benım sıkıntım sekonder hava valflerınden. valf acık kalıyor ve gerı basınc sıkıntı cıkarıyor.  iş yoğunlugu nedenıyle yaptıramıyorum bir türlü. bilgi için tekrar tekrar teşekkür ederim .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Dorukhan1907    2
Dorukhan1907

İstanbulda afr ayarı yaptırabileceğim yer önerirmisiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×