Jump to content
mtiiih

Legacy 1.8 GL Almayı Düşünüyorum, Önerir misiniz?

Tavsiye Edilen Mesajlar

mtiiih    0
mtiiih

karbüratörlü 1990 model almayı düşünüyorum önerrirmisiniz 

ne gibi sorunları var neyine dikkat etmem lazım

nekadar yakıyo

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    2.152
Erçay

Kullanıcısı olmadığım için çok sağlıklı yorum yapamam bu kasada tecrübesi olan arkadaşlar konuya cevap yazacaktır. 2000 GL kullandım. Çok güzel bir deneyim oldu benim için, inşallah güzel bir araç denk getirirsiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
septica_666    249
septica_666

Ben 2009 yılında birkaç ay kullandım. Sonra aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü üzere kamyonet girdi yandan :) 

  O yılların en konforlu arabalarından biridir. 1990'larda üretilen balina kasa Mercedes ya da  200 E 'lerden, BMW 5'lerden  konfor olarak eksiği yoktur.

   Hava yastığı ve ABS yoktur. ABS olsa çok iyi olurdu.  Benim araç önden çeker idi, zaten ülkemizdeki 1990-1991 kasa Legacy'lerin muhtemelen %70-80'i önden çekerdir. Kar-kış ile işiniz çok yoksa önden çeker de işinizi görür, hem daha az yakar, hem de yol tutuşu, 4x4 olmasa da o yıllarda ve sonrasında üretilen birçik arabaya on basar. 

    Aracın tavan yüksekliği baya akçak, iki dingil arası mesafesi, yani kısacası genişliği ise baya geniş. bu nedenle yol tutuşu baya iyidir.  Genelde C ve D sınıfı araçlar 1400-1450 mm yerden yüksekliği vardır, 91 Legacy'nin ise 1331 mm yanlış hatırlamıyorsam. zaten bir aracın yanına park edince anlayacaksınız.

    Araç tank gibidir , kasası çok sağlamdır. aşağıdaki fotoğraflardaki kazada ben 100 kmh ile giderken, tam yandan 70 kmh ile giden bir tavuk şirketinin dolu kamyoneti vurdu 3 + tonluk, burnum bile kanamadan araçtan çıktım. araç hala çalışıyordu, bu halde sanayiye götürdük. kaporta ustaları aracın bazı yerlerini doğrulturken çok zorlandılar :) 

   Yakıtı biraz fazladır eski nesil karbüratörlü oldukları için, şehiriçi 15-16 litre LPG, şehirler arası 10-11 litre LPG yakar muhtemelen. 

 Bazı parçalarının yan sanayisini bulmak çok zor, orjinali ise gerçekten pahalı. AUDI-VOLVO ayarında diyebiliriz. bakımsız bir arabada yada Allah korusun aracı bir kaporta hasarlı kazada bu sorun olabilir.şöyle söyleyeyim. , Mesela  orjinal iç aks tanesi 250-300 lira. ki araçlarda bundan 4 tane var. 70 bin liralık arabaya 250 liralık aks alırken çok göze batmaz ama, 10 bin liralık arabaya 250 liraya aks alırken insan kahrediyor. ( ki o yıllarda üretilen Ford Escord'un yan sanayi aksı 40-50 lira )

     Alacağınız aracı rolantide, boşta dikkatle bakın. motorda sallanma olmamalı, araç içnde de hissedilir bu sallantı. Ayrıca Alacağınız araç  düz yolda benzinle 180/190 kmh görmesi gerekir. bu motorun sağlığı açısından size bilgi verebilir. misal benim aracım o dönemde tek silindirde tekleme vardı, 140 kmh'yi geçemiyordu. ama bir arkadaşımın aynı arabası, 190 kmh'yi görüyordu aynı yılda.

   Alabiliyorsanız, 1992 yılında gelen , çok nadir 1993 ve 1994 modeli olan, aynı kasanın makyajlı hali olan Legacy 2.0 GL modeli var. bu araçlar enjeksionlu ve 115 hp gücündedir. 1.8 GL 'lerden çok daha az yakar, %20-30 civarı...Motoru taş gibidir. ABS vardır yarıya yakınında.. 9-10 bin liraya 1.8 GL almaktansa 12-13 bin liraya 92 model 2.0 GL denk getirebilirseniz süper olur.

 

33.jpg

44.jpg

septica_666 tarafından düzenlendi
imla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×