Jump to content
Mtarimci

2016 Dizel Forester İlk İki Hafta İzlenimlerim

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mtarimci    2
Mtarimci

Herkese Merhaba,


ilk defa bir Subaru sahibi oldum(2016 dizel Forester Premium) ilk iki hafta izlenimlerimi ve bu sürelerde neler yaptigimi paylasmak istedim. 

Aracı ikinci el ve 28bin km'de aldım. 1,5 yıldır trafikte ve pek yol yapmamıştı. Birinci kilometreden beri inanılmaz bir bağımız oldu(arabaya bağlanma garip gelebilir ama umarım ne demek istediğimi anlarsınız :)  ) Öncelikle aracta dusunulen ince ayrintilar beni inanilmaz etkiledi;  ornek vermek gerekirse arama geldiginde radyoda calan sarkinin durdurulmasi ve telefon kapandiginda radyonun kaldigi yerden devam etmesi, güneşliğin yan camı tam kapatması için olan uzantı parçası. Anahtarsız giriş olduğu için araca yaklaşınca iç aydınlatmanın otomatik yanması... uzayıp gidiyor liste. Tabi bunlari dusunen bir muhendis neden geri vitese takildiginda aynayi asagi indirmeyi dusunmez onu da anlamadim tabi. Forumda eski bir konuda bunun için bir aparat olduğunu okudum ama bu konuya aksesuar arayışlarımı anlatırken tekrar değineceğim.

Bugüne kadar hep binek Alman yapimi arabalar kullandim (VW, Audi, Mercedes) Subaruya gecince Almanlarin en ufak bir ozellik icin fiyati ne kadar sisirdigini fark etmis oldum. Baz fiyatı 100K olan bir araba aksesuarlar 170K'ya çıkıyor. Siz arabada oda olsun, buda olsun, aman şu olmazsa olmaz derken inanılmaz fiyatlara çıkıyorsunuz :)

Neyse araç hakkındaki yorumlarıma geleyim. Araç inanilmaz ferah, hic araba ilgisi olmayan birisi bile binince bu araba ne kadar ferah diyor. E her taraf cam tabi. Boxer motorun agirlik merkezindeki yaptigi fayda sanirim kocaman camlarin kullanilmasina izin vermis . Surus pozisyonun yuksek olmasi kullanimini oldukca kolaylastiriyor. Motorun cok guzel bir sesi var, dizel olmasına rağmen tabiri caizse, traktor sesi cikarmiyor arac, çalışan zincir sesine benzer bir ses geliyor. Kullanırken kendimi ve ailemi inanılmaz güvende hissediyorum. Malum Istanbul'da araba kullanmak zordur dar yollar, çukurlar, dik yokuşlar, kötü dizayn edilmiş garaj girişleri vs. Bunlar artık hiç korkutmuyor beni; altı sürtermi diye korkum kalmadı. Hem Audi'de hem Mercedes C serisinde çok çektim bundan.  Evet 120km/h'den sonra iç ses artıyor ama TEM'in çok yakınında oturan birisi olarak 140 üzeri çıktığım söylenemez. Malum E5'de heryerde kamera var ve hız limiti 70 :(

Şuan iki haftalık yakıt tüketim ortalamam  8,5lt /100km seviyelerinde (yakıt ekonomisi "e" olan bir kış lastiği var üzerinde, ona rağmen.)

Aldığımdan beri neler yaptım:

Öncelikle 4 adet kış lastiği taktırdım. Beykoz'da oturuyorum, karda kalacağımdan değil duramayacağımdan korktuğum için taktırdım :) Malum 8 derece altında bu lastiklerin fren mesafesi çok fark ediyor, yoksa üzerindeki Yokohama ile de karlarda sıkıntı yaşayacağımı düşünmezdim. Taktırdığım lastik Petlas W671. Fiyatı çok uygun olduğu ve yılda sadece 3 ay kullanılacağını düşünerek bu lastiği aldım. Yol gürültüsünde bir değişiklik olmadı ancak sanki araç tümseklerden geçerken daha bi sallanır oldu. Hatta bazen kendimi dalgalı bir denizdeki takanın içinde hissetmeme sebep olduğu zamanlar oluyor, özellikle arkada oturanların yorumlarıdır bu :). Lastikten mi aracın yüksek olmasından mi kaynaklanıyor emin olamadım çünkü kış lastiğini oldukça çabuk taktırdım.

Internet'den "L.Locker Subaru Forester 4 (2013>) 3D Havuzlu Paspas (Siyah)"  paspası aldım araca tam oturdu bu tarz paspasları severseniz tavsiye ederim. 

https://urun.n11.com/3d-oto-paspas/llocker-subaru-forester-4-2013-3d-havuzlu-paspas-siyah-P122712964

Gene Internet'den bagaj havuzluğu aldım : https://urun.n11.com/bagaj-havuzu/subaru-forester-bagaj-havuzu-yeni-forester-bagaj-havuzu-2013-P82770515 kauçuk değil sert plastik bir malzeme olduğunu elime gelince fark ettim, bagaja uydu ama o malzemenin pek kaliteli gözüktüğünü söyleyemeyeceğim fakat pislik tutmak için mantıklı bir şey şu bagaj havuzu paspaslar. 

Gelelim neler yapmak istediklerime;

İşte burada Subaru kullanıcılarının işi biraz daha zor :) Çünkü araç çılgınlar gibi satış rakamı yapmadığı için aksesuarlarını bulmakta zormuş. Internet alışveriş sitelerinde; Duster, QQ gibi araçlar için onlarca aksesuar varken Subaru Forester için pek yok. Aynı iPhone için 1000'lerce kılıf bulabilirken HTC marka telefon için ancak 10'larca bulunması gibi. 

Eski konularda bir arkadaşın aksesuar paylaşımını gördüm özelden mesaj attım ama daha donmedi Subaru aksesuarcısı Istanbul'da biliyorsanız lütfen yorumlarınızı bekliyorum. Görmeden bir şey almak istemedim pek.

Aracın Onden goruntusu cok guzel ancak ayni seyi arkadan goruntusu icin soyleyemeyecegim. Güzelleştirmek için bir iki parça buldum ancak hep orijinal malzemeler, hem pahalılar hem temin süreleri uzun hemde görüntüyü çok fark ettirmeyecek gibime geliyor. Ürünü görmeden de insan Boyle bir şey sipariş etmek istemiyor. 

Gene eski konularda bir aparatla geri vitese takıldığında aynaların aşağı indiren bir aksesuar okudum ama eski bir konuyu hortlatmak istemedim. Hala yapanlar varsa iletisime gecmek isterim.

Bunun dışında garantiyi bozmadan şunuda düşün güzel oluyor dediğiniz bir aksesuar varsa yorumlarınızı bekliyorum.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ferhat23    428
Ferhat23

Hayırlı uğurlu olsun aracınız. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim.

Tümseklerden geçerken görülen yalpalama kış lastiklerinden değildir. Büyük ihtimalle lastikçi fazla hava basmıştır. SUV diye basıyorlar 36-38 bar havayı. Oysa kapıda yazan basınçta hava basmak gerekiyor. İyi bir lastikçiye gidip, tam olarak kapıda yazan basınçta hava bastırın. Büyük ihtimalle lastikçi size "abi bu çok az, biraz daha basalım" diyecektir. Sakın kabul etmeyin. Konforun ve yol tutuşun ne kadar arttığını göreceksiniz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mtarimci    2
Mtarimci

Teşekkürler lastikleri hemen kontrol edeceğim. Bu arada lastik genişliği orjinalde 225 idi şimdi 215 oldu bunun nasıl bir etkisi oldu bilmiyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ferhat23    428
Ferhat23
yanıtlandı (düzenlendi)

Arada çok fark yok. Lastik genişliği konfordan ziyade virajda yol tutuşu etkiler. O yüzden orjinal ebat lastik her zaman daha iyidir. Hatta aracın gücü ve davlumbazlar müsade ettikçe en geniş lastik daha iyidir.

Ferhat23 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Yalçın KAYALAR    2
Yalçın KAYALAR

Hayırlı uğurlu olsun aracınız. Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin inşAllah. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×