Jump to content
Onur Gülmen

Boxer Diesel Motorlarla İlgili

Tavsiye Edilen Mesajlar

Onur Gülmen    0
Onur Gülmen

Arkadaşlar selam,

Geçen hafta da forumda bahsetmiştim;Hafif arazide ve günlük kullanım için 170.000kmde 2011 Dizel Forester almak üzere olduğumu.Ve sizlerin de katkıları ile fiyatının makul olduğu ve alınabileceği sonucuna ulaşmıştım. Doğan Ustayı arayıp "ne zaman getirebilirim,bir bakar mısın araca? "  diye sorduğumda ise "o kilometrede dizel sakın alma" deyince şaşırdım kaldım. Hatta ,bu kadar limitte çalışan, elektronik aksamı çok olan bir dizel motor için 100 bin km'nin bile aslında çok olduğunu söyledi.Yılların Subaru üstadı böyle dediyse vardır bir hikmeti; ama kullanan arkadaşların yorumu da önemli benim için , major sıkıntıları olan var mı? ( Krank kırma sonucu motoru değiştirmek zorunda kalanlar hariç) Krank kırma sorunu ile yakın zamanda karşılaşan oldu mu acaba? 

Dizel Subaruyu hiç kullanmamalı mıyız yani, biraz hayal kırıklığı içerisindeyim açıkcası ☹️

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tourist    30
Tourist

dizel boxer motor hakkında bilgisi olan kişi sayısı çok az

 

genelde piyasada 200000 km civarı satılık araçlar var

demekki 200000 e kadar rahat gidiyor

insanların bu araçları satma nedeni de muhtemelen araç yenilemek..

 

bu motor çok da limitte çalışan bir motor değil

hatta bana fazla güvenli geliyor

1.6 dizeller 135 bg

2.0 dizeller 190-200 bg güç üretiyor

 

gördüğüm tek fark, piyasadaki dizellerin çoğu döküm demir blok

bizim motorlar aluminyum blok

ve blok ile senkronize çalışan silindir üst (yan) kapaklarımız var...

basınç konusunda sorun çıkarırsa bu çıkarır bence...

 

denemeden bilemeyiz

şansen deneyerek görmeyi tercih edenlerdenim..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozcanbicer    0
ozcanbicer

4. Forester'ımı kullanıyorum. Bu seferki dizel 2010 167.000 de dün yolda kaldi araba, motordan cikan seslere bakilirsa başım belada.

Kronik motor sorunu icin limit 100.000 km ise cadde motor servisde faiz bey bana ne yazar allah bilir.

Önerisi olan varmi arkadaşlar, orda motoru bi kere açtılar mı çıkışta yok artık. 

2. Çarşamba bir çözüm üretemezsem persembe kaldirirlar motoru, ne dersiniz ? 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.958
Erçay

Kronik krank kesme yaşandıysa o motor inecek, güvendiğiniz  birkaç yerden fiyat alın, öyle karar verin bence 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tourist    30
Tourist

100.000 km limiti yok diye biliyorum.

yekili servis açarsa garantiden değişim şansı olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
androidman    0
androidman

Doğan usta banada aynısını söyledi. Bence kullanılan mazot ile direkt alakalı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozcanbicer    0
ozcanbicer

Yatak sarmıs dedi bostanci da boğaç usta, boğaç ustayi taniyan var mi?

Bi de anlamadim yatak nası sardı, çok extreme birşey olmasi gerekmez mi yatak sarması için ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    336
Subim

Motor yağına baktınız mı? yağ eksiltmişse veya zamanında değişmeyip eskimişse olabilir. dizel motorlar biraz daha narin, 15000 km de bir yağ değişecek denilsede bence 10000 de bir değiştirmek lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozcanbicer    0
ozcanbicer

Konu anlaşıldı bana çıkma  motor lazım,  nerden bulabilirom dizel motor bilen var midir ?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    336
Subim
10 saat önce, ozcanbicer :

Konu anlaşıldı bana çıkma  motor lazım,  nerden bulabilirom dizel motor bilen var midir ?

 

Euro 5 motor bulman lazım (krank kesme problemi olmuyor euro 5'de). aklına gelebilecek her çıkmacıyı arayıp sor. bir süre beklemende gerekebilir. son çare sandık motor. konya bayi 18000 TL idi fiyatı. gürcü'de dizel motor pek bulunmaz (benzin ucuz olduğundan) ama bulabilirsen 8-10 bin civarında olabilir sandık motor. çıkma gürcü bulabilirsen çok iyi ve uygun olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozcanbicer    0
ozcanbicer

Merhaba

Verdiginiz bilgiler icin teşekkürederim.

Konya bayii hangi bayiidir, ismi teli var mi sizde ?

Gürcü motor nasil temin edilir,  nasil araştıracağım, bir de bu motoru araca koyunca muayenede sorun cikmaz mi ?

Şimdiden cok teşekkürler..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.958
Erçay
7 saat önce, ozcanbicer :

Merhaba

Verdiginiz bilgiler icin teşekkürederim.

Konya bayii hangi bayiidir, ismi teli var mi sizde ?

Gürcü motor nasil temin edilir,  nasil araştıracağım, bir de bu motoru araca koyunca muayenede sorun cikmaz mi ?

Şimdiden cok teşekkürler..

 

Konya Ceylan Subaru yetkili servisi

Gürcü motoru üç şekilde temin etmeyi deneyebilirsin, 1.si araçla gürcistan'a gider, motorunun değiştirip dönersin. (aracın çalışmasına gerek yok, kapıy kadar çekici, kapıda aracı iterek geçirip, sonra yine çekici ile devam edilebilir). 2 seçenekse Türkiye-Gürcistan seferi düzenleyen tırlardan biriyle anlaşıp, satın aldığın motoru illegal şekilde Türkiye'ye sokmasını (yakalanırsa el konulur) sağlatabilirsin. 3.seçenekse ordan bir araç alıp (sınırı aracın sahibi geçecek sonra o dönecek) Türkiye'ye gelmek ve motor değişimini Türkiye'de yaptırmak. 

Muayenede sorun çıkmaz, motor numarasının üzerine deforme edersiniz. Motor no okunamıyor: hafif kusur şeklinde muayeneden geçer. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    336
Subim
4 saat önce, Erçay :

Konya Ceylan Subaru yetkili servisi

Gürcü motoru üç şekilde temin etmeyi deneyebilirsin, 1.si araçla gürcistan'a gider, motorunun değiştirip dönersin. (aracın çalışmasına gerek yok, kapıy kadar çekici, kapıda aracı iterek geçirip, sonra yine çekici ile devam edilebilir). 2 seçenekse Türkiye-Gürcistan seferi düzenleyen tırlardan biriyle anlaşıp, satın aldığın motoru illegal şekilde Türkiye'ye sokmasını (yakalanırsa el konulur) sağlatabilirsin. 3.seçenekse ordan bir araç alıp (sınırı aracın sahibi geçecek sonra o dönecek) Türkiye'ye gelmek ve motor değişimini Türkiye'de yaptırmak. 

Muayenede sorun çıkmaz, motor numarasının üzerine deforme edersiniz. Motor no okunamıyor: hafif kusur şeklinde muayeneden geçer. 

eğer mevzu bahis fahiş saçma sapan bir fiyatsa her türlü çakallıkta mübahtır. :)

konyadaki motor bu:

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-subaru-dizel-motor-blok-11010ab076-531519534/detay

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.958
Erçay
17 saat önce, Subim :

eğer mevzu bahis fahiş saçma sapan bir fiyatsa her türlü çakallıkta mübahtır. :)

konyadaki motor bu:

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-subaru-dizel-motor-blok-11010ab076-531519534/detay

 

Bu motor bloğu yalnız, komple motor değil 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tourist    30
Tourist

o zaman bir motor yapmak için 30 bin harcamak gerekecek yani..

resmen altın değerinde...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    336
Subim
01.06.2018 at 10:23, Tourist :

o zaman bir motor yapmak için 30 bin harcamak gerekecek yani..

resmen altın değerinde...

Eğer tüm parçalar dağılmışsa neredeyse öyle. abimin camry v6 sında piston kolu kırılıp bloğu çatlatmıştı. blok, piston kolu, krank derken 20 bine yaklaştı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
A.Oztekin42    3
A.Oztekin42

Geçtiğimiz günlerde 2009 forester aldım dizel , araba geçen ay Erzurum yetkili Subaru servisinde komple sıfır motor takılmış, faturasında iskontoda uygulanmasına rağmen 39800 tl yazıyordu, Kronik krank sorunu.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×