Jump to content
seruvenci

Atmosferik Subaru Forester'a Turbo Kit takmak.

Tavsiye Edilen Mesajlar

seruvenci    0
seruvenci

Merhabalar,

2013 model 2.0 Forester (Benzin, Atmosferik) kullanıcısıyım. 

Aslında sakin bir kullanıcı olduğum için performans olarak bir eksikliğini hissetmedim şimdiye kadar. Ama mesleğimden ötürü (Mühendisim) içimde bir merak depreşti ve ben bu araca nasıl, nerede turbo taktırırım diye araştırmaya başladım.

HKS web sitesinde şöyle bir ürün buldum ;

https://www.andysautosport.com/products/hks__11004-af011.html

2.530 usd gibi bir fiyatı var.

Siz ne düşünürsünüz bu konuda ?

Nasıl olur? Olursa kim araç üzerine uygular? Sonuçları nedir?

Teşekkür ederim şimdiden.

İyi günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
34_Srkn_61    354
34_Srkn_61

@seruvenci merhaba dediğiniz şey mümkün ama emek, zaman, sabır ve maddi yönden güç gerektiren bir süreç sizi bekliyor olacak.

Bu işleri denemiş ve yapmış kişiler var dedikleri tek şey var. Keşke satıp turbolusunu alsaydım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
aydın80    116
aydın80
23 dakika önce, 34_Srkn_61 :

Bu işleri denemiş ve yapmış kişiler var dedikleri tek şey var. Keşke satıp turbolusunu alsaydım.

+1

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
adem61    8
adem61
1 saat önce, 34_Srkn_61 :

@seruvenci merhaba dediğiniz şey mümkün ama emek, zaman, sabır ve maddi yönden güç gerektiren bir süreç sizi bekliyor olacak.

Bu işleri denemiş ve yapmış kişiler var dedikleri tek şey var. Keşke satıp turbolusunu alsaydım.

+1461

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
demokritos    109
demokritos

Bende arkadaşlara katılıyorum. 

Yapılabilir, sonuçta araç bu, serçeye bile turbo takılıyor ama adamlar biz uğraşmayalım diye hazı turbolusunu üretmişler. 

Ondan alınıp turbo+ yapılabilir :D

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
2 saat önce, seruvenci :

Merhabalar,

2013 model 2.0 Forester (Benzin, Atmosferik) kullanıcısıyım. 

Aslında sakin bir kullanıcı olduğum için performans olarak bir eksikliğini hissetmedim şimdiye kadar. Ama mesleğimden ötürü (Mühendisim) içimde bir merak depreşti ve ben bu araca nasıl, nerede turbo taktırırım diye araştırmaya başladım.

HKS web sitesinde şöyle bir ürün buldum ;

https://www.andysautosport.com/products/hks__11004-af011.html

2.530 usd gibi bir fiyatı var.

Siz ne düşünürsünüz bu konuda ?

Nasıl olur? Olursa kim araç üzerine uygular? Sonuçları nedir?

Teşekkür ederim şimdiden.

İyi günler.

Aslında sonradan turbolama mantığı turbolu modeli olmayan modeller için geçerli.

Ama günümüzde hazır turbolu modeli olmasına rağmen bir alt atmosferik modeli alınıp turbolanan araçlarda oluyor. Bunun maliyeti inanın turbolu modelinin fiyatına denk hatta geçiyor bile. Ayrıca kimse de hazır turbolu modeli var iken sonradan turbolanmis bir araç istemez.

Bahsettiğiniz link sadece turbo komprasorden ibaret. Bunun yanında map sensörü yağ hortumları rekorlar intercooler yazılım enjektör pompa vs bir ton parçaya ihtiyacınız olucak. Bunları birleştirip yazılımı yapacak adam bulsanız bile orjinal turbolu modeli kadar sağlıklı olmayacak. Çünkü aracınızin motor içi metal parçaları atmosferik yapıya göre tasarlanmış. Yani turbo basıncının yüklediği aşırı ve anlık basınca dayanamayacak. Bu sebepten ötürü birde motor içine modifikasyon yapmanız gerecek ki buda en sıfır motor rektefiye parası demektir. 

Motor içine girmeden turbolayanlar genelde turbo basıncını 0.4 barın üzerine çıkarmaz. Buda biraz fazla tork 25/30 hp de  güç ancak verir. Yani 20 bn harcayacaksin ama 25/30 hp alacaksın. Yada motor içinede gireceksin en az 150 hp alacaksın ama bu seferde en az 60/ 70 bn harcamiş olacaksın. Ama orjinali gibide olmayacak.

Kısaca nerden bakarsanız bakın nadide, turbolu versiyonu olmayan bir araç olmadıkça sonradan turbola ma hiç mantıklı olmuyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    258
erolkan

Bende daha önceden 3 tane Forester vardı ve atmosferıktı.Ulkemız şartlarında sonradan turbo taktırmak yerıne Turbolusunu almak daha karlı olacak.İş sadece turboyu takmakla olmuyor.Bunu destekleyen sıstemlerıde turboluya uygun hale getırmek gerekıyor..

Ve bence turbolu Forester alınacaksa 2.5 olmalı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
seruvenci    0
seruvenci
20 saat önce, nitro37 :

Aslında sonradan turbolama mantığı turbolu modeli olmayan modeller için geçerli.

Ama günümüzde hazır turbolu modeli olmasına rağmen bir alt atmosferik modeli alınıp turbolanan araçlarda oluyor. Bunun maliyeti inanın turbolu modelinin fiyatına denk hatta geçiyor bile. Ayrıca kimse de hazır turbolu modeli var iken sonradan turbolanmis bir araç istemez.

Bahsettiğiniz link sadece turbo komprasorden ibaret. Bunun yanında map sensörü yağ hortumları rekorlar intercooler yazılım enjektör pompa vs bir ton parçaya ihtiyacınız olucak. Bunları birleştirip yazılımı yapacak adam bulsanız bile orjinal turbolu modeli kadar sağlıklı olmayacak. Çünkü aracınızin motor içi metal parçaları atmosferik yapıya göre tasarlanmış. Yani turbo basıncının yüklediği aşırı ve anlık basınca dayanamayacak. Bu sebepten ötürü birde motor içine modifikasyon yapmanız gerecek ki buda en sıfır motor rektefiye parası demektir. 

Motor içine girmeden turbolayanlar genelde turbo basıncını 0.4 barın üzerine çıkarmaz. Buda biraz fazla tork 25/30 hp de  güç ancak verir. Yani 20 bn harcayacaksin ama 25/30 hp alacaksın. Yada motor içinede gireceksin en az 150 hp alacaksın ama bu seferde en az 60/ 70 bn harcamiş olacaksın. Ama orjinali gibide olmayacak.

Kısaca nerden bakarsanız bakın nadide, turbolu versiyonu olmayan bir araç olmadıkça sonradan turbola ma hiç mantıklı olmuyor.

Cevap olmuş. Teşekkür ederim :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ahmet_zxc    33
ahmet_zxc
23 saat önce, demokritos :

Bende arkadaşlara katılıyorum. 

Yapılabilir, sonuçta araç bu, serçeye bile turbo takılıyor ama adamlar biz uğraşmayalım diye hazı turbolusunu üretmişler. 

Ondan alınıp turbo+ yapılabilir :D

 

turboyu biliyoz ama;

turbo+

ne oliii ki?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
59 dakika önce, ahmet_zxc :

turboyu biliyoz ama;

turbo+

ne oliii ki?

Yani hazır turbolu bir model alınıp eklemelerle gelistirilebilir demek istiyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
demokritos    109
demokritos
3 saat önce, nitro37 :

Yani hazır turbolu bir model alınıp eklemelerle gelistirilebilir demek istiyor. 

aynen dediğin gibi abi :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ahmet_zxc    33
ahmet_zxc

turbosuza turbo takmayı biliyorum ama,

turboluyu geliştirince ne avantaj sağlıyor. mesela 180beygir turbolu bi arabayı parmakladın 200 hp oldu.

aynı oranda yakıt ta daha fazla yakmaz mı? yada motorun ömründen yemez mi.

eskiden anadol arabalar bile yarışa katılırdı. 70hp ler 140 a çıkartılırdı. ama bilmemkaçyüzbin gitmezdi o motorlar.

benim forester atmosferik ama daha tüp takmaya bile cesaret edemiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kmvolkan    348
kmvolkan

Tabii ki yakıt artacak gaza basma oranına göre ama arabanın hem beygir gücü hem torku artacak ve daha seri olacak. 20 beygir az bir miktar değil ve turbolu Subarularda elde etmek epeyce basit ve muhtemelen kayda değer bir zararı olmaz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
demokritos    109
demokritos
12/9/2017 at 01:50, ahmet_zxc :

turbosuza turbo takmayı biliyorum ama,

turboluyu geliştirince ne avantaj sağlıyor. mesela 180beygir turbolu bi arabayı parmakladın 200 hp oldu.

aynı oranda yakıt ta daha fazla yakmaz mı? yada motorun ömründen yemez mi.

eskiden anadol arabalar bile yarışa katılırdı. 70hp ler 140 a çıkartılırdı. ama bilmemkaçyüzbin gitmezdi o motorlar.

benim forester atmosferik ama daha tüp takmaya bile cesaret edemiyorum.

asıl Subaru için turbosuz arabaya turbo takmak gibi gereksiz bir şey yoktur. Yukarıda da açıklandığı gibi hem gereksiz, hem verimsiz, hem de boşa para kaybı.

Turboluyu geliştirince ne avantaj sağlıyor sorusuna en basit cevap araç serileşiyor, hızlanıyor, özellikle eski kasalardaki 4eat'nin o hantallığı kısmen de olsa ortadan kalkıyor.

Aracı güçlendirip güçlendirmemek tamamen araç sahibine kalmış bir şey. Parası vardır, yarışlara katılıyordur amatör ya da profesyonel olarak ya da makas atmak, sokaklarda itlik yapmak istiyordur (tasvip etmiyorum).

Yakıt biraz artabilir onun içinde sürüş moduna göre ayarlamalar yapabiliyorsunuz, günlük kullanımda normal ayarlarda (az bar, belki aracın stock ayarı) kullanabilirsiniz. 

Motordan iyi anlayan ustası bu güçlendirmeleri yaparsa hiçbir zararı olmaz. turboyu ve beygiri arttırırken, bu güç artışını kaldıracak diğer sistemler de güçlendirilirse araca bir zararı olmaz. 

Forester xt'ler üzerinden konuşacak olursak, motor ve birçok alt yapısı wrx ya da sti ler ile benzer. Dolayısıyla wrx ya da sti'de (ki bunlar yılına göre stock olarak 220 beygirlerden başlayan araçlar) olan birçok parça ufak ayarlamalarla (örneğin wrx'in td4 turbosu) forester xt'lere takılabilir. Dolayısıyla arazi ve günlük kullanım için üretilen Forester XT (2004 için 178 beygir) alt yapısının müsade etmesi nedeniyle kolaylıkla 220 beygirlere çıkarılabilir (en az 8000 - 10000 TL sıkışır ama). Bunun gereksiz bir şey olduğunu düşünmüyorum, gerekli olduğunu da düşünmüyorum. Kişiye kalmış. 

Şöyle düşünün bir de 2017 model sıfır Forester XT'ler hali hazırda 241 beygir ama 210.000 TL.  

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    505
RSBurak

Atmosferik subarular için raptor marka supercharger modelleri var çok düşünç basınçlar üreterek sağlıklı bir şekilde kullanılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×