Jump to content
Guest Ufuk Kayıbeyli

Subaru İmpreza WRX Hakkında Düşünceleriniz.

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest Ufuk Kayıbeyli   
Guest Ufuk Kayıbeyli

Herkes'e Merhaba

 

Aranıza Yen'i katıldım...

Büyüklerimin ellerinden küçüklerimin gözlerinden öperim.

 

Daha önce hiç Subaru sahibi olmadım ( Araç geçmişimi tanışma bölümünde belirttim. ) Her ne kadar bir Subaru sahibi olmasamda her zaman gönlümde olan bir araçtı. Şimdi işim gereği uzun yol yapmaktayım aynı zamanda genelde çamur vs... gibi zeminlerde araç kullanmaktayım bu yüzden nasipse artık bir Subaru sahibi olmaya karar verdim. Kasa kodunu bilmiyorum ama en beğendiğim model 2004 olan versiyon ve STİ versiyonları şuan minimum 100.000 TL olduğu için WRX modelini almayı düşünmekteyim. İstanbul da 130.000 KM'de bir araç buldum 59.000 TL istemekte ( Linkini alağı koymaya çalışacağım ) anlamadığım bir araç olduğu için siz konuya hakim Kişiler bakıp tavsiye verirse çok sevinirim. WRX için YouTube de izlediğim bir videoda şöyle söylenmekte; WRX şanzıman sorunlu bir araç STİ ile arasında çok büyük farklılıklar var WRX'in motor parçaları standart şanzımanı sorunlu ve aktarımı desteklemiyor, frenleride standart ve yetersiz. Şimdi bu yorumu yapan arkadaş STİ kullanmakta günlük olarak YouTube de var araç tanıtım videosu... Bu arkadaşı dinledikten sonra WRX alırsam iki günde büyük masraf açarım gibi hissettim bu küşkü size baş vurmamı sağladı. Gerçekten benim şuan temiz bir STİ alacak nakit param yok STİ alamadığım için WRX'de mi almayayım ? Bu arkadaşın dediği kadar olumsuz ve sıradan bir araçmıdır WRX'ler ? Beni aydınlatıp anlayacağım dilde yardımcı olursanız çok sevinirim. Yıl başından önce bir araç almış olmam lazım çünkü pek bir vaktim yok, zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Şimdiden yardımlarınız için minnettarım...

 

Saygılarımla. 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-son-fiyat-59.000-tl-ilk-gelen-alir-2004-subaru-wrx-300-hp-403800563/detay

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

Tekrar hosgeldiniz. Şimdi öncelikle wrx lerin yapı gereği mekanik olarak kronik bir sıkıntısı yok.

Kronik sıkıntı daha çok kullanıcılarında var.  Bu da kulaktan dolma bilgilerle ve eldeki bütçe ile yarım yamalak modifiye etmelerinden ibarettir.

Wrx modellerinin kısaca söylemek gerekirse orjinal stock halde iken en fazla alınacak sınır gücü 300 hp dır.  Bu gücün üstüne çıkıldığı zaman motordan önce şanziman kırılır. 

Wrx ile sti arasında zaten doğal olarak bir fark vardır olması da gerekir.

Wrx modele konan fren sistemi stock güçe göre konulmuş bir sistemdir. Keza sti fren sistemide kendi stock halini anca destekler. Burada alti cizilmesi gereken sey şudur. Bir arabaya extra en az 100 hp koyup o arabadan aynı fren performansını beklemek ne kadar mantıklı. 

Vay efendim bu subileri Japon amcalar öyle bir yapmışki stock motor aslında 600 hp bile veriyormuş. Bir yazılıma bakarmış yada büyütülmüş turbo ve intercooler vs ye. Tüm bunlar şehir efsanesidir. 

Özel skyline gtr vs tarzı  araclar dışındaki bir turbolu arabaya ne marka olursa olsun en az 50 hp güç artışı yapıldığı anda bile tüm fren aksami ve yürüyen zayıf kalır. Bunun kaçarı yok.

Şimdi adam wrx almis yüklemiş yarım yamalak kim bilir hangi çıkma parçaları kullanarak. Bunu çıkarmış 350 hp ye sonra şanziman kırmış sonuç vay efendim wrx sıkıntılı kaldırmıyor. Sen kaldıracağı sınırı bilmeden yüklersen kaldırmaz tabi. Bir eşseğin bile yük taşıma kapasitesi var. Asıl sıkıntı sende arabada değil. 

O yüzden hiç kimseye kulak aldırmayın.  Her araç sınırları dahilinde saglikli modifiye edilir. Yeterki duracağınız yeri bilin, bilinçli kullanın, gaza basarken onunda insan yapımı bir canlı olduğunu unutmayın. 

Sonuç wrx iyidir sti kardeşidir. Japon wrx e wrx kadar önem vermiştir sti ya sti kadar.;D

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Ufuk Kayıbeyli   
Guest Ufuk Kayıbeyli

Hoş bulduk. Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim. YouTube de izlediğim arkadaş kısmen haklı kısmen haksız yani... Aslında tercihim stok bir araç ama bütçem dahilinde şuan satılık böyle bir araç bulamadım. İlandaki arkadaş özenle yazdığı için o araç ile ilgilenmekteyim şuanda, ben mekanik veya motordan çok anlayan bir kişi değişim bu zamana kadar tüm araçlarımı ( görseli saymazsak ) orijinal kullandım. Satılık araç 300 Hp diyor sizde 300 Hp'e limit dediniz acaba arkadaş bunu bilerek mi aracı 300 Hp'e çıkarttı yani ilanda kimin yaptığı neler yapıldığı yazıyor sanırım sözü konusu servisi ben ustayı bu forumda tanıyanlar vardır. Bir bakıp bana almayı planladığım aracı alıp almamam gerektiğinin söyleyebilir mi ? Lütfen. Sizin bilginiz benden fazla olduğu için konuya sahan doğru yaklaşmanız mümkün, araç uygundur kararı çıkarsa sahibi ile ona göre konuşacağım. Birde sanırım bu arkadaş 300 Hp'e çıkartmış aracı ama frenler ile ilgili bir şey yazmamaktaydı... 300 Hp'e limit mantığı ile standart frenler ile mi aracı kullanmalıyım yoksa aracın fren sistemini değiştirmem mi gerekiyor ? Gerekiyor ise bu işlemin tutarı ne kadardır acaba ? Son olarak araç stok değil diye sert kullandığım zaman elimde kalma ihtimali nedir ? :) Yani böyle bir ihtimal var mı ? Audi de misal neler yaparsam yapayım bir şekilde yola devam ediyor araç... ( Aklınıza lütfen ilginç şeyler gelmesin, sertlikten kastım; Birden gaza yüklenmek aniden kalkmak vs... çok uçuk bir şey değil. ) İlan başlığınıda telefon otomatik düzeltme kullanarak WRX yerine WRC yapmış lütfen kusuruma bakmayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
50 dakika önce, Ufuk Kayıbeyli :

Hoş bulduk. Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim. YouTube de izlediğim arkadaş kısmen haklı kısmen haksız yani... Aslında tercihim stok bir araç ama bütçem dahilinde şuan satılık böyle bir araç bulamadım. İlandaki arkadaş özenle yazdığı için o araç ile ilgilenmekteyim şuanda, ben mekanik veya motordan çok anlayan bir kişi değişim bu zamana kadar tüm araçlarımı ( görseli saymazsak ) orijinal kullandım. Satılık araç 300 Hp diyor sizde 300 Hp'e limit dediniz acaba arkadaş bunu bilerek mi aracı 300 Hp'e çıkarttı yani ilanda kimin yaptığı neler yapıldığı yazıyor sanırım sözü konusu servisi ben ustayı bu forumda tanıyanlar vardır. Bir bakıp bana almayı planladığım aracı alıp almamam gerektiğinin söyleyebilir mi ? Lütfen. Sizin bilginiz benden fazla olduğu için konuya sahan doğru yaklaşmanız mümkün, araç uygundur kararı çıkarsa sahibi ile ona göre konuşacağım. Birde sanırım bu arkadaş 300 Hp'e çıkartmış aracı ama frenler ile ilgili bir şey yazmamaktaydı... 300 Hp'e limit mantığı ile standart frenler ile mi aracı kullanmalıyım yoksa aracın fren sistemini değiştirmem mi gerekiyor ? Gerekiyor ise bu işlemin tutarı ne kadardır acaba ? Son olarak araç stok değil diye sert kullandığım zaman elimde kalma ihtimali nedir ? :) Yani böyle bir ihtimal var mı ? Audi de misal neler yaparsam yapayım bir şekilde yola devam ediyor araç... ( Aklınıza lütfen ilginç şeyler gelmesin, sertlikten kastım; Birden gaza yüklenmek aniden kalkmak vs... çok uçuk bir şey değil. ) İlan başlığınıda telefon otomatik düzeltme kullanarak WRX yerine WRC yapmış lütfen kusuruma bakmayın.

 

Wrc olarak değerlendirmemiştim zaten. Önceki paylaşımımı atarken verdiğiniz ilan linkine bakamamıştım

Şimdi inceledim isterseniz düşündüğünüz ilan üzerinden madde madde gidelim. Açıklamasında şunlar yazıyor.

ARACIN MOTORU 5.000 KM ÖNCE ÖMÜR AUTO SUBARU DA SIFIR AYARINDA YAPILMIŞTIR,RODAJI TEMİZ BİR ŞEKİLDE YAPILIP İLK 1.000 KM DE YAĞ BAKIMI YAPILMIŞTIR.

Soru: Motor neden kırıldı?

REFARANS ÖMÜR USTAYI ARAYARAK ALINABİLİR.

Değerlendirme: Her usta yaptığı arabaya okey verir.

YAZILIM DR ECU DA DYNO ÜSTÜNDE AYAR YAPILMIŞTIR.1.2 BAR BASMAKTADIR

Soru: Motor kırılmadan önce kaç barda yürüyordu?

HKS BLOW OFF

Değerlendirmem: Mekanik olarak çokta önemli değil

POWERSHOPDAN ALINMIŞ ORJİNAL DEFİ YAĞ SICAKLIĞI,YAĞ BASINCI,TURBO BASINCI SAATİ VE ORJİNAL PODU

Değerlendirmem: Gerçekten orjinal ise şu an tanesi en az  750 tl oması lazım bu saatlerin. 900 tl satan da var. 3 saat x 750 =2250

AEM MARKA AFR SAAT

Soru:  Sadece saatmi? yoksa aem oksijen sesnsörüde varmı? Varsa en az 1000 tl 

AEM BENZİN POMPASI

Soru: Kaç bar basıyor pompa?

İSKENDER EGZOZ KOMPLE 70 LİK KROM DUZ BORU DUMP PİPE VE SONDA KUMANDALI WAREX

Değerlendirmem: Güzel olması gereken yapılmış. En az 3500 tl İskender usta aza yapmaz 

KN AÇIK HAVA FİLTRESİ ÖZEL BORUSUYLA SOĞUK HAVA ÇEKMESİ İÇİN DAVLUMBAZ İÇERİSİNDE

Değerlendirmem: Davlumbaz içi çok sakat. Yağmurda girdiğin bir su göletinden yada çukurdan  su emerse motor kırılır.

BUJİLER VE BOBİNLER SIFIR DEĞİŞMİŞTİR

Soru: Orjinalmi yoksa performasmı? Kaç tırnaklı?

DEBRİYAJ VE VOLANT SETİ SIFIR DEĞİŞMİŞTİR

Değerlendirmem:  Debryaj değişmiş olabilir ama Volantın genelde değişmez torna olur. Emin olmak lazım volant için.

TRİGER SETİ SIFIR DEĞİŞMİŞTİR.

Değerlendirmem: Hazır motor inmişken değiştirilmesi  gereken bir parça

RADYATOR SIFIR DEĞİŞMİŞTİR

Soru: Orjinal mi yoksa daha büyük olanı mı?  

HKS TURBO TİMER

Değerlendirmem: Piyasadakilerin alayı çakma ama iş görüyor sorun değil.

NAMİŞTAYN 4 TEKER AYARLANABİLİR SPOR COİLOVER

Soru: Manuel ayarlı mı yoksa elektronik mi? Sahsen manuel ayarlı olanı tercih ederdim.

ORJİNAL SUBARU FREN KALİPERLERİ

Değerlendirmem: Görsel modifiye 

18 İNÇ ORJİNAL SUBARU JANTI (GOLD)

Değerlendirmem: Görsel modifiye

225/40/18 LASTİKLER

Görsel

ORJİNAL STİ SPOİLER

Görsel

STİ TAMPON

Görsel

STİ ÖN ÇAMURLUKLAR

Görsel

STİ SİS FARI KAPAKLARI

Görsel

STİ ÖN PANJUR

Görsel

STİ VİTES TOPUZU

Görsel

ORJİNAL SUBARU SAÇ KARTER MUHAFAZASI

Görsel

SIFIR ANGEL FAR

Görsel

XENON KISA FAR SETİ

Görsel

AMERİKAN CAM FİLMİ

Görsel

KENWOOD DOKUNMATİK EKRAN

Görsel

ARACIN BÜTÜN SENSORLERI SIFIR SUBARUDAN ALINARAK DEĞİŞMİŞTİR (GAZ KELEBEĞİ AÇI SENSÖRÜ,EGZANTRİK SENSÖRÜ,VURUNTU SENSORU VE MAF SENSÖRÜ)

Değerlendirmem: Çok doğru ve yerinde bir değişim. 

MOTORUN TÜM PARÇALARI ORJİNAL SUBARUDAN ALINARAK ÖMÜR USTA TARAFINDAN YAPILMIŞTIR.

Soru: Hangi parçaları? Örnek yağ pompası değişti mi? Değişmediyse geri kalan şeylerin değişmesinin bir anlamı yok.

ARACIN YAĞI (MOTUL) VE FİLTRELERİ YENİ DEĞİŞMİŞTİR

Değerlendirmem: Olması gereken yapılmış.

ARACIN MUAYENESİ YENİ YAPILMIŞTIR. 2019 ŞUBAT AYINA KADAR MUAYENESİ VARDIR VE TÜM VERGİLERİ ÖDENMİŞTİR

Değerlendirmem: Olması gereken yapılmış.

ARACIN TRAMERİNDE 7.227-TL HASAR KAYDI VARDIR, 3 ADET DE UFAK TUTARSIZ (0,00-TL) KAZA TESPİT TUTANAĞI TUTULDUĞU İÇİN KAYDA GEÇMİŞTİR.

Değerlendirmem: Kaza olur boya olur değişen olur. Şasede sorun yoksa gerisi önemli değildir.

 ARAÇ TAMAMEN ORJİNAL OLUP SADECE TEMİZLİK BOYASI VARDIR.

Değerlendirmem: Temizlik boyası bu tarz gösterişli arabalarda olur ama incelenmesi de gerekir.

ARAÇ KAPALI GARAJDA MUHAFAZA EDİLMEKTEDİR,İKİNCİ ARAÇ OLDUĞU İÇİN SADECE HAFTA SONLARI ZEVKİNE BİNİLMEKTEDİR.

Değerlendirmem: Zengin adam;D

Şimdi ben bu değerlendirme ve soruları siz biraz daha biliglenin diye yaptım.

Buradan bu araç veya başka bir araç için iyidir kötüdür demek etik olmaz. Sadece fiyatını eleştirebiliriz. Fiyat da bana göre fazla. 

 

 

Şunu da ekliyeyim görsel modifiye diye yazdıklarım olmasa da olur şeyler. Yani bana göre son sırada yer alır. Önce mekanik aksam sonra kaporta en son görsel modifiyedir. Gereksizdir demiyorum ama benim canımı yakacak yer bu arabanın motoru şanzımanıdır. Doğal olarak görsel modifiye maliyeti veya zahmeti gözünüzü boyamasın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

Ekleme: 

Fren sistemı muhakkak değişmeli sti olabilir. Yada daha büyük kanallı disk ve performans serisi balata da olabilir. 

Subarular kırılgan bir yapıya sahip değildir. Onu kırılgan yapan piyasadaki subaru hakkında bilinen yanlış düşüncelerdır. 

Bilincsiz kullanım, daha erken değişmesi gereken ama gec kalinan yağ ve filtreler, seri olacam diye yarım debryaj vites atmalar. Sanziman Vites yağını değiştirmeyi aklının ucuna bile getirmeyenler, motora extra katkı maddesi koyanlar, aracın doğasına aykırı sürüş yapanlar bu markayi kırılgan hale getirmıstir. 

Bu tarz turbolu arabalarda can damar yağlama ve hararettir.

Özellikle hp gücü arttırılmış bir aracın yaglamasi stock kalmış ise bu yeterli olmaz. Hadi bunuda geçtik standart 5 bn km bir değişen yağ zamanını modifiye den sonra değiştirmez, 5bn km de devam ederseniz motoru kırarsıniz. Ben 3 bn km de bir yağ ve filitre değişimi yapardım. 

Motor içindeki yanmayı yükselterek fazla güç elde ederken orjinal radyatorun ve orjinal yağ pompasinin bunu karsilayacagini düşünmek cehaletten başka bir şey değildir.  Keza fren sistemide.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Ufuk Kayıbeyli   
Guest Ufuk Kayıbeyli

Gerçekten bu kadar detaylı ben açıklayıcı şekilde yazdığınız için zaman ayırdığınız için sonsuz teşekkürler. Şimdi sizin bu yazınızdan soruları alıp bir ufak sıralayıp araç sahibine ileteceğim. Verdiği cevapları tekrar burada paylaşırım. Gerçekten sonsuz teşekkürler iyi niyetiniz ve zahmetiniz için, inanılmaz yardımcı oldunuz çünkü ben iyi o zaman deyip alırdım büyük ihtimalle en azından şuan bu sorular ile aracın gerçekten ne halde olduğunu öğrenmiş olacağım. 

 

Saygılarımla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mustafabeykoz    29
mustafabeykoz

Fotesterin tubo modellerini de değerlendirin esrarengiz bi arabadır bazen küçük görünür bazen büyük boyutları sıkıntı yaratmaz  koltuk arası içmekan rahatyüksekliği ve manevrası avantaj dır 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kmvolkan    351
kmvolkan

Arkadaş daha genç sanırım. WRX alma şansı varken 4eat Forester alması mantıklı olmaz :D

Mehmet abi döktürmüş yine, keyifle okudum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Ufuk Kayıbeyli   
Guest Ufuk Kayıbeyli

Araç Sahibinden Gelen Cevap;

 

Motor kırılmadı aracı yeni aldığımızda eskimiş hortum patlayınca su boşaldı ve araç az da olsa hararet yapt, sadece contalar ve subaplar değişeceklken kendim bineceğim için ben açmışken komple yaptırdım.

Motor yapılmadan önce 1,3 barda yürüyordu şimdide 1,3 e ayarlanır fakat motor yeni diye dr ecu özgün barı fazla açmadı şu an 1 barda araç. Saatler gerçekten orijinal 1 sene önce tam 2.000 tl saate 300 tl de poduna verdim ömür kendi aracındaki orijinal podu söküp bana verdi. AEM marka AFR saati var fakat oksijen sensörü var mı bilmiyorum sanırsam ömür usta gerek yok demişti. Kaç bar basıyor pompa? Onu dynoda özgün görür ama eterli güçte benzin basıyor çünkü 400 hp ye kadar benzim pompalama gücü var. Orjinalimi yoksa performasmı? Kaç tırnaklı? Bobinler orijinal sıfır değişti bujiler performans bujisi özellikle özgün aldırmıştı. Volantın değiştimi tornamı oldu ? Ben aracı aldığımda, aracın sahibi sıfır orijinal alıp değiştirmiş, aracın sahibi de araca çok para harcayan ve durumu iyi birisiydi. Turbo time HKS orijinali. COİLOVER Manuel ayarlı mı yoksa elektronik mi? Manuel anahtarla ayarlanıyor. Hangi parçaları? Örnek yağ pompası değişti mi? Bildiğim kadar hepsi değişti krank hariç. 

 

Aracın sahibi 47 Yaşında. 

 

Çok anlamıyorum ben ama bana bu yazılanlardan sonra mantıklı geldi açıkcası...

45 dakika önce, mustafabeykoz :

Fotesterin tubo modellerini de değerlendirin esrarengiz bi arabadır bazen küçük görünür bazen büyük boyutları sıkıntı yaratmaz  koltuk arası içmekan rahatyüksekliği ve manevrası avantaj dır 

Mustafa Bey zama ayırıp yaptığınız tavsiye için çok teşekkür ederim.  WRX'e karşı bir ilgim var özellikle 2004 model olanlara. İyi niyetli tavsiyeniz için teşekkürler. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mustafabeykoz    29
mustafabeykoz

Benim de ilk subaru aşkım 97 98 imprezalardı senenin arabasıydı ozaman

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
13 dakika önce, Ufuk Kayıbeyli :

Araç Sahibinden Gelen Cevap;

 

Motor kırılmadı aracı yeni aldığımızda eskimiş hortum patlayınca su boşaldı ve araç az da olsa hararet yapt, sadece contalar ve subaplar değişeceklken kendim bineceğim için ben açmışken komple yaptırdım.

Motor yapılmadan önce 1,3 barda yürüyordu şimdide 1,3 e ayarlanır fakat motor yeni diye dr ecu özgün barı fazla açmadı şu an 1 barda araç. Saatler gerçekten orijinal 1 sene önce tam 2.000 tl saate 300 tl de poduna verdim ömür kendi aracındaki orijinal podu söküp bana verdi. AEM marka AFR saati var fakat oksijen sensörü var mı bilmiyorum sanırsam ömür usta gerek yok demişti. Kaç bar basıyor pompa? Onu dynoda özgün görür ama eterli güçte benzin basıyor çünkü 400 hp ye kadar benzim pompalama gücü var. Orjinalimi yoksa performasmı? Kaç tırnaklı? Bobinler orijinal sıfır değişti bujiler performans bujisi özellikle özgün aldırmıştı. Volantın değiştimi tornamı oldu ? Ben aracı aldığımda, aracın sahibi sıfır orijinal alıp değiştirmiş, aracın sahibi de araca çok para harcayan ve durumu iyi birisiydi. Turbo time HKS orijinali. COİLOVER Manuel ayarlı mı yoksa elektronik mi? Manuel anahtarla ayarlanıyor. Hangi parçaları? Örnek yağ pompası değişti mi? Bildiğim kadar hepsi değişti krank hariç. 

 

Aracın sahibi 47 Yaşında. 

 

Çok anlamıyorum ben ama bana bu yazılanlardan sonra mantıklı geldi açıkcası...

Mustafa Bey zama ayırıp yaptığınız tavsiye için çok teşekkür ederim.  WRX'e karşı bir ilgim var özellikle 2004 model olanlara. İyi niyetli tavsiyeniz için teşekkürler. 

Evet cevaplar mantıklı. Bence de ilgilen bu araçla. Rodaj sonrası 1 barda gezmesi de güzel. Alırsan aracı sende öyle devam et 10bn km kadar sonra açarsın. Motor yapılırken değişen parçaların listesini iste.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Ufuk Kayıbeyli   
Guest Ufuk Kayıbeyli

Tüm cevaplar için tekrardan çok ama çok teşekkür ederim. Hafta sonu gidip aracı canlı olarak görmeyi planlamaktayım, kısmetse artık bende sizden biri sayılabilirim. Naçizane son ricam ise; İstanbul içi aracı göstere bileceğim güvenilir iyi bir usta ve ustanın numarası çok makbule geçebilir. :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

Mekateknik doğan usta ona git göster maslakta. Performans arabasının dilinden bir tek o anlar. Doğan ustaya deki bir abim var eski evocu seni ve Arıcan subaru Ömer abiyi tanıyormuş eskiden de. 

Selam söyle. Yakında arıyacağım onuda zaten

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mustafabeykoz    29
mustafabeykoz

Maslakta var sanı rım sanayiye gidiyorum tamirci arkadaşlarım var ama şimdilik subarucularla tanışmadık servise gidiyorum benzin paranı veririm dersin gelir heralde ustanı algel falanderse zor 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Ufuk Kayıbeyli   
Guest Ufuk Kayıbeyli
2 dakika önce, nitro37 :

Mekateknik doğan usta ona git göster maslakta. Performans arabasının dilinden bir tek o anlar. Doğan ustaya deki bir abim var eski evocu seni ve Arıcan subaru Ömer abiyi tanıyormuş eskiden de. 

Tamam. :) Çok teşekkür ederim minnettarım. Umarım bir sorun olmadan aracı alabilirim. İstemsizce hikayenin içine girip hevesleniyorum iyicene... Sanırım Subaru toplantılarına katılıyorsunuzdur, umarım katılırsınız sizi tanımak bir şeref olacağı gibi canlı olarak teşekkür etmeli isterim. 

 

Saygılarımla.

2 dakika önce, mustafabeykoz :

Maslakta var sanı rım sanayiye gidiyorum tamirci arkadaşlarım var ama şimdilik subarucularla tanışmadık servise gidiyorum benzin paranı veririm dersin gelir heralde ustanı algel falanderse zor 

Aracın sahibi saolsun iyi niyetli bir insan. İndirim yapmıyor anan aracı istediğim yere göstermeme izin verdi. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
1 dakika önce, Ufuk Kayıbeyli :

Tamam. :) Çok teşekkür ederim minnettarım. Umarım bir sorun olmadan aracı alabilirim. İstemsizce hikayenin içine girip hevesleniyorum iyicene... Sanırım Subaru toplantılarına katılıyorsunuzdur, umarım katılırsınız sizi tanımak bir şeref olacağı gibi canlı olarak teşekkür etmeli isterim. 

 

Saygılarımla.

Yok canım sende abartma. Forum olarak derdimiz zaten yardımlaşmak.

Evet toplantılara katılıyorum hemi de 1,0  arabayla. hahhhaha

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Ufuk Kayıbeyli   
Guest Ufuk Kayıbeyli
2 dakika önce, nitro37 :

Yok canım sende abartma. Forum olarak derdimiz zaten yardımlaşmak.

Evet toplantılara katılıyorum hemi de 1,0  arabayla. hahhhaha

1,0 araba tam olarak ben demek anlayamadım aslında ama bar basıncı ise bu durumda bende 1,0'cılardan oluyorum. :) Elbette forumun amacım yardımlaşmak ve paylaşmak ama işte bizde genelde böyle olmuyor diye biliyordum. Subaru ailesi bu konuda çok başarılı ve iyi niyetli sanırım, tekrardan teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

;D Bizim için hızlı günler geride kaldı demek istiyorum 1.0 yani 1.0 tsi 115 hp Aile arabası:'( 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
atillazen    18
atillazen
10 dakika önce, Ufuk Kayıbeyli :

1,0 araba tam olarak ben demek anlayamadım aslında ama bar basıncı ise bu durumda bende 1,0'cılardan oluyorum. :) Elbette forumun amacım yardımlaşmak ve paylaşmak ama işte bizde genelde böyle olmuyor diye biliyordum. Subaru ailesi bu konuda çok başarılı ve iyi niyetli sanırım, tekrardan teşekkürler.

>:D>:D

 

bilsen bu kadar ezerdin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
6 dakika önce, atillazen :

>:D>:D

 

bilsen bu kadar ezerdin

Valla doğru diyorsun bilmeden de olsa iyi gömdü bizi;D

Bilenler akıl edemedi bunu :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak ALEMDAROĞLU    6
Burak ALEMDAROĞLU
2 saat önce, nitro37 :

Ekleme: 

Fren sistemı muhakkak değişmeli sti olabilir. Yada daha büyük kanallı disk ve performans serisi balata da olabilir. 

Subarular kırılgan bir yapıya sahip değildir. Onu kırılgan yapan piyasadaki subaru hakkında bilinen yanlış düşüncelerdır. 

Bilincsiz kullanım, daha erken değişmesi gereken ama gec kalinan yağ ve filtreler, seri olacam diye yarım debryaj vites atmalar. Sanziman Vites yağını değiştirmeyi aklının ucuna bile getirmeyenler, motora extra katkı maddesi koyanlar, aracın doğasına aykırı sürüş yapanlar bu markayi kırılgan hale getirmıstir. 

Bu tarz turbolu arabalarda can damar yağlama ve hararettir.

Özellikle hp gücü arttırılmış bir aracın yaglamasi stock kalmış ise bu yeterli olmaz. Hadi bunuda geçtik standart 5 bn km bir değişen yağ zamanını modifiye den sonra değiştirmez, 5bn km de devam ederseniz motoru kırarsıniz. Ben 3 bn km de bir yağ ve filitre değişimi yapardım. 

Motor içindeki yanmayı yükselterek fazla güç elde ederken orjinal radyatorun ve orjinal yağ pompasinin bunu karsilayacagini düşünmek cehaletten başka bir şey değildir.  Keza fren sistemide.

 

 

Kesinlikle subaruyu kırılgan yapan yanlış kullanım ve düşünce Mehmet abi bu konuya değinmişken bahsetmeden geçemeyeceğim subaru forester araca yatak sarmış tehşisi koyulduktan sonra araç işi gereği lazım diye  aracın yürütülmesinin daha fazla probleme neden olacağını anlatamadığımız Doktor müşterimiz  aracı 1 hafta işe git gel kullanıp hafta sonu getirdi motor söküldü 1 litre kadar bile yağ çıkmadı :) 2.yanma odası kol yatağını sarmıştı  araç o yağ ile o durumda nasıl 1 hafta dayandı gerçekten şaşırtıcı bir durumdu Araç markası ne olursa olsun koltukla direksiyon arasındaki contada problem varsa dayanmıyor abi :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

 

6 dakika önce, Burak ALEMDAROĞLU :

Kesinlikle subaruyu kırılgan yapan yanlış kullanım ve düşünce Mehmet abi bu konuya değinmişken bahsetmeden geçemeyeceğim subaru forester araca yatak sarmış tehşisi koyulduktan sonra araç işi gereği lazım diye  aracın yürütülmesinin daha fazla probleme neden olacağını anlatamadığımız Doktor müşterimiz  aracı 1 hafta işe git gel kullanıp hafta sonu getirdi motor söküldü 1 litre kadar bile yağ çıkmadı :) 2.yanma odası kol yatağını sarmıştı  araç o yağ ile o durumda nasıl 1 hafta dayandı gerçekten şaşırtıcı bir durumdu Araç markası ne olursa olsun koltukla direksiyon arasındaki contada problem varsa dayanmıyor abi :) 

Allahtan piston kolu çıkartıp bloğu delip geçmemiş o halde gezerken.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Ufuk Kayıbeyli   
Guest Ufuk Kayıbeyli

Yorumlardan anladığını kadarı ile Mehmet Abi olarak tanınmaktasınız. :) Çok sayın Subaru TR ailesinin huzurunda sevgili Mehmet Abiden özür dilerim. 1,0 konusunda kişisel cahilliğimden ötürü bir patavatsızlık yapmış oldum sanırım. :D 

Araç sahibi pazarlık yapmak istemediği için mi gerçek mi bilemiyorum ama aracı almak isteyen Dişçi bir arkadaşıda varmış... İlan tarihinden yola çıkınca bana  gerçekçi gelmedi ama  kimsenin günahınıda almak istemem. 55.000 TL nakit olarak teklif etmiş bulunmaktayım dilerseniz arkadaşınız olduğu için önceliği ona  verin diyede belirttim, hem zarar etmemiş olur çünkü 59.000 TL yerine 55.000 TL teklif ediyorum ben. Alıcı gerçek ise sanırım aracı bana satmayacak ama belki gencim diye iyi kalplilikte yapabilir, 3.000 TL çokta hatrı olacak bir mebla değil hobi araçlarında diye düşünmekteyim. Lütfen yaptığımıda ölücülük olarak algılamayın hem araç piyasası yüksekte hemde fren sistemini değiştireceğim için belki araçta başka şeylerde çıkabilir 3.000 TL indirim olabilir diye düşündüm. Şuanda da uyku tutmadı diye uzun uzun yazıyorum. :) Sonuç olarak Allah yukarda bu aracı almak istiyorum ama her şey nasip kısmet.  

 

Not: Şuan A4 V6 kullanmaktayım ortalama şehir içi 13 Lt yakıyorum birde 3.0 CRD aracımız var oda hemen hemen aynı yakıyor denebilir. Bu araç ile tahmini olarak kaç litre yakarım şehir içinde ? Araç sahibine " Ne yakıyor bu ? " diye sormak istemedim. :) 

Ufuk Kayıbeyli tarafından düzenlendi
Yazım hatası.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AhmetKadir    35
AhmetKadir
5 saat önce, Ufuk Kayıbeyli :

Yorumlardan anladığını kadarı ile Mehmet Abi olarak tanınmaktasınız. :) Çok sayın Subaru TR ailesinin huzurunda sevgili Mehmet Abiden özür dilerim. 1,0 konusunda kişisel cahilliğimden ötürü bir patavatsızlık yapmış oldum sanırım. :D 

Araç sahibi pazarlık yapmak istemediği için mi gerçek mi bilemiyorum ama aracı almak isteyen Dişçi bir arkadaşıda varmış... İlan tarihinden yola çıkınca bana  gerçekçi gelmedi ama  kimsenin günahınıda almak istemem. 55.000 TL nakit olarak teklif etmiş bulunmaktayım dilerseniz arkadaşınız olduğu için önceliği ona  verin diyede belirttim, hem zarar etmemiş olur çünkü 59.000 TL yerine 55.000 TL teklif ediyorum ben. Alıcı gerçek ise sanırım aracı bana satmayacak ama belki gencim diye iyi kalplilikte yapabilir, 3.000 TL çokta hatrı olacak bir mebla değil hobi araçlarında diye düşünmekteyim. Lütfen yaptığımıda ölücülük olarak algılamayın hem araç piyasası yüksekte hemde fren sistemini değiştireceğim için belki araçta başka şeylerde çıkabilir 3.000 TL indirim olabilir diye düşündüm. Şuanda da uyku tutmadı diye uzun uzun yazıyorum. :) Sonuç olarak Allah yukarda bu aracı almak istiyorum ama her şey nasip kısmet.  

 

Not: Şuan A4 V6 kullanmaktayım ortalama şehir içi 13 Lt yakıyorum birde 3.0 CRD aracımız var oda hemen hemen aynı yakıyor denebilir. Bu araç ile tahmini olarak kaç litre yakarım şehir içinde ? Araç sahibine " Ne yakıyor bu ? " diye sormak istemedim. :) 

sakın kullanımda a4 ten az yakar diye dusunuyorum. abarttıgınız zaman 2 aracınızın toplamına cıkabılır :D 

zamanında standart saylacak bır wrx ıle ankaradan izmite giderken bir depo benzın yetmemıstı :D

100000tl ye alınacak sti yerıne 50000tl ye alınacak wrx de mantıklı sayılır. gereklı STI parcalarını zaman ıcınde takarsınız. kendınız bırseyler yapmanın tadını da cıkarmıs olursunuz. tabi her zaman safkan STI baskadır ama butce meselesi hersey bı yerde. 

bi de alırsanız nolur o farları degıstırın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
5 saat önce, Ufuk Kayıbeyli :

Yorumlardan anladığını kadarı ile Mehmet Abi olarak tanınmaktasınız. :) Çok sayın Subaru TR ailesinin huzurunda sevgili Mehmet Abiden özür dilerim. 1,0 konusunda kişisel cahilliğimden ötürü bir patavatsızlık yapmış oldum sanırım. :D 

Araç sahibi pazarlık yapmak istemediği için mi gerçek mi bilemiyorum ama aracı almak isteyen Dişçi bir arkadaşıda varmış... İlan tarihinden yola çıkınca bana  gerçekçi gelmedi ama  kimsenin günahınıda almak istemem. 55.000 TL nakit olarak teklif etmiş bulunmaktayım dilerseniz arkadaşınız olduğu için önceliği ona  verin diyede belirttim, hem zarar etmemiş olur çünkü 59.000 TL yerine 55.000 TL teklif ediyorum ben. Alıcı gerçek ise sanırım aracı bana satmayacak ama belki gencim diye iyi kalplilikte yapabilir, 3.000 TL çokta hatrı olacak bir mebla değil hobi araçlarında diye düşünmekteyim. Lütfen yaptığımıda ölücülük olarak algılamayın hem araç piyasası yüksekte hemde fren sistemini değiştireceğim için belki araçta başka şeylerde çıkabilir 3.000 TL indirim olabilir diye düşündüm. Şuanda da uyku tutmadı diye uzun uzun yazıyorum. :) Sonuç olarak Allah yukarda bu aracı almak istiyorum ama her şey nasip kısmet.  

 

Not: Şuan A4 V6 kullanmaktayım ortalama şehir içi 13 Lt yakıyorum birde 3.0 CRD aracımız var oda hemen hemen aynı yakıyor denebilir. Bu araç ile tahmini olarak kaç litre yakarım şehir içinde ? Araç sahibine " Ne yakıyor bu ? " diye sormak istemedim. :) 

Pazarlama taktiği olabilir. Çok istekli göründüğün zaman bu tarz dişçi avukat doktotr ortaya çıkabilir. Verdiğin teklif ölücu sınıfına girmiyor. Bu tarz araçlarda nakit verilecekse 3-5 bn aşağı teklif edilmesi doğaldır. Kaldıki bana göre 55 bile fazla. 

Yakıt olarak turbolu subarunun üst limiti yoktur. Ne kadar basarsan o kadar yakar. Alt limit sakin kullanmayı becerebilirsen şehir içi  için 13-14 yakar. Uzun yolda 9-10 litreye kadar düşebilir. Ama yeni motor olduğu için bir süre fazla yakabilir. 

Subarunun diğer hızlı arabalardan en büyük farkı şoför koltuğuna oturduğunuz anda boxer motor senfonisini ile baslar. O homurdanma pistonları tek tek saydığını duyma hissi sizi daha güçlü hissettirir.

Bu güçlü motor Simetrik awd sistemi ile birleştiği anda ortaya çok  güvenli bir makine çıkar. Hızlı tren misali viraj alır.  Diğer araçlar da limitlerde aldığın virajlari bu makine ile güle oynaya alırsın. 

Kısaca bir kere bindinmi bir daha vazgeçemezsin. O yüzden yaş gençken al bin keyfine bak. Çokta inceleme. En kötü ne olabilir ki? Bir motorda sen yaptirirsin. Onemli olan geriye dönüp baktığında bu cesareti gosterebilmis olman. Para zaten bir sekilde kazanılıyor. Bazı zevkleri zamanında yaşamak lazım. ;D

Ne gaz verdim yav 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×