Jump to content
Burak ALEMDAROĞLU

2004 Subaru İmpreza WRX STİ 500hp Üzeri Setup Hazırlığı Hakkında

Tavsiye Edilen Mesajlar

Burak ALEMDAROĞLU    6
Burak ALEMDAROĞLU

Merhabalar 2004 subaru ımpreza wrx sti aracıma  500-600 hp lik bir alt yapıda motorunu yapmak istiyorum ancak bu hp lere uygun setup nedir ne değildir pek bilgim yok  3 aydır aracın kullanıcısıyım genel anlamda otomobiller konusunda teknik bilgim olmasına rağmen daha önce subaru markasına pek içim ısınmıyordu tabi şans eseri aracımla bir ımpreza takas edene kadar  ;D  motor yapımı konusunda gerekli alt yapıya da sahibim  fakat forumda bu araca gönül vermiş arkadaşlarım ve abilerim   benden daha fazla bilgisi olan onca kişi vardır bana bu gerekli detayları parçaları listeleyebilcek oluşabilecek sorunlardan, detaylardan anlayan birinin yardımına ihtiyacım varO:-)  aklımdaki şey tam olarak gazladığım zaman hiçbir soru işaretinin olmaması sağlam bir alt yapı istiyorum fazla uzatmadan aracımdan bahsedeyim araç wrx den sti çevrilmiş   yürür komple değiştirilmiş komple spec c yürür getirilmiş şanzıman viteş değişim aralıkları STİ göre daha kısa diferansiyeller-akslar değişmiş fren sistemi(Brembo) direksiyon kutusu hariç yürür değişmiş motor sti krank üzerinde pistonlar forgetlenmiş  ve vf30 turbo ile beslenmiş enjektorler değişmiş benzin pompası değişmiş inter-cooler büyütülmüş  metanol kiti filan koyulmuş daha fazla detaya da girmiyorum bunların tümü eski sahibinden kalma araç bana 3 aydır gazlamama rağmen bu ayarda herhangi bir problem çıkarmadı şuan kaç hp verdiği hakkında bir bilgim yok ne desem yalan olur bulunduğum şehirde 4 çeker dyno mevcut değil ne yazık ki :-\ ama 1.3 barda yürüyor 300-350 arasında olduğunu  varsayıyorum  araca bu şekilde bar açarak daha fazla güç elde edebilirim fakat aracın motor içerisinde kullanılan malzemeler nedir bilmiyorum güvenemiyorum sonuçta malzemeden malzemeye fark var umarım anlatabilmişimdir değerli görüşlerinizi merakla bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
9 saat önce, Burak ALEMDAROĞLU :

Merhabalar 2004 subaru ımpreza wrx sti aracıma  500-600 hp lik bir alt yapıda motorunu yapmak istiyorum ancak bu hp lere uygun setup nedir ne değildir pek bilgim yok  3 aydır aracın kullanıcısıyım genel anlamda otomobiller konusunda teknik bilgim olmasına rağmen daha önce subaru markasına pek içim ısınmıyordu tabi şans eseri aracımla bir ımpreza takas edene kadar  ;D  motor yapımı konusunda gerekli alt yapıya da sahibim  fakat forumda bu araca gönül vermiş arkadaşlarım ve abilerim   benden daha fazla bilgisi olan onca kişi vardır bana bu gerekli detayları parçaları listeleyebilcek oluşabilecek sorunlardan, detaylardan anlayan birinin yardımına ihtiyacım varO:-)  aklımdaki şey tam olarak gazladığım zaman hiçbir soru işaretinin olmaması sağlam bir alt yapı istiyorum fazla uzatmadan aracımdan bahsedeyim araç wrx den sti çevrilmiş   yürür komple değiştirilmiş komple spec c yürür getirilmiş şanzıman viteş değişim aralıkları STİ göre daha kısa diferansiyeller-akslar değişmiş fren sistemi(Brembo) direksiyon kutusu hariç yürür değişmiş motor sti krank üzerinde pistonlar forgetlenmiş  ve vf30 turbo ile beslenmiş enjektorler değişmiş benzin pompası değişmiş inter-cooler büyütülmüş  metanol kiti filan koyulmuş daha fazla detaya da girmiyorum bunların tümü eski sahibinden kalma araç bana 3 aydır gazlamama rağmen bu ayarda herhangi bir problem çıkarmadı şuan kaç hp verdiği hakkında bir bilgim yok ne desem yalan olur bulunduğum şehirde 4 çeker dyno mevcut değil ne yazık ki :-\ ama 1.3 barda yürüyor 300-350 arasında olduğunu  varsayıyorum  araca bu şekilde bar açarak daha fazla güç elde edebilirim fakat aracın motor içerisinde kullanılan malzemeler nedir bilmiyorum güvenemiyorum sonuçta malzemeden malzemeye fark var umarım anlatabilmişimdir değerli görüşlerinizi merakla bekliyorum.

Motor içi forged ise istediğiniz güce uygun olmaz. Forged motorlarin zaten verebileceği maksimum gücte geziyorsunuz. Artı metenol kitiniz var ve sanırım yazılımda metenol kite göre yapılmıştır. Yani metenol kite alkol koymadan gezerseniz motor için sağlıklı olmaz. Bunun için ya o kiti kullanacaksınız yada devre dışı bırakıp tekrar bir yazılım yaptiracaksiniz.

Konuya gelirsek. Subaru da sti alt yapısında sadece yazılım ile istediğiniz güçlere çıkmak mümkün değil. 

Sil baştan motorun içine ve dışına mudehale etmeniz lazım.  Yoksa krank kesersiniz bu kesin.

Eskiden daha büyük turbo vs eklemeler ile sti dan 450 hp güç alan arkadaşlarım çok oldu. Bunların %90 krank kesti. Kol dağıttı.

Uzun omurlu saglam ve metenol kite dayanıklı bir modifiye yapayım derseniz.  Yapılması gereken öncelikle motor içine girmek, krank dahil piston, kol, segman( yağ ve komprasor ikisi birlikte) yatak, ana kol yatak, subap, conta vs tomeinin butun ürünlerini almanız.

Atesleme içinse yine tomeinin 1000cc ve ustu enjektör, yakıt pompa, regülatör vs almak gerekiyor. 

Greddy yada hks intercooler (en az 16 litrelik olmalı) 12 litre De olur ama sınırda kalır 500 üstü için. Ayrica İntercooler öne alınmalı 

Turbo olarak garret gtx r serisi çift rulmanli olanlar tercih edilmeli. Cok rahat 2 bar basabilmelı.  Gtx 35 uygun bana göre.

Yine aem beyin ve aem map sensörü (en az 2 bar) alınması şart. 

Daha büyük çıkış için en az 76 lik 2.mm kalınlığında krom egzoz( krom alasim boru egt ısısını  çok fazla yükseltmez mani olur ve çabuk soğur) ve headers. Son susturucu da bunlara uygun olarak el yapımı olmalı.

Soğutma için daha büyük radyator( el yapımı olabilir) ve yağ soğutucu muhakkak olmalı.

Tomeinin  tüm parçaları sitesinde var. Biz eskiden kirbristan getirirdik. Gürcüde bulunurmu orasını bilmiyorum. 

Kısaca alacağın tüm parçalar tomei Aem Greddy Hks Garret markalardan olacak. Bunun haricinde şu turbo kaldırır yada sti enjektör besler derlerse inanma.

Yalnız sana tavsiyem metenol kit var ise muhakkak kullan. Kullanmiyorsan da yazılımla iptal et. Yeni bir yazılım yaptır benzine göre.

Aklıma gelenler bunlar. Zaten motordan anlayan biri olduğu için fazla detaya girmedim. 

 

 

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak ALEMDAROĞLU    6
Burak ALEMDAROĞLU

Bilgileriniz için önceliklle  çok teşekkür ederim kesinliklle benimde araştırmalarım sonucu sizin bahsettiğiniz yollara çıkıyor herşey araç alt motor alt yapısını  Cosworth mu tomei mi olarak hazırlasam demsem aca ne dersiniz? Araştırıyorum fakat wep üzerinden sonuçta sizin gibi bu işi deneyimlemiş daha önce bu araçları görüp elinden geçen birinin tecrübesine ihtiyacım var sizinle bir irtibat kurma şansımız varmıdır acaba abicim ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
16 dakika önce, Burak ALEMDAROĞLU :

Bilgileriniz için önceliklle  çok teşekkür ederim kesinliklle benimde araştırmalarım sonucu sizin bahsettiğiniz yollara çıkıyor herşey araç alt motor alt yapısını  Cosworth mu tomei mi olarak hazırlasam demsem aca ne dersiniz? Araştırıyorum fakat wep üzerinden sonuçta sizin gibi bu işi deneyimlemiş daha önce bu araçları görüp elinden geçen birinin tecrübesine ihtiyacım var sizinle bir irtibat kurma şansımız varmıdır acaba abicim ?

Ben Tomei derim. Üzerine de tanımam.

Özelden attım. Müsait oldukça yardımcı olurum. Tabi forumu da es geçmemen şartıyla;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

Tabi bu parçaları sıfır almak çok masraflı olur. Biz genelde akbaba usülü çalışırdık. Nasıl oluyor dersen. Aracını A dan Z ye ithal parçalarla modlamış kişilerden kaza yapmasını ve aracını perte çıkarmasını beklerdik. Haber geldiği an şu kişi duvara yapışmış diye, anında motor parçalarını koltuklarına varıncaya kadar akbaba usülü talan eder uygun fiyata alırdık. ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak ALEMDAROĞLU    6
Burak ALEMDAROĞLU

Allah kaza bela vermesin kimseye de beklesemmi ben de ne yapsam bilemedim şimdi abi☺️

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

Yerinde olsam internetteki malum bütün modifiye sitelerine üye olur, denk geldikçe oralardan ikinci el parça satın alır kenara koyarım. Böylesi daha uygun olur.

Sana lazım olanların bir listesini çıkar sonra beklemeye başla.O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak ALEMDAROĞLU    6
Burak ALEMDAROĞLU

haklısınız fakat araca çıkma  krank,piston gibi komponentleri takma taraftarı değilim tabi inter-cooler,turbo vs. alırım bunlar önemli değil ancak önerebileceğiniz böyle bir site,forum varmı subaru için?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
12 dakika önce, Burak ALEMDAROĞLU :

haklısınız fakat araca çıkma  krank,piston gibi komponentleri takma taraftarı değilim tabi inter-cooler,turbo vs. alırım bunlar önemli değil ancak önerebileceğiniz böyle bir site,forum varmı subaru için?

Reklam olmasın diye özelden yazdım site ve şahıs isimlerini.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
34_Srkn_61    354
34_Srkn_61
21 saat önce, Burak ALEMDAROĞLU :

Allah kaza bela vermesin kimseye de beklesemmi ben de ne yapsam bilemedim şimdi abi☺️

Aracınızın plakası 61 FF.. mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
adem61    8
adem61
53 dakika önce, 34_Srkn_61 :

Aracınızın plakası 61 FF.. mi?

Aynen, Diğeri 61 VL.. olanda Mustafa kardeşimizde. Ama o sanırım forumda yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
6 dakika önce, adem61 :

Aynen, Diğeri 61 VL.. olanda Mustafa kardeşimizde. Ama o sanırım forumda yok.

Tanışıyormusunuz arkadaslarla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
adem61    8
adem61
15 dakika önce, nitro37 :

Tanışıyormusunuz arkadaslarla

Mustafa'yı uzaktan tanıyorum. Sohbet etmişliğimiz yok. Sadece sosyal medya üzerinden.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    802
SequentiaL

Herşey iyi güzel ama bloktan bahsetmediniz. Komple STI swaplanmış olan aracınızın blok WRX ise eğer, o bahsedilen gücü kaldırmayacaktır. EJ205 bloklar open deck EJ207 bloklar ise semi-close deck tir

 

blockdesign.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
17 dakika önce, SequentiaL :

Herşey iyi güzel ama bloktan bahsetmediniz. Komple STI swaplanmış olan aracınızın blok WRX ise eğer, o bahsedilen gücü kaldırmayacaktır. EJ205 bloklar open deck EJ207 bloklar ise semi-close deck tir

 

blockdesign.jpg

Özelden söyledim.

Şanziman dahil 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
34_Srkn_61    354
34_Srkn_61
Bir saat önce, adem61 :

Aynen, Diğeri 61 VL.. olanda Mustafa kardeşimizde. Ama o sanırım forumda yok.

Mustafayla memleketim Of' a gittiğimde tanışmıştım. Onun arabası da motor modifikasyonu olarak Bektaşoğlundan toplanmıştı.  Ben 2.0 R almadan önce Rizedeki bir subaru için Mustafaya yazmıştım subaru göstereceğimiz birileri var mı diye. Şuan onun arabasıda bayağ yüklü sizde temas kurarsanız yardımcı olacaktır. 61 FF .. de nun kankasının aracı zaten.

34_Srkn_61 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak ALEMDAROĞLU    6
Burak ALEMDAROĞLU
8 saat önce, 34_Srkn_61 :

Aracınızın plakası 61 FF.. mi?

evet abi Fatih abinin eski araç :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak ALEMDAROĞLU    6
Burak ALEMDAROĞLU
6 saat önce, 34_Srkn_61 :

Mustafayla memleketim Of' a gittiğimde tanışmıştım. Onun arabası da motor modifikasyonu olarak Bektaşoğlundan toplanmıştı.  Ben 2.0 R almadan önce Rizedeki bir subaru için Mustafaya yazmıştım subaru göstereceğimiz birileri var mı diye. Şuan onun arabasıda bayağ yüklü sizde temas kurarsanız yardımcı olacaktır. 61 FF .. de nun kankasının aracı zaten.

Aynen öyle 61VE Mustafa abiyle tanışıyorum çok iyi bir insan araç söylediğiniz gibi mustafa abinin kankasının :) onlarla devamlı laflıyoruz bu konuları mustafa abinin araç yüklü ama benim araca tutunamıyor şuan mustafa abinin üzerinde benim araç zaten ben 600-700  çıkmayı planlıyorum ancak bu 2.0 le mümkün olmayacak aracı 2.5 yapmam şart galiba

19761773_1863576017192977_585218568577089536_n(1).jpg

Burak ALEMDAROĞLU tarafından düzenlendi
plaka-foto

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak ALEMDAROĞLU    6
Burak ALEMDAROĞLU
7 saat önce, SequentiaL :

Herşey iyi güzel ama bloktan bahsetmediniz. Komple STI swaplanmış olan aracınızın blok WRX ise eğer, o bahsedilen gücü kaldırmayacaktır. EJ205 bloklar open deck EJ207 bloklar ise semi-close deck tir

 

blockdesign.jpg

kesinlikle haklısınız Mehmet abi de bahsetti ve 2.5 sti  üzerine kurmaya karar verdim yoksa sağlıklı olmayacak istediğim güçleri tutması ve gazlarken kafamda soru işateti olmaması için öyle düşünüyorum ilk etapta 2.5 block sonrasında tomei krank-piston-kol-yatak ne gerekiyorsa silindir kapağı eksantiriklere de el atılacak bunlar tabi olayın görünen yüzü çok ince detaylar var bilmediğim zaten çok yavaş ilerleyeceğim bu süreçte sizin gibi tecrübeli arkadaşlar ve abilerim bana bütün ince detaylardan bahsedeceğini umuyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
40 dakika önce, Burak ALEMDAROĞLU :

 

19761773_1863576017192977_585218568577089536_n(1).jpg

Şu aracın tipine bakın scoop yeter yav. Yemişim lamborginiyi ferrariyi. 

Şu görüntüyü dikiz aynasında gören bir şöförün '' Aga Bu ne'' dediğini duyar gibiyim.;D

Yada yol verdikten sonra '' Subaruymuş iyiki yol vermişim yoksa içimden geçerdi'' dediğini

 

Maşallah :nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AhmetKadir    35
AhmetKadir

Bahsettiginiz gucler cok buyuk rakamlar. Ciddi bir proje. Aracinizi nerde yaptirmak isterseniz kendi tercihinizdir. Mekanlar belli zaten. Arabayi toplayacak yaziliminizi yapacak kisiyle beraber oturup secin parcalari bence. Ilk yazilimi araci topladiginiz yerde bi yaptirip bi sure orda test edip ince ayar icin kendi sehirinizde bir yazilim daha yaptirin bence. 2 litreyle de 600 civari guc alinir ama keyifsiz olur bence. Altlar cok cansiz kalir. Sahsi fikrim 2 litreye takilabilecek en buyuk turbo gtx30 olur. 550li guclerde saglikli yurunur. Cok girtlagina cokup arabayi cabuk tuketmek de kotu olur ciddi bir mebla harciuacaksiniz biraz tadini cikarin en azindan

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak ALEMDAROĞLU    6
Burak ALEMDAROĞLU

 

9 saat önce, 34_Srkn_61 :

Mustafayla memleketim Of' a gittiğimde tanışmıştım. Onun arabası da motor modifikasyonu olarak Bektaşoğlundan toplanmıştı.  Ben 2.0 R almadan önce Rizedeki bir subaru için Mustafaya yazmıştım subaru göstereceğimiz birileri var mı diye. Şuan onun arabasıda bayağ yüklü sizde temas kurarsanız yardımcı olacaktır. 61 FF .. de nun kankasının aracı zaten.

birde söylemeden geçemeyeceğim Mustafa abinin aracının motor bektaşoğlunda toplandı ancak çoğu işi  benim aracın eski sahibi Fatih FURUNCU tarafından yapıldı-toplandı gerçekten subaru'ya gönül vermiş mesleği bu olmamasına rağmen şaşırtıcı şekilde işten anlayan bir insan

37 dakika önce, AhmetKadir :

Bahsettiginiz gucler cok buyuk rakamlar. Ciddi bir proje. Aracinizi nerde yaptirmak isterseniz kendi tercihinizdir. Mekanlar belli zaten. Arabayi toplayacak yaziliminizi yapacak kisiyle beraber oturup secin parcalari bence. Ilk yazilimi araci topladiginiz yerde bi yaptirip bi sure orda test edip ince ayar icin kendi sehirinizde bir yazilim daha yaptirin bence. 2 litreyle de 600 civari guc alinir ama keyifsiz olur bence. Altlar cok cansiz kalir. Sahsi fikrim 2 litreye takilabilecek en buyuk turbo gtx30 olur. 550li guclerde saglikli yurunur. Cok girtlagina cokup arabayi cabuk tuketmek de kotu olur ciddi bir mebla harciuacaksiniz biraz tadini cikarin en azindan

çok haklısınız motoru kendım toplamak istiyorum daha önce ej20 motor topladık turbosuz forester 2 kere bu konuda az çok tecrubem var kendıme guvenıyorum fakat tabiki fazla bilmişlik yapmak istemiyorum bu konuda  sonuçta ciddi güçler ince ayarlar gerekli ne olursa olsun işi deneyimlemiş insan bir başkadır en kotu ihtimalle risk arz eder ise işi bilen birinin yanına gidip yine ona eşlik ederim toplarken :) yazılım konusunda  çok doğru soyluyorsunuz teşşekür ederim 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AhmetKadir    35
AhmetKadir

Atmosferik motora binen yuk ile standart gucunun 2 3 katina cikacak bir motorun uzerindeki yuk farkını dusunun bence. Mutlaka ki tecrubeniz vardir ama en azindan motoru bilen ile tecrube ederek toplamak sizin ixin de iyi olacaktir. Garaj ornegini sevdigim icin veriyorum. Baska garajlari seven arkadaslar alinmasin baska kimseyi kotuleme maksatli demiyorum. Mesela tork ta hakan ustayla beraber toplasaniz inceleseniz ipuçlarını gorseniz. Kapakciya, kaynakciya, rekorcuya kendiniz  gitseniz. Belki daha masrAfli olacak ama size katacagi texrubeye deger bence. 

Insallah guzel olur boyle projeleri yapmak maddi acidanda ciddi meblalar gerektiriyor. Allah yardımcınız olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak ALEMDAROĞLU    6
Burak ALEMDAROĞLU
4 dakika önce, AhmetKadir :

Atmosferik motora binen yuk ile standart gucunun 2 3 katina cikacak bir motorun uzerindeki yuk farkını dusunun bence. Mutlaka ki tecrubeniz vardir ama en azindan motoru bilen ile tecrube ederek toplamak sizin ixin de iyi olacaktir. Garaj ornegini sevdigim icin veriyorum. Baska garajlari seven arkadaslar alinmasin baska kimseyi kotuleme maksatli demiyorum. Mesela tork ta hakan ustayla beraber toplasaniz inceleseniz ipuçlarını gorseniz. Kapakciya, kaynakciya, rekorcuya kendiniz  gitseniz. Belki daha masrAfli olacak ama size katacagi texrubeye deger bence. 

Insallah guzel olur boyle projeleri yapmak maddi acidanda ciddi meblalar gerektiriyor. Allah yardımcınız olsun

tork 100000-150000 gibi rakamlardan bahsediyor aradım görüştüm Orhan bey ile 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AhmetKadir    35
AhmetKadir
7 saat önce, Burak ALEMDAROĞLU :

tork 100000-150000 gibi rakamlardan bahsediyor aradım görüştüm Orhan bey ile 

bu işin malıyetı genelde 30000dolar civarıydı. zamanında GGN STI (2.5 STI, gt35 turbo, dolu kapak vs vs) yapılırken araç sahibi 60000tl ye s2000 satıp yapmıstı. şimdi 30000 dolar cok para :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×