Jump to content
bougoss

2006 Subaru Forester Sürücü Tarafı Cam Problemi

Tavsiye Edilen Mesajlar

bougoss    67
bougoss

Arkadaşlar merhaba

Konu kirliliği yapmak istemezdim ama uygun konu bulamadım.

Benim şöför tarafındaki cam düğmesi sık sık tutukluk yapıyor. Otoparka girerken veya guvenlige yanasirken cami acayim diyorum. Zınk acilmiyor, kapiyi aciyorum mecburen, rezalet:)).

Bazen basıyorum düğmeye, nice sonra kendi kendine indiriyor camı. Allah'tan kapamada sıkıntı yok. Yalnızca açmada var. Nasıl onarabilirim bunu? Komple düğmeleri değişmeden çözebilsem ne güzel olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
6 dakika önce, bougoss :

Arkadaşlar merhaba

Konu kirliliği yapmak istemezdim ama uygun konu bulamadım.

Benim şöför tarafındaki cam düğmesi sık sık tutukluk yapıyor. Otoparka girerken veya guvenlige yanasirken cami acayim diyorum. Zınk acilmiyor, kapiyi aciyorum mecburen, rezalet:)).

Bazen basıyorum düğmeye, nice sonra kendi kendine indiriyor camı. Allah'tan kapamada sıkıntı yok. Yalnızca açmada var. Nasıl onarabilirim bunu? Komple düğmeleri değişmeden çözebilsem ne güzel olur.

Düğme kontrol panelini sök, soketleri çıkar önce bir hava tut sonra pas kir sökücü ve uçucu şu bilgisayar spreylerden al, iyice temizle. Sonra soket girişindeki kablolara bak kopmak üzere olan varmı?  tek tek tut çıkarmaya çalış fazla abanmadan.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kmvolkan    348
kmvolkan

Benzer bir durum bende yaşandı ve cam en son hiç çalışmadı. Sorunum cam motorundaydı. Kollektör denilen parca yanmıştı. Usta çıkma bulup taktı, kısa bir süre sonra kapının içinden duman çıkarmak suretiyle yandı :D:D otomatik cam kaldırma tuşu takılı kalıyormuş meğer. Bobincide yeni kollektör sardırdım, otomatik cam kaldırmayı iptal ettirdim sıkıntısız kullanıyorum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bougoss    67
bougoss
51 dakika önce, nitro37 :

Düğme kontrol panelini sök, soketleri çıkar önce bir hava tut sonra pas kir sökücü ve uçucu şu bilgisayar spreylerden al, iyice temizle. Sonra soket girişindeki kablolara bak kopmak üzere olan varmı?  tek tek tut çıkarmaya çalış fazla abanmadan.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.;D

Bakalım bir deneyim. Hepten bozmazsam iyidir.:'( balata spreyi ya da wd40 iş görür mu? Çok mu kaba kaçar??

 

8 dakika önce, kmvolkan :

Benzer bir durum bende yaşandı ve cam en son hiç çalışmadı. Sorunum cam motorundaydı. Kollektör denilen parca yanmıştı. Usta çıkma bulup taktı, kısa bir süre sonra kapının içinden duman çıkarmak suretiyle yandı :D:D otomatik cam kaldırma tuşu takılı kalıyormuş meğer. Bobincide yeni kollektör sardırdım, otomatik cam kaldırmayı iptal ettirdim sıkıntısız kullanıyorum :D

Benden de çatır çutur ses gelince değiştirdim motoru. Usta bulamadigim eskişehirde, birebir cam motoru buldum nasıl oem bir parçaysa artik:)) ama bu olay oncesinde vardı şimdi de var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    560
emre-sti

Mitsubishi l200 cam motoru oluyor ancak o da uzun ömürlü olmuyor bizim. Cam kaldırma motoru ile cam rus modülü arasında güzel bir ilişki var karşılıklı birbirlerini dengeleme filan yapıyorlar. Wd40 yaglayici dır yağsız kontak sprey veya alkolle ile temizlik sonrasında gerekirse lehim ile takviye yapın iletken bağlantılarına sorun varsa 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alennefer    3
alennefer

Aynı sorunu bende yaşadım. Cam motoru önceleri kesik kesik bazen hiç tepki vermiyordu. Motoru söktük su dolmuş içi. vanalı egsoz motoru ile değiştirdik oto elektrikçi ustayla. 1 hafta oldu motor değişeli şimdilik sorun yok :) Maliyeti 120 lira tutu motor ve işçilik dahil. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
qarsian    0
qarsian

Merhaba, aynı sıkıntı bende de var ancak burada arabaya suborusu mu ? Diyenler var.Usta falan yok.Kendim sökecem ama sökmeye nerden başlamalı acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
doctor    72
doctor

@qarsian

cam işi 2008 e kadar olan  foresterlarda çıta olmadığından biraz sıkıntılı bir iştir,

aman sobacılara elletmeyin :))

cam motorununu sökerseniz fırçalarını değiştirebilcek bobinacı var mı çevrenizde?

yada yeni motor mu alacaksınız?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
qarsian    0
qarsian

Bobinajcı geçinen var burda (Hatay-Kırıkhan) ama elletmem.Motorda sokıntı varsa yenisini alacağım.Ya da garajda yatacak gemiye gidip gelince halledeceğim.

Yarın gün içinde sökmeye başlayacağım.Tornavidalarım hazır.Gemideki bakım işlerimize benzer mi göreceğiz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
qarsian    0
qarsian

Bugün cam motoruna harici olarak aküden enerji verdik.İleri geri hareket olmadı.

Kollektör mü yoksa motor mu bilemedim.

Burada parça bulmak kolay değil, araca uyumlu motor var mı acaba Honda / Toyota / Mazda vs

yoksa İstanbuldan sipariş etmek lazım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bougoss    67
bougoss

tesadüfe bak, bugün camımı yaptırdım, az önce aklıma geldi foruma yazayım dedim, konu güncellenmiş

neyse

arkadaşlar benim problemim konuyu açarken de belirttiğim üzere sürücü tarafındaki camın keyfi olarak açılmaması idi. kapanmaya kapanıyor açılmaya açılmıyordu. hatta basıyorum nice sonra işine gelirse açıyordu. bugün tuş panelini söktüm. entegre devrenin yer aldığı yere kadar parçaladım bütün temas noktalarını temizledim ancak boşa uğraşmışım bir halta yaramadı :D 

sonradan fark ettim ki sürücü tarafının düğmesi diğerlerine göre hafif kalkık duruyordu. Düğme o kadar hassaslaşmış ki, cam kapanırken hafifçe geriye doğru dokunsam kapamayı engelliyordu. aynı şekilde cam açıkken kapatmak için hafifçe dokunmam yeterliydi. Dedim bu beni aşar, çünkü tuşlara müdahale edemedim. Herhangi bir vidalı aksam yok ve sökerken kırma ihtimali var. Her zaman gittiğim ve subaru ustası/parçası fakiri eskişehirde bana cam motoru bulan kilitçiye gittim. Tuşu sökmenin, kırılma ihtimalinin yüksek olduğunu kendi de söyledi. Biraz müdehale edip düğmeyi eski haline getirmeye çalışacağını ancak auto özelliğini kaybedebileceğini söyledi. (bu ne arkadaş sanki ameliyat yapılıyor, hastayı kurtarırız ancak bir daha yürüyemez der gibi ahaha :D) neyse yaptı geldi denedik 10 numara oldu. tamirat öncesinde kapama işlemi sadece auto olarak çalışıyordu. şimdi manuel olarak da çalışıyor. maliyet 10 tl :D

şimdi bendeki sorunun özeti şu: muhtemelen daha önce tamir görmeyen bu 10 senelik sürücü tarafı cam açma düğmesi, kullanıma bağlı olarak kapama yönünde eğim yapmış. yani açmaya çalıştığımda, kapama yönünde temas kesilmediğinden, açma emrini bloke ediyor. hafif gevşeme olduğunda da cam açılma işlemini gerçekleştiriyor.

çözümün özeti : kilitçiye gidin :D

@qarsian nissan motoru uyuyor diye biliyorum bizim camlara. en azından benim camın motorunun öyle değiştiğini zannediyorum. şöyle de bir durum var: tuş panelini söktüğümde gördüm ki üst plastik panel toyota (zaten kıllandıydım peder beyin corollasının tuş paneline çok benziyor diye:)) tuş takımının alt kısmındaki elektronik devre ise nissan. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mcake    0
mcake
Alıntı

şöyle de bir durum var: tuş panelini söktüğümde gördüm ki üst plastik panel toyota (zaten kıllandıydım peder beyin corollasının tuş paneline çok benziyor diye:)) tuş takımının alt kısmındaki elektronik devre ise nissan. 

Japonlar birbirinden besleniyorlar demek ki. ^-^

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
qarsian    0
qarsian
yanıtlandı (düzenlendi)

Nissan ın Suv mi yoksa binek model motoru mu?

acilen halletmem lazım.muayene yaklaştı.

qarsian tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bougoss    67
bougoss
16 saat önce, qarsian :

Nissan ın Suv mi yoksa binek model motoru mu?

acilen halletmem lazım.muayene yaklaştı.

Hiç fikrim yok malesef:-\

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×