Jump to content
osenturk

91 model Justy 4WD 1.0 CC'den 1.2 ye çevirme

Tavsiye Edilen Mesajlar

osenturk    4
osenturk

Merhabalar ben Önder  muhasebeciyim 1991 model justy 4 çeker araç aldım aldığımda arabanın motoru sökük vaziyette ve 5-6 senedir yattığını söylediler hiç araştırma yapmadan aracın görüntüsü ve 4 çeker olması hoşuma gittiği için  çekme belgeli olarak aldım. daha önceden yapan tamirci araç 1.0 motor olduğunu söyledi  ama malesef arabanın motor parçalarını bir çuvala koyup aracın içinde bırakmışlar ve malum sağ arka çamdan kırıp parçaları çalınmış, ne motor takozları kalmış ne devirdaim nede diğer parçalar. elimizde kalan sadece 0,75 lik bir krank motor bloğu gömleği çakılmış birde üst kapak yani yarım motor kalmış 1.0 motor krankı bulunmadığını öğrendim ve komple 1.2 motor aldım. 1.0 motorluk bir araca 1.2 motor yükleme sorun olmaz diye düşündüm ama iki motor arasında neredeyse tüm parçalar farklı olunca elimdeki 1.0 lik motorun parçaları bir işe yaramayacağını anlamış oldum. yani iki motordan 1 motor çıkmıyor. öncelikli işim ateşleme sistemi 1.0 motorun ateşlemesini 1.2 ye uydurmak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    2.148
nitro37
42 dakika önce, osenturk :

Merhabalar ben Önder  muhasebeciyim 1991 model justy 4 çeker araç aldım aldığımda arabanın motoru sökük vaziyette ve 5-6 senedir yattığını söylediler hiç araştırma yapmadan aracın görüntüsü ve 4 çeker olması hoşuma gittiği için  çekme belgeli olarak aldım. daha önceden yapan tamirci araç 1.0 motor olduğunu söyledi  ama malesef arabanın motor parçalarını bir çuvala koyup aracın içinde bırakmışlar ve malum sağ arka çamdan kırıp parçaları çalınmış, ne motor takozları kalmış ne devirdaim nede diğer parçalar. elimizde kalan sadece 0,75 lik bir krank motor bloğu gömleği çakılmış birde üst kapak yani yarım motor kalmış 1.0 motor krankı bulunmadığını öğrendim ve komple 1.2 motor aldım. 1.0 motorluk bir araca 1.2 motor yükleme sorun olmaz diye düşündüm ama iki motor arasında neredeyse tüm parçalar farklı olunca elimdeki 1.0 lik motorun parçaları bir işe yaramayacağını anlamış oldum. yani iki motordan 1 motor çıkmıyor. öncelikli işim ateşleme sistemi 1.0 motorun ateşlemesini 1.2 ye uydurmak.

Bu konuda hali hazır da justy toplayan @SequentiaLsize yardımcı olacaktır 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL

Biz telefonda da görüştük. Foruma yönlendirdim. Mesaiden sonra yorum yazarım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL
3 saat önce, nitro37 :

Bu konuda hali hazır da justy toplayan @SequentiaLsize yardımcı olacaktır 

Camia küçük. Motoru Bursadan malum şahıstan telefonumu da Jaspa İbrahim abiden almış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL

@osenturk Önder kardeş. Bir durum analizi yapalım. Gün içinde gönderdiğin resimlerde travers görülmüyor. Aracınoın şanzımanı muhtemelen üst takoz tutuyor. Travers olmadan motoru şanzımana monte etmene imkan yok. Travers ve bir adet alt takoz lazım. Alt takoz şanzımanı tutar. Motor şanzımana monte olur. Ve motor sol satafta şasiye takoz ile tutturulur. Dolayısıyal üstteki kol şeklinde takozun sağlamsa bile bir travers bir alt ve bir sol takoza ihtiyacın var.

Motoru komple rektefiye ettirdim demiştin. Blok-yataklar-kol-piston ve üst kapak-subaplar halloldu diye düşünüyorum. Motor aksamında tek sıkıntın distribütör ise eğer 1.0 distribütörü yani platinli ile aracını çalıştıorabilirsin. Birebir monte yeri uymaz. Ama çalıştırır. Önemli olan egzantrik miline geçecek yerin tadilatı. Vakumun çalışıyorsa o işi de olmuş bil

Yalnız volanı sormuştum. 1.0 ile 1.2 volanları farklı olduğundan motoru şanzımana monte ederken 1.0 volanınını kullanmalısın. Zira 1.2 volanı etlidir kalındır 1.0 ınki ise yarı yarıya ince. Eğer çalınan parçalar içinde volanda gittiyse bu kötü haber. Volan aramaya başlamalısın

Bunlar şimdilik aklıma gelenler. Bunların dışında aklına takılan birşey varsa sorarsın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
osenturk    4
osenturk
yanıtlandı (düzenlendi)

Bilgiler çok güzel Emre kardeşim teşekkür ederim. dediğin gibi motor rektefiyesi tamamlandı sadece sorun distribütör. onuda senin gönderdiğin fotoda bakarak uydurma yapabiliriz.  Traversi buldum ama alt takoz ve sağ ön takoz elimde yok ama sanırım jaspa da var onları sıfır alıcam sanırım ayrıca  1.2 volant kafama takıldı 1.2 volant şanzımana uymuyormu 1.0 volantını mı kullanmam lazım. 1.0 motorun volantı elimde mevcut çuvalla gitmeyenlerin arasında :) birde resimdeki takoz yok bu gidenlerin arasında. 

maxresdefault.jpg

osenturk tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL

Traversin olması iyi. Yoksa hurda arayacaktın. Sıfırını paranla bulamazsın. Resimdeki ve alt takoz bende var. Olmasa bile sıfırları 100 tl

Volanın olmasıda iyi. O halde görünürde aksiğin akü radyatör falan. Radyatörde Forumda MTürkmen Facebookta ottofanatica diye bir arkadaş var. O zamanında sahip olduğu Justy'ye Şahin radyatörü kullanmıştı. Bilgin olsun.

Ne lazımsa aşağıda verdiğim kartvizitten de bi fiyat al. Ben motot içi parçaları oradan aldım. En iyi fiyatı orası verdi

9DD04639-9647-4B64-8FB2-58C04F741841.jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
osenturk    4
osenturk

Emre kardeşim motor takozlarını  senden alabilirim  benim için çok iyi oldu parçaları bulamayınca pişman olmuştum ama yardımlaşman sayesinde içim rahatlamaya başladı. Takılı kaldığım bir konu 1.2 volanı kullanamıyoruz anladığım kadarıyla şanzımana büyük mü geliyor. eğer 1.0 'in volantını kullanırsak delik sayısı 4 e düşüyor 1.2 volanta 8 delik var dayanıklığı arttırmak için yapılmış sanırım. burda bir sorun yaşarmıyız ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL
21 dakika önce, osenturk :

Emre kardeşim motor takozlarını  senden alabilirim  benim için çok iyi oldu parçaları bulamayınca pişman olmuştum ama yardımlaşman sayesinde içim rahatlamaya başladı. Takılı kaldığım bir konu 1.2 volanı kullanamıyoruz anladığım kadarıyla şanzımana büyük mü geliyor. eğer 1.0 'in volantını kullanırsak delik sayısı 4 e düşüyor 1.2 volanta 8 delik var dayanıklığı arttırmak için yapılmış sanırım. burda bir sorun yaşarmıyız ?

Sağlamlıktan yana hiç süphen olmasın arada fark olmaz. Volan montajında herhangi bir sente veya hiza söz konusu olmadığı için direk montaj yapabilirsiniz. Tek sıkıntı marş motorunun volandaki dişleri yiyip yemediğidir. Eğer dişlerde aşınma varsa iki yol var. Normalden söktüğünüz yönden (-ki şuan bilmeye imkan yok) 180 derece çevirerek montaj. İkinci yol ise aşınmış yerleri kaynak ile doldurup eğe ile ince işçilik yaparak düzeltmek. Benimki kaynak ile doldurulup eğe ile inceltildi. İlk günkü gibi oldu. Akşam benzinde bırakıyorum sabah tek marşta çalışıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
osenturk    4
osenturk

1.2 volant ta sağlam 1.0 volanta sadece küflenme var 1.2 kesin olmuyorsa söküp takmak için vakit kaybetmeyeyim direk 1.0 volantı kullanabilirim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
osenturk    4
osenturk

Çalışmalar sürüyor egrantrik dişlisini degistirmeye karar verdik. Sağlam bir 1.2 olacak inşallah IMG-20171029-WA0004.thumb.jpg.4442f9cda78114433a34d8c4ef582dd3.jpg

IMG-20171029-WA0005.jpg

IMG-20171029-WA0010.jpg

IMG-20171029-WA0009.jpg

IMG-20171029-WA0008.jpg

IMG-20171029-WA0006.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    568
RSBurak
yanıtlandı (düzenlendi)

 

Kolay gelsin :) 

RSBurak tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL

Üst kapakta subaplara basan horozları tutan milin başında ve sonundaki tapayı kontrol edin. Benimki dişli tarafındaki kaçırıyordu. Muhtemelen yağ basıncını oradan kaybedip yatak sardı. Kolay gelsin. En kısa sürede trafiğe döner inşallah

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
osenturk    4
osenturk
yanıtlandı (düzenlendi)
1 saat önce, SequentiaL :

1.0 motoru satılığa çıkarmışsın.

Benim enişte aramış seni bugün. Bizde eğer eniştenin aracı 1.2ye çevirmezsek bize karter ve balans mili lazım olacak. Bu parçalar elinde var mı?

Emre kardeşim elimde karter ve balans mili var blok-üst kapak yağ pompası zincir gergi devirdaim ve yan kapak mevcut elimdeki 1.0 cc  parçaları satılık ben artık 1.2 ye çevirdim biliyorsun  . Enişten için elimdeki kranka tekrar bakıcam ölçülerine ayrıca yeni yaptığın motor mu yatak sardı anlamadım.. yağ pompasını değiştirmiş miydin ?

osenturk tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL
38 dakika önce, osenturk :

Enişten için elimdeki kranka tekrar bakıcam ölçülerine ayrıca yeni yaptığın motor mu yatak sardı anlamadım.. yağ pompasını değiştirmiş miydin ?

Benimki tamam. Eniştemin justy için 1.0 krank arıyoruz. Yada 1.2 motor bulup onuda swaplayacaz. Araç Benim konudaki yeşil Justy

 

Hatta benim konudaki o sökük motor senin şuan aracına taktığın motor

IMG_6323.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
osenturk    4
osenturk

Horozları basan milin tapaları benim motorda yok. o zaman söylediğin gibi milin ucuna paso açıp yapabiliriz.

IMG-20171101-WA0005.jpg

IMG-20171101-WA0007.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL

Tapanın biri var biri yok mu? Karşısı görünmüyor çünkü. Ama her iki tarafta kapalı olmalı. Benimkinde bir tarafın değişmesi gerekiordu. Diğer taraf iyi durumdaydı. Değişecek olan tarafa diş açıp şu kafası olmayıp içinde alyan yeri olan civatalardan kullandık. Dikkat etmen gereken durum şu. Civata ilk deliğe gelmesin. Benim aracın yatak sarmasının yada sürecin hızlanmasının nedeni burası

 

IMG-20171101-WA0007_thumb_jpg_1e3e35967ebe1783a66f8b3b77155829.jpg

Anlatmak istediğim civata buydu. Yada normal civata takıp spiralle başını keseceksiniz. Külbütör kapağına değeceği için kapatamazsınız

 

Ayar-vidas-m4-3-4-5-6-8-10-12-16-20-25-setskur-alyen-ayar.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
osenturk    4
osenturk

Bu bilgi forumda çok lazım olacaktır. tahminim daha önce bu motoru yapan tamirci buna dikkat etmemiş olabilir çünkü bu kapak hiç yoktu iki taraf  da  açık buda demek oluyor ki daha önceden yağ kaçağı vardı ki bu motor da parça arttırmış olması gerekiyor :) sonuç dediğin gibi yağ basıncında düşüşe neden olur ve yataklara zarar verir. Kapak elimde olmadığı için paso açtırıp işi garantiye alacağım. çok ufak ve önemsiz gibi görünen bir kapak ama aslında ne kadar önemli ve ciddi bir parça. Teşekkürler Emre Yasin Albayrak 

Bir saat önce, SequentiaL :

Tapanın biri var biri yok mu? Karşısı görünmüyor çünkü. Ama her iki tarafta kapalı olmalı. Benimkinde bir tarafın değişmesi gerekiordu. Diğer taraf iyi durumdaydı. Değişecek olan tarafa diş açıp şu kafası olmayıp içinde alyan yeri olan civatalardan kullandık. Dikkat etmen gereken durum şu. Civata ilk deliğe gelmesin. Benim aracın yatak sarmasının yada sürecin hızlanmasının nedeni burası

 

IMG-20171101-WA0007_thumb_jpg_1e3e35967ebe1783a66f8b3b77155829.jpg

Anlatmak istediğim civata buydu. Bunun kısa olanlarından. Yada normal civata takıp spiralle başını keseceksiniz. Külbütör kapağına değeceği için kapatamazsınız

watermarked-560-500x500.jpg

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
osenturk    4
osenturk

Emre milin sendeki tıpasının resmi var mı parça kataloğunda bu parça görünmüyor59f9da68e02c9_1200kapak.thumb.jpg.37b4cf45e14043fe84333832bdb04459.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL
32 dakika önce, osenturk :

Emre milin sendeki tıpasının resmi var mı parça kataloğunda bu parça görünmüyor59f9da68e02c9_1200kapak.thumb.jpg.37b4cf45e14043fe84333832bdb04459.jpg

Senin iki üst kapakta da yok mu?

Yoksa benimkinin görüntüsü atayım sana. Ayrıca parça numarasını ararım ama mil ile birlikte olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
osenturk    4
osenturk

Diğer 1.0 cc de kendinden kapalı  kapaksız

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL
59 dakika önce, osenturk :

Diğer 1.0 cc de kendinden kapalı  kapaksız

 

İki tarafta kapalı mı? Demek ki 1.2lerde tapa kullanılmış. Bilmeyenin farkına varamayacı bir ayrıntı. Bende @İrfan ÖZKAN abiye o parça ile kaval çalarken şans eseri bir problem olduğunu farkettim. İlk önce tapa aradık ve maalesef o kadar küçük bulamadık ve sanırım sorunu kalıcı olarak çözdük

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
osenturk    4
osenturk

Bir kac resimde gördüm kapak var evet mil ile birlikte olabilir

150-3.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×