Jump to content
kmvolkan

Turbolu Otomatik Araçlarda Sol Ayak Freni ile Kalkış

Tavsiye Edilen Mesajlar

kmvolkan    342
kmvolkan

Arkadaşlar Forester XT'de sol ayak freni ile kalkış yapan var mı? Varsa kaç devirde kalkıyorsunuz. Araçta max turbo basıncı ile kalkmayı engelleyen bir sistem var mı? Eğer yok ise 4-5 bin devirde kalkış yapmak araca herhangi bir zarar verir mi? Verme ihtimali varsa en fazla kaç bin devirde kalkmak doğru olur? Otomatikler için düz mantıkla düşündüğümüzde yük sadece frene biniyor gibi duruyor. İşin farklı bir boyutu var mı? Çekindiğim için video çekerken bir kere 2 bin devirde kalktım, fazlası olur mu diye merek ediyorum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
22 dakika önce, kmvolkan :

Arkadaşlar Forester XT'de sol ayak freni ile kalkış yapan var mı? Varsa kaç devirde kalkıyorsunuz. Araçta max turbo basıncı ile kalkmayı engelleyen bir sistem var mı? Eğer yok ise 4-5 bin devirde kalkış yapmak araca herhangi bir zarar verir mi? Verme ihtimali varsa en fazla kaç bin devirde kalkmak doğru olur? Otomatikler için düz mantıkla düşündüğümüzde yük sadece frene biniyor gibi duruyor. İşin farklı bir boyutu var mı? Çekindiğim için video çekerken bir kere 2 bin devirde kalktım, fazlası olur mu diye merek ediyorum :D

Şöyle düşün. Manuel vitesde sağ ayak gazda, sol ayak debriyaj da sen gaza basıp devri 5 bn devre getirdin. Ayağını debriyaj dan çektiğin anda baskı balata volant zarar görüyor mu? evet. Aynısını otomatik arabada yapıyorsun ama Bu sefer durum farklı. Neden araba d konumunda sen fren ile şanziman daki balataları engelliyorsun, aynı anda gaza bastığın anda işte o yuvarlak balatalar asırı ısınıp yanıyor. Geçmişte çok denendi bu. Tam otomatik tork konvertörlü şanzıman larda da balata var çünkü.  Frene basıp devir yüksekltiğin anda o balatalar ısınmaya başlıyor. Değil 2 bn devir rölantinin az üstü bile zarar böyle durumda. Sakın bir daha deneme.;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    560
emre-sti

2500 devirde. Kalkan biliyorum 

Özel yapım. Tork konveyör e 4000 4500 de kalkabiliyorsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    744
SequentiaL

Manuel araçta baskı balataya difransiyele disk ve kaliperlere çok fazla yük biniyor. Rolling  ve drag için turboyu doldurma açısından avantaj olsada maddi anlamda üzer. Sıfır baskı, balata, volan ve diferansiyeli bir akşam rolling macerasında yeme ihtimalin var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Serhat44    98
Serhat44
14.10.2017 at 16:24, kmvolkan :

Arkadaşlar Forester XT'de sol ayak freni ile kalkış yapan var mı? Varsa kaç devirde kalkıyorsunuz. Araçta max turbo basıncı ile kalkmayı engelleyen bir sistem var mı? Eğer yok ise 4-5 bin devirde kalkış yapmak araca herhangi bir zarar verir mi? Verme ihtimali varsa en fazla kaç bin devirde kalkmak doğru olur? Otomatikler için düz mantıkla düşündüğümüzde yük sadece frene biniyor gibi duruyor. İşin farklı bir boyutu var mı? Çekindiğim için video çekerken bir kere 2 bin devirde kalktım, fazlası olur mu diye merek ediyorum :D

hiçbir şey olmaz zaten frene basıp gaz verince devir 2100 / 2200'ü  geçmez. ama bu kalkışı her zaman yapmanızı tavsiye etmem şanzımanın ömrünü kısaltır. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kmvolkan    342
kmvolkan

Bu da benim hızlanma.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
murat1903    402
murat1903

bu sistem kalkışa hill and toe deniyor youtube de araştırın baya vide o var.

 

edit: pardon yanlış o vites atma sistemydi galiba

murat1903 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
24 dakika önce, murat1903 :

bu sistem kalkışa hill and toe deniyor youtube de araştırın baya vide o var.

 

edit: pardon yanlış o vites atma sistemydi galiba

Bu kalkişin adına Türkiye'de balata yakma kalkışı deniyor. Sonra araba yokuşta geri geri d iken 100 km hıza kadar kaçıyor ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    744
SequentiaL
3 saat önce, murat1903 :

bu sistem kalkışa hill and toe deniyor youtube de araştırın baya vide o var.

 

edit: pardon yanlış o vites atma sistemydi galiba

Heel and toe. Doğrudur. Ama tepe anlamına gelen hill değil topuk anlamına gelen heel. Bir zamanlar t-shirtünü bastırmak istediğim hatta forumda avatar resmi olarak kullandığım şekilde;

 

ra,unisex_tshirt,x2950,322e3f_696a94a5d4,front-c,648,590,750,1000-bg,f8f8f8_lite-1u1.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
murat1903    402
murat1903
14 saat önce, SequentiaL :

Heel and toe. Doğrudur. Ama tepe anlamına gelen hill değil topuk anlamına gelen heel. Bir zamanlar t-shirtünü bastırmak istediğim hatta forumda avatar resmi olarak kullandığım şekilde;

 

ra,unisex_tshirt,x2950,322e3f_696a94a5d4,front-c,648,590,750,1000-bg,f8f8f8_lite-1u1.jpg

ahahahahha bende diyorum yıllardır bu adamlar neden tepe demişler :D şaka yapıyorum yazılışına hiç bakmamıştım tahmini yazdım... yalnız tişört güzelmiş 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
toronaga    58
toronaga

İyi bişeye benziyor, bi anda nitro yüklemek gibi sanırım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
slcad    20
slcad

Legacy de denemiştim bir kaç sefer.Sol ayak frende iken tam gaz 2500 devir civarı kalıyordu. Bir daha denemem artık :rolleyes:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AhmetKadir    33
AhmetKadir
16.10.2017 at 14:35, kmvolkan :

Bu da benim hızlanma.

 

sizin videoyu izlerken bu videoya yonlendırdı. cok acayıp gidiyo adam :D

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

Buda benim eski makinanın 0-100 

Daha sonra 100-200 ve kadran zorlama çekmiştim. Tek elle anca bu kadar olmustu.;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kmvolkan    342
kmvolkan
3 saat önce, AhmetKadir :

sizin videoyu izlerken bu videoya yonlendırdı. cok acayıp gidiyo adam :D

 

Manuel araç muhtemelen, zaten wrx ile aynı performansa sahip manuel 2.5 xtler. Bir de modifiye ettiyse ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sarp61    32
sarp61

Launch Control +Antilag System + WRC yazilimi. sonuc asagida.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×