Jump to content
tPhonex

Subaru Forester 2.5 XT LPG Dönüşümü Görüş ve Öneriler

Recommended Posts

tPhonex    4
tPhonex

Merhaba, 2006 model 152 binde hatasız ve tertemiz, tek parça boyalı( kapı), ilk el bir Subaru Forester 2.5 xt AWD 230 bg Turbo aracım var.

Araç çok yaktığı için nadiren kullandığımız bir araç. Aracıma hiç lpg takılmadı. Duydum ki LPG ile yakıt oldukça düşüyor ama performanstan bir kayıp olmuyormuş. Forester 2.5 XT AWD sahibi olup LPG taktırmış olan ve LPG ile kullanan arkadaşlar, birkaç sorumu yanıtlayabilirseniz çok sevinirim. 

 

Forester 2.5 XT AWD Turbo araca LPG taktırmak mantıklı oldu mu yoksa pişman mısınız?

Forester 2.5 XT AWD Turbo araçlara LPG takılırken dikkat edilmesi gerekenler neler? 

Lpg kullanımının Subapları ve subapların çalıştığı yerleri bozuyormuş, çözümünü bilen var mı?

Hangi marka lpg önerirsiniz?  

İstanbul Avrupa yakasında taktırdığınız ve memnun kaldığınız usta var mı?

Bu konuda herkes fikrini paylaşabilir tabi ama ben özellikle Forester 2.5 XT AWD Turbo sahibi olmuş/olan ve bizzat LPG taktırmış arkadaşların fikir ve önerilerini merakla bekliyorum. Karar vermeme yardımcı olursanız sevinirim. Eğer takmak mantıklı veya sağlıklı olmayacaksa aracı değerini bilecek ve benzine acımayacak birine satıp daha ekonomik yakıtlı bir araçla değiştirmeyi düşünebilirim. Sevgiler.

Edited by nitro37

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

2.5 xt LPG ile çok isindigi için 

 

Büyük radyatör 

Şanziman yağ ve motor yağı soğutucu 

 

Takılmadan LPG takılırsa çok erken sorun çıkar ilanlara bakabilirsiniz çoğu 2.5 xt motor yaptırıp satmıştır 

 

Yüzde 40 civarı tasarruf sağlıyor ama ilk yatırım maliyetini amorti etme süresini hesaplamaliisniz sene de 10.000 km yi geçmiyorsaniz taktırmayin. 

 

Keihin enjektör ile atiker grand serisi çok başarılı oluyor 

 

Subaplari magnezyum alasım olduğu için LPG nin yüksek isisina dayanamıyor güzel montaj öle 60 70 000 km de hissetriirp 90 100.000 lerde subap ayari bazen subap değişimi gelebiliyor çok km yapıp amorti etmesini göze alıyorsanız taktirin

Share this post


Link to post
Share on other sites
nitro37    0
nitro37

Uzun bir zaman satmayi düşünmüyor iseniz taktirin. Ama malum mtv zammından sonra satarım diyorsanız hiç gerek yok. Lpg nin 2.5 xt de derdi hiç bitmez. Kaldıki emre arkadaşımızın dediklerinide yaptırmanız gerekecek. Bütçeniz zorlanmiyorsa mutlu mesut benzinde binin derim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tPhonex    4
tPhonex

 

Bir saat önce, emre-sti :

Büyük radyatör 

Şanziman yağ ve motor yağı soğutucu 

Emre Bey; Cevap için çok teşekkür ederim. Benzer bir konu başlığı altında daha sizin bu soğutucularla ilgili önerilerinize rastlamıştım. Bu uygulamaları kendi ustama söylediğimde konuya aşina olmadığından çok olumlu yaklaşmamıştı. Bahsettiğiniz radyatör ve soğutucuların marka modellerini ve uygulamasını deneyimlemiş ve pozitif netice almış ustasını söylerseniz çok sevinirim. Sizin ustanızla ilerleyebiliriz belki.

O kadar çok farklı görüş öneri vs var ki forumlarda, çoğu 2.0 xt kullanıcısı veya farklı marka model araçların kullanıcıları. Siz bu uygulamaları kendi Forester xt 2.5 aracınıza yaptırmış mıydınız? Bunları yaptırdıktan sonra sorunsuz binebildiniz mi LPG ile?

 

Mehmet Bey, cevabınız için çok teşekkürler. Bu aracın mevcut yakıtında zorlanmadan binmem, hele ki işimle evimin arası 40 km iken imkansız. Ya Lpg ya da elveda forester.

33 dakika önce, nitro37 :

Lpg nin 2.5 xt de derdi hiç bitmez.

Sizin bizzat Forester 2.5 xt ye LPG taktırıp dertlerini deneyimlemişliğiniz var mı? Varsa ne marka LPG taktırmıştınız söylerseniz uzak durmak adına iyi olabilir.

 

 

Edited by tPhonex
Yazım

Share this post


Link to post
Share on other sites
kmvolkan    357
kmvolkan

Nadiren kullanıyorum demişsiniz, daha fazla kilometre yapmayı mı planlıyorsunuz, Lpg takmayı düşündüren nedir?  Çok kilometre yapmıyorsanız benzinde binin. Standart bir benzinli araca göre yakıt tüketimi uçuk değil. 

Yapacağınız kilometre fazlaysa Emre'nin yukarıda yazdıklarını aynen uygulamanız cebinizden 5 haneli rakamların çıkma riskini azaltacaktır. Bahsi geçen radyatörleri(Koyo veya Mishimoto komple alüminyum) Tork Garaj takıyordu bir ara ama dövizle birlikte fiyatları inanılmaz yükseldi. Pek makul değil. Şu anda satıyorlar mı bilmiyorum. Bu radyatörler manuel modellere göre yapıldığı için ekstra olarak otomatik şanzıman için yağ soğutucusu almanız gerekiyor. Ebaydan radyatör ve soğutucuyu bulup kendiniz de alabilirsiniz.

Senelik 10 bin kmyi geçemeyecekseniz bu işten uzak durun derim, aldığınız riske değmez. Ayrıca hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama Subaru ustası olmayan bir şehirdeyseniz de Lpg'den uzak durun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tPhonex    4
tPhonex
2 dakika önce, kmvolkan :

Nadiren kullanıyorum demişsiniz, daha fazla kilometre yapmayı mı planlıyorsunuz, Lpg takmayı düşündüren nedir?  Çok kilometre yapmıyorsanız benzinde binin. Standart bir benzinli araca göre yakıt tüketimi uçuk değil. 

Yapacağınız kilometre fazlaysa Emre'nin yukarıda yazdıklarını aynen uygulamanız cebinizden 5 haneli rakamların çıkma riskini azaltacaktır. Bahsi geçen radyatörleri(Koyo veya Mishimoto komple alüminyum) Tork Garaj takıyordu bir ara ama dövizle birlikte fiyatları inanılmaz yükseldi. Pek makul değil. Şu anda satıyorlar mı bilmiyorum. Bu radyatörler manuel modellere göre yapıldığı için ekstra olarak otomatik şanzıman için yağ soğutucusu almanız gerekiyor. Ebaydan radyatör ve soğutucuyu bulup kendiniz de alabilirsiniz.

Senelik 10 bin kmyi geçemeyecekseniz bu işten uzak durun derim, aldığınız riske değmez. Ayrıca hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama Subaru ustası olmayan bir şehirdeyseniz de Lpg'den uzak durun.

Merhaba Volkan Bey, Önerileriniz için teşekkürler. Profilinizde gördüğüm kadarıyla sizin aracınızla benimki aynı. Siz LPG taktırmadınız mı? Aracınızın yakıtı nasıl? Nadiren kullanmamın nedeni çok yakması. Diğer aracım peugeot 3008 dizel ve aralarında yakıt açısından oldukça ciddi fark varken foresterı alıp yola çıkmaya elim varmıyor. Evimle işim arası 40 km. günlük ortalama 100 km yol yapıyorum. Tatillerle birlikte yıllık 10 bini kolaylıkla geçiyorum.

İstanbul'da yaşıyorum, bolca Subaru ustası var tabi burada. Ama en son istediğim şey zırt pırt sanayiye gitmek. Eğer bu araca sorunsuz lpg taktırıp sıkıntısız dertsiz binmenin bir yolu varsa gereken neyse taktırır binerim ama sonuç hüsran olacaksa istemiyorum. Emre Bey Atiker önermiş. Genelde hep Prins öneriyorlardı. Atiker'le olur mu bu iş acaba?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nitro37    0
nitro37

Şöyle kısaca açıklama yapayım ben size. Sanayide zamanıni geçirmiş, her türlü yüksek hp arabaya binmiş ve bu arabaları gerek modlamis gerekse modlanirken yaninda bulumlus birı olarak diyebilirimki lpg sistemi motoru extra Isındıran bir alternatif yakıt türüdür. Heleki 200 hp üstü güçlerdeki turbolu motorlarda kullanılan lpg sistemi ne marka olursa olsun aracı doğal olarak dahada çok isindiracaktir. Simdi Boxer motorun düşmanı yüksek isidir. Fabrika olarak zaten 2.5 xt ye anca kendini soğutan bir soğutma sistemi yapılmıştır. Doğal olarak bu soğutma sistemi lpg takılınca yeterli gelmeyecektir. Ayrıca lpg nin motora verdiği bu yüksek ısıdan sonra birde yolculuk esnasında fakir karisim durumu vardır ki, böyle bir durum ile karşılaştığınızda motorda ki ısı daha da yükselir. Yani lpg=yüksek ısı+fakir karışım ısısı=motor cortingen. Lpg montajı öncesi bu soğutma sistemini elden gecirmez iseniz, sanayiye zırt pırt gitmenin dışında motoru da yemeniz içten bile değildir. Tamamen maliyet hesabı yapılmalı, amortisman süresi hesaplanmali. Ayrıca lpg kaynakli yaşayacağınız sanayiye git gel ayar yaptırma,  olası oksijen sensör değişimi,  subap ayarı,  subap değişimi, bütün bunların hesaplanması gerekiyor. Bu masraflara değecek kadar binecek iseniz uzun vadede tabiki takılır. 

Yani 2.5 xt ye lpg takılınca ne tür sorunlar ortaya çıkıyoru öğrenmek için illaha 2.5 xt si olupta lpg de binen birini bulmaya gerek yok. Bu forum zaten bunun için var. Yardımcı olduğumuz insanlar dan gözümüzle gördüğümu sanayi ortamlarından. İşinde uzman ustalardan sohbet şeklinde görüyor öğreniyor ve biliyoruz.;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
kmvolkan    357
kmvolkan

Bende LPG yok. Arabayı eşim kullanıyor. Işe git gel 8 km civarı. Yani sizinki ile kıyaslanamaz. Günlük o kadar kilometre yapsam küçük dizel bir araç alırdım. Yakıtı uzun yol sakin kullanım 8-9 litre arası. Şehir içini gerçekçi bir şekilde ölçecek kadar kilometre yapmadığım için bir şey diyemem ama kullanılan güzergaha bakılırsa 15 lt diye bir tahmin yürütebilelim. 

Lpg ile ilgili bir takım sorunlarla er ya da geç karşılaşacaksınız. Subaplar kesin, sensör arızaları ve arıza ışıkları da kuvvetle muhtemel. Uzun süredir ilanları takip ediyoruz.  Lpg'li 2.5lerin çok büyük çoğunluğu motor yaptırmış. Bunların kaynağı belki yanlış montaj belki yanlış kullanım(araba insanı devir çevirmek için tahrik ediyor:D) ama böyle bir ıstatistik var.

3008 ile sıkıntı yoksa ben XT'yi ya satardım ya da yükseltip uygun lastik takıp hafta sonları ve tatillerde dağ tepe deniz gezmek için kullanırdım(benzinde). Ya da ikisini birden satıp yeni nesil dizel Forester alırdım.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

İstanbul da Murat Temel 2.5 xt ye bahsedilen değişimleri yapıp kullanıyor. Kur artışı öncesi almıştı 

https://www.amazon.com/Mishimoto-MMRAD-FXT-04-Performance-Aluminum-Radiator/dp/B0052R5PPQ

 

Yaklaşık 500 dolara geliyor buradan sadece radyatör. 

 

LPG montaj maliyeti artı bu değişiklikler ile kabaca 5 8.000 TL harcanır gibi bu tutarı amorti etmek 40.000 ile 70.000 km. Arası sürer. İyi. Montaj ve aracınız turbo olduğu için motor yazılımına müdahale ile. Subap sorunu uzun süre ertelenebilir. Ama elinde sonunda bozulacaktir.

1000 1500 TL subap ayarı maliyeti olacak 

 

Bu kadar parayı amorti etmek biraz zaman alır ama eğer arabayı çok sevdiysen ve gerçekten uzun süreler binmek istiyorsanız bu işlemler yapılabilir 

Edited by emre-sti

Share this post


Link to post
Share on other sites
tPhonex    4
tPhonex
12 dakika önce, emre-sti :

İstanbul da Murat Temel 2.5 xt ye bahsedilen değişimleri yapıp kullanıyor. 

Biraz aradım ama bulamadım. Sanırım kendisi başka bir forumda aktifmiş. Acaba nasıl ulaşabilirim Murat Beye, bilginiz var mı?

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

Yukarı da mesajı güncelledim kaba hesap yönünden o foruma uye olarak ulaşabilirsiniz 

Bu arada LPG de. 60.000 km andım arıza ışığı yakmadı sensör bozmadı. 

Başka bi işlem yüzünden motor yatak sarınca subayların sağlam düğünü gördük ancak ben LPG ile uzun süre bileceğin için çelik subap taktirdim. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
erolkan    263
erolkan

2.5 Turbo ve Lpg yanyana geldıgınde ilerisi için oem parçalarla sıkıntılarınızın olma ıhtımali çok yüksek bence...

Share this post


Link to post
Share on other sites
doctor    73
doctor

2,5 xt ye yazıktır, 

sizin durumunuz için satmak en doğrusu fikrimce;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
dnzzdmr    10
dnzzdmr

@erçay ve @doctora katılıyorum.Aracı satmanız en mantıklısı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
erolkan    263
erolkan
5 saat önce, kmvolkan :

@erolkan a yakışır bu araç:)

erolkan bugün Subaru Forester ı sattı.Tam 2.5 nıyetlenmısken yapılan mtv zammıda bahane oldu ve ,2008 Chevrolet captıva aldım.7 koltuklu ..nasıpse 3. çocugumuz gelecek bı aksılık olmazsa Aile buyuyecek oyuzden aracıda buyuttum...

Share this post


Link to post
Share on other sites
septica_666    249
septica_666

Bir küçük bilgilendirme daha yapayım, aracınız tahminimce şehiriçi km'de en az 70 kuruş yakıyordur. LPG ile 40-45 kuruş arasına düşer.. LPG'de 30 kuruş tasarruf alırsınız net ( 75 kuruştan 45kuruşa).. ( 2000 cc atmosferik 2.0R motorlu iki aracımda , bugünkü LPG fiyatları ile , yakıt farkı 25-30 kuruş arası idi benzin ve  lpg farkı, 2,5 XT 'de 30 kuruşu geçer tasarruf diye düşünüyorum)

     hadi en kötü 25 kuruş olsun. Ermre, yaklaşık 8000 TL maliyet demiş, LPG, radyatör, soğutucu vs...

    Bu parayı 30 bin km'de çıkarırsınız.. LPG tercihinizde bunu göz önünde bulundurun bence.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tPhonex    4
tPhonex

Bazı yorumlar aracı satmam doğrultusunda. Açıkçası ben satma taraftarı değilim ama lpg ile binmek de sıkıntılı bir süreç olacak gibi. Yakıt tasarrufu lpg nin sebep olacağı olası arızaları amorte ediyor gibi görünse de günün sonunda oto sanayide uzun mesailer kaçınılmaz anlaşılan. Olası hatalı uygulamalar, onarımlar, ayarlar peşi sıra gelirse sıkıntı büyük. Ayrıca lpg takılınca aracım diğer lpg li 2.5 xt lerin arasındaki yerini alacak ve orjinal subaru severlerin radarından çıkacak gibi görünüyor. 

Diğer yandan günümüz koşullarında benzine hergün zam gelirken ve araçların yaptıkları km ile doğru orantılı yakıtlarının arttığını düşününce hali hazırda yakan aracımın yakıt giderleri her geçen gün artacak. Eğer paraya kıyar ve Lpg ile birlikte Emre Bey'in önerdiği soğutma uygulamalarını yaptırır ve Lpg nin de iyisini iyi bir ustada taktırırsam nispeten daha az sorun ve çok yakıt tasarrufu söz konusu olabilir. Çok kilometre yaptığım düşünülünce Serkan Bey'in de söylediği gibi söz konusu giderleri kısa sürede çıkartmam mümkün.

Sanırım bu aşamadan sonra en doğrusu Emre Bey'in önerilerini dikkate alarak yapılacak uygulamayı fiyatlandırmak, lpg için doğru ustayı bulmak ve riskleri en aza indirecek şekilde Lpg uygulamasını planlamak ve bu süreçte de aracımı benzinde kullanarak tadını çıkartmak ve eğer cazip bir teklif gelirse satmak olur. İstanbul'da, mümkünse Avrupa yakasında ve hatta mümkünse Maslak civarlarında turbo forester ile pozitif LPG deneyimi olan ustanız varsa buradan veya özelden tavsiye ederseniz çok sevinirim. Ayrıca orjinal, hor kullanılmamış turbo 2.5 forester arayan arkadaşlar da bana özelden ulaşabilirler. 

Herkese yorumları ve önerileri için tekrar tekrar teşekkürler. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cherkess   
Guest Cherkess

İş arkadaşımın 26000 km de aldığı 2006 model 2.5xt ye takdirdik Romano marka. 2 yıldır bir kere bile sorun çıkarmadı. Halen de kullanıyor her gün görüyorum. Bir şikâyeti yok gayet memnun iki yılda 25000 km den fazla yol yaptı ne bir hararet ne başka bir sıkıntısı olmadı. 

Ehil bir usta bulun sıkıntı yaşamazsınız. İsterseniz Sivasa gelin yardımcı olayım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tPhonex    4
tPhonex
10 saat önce, Cherkess :

İş arkadaşımın 26000 km de aldığı 2006 model 2.5xt ye takdirdik Romano marka. 2 yıldır bir kere bile sorun çıkarmadı. Halen de kullanıyor her gün görüyorum. Bir şikâyeti yok gayet memnun iki yılda 25000 km den fazla yol yaptı ne bir hararet ne başka bir sıkıntısı olmadı. 

Ehil bir usta bulun sıkıntı yaşamazsınız. İsterseniz Sivasa gelin yardımcı olayım.

Rica etsem arkadaşınızla beni iletişime geçirebilir misiniz? Çok sevinirim gerçekten. Sivasa gelemem ama tecrübelerini ilk ağızdan dinlemek bile yeter. Buraya da yönlendirebilirsiniz. Birçok üyeye faydalı olur paylaşımları.

Edited by tPhonex

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    567
emre-sti

Sorunlar 50.000 I geçince hissettirir soğutma sistemini güncelledikten sonra gerekli yazılım atmosferiklerden daha  sorunsuz gidersiniz 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Levent55    3
Levent55

Şahin balans LPG Bayrampaşa Yasin Usta ben 2007 forester aracıma taktırdım çok memnunum işçilikleri de çok iyi Prins marka LPG Şahin Balans Otogaz Sistemleri | İstanbul Avrupa

Yetkili Kişi : Yasin Onan
Adres : Ferhat Paşa Cd. Asil San. Sit. 1. Blok No: 14-15-16-18 Topçular/Bayrampaşa/İstanbul
Telefon : 0212.576 03 11
Fax : 0212.567 74 98
E-posta : gazbolumu@hotmail.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cherkess   
Guest Cherkess
23 saat önce, tPhonex :

Rica etsem arkadaşınızla beni iletişime geçirebilir misiniz? Çok sevinirim gerçekten. Sivasa gelemem ama tecrübelerini ilk ağızdan dinlemek bile yeter. Buraya da yönlendirebilirsiniz. Birçok üyeye faydalı olur paylaşımları.

Arkadaşa sorayim. Siz özelden numaranızı yollayın ben aratırım sizi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tPhonex    4
tPhonex

Merhaba, arabamı satmaya karar verdim. Sahibindene bir ilan çıktım. Dilerseniz oradan detaylara bakabilirsiniz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



×