Jump to content
Guest Cherkess

Arabanın Motorunu Çalıştırdıktan Sonra Klimayı Açmanın Tehlikesini Biliyor Musunuz?

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest Cherkess   
Guest Cherkess

Çoğu kişi arabaya oturur oturmaz hiç düşünmeden klimayı çalıştırır. Peki ama bunun sizin ve etrafınızdakiler için gerçekten tehlikeli olabileceğini biliyor musunuz?

Bunun nedeni ise arabayı dışarıda bıraktığımız zaman camları kapamamızdır. Gölgede bıraktığımız zaman arabanın içinde 400 ila 800 mg benzen birikir.

Örneğin, arabanızı 16 dereceden yüksek bir hava sıcaklığında güneşe koyduysanız, arabada biriken benzen miktarı 2000 ila 4000 miligrama kadar yükselebilir. Bu da izin verilen seviyenin neredeyse 40 kat daha fazlası.

Camlar kapalı bir şekilde arabada oturduğunuz zaman benzen solursunuz. Bu da karaciğerinize, kemik dokularını ve böbrekleri etkiler. Organizmadan benzenin atılması çok uzun sürer.

Arabaların kullanım klavuzlarında klimayı çalıştırmadan önce camları açmalısınız diye yazar ama nedeni yazmaz.

 

Tıbbi açıklaması:

 

Klima, soğuk hava üflemeye başlayana kadar, öncelikle içeride ısınan havayı ve beraberinde benzeni dışarı üfler. Benzen kansere yol açan zehirli bir maddedir.

Arabaya oturduğunuzda, garip bir koku almasanız bile, önce 1-2 dakika camları açın sonra klimayı çalıştırın. Arabayı çalıştırdıktan sonra da pencereleri bir süre daha açık tutun.

 

Alıntı; Hayat Bilgileri Facebook Sayfası

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
goldenchief    104
goldenchief

doğru ve faydali bir uyarı niteliğinde bilgi...

teşekkürler...

biz buna herkesin anlayacağı şekilde " aracın ve klima sisteminin içinde kalmış bayat havayı solumayın , bol bol havalandırın " deriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Cherkess   
Guest Cherkess

Ayrıca geçenlerde klimayı açtım ısıda hiç bir değişiklik olmadı zerre soğutmuyordu. Klimacıya götürdüm kapakları açtı subaplara bastırdı tıss bile demedi gaz komple uçmuş. Geçen yaz yenilemiştim gazıda.
Sonra klima sistemine hava bastı abi yarın gel dedi kaçak varsa yarın burdan hiç hava çıkmaz dedi.
Ben bir hafta kadar işlerim yüzünden gidemedim. Sonra başka bir klimacı görünce gittim. Makineleri Yeni nesil değişik birşeydi. Eleman klima sistemini temizletti ben kaçak olduğunda ısrarcı oldum ama önce gaz basalım dedi. Gaz basmaya başladı ilk kaçağı subaplardan biri verdi ikisini birden değiştirmesini istedim değiştirdi. Yeniden bastı bu sefer kompresör üstündeki borunun birinden kaçak yaptı onun oringini değiştirdik. Tekrar gaz bastı bu sefer kompresörün üstündeki ikinci borudan kaçak verdi onun da oringi değişince daha da kaçak vermedi. Şu an çok güzel soğutuyor.
Kış boyu aracımın klima sistemine borularına vs el değmedi bu kaçak niye olmuş olabilir dedim abi kışın arasıra çalıştır klimayı klima yağı sübapları ve oringleri de yağlayıp yumuşatıyor özelliğini de yitirmiyor dedi. Çıkan oringler tahta gibi olmuştu çünkü. Bu da aklınızda olsun.


Ha bir de aracımıza konuşacak klima gazının ve yağının kodları ve de miktarı radyatör üstündeki panelde yazıyor. Klimacıdaki makinenin tüpüne baktığımda aynı kodlu gaz kullandığını gördüm 132a gibi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam.


İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
goldenchief    104
goldenchief
32 dakika önce, Cherkess :

Ayrıca geçenlerde klimayı açtım ısıda hiç bir değişiklik olmadı zerre soğutmuyordu. Klimacıya götürdüm kapakları açtı subaplara bastırdı tıss bile demedi gaz komple uçmuş. Geçen yaz yenilemiştim gazıda.
Sonra klima sistemine hava bastı abi yarın gel dedi kaçak varsa yarın burdan hiç hava çıkmaz dedi.
Ben bir hafta kadar işlerim yüzünden gidemedim. Sonra başka bir klimacı görünce gittim. Makineleri Yeni nesil değişik birşeydi. Eleman klima sistemini temizletti ben kaçak olduğunda ısrarcı oldum ama önce gaz basalım dedi. Gaz basmaya başladı ilk kaçağı subaplardan biri verdi ikisini birden değiştirmesini istedim değiştirdi. Yeniden bastı bu sefer kompresör üstündeki borunun birinden kaçak yaptı onun oringini değiştirdik. Tekrar gaz bastı bu sefer kompresörün üstündeki ikinci borudan kaçak verdi onun da oringi değişince daha da kaçak vermedi. Şu an çok güzel soğutuyor.
Kış boyu aracımın klima sistemine borularına vs el değmedi bu kaçak niye olmuş olabilir dedim abi kışın arasıra çalıştır klimayı klima yağı sübapları ve oringleri de yağlayıp yumuşatıyor özelliğini de yitirmiyor dedi. Çıkan oringler tahta gibi olmuştu çünkü. Bu da aklınızda olsun.

 

Ha bir de aracımıza konuşacak klima gazının ve yağının kodları ve de miktarı radyatör üstündeki panelde yazıyor. Klimacıdaki makinenin tüpüne baktığımda aynı kodlu gaz kullandığını gördüm 132a gibi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam.

 

+1

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.753
Erçay

Uygulamada boşa gaz israfı olmuş,bizim buradaki klimacı, üstünde sayaç olan bir kompresör ile hava basıyor, hava basıncını 300'e sabitliyor, 15 dk bekliyor, kaçak yoksa (300'ün altına inmediyse) asıl makinaya bağlıyor, önce vakumlayıp temizliyor ardından klima gazı basıyor (650gr aldı legacy).

İlk konuya gelecek olursak, eline sağlık @Cherkess özgür abi, faydalı bir konu olmuş, bilmeden de olsa klima açınca  camları bir süre açık bırakırdım ben, hem içerdeki hava tazelensin hem de sıcak hava çıksın diye hem de ilk klima çalışınca bir koku oluyor onu solumamak için bundan sonra artık bu işlemi biraz daha uzatırım :)) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Cherkess   
Guest Cherkess

Yok Erçay gazı bastı kaçak verince geri çekti. İsraf yok yani ortada. Varsada bir iki fıs israf olmuştur.

Bende klima açmadan camı açıp sıcak havayı çıkarıyordum şuursuzca. Ama artık bilinçli yaparım bu işi.


İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    350
Subim

Bu güzel paylaşımlara iki şeyde ben eklemek istiyorum.

Klimalarımız bir birine kilitlenip dönen karşılıklı iki çarkla çalışır. Çarklar birbirine tutunmadığı sırada (klima kapalı iken) v kayışı sadece klima bilyelerini çevirir ve direnç yok denecek kadar azdır (klima kompresörü gergi rulmanı gibidir bu durumda), klima açılınca çarklar birbirine yaklaşıp dişlileri birbirine girince tutunur ve devir daim başlar. Çarkların birbirine sert girip zarar görmemesi için klima çalıştırılacağı sırada motor devrinin düşük olması kompresörün ömrünü uzatır. Bu sıkıntıyı her ne kadar Foresterda yaşamadıysamda, 50k kmyi görmemiş clioda yaşayınca çok canım sıkılmıştı. Klima kompresörü pahalı birşeymiş.

Klimayı en az ayda bir kez 10 dakika kadar çalıştırmak gerekiyor (yaz kış farketmez), yağlanmanın olması için. 

Yüksek hızda açık teninize doğru havalandırma açmayın (miyalji yapar), başınıza özellikle açmayın (sinüzit olursunuz).

Polen filtresini belli aralıklarla değiştirin hem havalandırmayı arttırır hemde kirli filtre enfeksiyon kaynağıdır. 

Klima sistemi sadece ortamın ısısını ayarlamaz aynı zamanda nemi azaltır. Buda kışın buğu yapan camları açmak için faydalıdır, buğu varsa ısıyı istediğiniz ayara getirip fan hızını ayarlayıp klimayı açmanız yeterlidir. Kışın araca ilk  bindiğinizde ön cam buğusunu açmak için motorun ısınmasını beklemenize gerek kalmaz.

Özellikle çok sıcak havalarda klima açıkken hava girişini içerdeki havaya çevirmekte fayda var. Örneğin dışardan alınan 45 derecedeki havayı 20 dereceye düşürmek içerdeki 30 derecedeki havayı 20 dereceye düşürmekten daha zordur.

Hepinize havadar günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Memotronik    44
Memotronik
14 saat önce, Cherkess :

Ha bir de aracımıza konuşacak klima gazının ve yağının kodları ve de miktarı radyatör üstündeki panelde yazıyor. Klimacıdaki makinenin tüpüne baktığımda aynı kodlu gaz kullandığını gördüm 132a gibi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam.

Öncelikle bu faydalı paylaşım için teşekkürler. Bu paylaşımı görenler en azından bundan sonrası için daha dikkatli olacaktır. R132a ya gelecek olursak o soğutma sıvısının kodu değil ismi. ;) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    777
İlhan

Özgür güzel ve faydalı paylaşım, ellerine sağlık. Bu konuda bende çok hassasımdır, otomobilime her bindiğimde yaz/kış muhakkak havalandırırım. Aynı alışkanlık evde de vardır, yatmadan evvel dışarıda kar bile yağsa. Pencereyi ardına kadar açıp 3-5 dakika havalandırırım.

Keyifli forumlar diliyorum..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Cherkess   
Guest Cherkess
Öncelikle bu faydalı paylaşım için teşekkürler. Bu paylaşımı görenler en azından bundan sonrası için daha dikkatli olacaktır. R132a ya gelecek olursak o soğutma sıvısının kodu değil ismi. [emoji6] 

Sıvının adı ve ya kodu artık orasını siz daha iyi biliyorsunuz. Ama aynı sıvının olduğu tüpü görünce içim rahatladı çünkü önceden acaba bu numaralı gazı mı basıyorlar yoksa alakasız bir gaz mı basıyorlar diye tereddütlerim vardı.


İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Memotronik    44
Memotronik
47 dakika önce, Cherkess :


Sıvının adı ve ya kodu artık orasını siz daha iyi biliyorsunuz. Ama aynı sıvının olduğu tüpü görünce içim rahatladı çünkü önceden acaba bu numaralı gazı mı basıyorlar yoksa alakasız bir gaz mı basıyorlar diye tereddütlerim vardı.

 

Genel olarak tüm araç klimalarında, evlerde kullandığımız soğutucularda bu gaz kullanılır zaten. Başka bir gaz kullanılmaz. Tüp içerisinde yüksek basınçta sıkıştırma sonucu sıvı halde muhafaza edilir, oda sıcaklığında gaz halindedir. Ozon tabakasına da zarar vermeyen çevre dostu bir gaz ayrıca :) Gaz dolumu yaptırırken içiniz rahat etsin yani görseniz de görmeseniz de koyulacak gaz bu olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Cherkess   
Guest Cherkess

Peki bu gaz renkli mi. Daha önce hiç görmedim ama bunda ilk defa gördüm fosforlu yeşildi rengi. Kaçakları hemen bulduk bu sayede.


İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.753
Erçay
Bir saat önce, Memotronik :

Genel olarak tüm araç klimalarında, evlerde kullandığımız soğutucularda bu gaz kullanılır zaten. Başka bir gaz kullanılmaz. Tüp içerisinde yüksek basınçta sıkıştırma sonucu sıvı halde muhafaza edilir, oda sıcaklığında gaz halindedir. Ozon tabakasına da zarar vermeyen çevre dostu bir gaz ayrıca :) Gaz dolumu yaptırırken içiniz rahat etsin yani görseniz de görmeseniz de koyulacak gaz bu olacaktır.

benim klimacı da geldi baktı R132a mı yoksa R12'mi diye, ender de olsa R12 kullanan araçlar var dedi, gaz fiyatı 2 kat pahalı R12 sebebini bilmiyorum :) 

r12 ozon tabakasına zarar veriyor diye bir bilgiye de rastladım :)

Bir saat önce, Cherkess :

Peki bu gaz renkli mi. Daha önce hiç görmedim ama bunda ilk defa gördüm fosforlu yeşildi rengi. Kaçakları hemen bulduk bu sayede.

 

renkli olacağını sanmam, doğal gaz kokusuzdur ama evde arabada kaçak olursa diye içine esans katmışlar ya, burdada klimanın nerden kaçırdığını bulmak için renklendirmişlerdir bence :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Memotronik    44
Memotronik
6 dakika önce, Erçay :

benim klimacı da geldi baktı R132a mı yoksa R12'mi diye, ender de olsa R12 kullanan araçlar var dedi, gaz fiyatı 2 kat pahalı R12 sebebini bilmiyorum :) 

r12 ozon tabakasına zarar veriyor diye bir bilgiye de rastladım :)

renkli olacağını sanmam, doğal gaz kokusuzdur ama evde arabada kaçak olursa diye içine esans katmışlar ya, burdada klimanın nerden kaçırdığını bulmak için renklendirmişlerdir bence :) 

Eskiden r12 kullanılıyormuş ben henüz görmedim o soğutucuyu fakat r12 ye en yakın özelliklerdeki soğutucu r132a. r12 kullanılmıyor çünkü dediğiniz gibi ozona zarar veriyor. r134a renksiz bir madde evet kaçak bulmak için renklendirilmiş olacağını düşünüyorum bende :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×