Ferhat23

2013 Subaru Outback 2.0 D Sürüş İzlenimlerim

Güle güle kullan Ferhat hocam

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, aydın80 :

Güle güle kullan Ferhat hocam

Çok teşekkür ederim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayrını gör Ferhat. Biz xt yi çok sevdik burada. Şanzıman çok eleştiriliyor zaten levorgda da tepki almıştı hisli değil diye. Sen hissetmezsin ama o çok güzel hızlanır. Bu arada ben outback i test ettiğimde geniş iç mekan ve fren çok hoşuma gitmişti. Motor sesi normal araçlara göre gayet düşük seviyede ve traktör gibi gürültülü değil. O cüsse ile o ataklık o arabadan beklenen bir şey değil ama subaru her zamanki gibi şaşırtmaya devam etmiş. Mesela Xt nin de öyle gideceğini kimse düşünmüyor trafikte belli oluyor zaten abuk sabuk arabalar yarışmaya kalkıyor sonra da geride kaldıklarında sağdan sağdan şeritlerini takip ediyorlar 🤣


4 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yanıtlandı (düzenlendi)

13 dakika önce, Cherkess :

Hayrını gör Ferhat. Biz xt yi çok sevdik burada. Şanzıman çok eleştiriliyor zaten levorgda da tepki almıştı hisli değil diye. Sen hissetmezsin ama o çok güzel hızlanır. Bu arada ben outback i test ettiğimde geniş iç mekan ve fren çok hoşuma gitmişti. Motor sesi normal araçlara göre gayet düşük seviyede ve traktör gibi gürültülü değil. O cüsse ile o ataklık o arabadan beklenen bir şey değil ama subaru her zamanki gibi şaşırtmaya devam etmiş. Mesela Xt nin de öyle gideceğini kimse düşünmüyor trafikte belli oluyor zaten abuk sabuk arabalar yarışmaya kalkıyor sonra da geride kaldıklarında sağdan sağdan şeritlerini takip ediyorlar 

 

Arkadaşlar bu arada Outback'i Sivas'tan aldım. Özgür (Cherkess) arkadaşımız kontrollerini yaptı, test sürüşünü gerçekleştirdi, içine sinince de arayıp aracı alabileceğimi söyledi. Aracı görmeye gittiğimde üstüne bir de muhteşem kahvaltı ısmarladı. Sağ olsun hem aracı almama vesile oldu, hem aracıma müşteri buldu, hem de çok güzel ağırladı. Özgür dostum iyi ki varsın, tekrar teşekkür ederim :)

Diğer konuya gelince Özgür'cüm, valla ben bile Outback'ten böyle bir alt devir performansı beklemiyordum. Cüsse olarak ve ayrıca dizel olması hantal bir görünüme sebep oluyor ama belirttiğin gibi aracın performansı fena değil. Acaba yeni 2.0 XT'lerdeki CVT hissi nasıl? Bak şimdi çok merak ettim :)

Ferhat23 tarafından düzenlendi
1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Onlarda Twinscroll Turbo mevcut. Alt devirler çok canlı üst devirler muhteşem ara hızlanmalar da da sıkıntı Yok. 8 ileri cvt var ama F1 ile daha keyifli kullanımı var. Yakıtı da o güçte o cüssede bir araç için 11-12 lt olarak gayet ekonomik bence. Ama Forester TD için ekonomik yakıt hariç çok metheden yazı ve söylemlere rastlamadım.


1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam güzel günlerde kullanmanız dileği ile aracı, kazasız belasız keyifle, hayırlı olsun.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, Fores :

Hocam güzel günlerde kullanmanız dileği ile aracı, kazasız belasız keyifle, hayırlı olsun.

Çok teşekkür ederim. Hep birlikte inşallah :)

Bir saat önce, Cherkess :

Onlarda Twinscroll Turbo mevcut. Alt devirler çok canlı üst devirler muhteşem ara hızlanmalar da da sıkıntı Yok. 8 ileri cvt var ama F1 ile daha keyifli kullanımı var. Yakıtı da o güçte o cüssede bir araç için 11-12 lt olarak gayet ekonomik bence. Ama Forester TD için ekonomik yakıt hariç çok metheden yazı ve söylemlere rastlamadım.

 

Şu twinscroll turbo bizim Outback'te mi var yoksa Forester XT'de mi? Bir de ne işe yarıyor ki bu twinscroll?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Twinscroll hem alt devirde hem üst devirlerde performans veren bir Turbo. Outback in alt devirlerinin canlı olması normal dizeller zaten çok canlıdır turbolu olduğu sürece. Yalnız üst devirlerde 4000 devir sonrası ölmeye başlar güçleri.


İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, Ferhat23 :

Çok teşekkür ederim. Hep birlikte inşallah :)

Şu twinscroll turbo bizim Outback'te mi var yoksa Forester XT'de mi? Bir de ne işe yarıyor ki bu twinscroll?

Levorg'da da yeni XT'lerde de var twinscroll. Turbo daha düşük devirlerden itibaren devrede oluyor gibi düşünebilirsin. Eski Forester'lar max torku 2800 devirden itibaren üretirken yenileri 2000 devirden, Levorg 1800 devirden itibaren üretiyormuş.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
26 dakika önce, kmvolkan :

Levorg'da da yeni XT'lerde de var twinscroll. Turbo daha düşük devirlerden itibaren devrede oluyor gibi düşünebilirsin. Eski Forester'lar max torku 2800 devirden itibaren üretirken yenileri 2000 devirden, Levorg 1800 devirden itibaren üretiyormuş.

Teşekkür ederim. Demek ki Levorg ve yeni XT'de turbo lag yok gibi birşey.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ferhat23 eski 2013 model outback kullanıcısı olarak hayırlı olsun ,çok iyi seçim yapmışsınız . Şimdi de 2015 model dizel forester kullanıcısı olarak söylemem gerekirse ,outback her yönden foresterden daha konforludur. Elektronik el frenini beğenmemişsiniz ama outbackin en hoşuma giden taraflarından biriydi. Keşke foresterde de elektronik el frenini koysalarmış.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
57 dakika önce, ayancıklı :

Ferhat23 eski 2013 model outback kullanıcısı olarak hayırlı olsun ,çok iyi seçim yapmışsınız . Şimdi de 2015 model dizel forester kullanıcısı olarak söylemem gerekirse ,outback her yönden foresterden daha konforludur. Elektronik el frenini beğenmemişsiniz ama outbackin en hoşuma giden taraflarından biriydi. Keşke foresterde de elektronik el frenini koysalarmış.

Teşekkür ederim. Aslında 2013 Outback'te ne varsa 2015 Forester'da da aynıları var diye biliyorum. Peki Outback'i konforlu kılan nedir sizce? Her ikisini de deneyimlemiş bir sürücü olarak değerlendirmeleriniz çok kıymetli. Çünkü eğer gerçekten Outback daha konforluysa ben bu aracı emekli olana  kadar kullanacağım. Ancak Forester daha ilerideyse, Outback'in kredi borcu biter bitmez Forester TD otomatik kasaya geçeceğim. Ne dersiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Passatla jetta
A6yla A4
Mondeoyla Focus
C5 ile C4
Mazda6 yla Mazda3 gibi segment ve donanım farkları var Ferhat.


1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Cherkess :

Passatla jetta
A6yla A4
Mondeoyla Focus
C5 ile C4
Mazda6 yla Mazda3 gibi segment ve donanım farkları var Ferhat.

 

Tamam da şimdi 2015 Forester ile Outback arasında (Premium modeller arasında) bildiğim kadarıyla donanım farkı yok. Var mı yoksa? Belki eyesight farkı vardır.

Veya malzeme farkı vardır diyeceğim ama mesela benim 2013 Outback'in ön paneli tamamen sert plastik. Kararan ayna yok (ben ekledim), navigasyon yok (yine ben ekledim). Yani ne donanım, ne malzeme açısından çok da bir fark yok gibi.

Gerçi Forester TD ile bir test sürüşü yapmak lazım. Ancak o zaman fark anlaşılır. Uzaktan ne desek boş :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ferhat Bey hayırlı uğurlu olsun. Bir outback kullanıcısı olarak mükemmel bir araç olduğunu insanların bakışlarından anlıyorum. Birde sanırım Trabzonda tek olduğu için sürekli meraklı bakışlar var. Olumsuz yorum yapan kimse yok. Subaru = Sağlamlık düşüncesi insanlarda yer etmiş. Sadece sürücüler değil sanayide iş yaptırdığım ustalarda parça sıkıntısı ya da servis problemlerini bir kenara itip aracın arabanın dibi olduğunu belirtiyorlar. Bu sevindirici. Özgür hocamın varlığı bizi her daim sevindiriyor ve bu aracı sevdiriyor.

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Donanım değil de şasi farkı süspansiyon farkı segment farkı falan var. Yarım metre fazladan metal kullandılar diye koymamışlardır 30-35 bin lira fiyat farkını.


1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, Cherkess :

Donanım değil de şasi farkı süspansiyon farkı segment farkı falan var. Yarım metre fazladan metal kullandılar diye koymamışlardır 30-35 bin lira fiyat farkını.

 

Abi Almanya'da Outback Sport 43,800 avro, Forester sport 41,100 avro. Forester XT sport 43,400 avro. Farklı ülkelerde Outback'in fiyatlarını kıyaslamıştım. Outback Subaru'nun diğer araçlarından pahalı satılıyor Türkiye'de.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, gurbenc :

Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin

Çok teşekkür ederim. 

Bir saat önce, kmvolkan :

Abi Almanya'da Outback Sport 43,800 avro, Forester sport 41,100 avro. Forester XT sport 43,400 avro. Farklı ülkelerde Outback'in fiyatlarını kıyaslamıştım. Outback Subaru'nun diğer araçlarından pahalı satılıyor Türkiye'de.

Bence Subaru Outback'i premium gibi lanse etmek yerine, adam gibi premium bir sedan üretsin. O zaman bak bakalım Quattro'nun yüzüne bakan olur mu? Subaru pazar payını oldukça genişletir. Gerçi 3.0 ve 3.6 Legacy bazı pazarlara sürülüyor, ancak millet turbo ile 2.0 motordan 360 hp alırken, senin 250 beygirlik 3.6 motor bilgisayar çağında daktiloya benzer. Subaru'nun turboyu tüm segment araçlarında (XV başta olmak üzere) kullanması lazım. Yoksa pazarda nal toplamaya devam :)

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun hocam.Kazasız belasız kullanın.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
20 dakika önce, Tonyukuk :

Hayırlı olsun hocam.Kazasız belasız kullanın.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Teşekkür ederim. Çok sağolun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş