Jump to content
turutm

2010 Laguna için Chip Tuning?

Tavsiye Edilen Mesajlar

turutm    2
turutm

Herkese Merhaba;

2010 model renault laguna 1.5 dci 100.000 km aracım için chip tuning yaptırmayı düşünüyorum

Yorum ve önerilerinizi bekliyorum

teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL

Bana soru yanlış forumda sorulmuş gibi geldi. Yalnız aynı soru Subarucular performans konusunda daha doğru bilgi ve daha fazla tecrübeye sahip hissi de verdi ve hoşuma da gitti

Renocuların kullandığı forumda bu konuya değindiniz yada herhangi bir arama yapıp bir sonuca vardınız mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL

Öncelikle iki tür chip uygulaması var. İlki standalone olup aracın stock ecusu aftermarket yazılabilir istendiği gibi oynanabilir bir ecu ile değiştirilir. Diğeri piggyback olup aracım standart beynine bağlanır ve tabiri caiz ise sensörlerle okunan bilgi beyne yanıltılarak gönderilir.

Atmosferik araçlarda chip uygulaması kayda değer bir sonuç vermezken benzinli turbo araçlarda tatmin edebilir. Fakat en fazla artış garip bir şekilde turbo dizel araçlarda olur. Chip uygulaması motorunuzun performansı artırırken sarfiyatını düşürür denir. Kısmen doğru olmasına karşın güvenli değildir. Performans arttırdığı doğrudur. Heleki turbo dizellerde bu artışon %40 a kadar olduğu söylenir. Tabiki bu artış size fazladan sarfiyat olarak yansıyacaktır. Zira chip tuningçiler aracı üreten mühendislerden çok biliyor değiller. Chip tuning ile turbo basıncı yakıt ateşleme limitör ve son hız gibi değerler ile oynanabilir. Bütün bunlar aracınızın optimum performans optimum sarfiyat ve en fazla dayanım için ayarlanmış değerlerinden farklı olacağı için optimumluktan ve dayanıklılıktan taviz vermiş olacaksınız

Ek olarak yukarıda iki tip chip uygulaması olduğundan söz ettiğimiz halde GD şasiden sonra yani 2001 den sonraki Imprezaların (2005 sonrası Forester Legacy Outback ve daha fazlasını da ki atmosferik Legacyleri ve Outbackleri bile destekler) kendi beyni tactrix diye tabir edilen bir kablo yardımı ile yazılabiliyor. Yani stock beyin kendi bir nevi standalone beyindir. Japon ne kadar cüretkar davranmış

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.806
Erçay

Benim ihtiyara chip tuninng olmaz yani Emre abi :( bi içim buruldu:( 

yalnız bir de şöyle bir durum var misal fordda (turbo dizel motor) bir modelde atıyorum focusta 105 hp motor var aynı motor yine atıyorum cmax'ta kullanılmış ama 120 hp, focustaki beyni söküp içini açıyorlar ve o motoru da 120 hp yapıyorlar, böylelikle motorun uzmanlar tarafından kaldırabileceği uygun görülmüş bir değere yükseltiyorlar. Sanırım bunun bir mahsuru yok 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL
6 saat önce, Erçay :

Benim ihtiyara chip tuninng olmaz yani Emre abi :( bi içim buruldu:( 

yalnız bir de şöyle bir durum var misal fordda (turbo dizel motor) bir modelde atıyorum focusta 105 hp motor var aynı motor yine atıyorum cmax'ta kullanılmış ama 120 hp, focustaki beyni söküp içini açıyorlar ve o motoru da 120 hp yapıyorlar, böylelikle motorun uzmanlar tarafından kaldırabileceği uygun görülmüş bir değere yükseltiyorlar. Sanırım bunun bir mahsuru yok 

Yaklaşım doğru

Araçlar üretilirken farklı nitelikli kullanıcılara hitap edecek şekilde üretildikleri için aynı motora sahip farklı güçlerde versiyonlar ile karşılaşabiliyoruz. Hemen bir mantık yürütelim. Düşük güçte olan modelde yakıt sarfiyatı ve yürüyen sağlığı ön planda düşünülmüş olup orta yaş ve üzeri kesime hitap edilirken; yüksek güçlü versiyonda sarfiyattan biraz taviz verilerek daha sportif bir kullanım sunularak daha genç kesim hedefleniyor olacaktır. Aradaki dengeyi hedefteki müşteriye göre oluşturacaklar. Yani chip tuning ile aracı fabrika çıkışından daha ekonımik ve aynı zmaanda daha güçlü yapmanın imkanı yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
turutm    2
turutm

@SequentiaL vallahi hiç aklıma gelmedi renault forumlarına sormak, belki de kendimi renocu görmediğim içindir,

Evet 7- 8 yıldır kullanıyorum, masrafsız, sorunuz, ekonomik, ikinci eli güçlü vb. ama ben bir türlü aradığım performans ve sürüş keyfini bulamadım,

Belki de 2007 passat  benzinli otomatikten sonra bu normaldir, aracım da üstelik laguna III 1.5 dci dynamic+spor paket, 

Eeeee boşuna legacy 2.0 td aramıyoruz hocam,

Herkese teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
turutm    2
turutm

Bu arada biraz inceledim;

Genel olarak yapılan işlem sonrasında sorunsuz olarak yaklaşık 20-24 hp ve 40-50 Nm arasında güç ve tork artışı sağlanıyormuş,

 İvmelenme konusunda ciddi iyileşmelerin yaşandığı, yüksek vites düşük devirde daha rahat ilerlediği ve sürüş konforunun arttığı ifade edliyor,

Özellikle şehir için yakıt tasarrufu sağladığı, şehir dışı performanslı sürüşlerde yakıt sarfiyatının arttığı tecrübeleri var,

Araç muayenesinde sorun olmuyor ve istendiği zaman orijinal yazılıma geri dönüş yapılabildiği ifade ediliyor,

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×