Jump to content
viper7

Subaru Forester 2.0 TD Hakkında 2009 - 2010

Tavsiye Edilen Mesajlar

viper7    1
viper7
Oluşturuldu: (düzenlendi)

Sayın saygıdeğer üstadlarım, bu aralar bu aracı birkaç kere yolda vs. gördüm ve beğendim, hemen ikinci el piyasasını araştırmaya başladım. Gördüğüm sonuç beni memnun etti (55-65 bin TL) aralığında birçok temiz seçenek var. Aklıma takılan bazı soru işaretleri var; bu aracı diğer forumlarda araştırırken sürekli arızalarından, kronik sorunlarından ve parça fiyatının pahalılığından bahsetmişler (japon arabalarının parçaları tuzludur toyota hariç bunu biliyorum). Üstadlar önerir misiniz? Daha doğrusu 150 bin kmde bu aracı alsam, senede ortalama 10-15.000 km yapan birisi olarak beni 5 sene şehir içinde idare eder mi ? Bakımları nasıldır ? Bu araç nazik ve şoför seçen bi araç mıdır ? Çok çok teşekkür ederim şimdiden. Hayırlı ramazanlar. ""Bu araca sahip olan bir kişi çıkarsa çoookk dua ederim""

nitro37 tarafından düzenlendi
Başlık büyük harf kuralına istinaden güncellendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sehzademustafa(Ali)    1
Sehzademustafa(Ali)

2011 ve sonrasına bakmanda fayda var. Benim asıl hedefim dizel lakin 2008 ve 2010 ortası euro 4 motorda krank kırma sorunu ve bununla birlikte diğer sorunlar olduğunu okudum. Hal böyle olunca biraz daha bekleyip para biriktirip 2011 ve üstüne bakmaya karar verdim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
viper7    1
viper7
21 dakika önce, Sehzademustafa(Ali) :

2011 ve sonrasına bakmanda fayda var. Benim asıl hedefim dizel lakin 2008 ve 2010 ortası euro 4 motorda krank kırma sorunu ve bununla birlikte diğer sorunlar olduğunu okudum. Hal böyle olunca biraz daha bekleyip para biriktirip 2011 ve üstüne bakmaya karar verdim. 

Ben de okudum bu yorumları fakat toyota groupun hiçbir zaman müşterisine bu denli rezil olacak bir duruma düşeceğini sanmam, zaten satılan araçların %0.1'inde böyle sorunlar oluşuyor diye okumuştum. Yani açıkçası inanmak istemiyorum ama kullanan bilen birisi bizi aydınlatırsa çok iyi olur çünkü 150 hp olan motorun tork değeri ve hızlanma oranları bir ralli aracını anımsatıyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sehzademustafa(Ali)    1
Sehzademustafa(Ali)
Ben de okudum bu yorumları fakat toyota groupun hiçbir zaman müşterisine bu denli rezil olacak bir duruma düşeceğini sanmam, zaten satılan araçların %0.1'inde böyle sorunlar oluşuyor diye okumuştum. Yani açıkçası inanmak istemiyorum ama kullanan bilen birisi bizi aydınlatırsa çok iyi olur çünkü 150 hp olan motorun tork değeri ve hızlanma oranları bir ralli aracını anımsatıyor. 

Vallaha bursa subaruyu ara bilgi al. %85 oranında değiştirmeler yaşanmış. Face te bir arkadaş yazmıştı. Bir midem bulandı. O yüzden seçici ol derim. Hoş tek maduriyetin beklemek olur ama diğer kronik sorunlar için canın yanar mı bilmem. Sen bana aldırma tabi. İyi bir araştırma sonuç getirir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    782
İlhan

İlgili Subaru modelini bir dönem bende araştırmıştım. Ama elimi attığım her araç motorla ilgili sıkıntısı olup, değişim görmüş araçlar. Kimisi garanti kapsamındayken, kimisi garanti bittiği halde müşteri memnuniyeti doğrultusunda değişim olmuş. Tamam marka aracının arkasında durmu, çok güzel hareketler bunlar. Lakin ben 15-20-30 gün araç serviste yatarken bekleyemezdim..Bu seride birde otomatik vites seçeneğinin olmayışı benim için negatif bir yöndü.

Japon araçlarında servis-sarf-yedek parça maliyetleri açısından, en ekonomik marka Mazda'dadır diyebilirim. 1998 yılından günümüzü çalıştığım şirkette, tüm Toyota Corolla modellerini kullanmışımdır. Aynı keza 2011 yılından bu güne de Dizel Mazda 3 sahibiyim. Periyodik-Sarf bakımlarda Mazda %20-30 arası Toyota'ya göre daha hesaplı. 

2008-2011 yılları arasında Honda Jazz kullandım. Aracı 2.el adlım, ilk iş olarak yetkili servise periyodik bakıma sokayım demiştim. Normal periyodik bakıma 475 lira fatura çıkmıştı. Sene 2017 ben halen Mazda 3 aracım için, yetkili serviste bu tutarı ödemiş değilim. Honda Jazz elektrikli sağ aynam kırıldı, "Özel Honda" servisinde 750.-liraya halletmiştim, 2010 yılıydı. Sene 2017 geçtiğimiz ay, Mazda 3 aracımın sağ aynası katlanmıyor. Servisten fiyat aldım, 550.-Lira...

Yaklaşık 2 yıl öncede Subaru XV'lere bir bakayım, araştırayım demiştim. İlanlara bakarken bir XV kullanıcısının paylaşımını görmüştüm. Aracı sağ çaprazdan bir hasar almış. Neticede yetkili serviste aşağıda ekran görüntüsünü paylaştığım hasar tutarı çıkmış. Araç sahibi paylaşma gereği hissetmiş. Çünkü tek kalemde 10.500.-Lira gibi bir hasar sorgusu çıkınca, insanlar işgillenmesin kafasında soru işareti kalmasın düşüncesiyle ve iyi niyetle paylaşmış. İyiki de paylaşmış.. :D Çünkü benim tarafımda bir süreliğine askıya alıp öteledim Subaru sahibi olmayı. Ülkemizde Subaru bayi - yetkili servis ağında, mevcut işleyişte iyileştirmeler olmadığı sürecede benim için sadece hayal olarak kalır. Mevcut Subaru kullanıcıların çoğu garantisi biter bitmez, soluğu özelde, sanayide alıyor. Yahut parçaları internette y.içi / y.dışı firmalardan tedarik ederek, ama kendisi, ama bildiği güvendiği ustayla birlikte aracının bakımını yapıyorlar. Güze hoş uğraşlar bunlar ama, benim zamanım olmadığından bu riski alamam..

Bu arada 2 yıl önce bu xv faturasında farın fiyatını görünce, bir mukayese yapmak istedim. Kendi yetkili servis müdürüne e-mail atarak. Güncel satılan tüm Mazda modellerinin far fiyatlarını bana bildirebilir misin diye..

Gelen yanıtlar arasında en pahalı far "D" segmentindeki Mazda 6'nın "Led" farıydı. 2.800.-Lira..ama o bile XV'den 500-550.-Lira daha ucuzdu.

LnamDb.jpg

 

Yine bir örnek vereyim.

Daha çok yakın zamanda, benim aklına sokup eşine Forester alan bir arkadaşım var. Araç 2009 model 90 bin km'de bir Forester. Aldıktan kısa bir süre sonra araçta çekişte-performansa düşüklük-egzozdan siyah kap kara duman  atmalar. Servise gidiyor manifolttan-susturcuya kadar olan  katalizör dahi Egzoz vs değişecek, rakam ne ? 17 bin lira. Cadde Motor aracılığı 1.500 liraya sorununu halletti.

 

Son olarak sizin Mitsubishi Yetkili servisleriyle aranız nasıl ?:fiuw:MazdaCluTR forumunda RX-8 sahibi ve aynı zamanda Mitsubishi Lancer sahibi bir arkadaşım. Yetkili servisinden bayağı bir dert yanıyordu..

Not: Mazda Türkiye'den kaynaklı markada gidişat iyi değil. Bayiler-yetkili servisler bir bir kapanıyor. Ve yerlerini dolduracak bayi-servis ağı aynı sayıda açılmıyor. Bu gidişat düzelmezse, servis sayıları çok azalırsa aynı şeyler Mazda'da bizleri bekliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    2.148
nitro37

Senede  10/15 bn km yapiyor iseniz size tavsiyem 100 bn km alti araca bakin. Zaten nazli giden arabalar birde ustune yuksek km li dizel satmaya calisirsaniz isiniz zor olur. Arti yuksek km cikaracagi masraflar hem sizi hemde satarken alacak olan kisiyi uzmese bile dusundurur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    782
İlhan
4 dakika önce, nitro37 :

Senede  10/15 bn km yapiyor iseniz size tavsiyem 100 bn km alti araca bakin. Zaten nazli giden arabalar birde ustune yuksek km li dizel satmaya calisirsaniz isiniz zor olur. Arti yuksek km cikaracagi masraflar hem sizi hemde satarken alacak olan kisiyi uzmese bile dusundurur.

Yakın zamanda dizel olayı ülkemizde de bitecek. Ama bunun için sanırım 3-5 yıl aralığı daha var.

Bir dizel otomobil kullanıcısı olarak, dizel otomobillere sıcak bakmıyorum. Ve bu dizel merakını, tutkusunu anlamış değilim. Daha 2-3 gün önce sahibi olduğum dizel Mazda 3'ten arayan genç bir kardeşimiz vardı. Konu açmış tavsiyeler istiyor, onu soruyor, bunu soruyor..

Senede kaç km yapacaksınız dediğimde

Yanıt şaka gibiydi..

Senede taş çatlasa 7 bin km !! 

Ve Alacağı aracın km'si 98 bin km'de.. 100 bin km'de ağır bakımı var. Dizel Mazda 3'lerde triger zincir değil, kayış..

Adana'da ağırlıklı kısa mesafeli ve ağırlıklı şehir içi kullanımı + sürekli klima açık olacağı için 7 - 9 litreler arası yakıt tüketimi olacak..

Vs.vs.

Hiç bir söylediğim fikrini değiştirmeye yaramadı..

Gerekçe olarak senede 1-2 sefer yaylaya gidiyoruz..Uzun yolda rampada, sollamada vs bana güçlü torklu araba lazım dedi.. :D

Dedim o zaman hayırlı uğurlu olsun..O0

Dizel otomobil kullanıcılarının en büyük tesellisi ve avuntusuda şudur;

Olsun Alırken Pahalıya Alıyorum Ama... Satarkende Pahalıya Satacağım..

Tabi bu arada km ilerlemeyecek, turbo bozulmayacak, enjektörler bozulmayacak hepsi ömürlük parçalar. :)

Sıfır otomobil satın alma esnasında minimum 15-20 bin lira farklar ödeniyor. İkinci elde de yine 10-15 bin lira farklar dönüyor. Bir kerede cepten çıkacak olan o parayla 4-5 yıl belki yakıt alacaksın..

Ama o tork sevdası yok mu tork sevdası !! O zehirliyor işte kullanıcıyı.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    2.148
nitro37

Vallaha ilhan hocam haklisin. Dizel icin verilen extra paraya eger yilda 30bn kmden asaga yapmiyorsan acirim. Ben de bir ay kadar once sifir araba aldim. Almadan once dizel icin amorti suremi hesapladim. Bana 85bn km sonra amorti edecegimi soyledi sistem.;D

Bende 20 bn asagisina daha dolu benzinli aldim. Arabam skoda octavia 1.0 tsi 115 hp 200 nm tork. 0/100 9.9 saniye. 1.6 dizellerden seri bir arac. Yakita gelirsek uzun yolda 4.3/4.7 litre yakti. Sehir ici gunluk 5 km yapiyorum ona ragmen 6/6.5 litre yakiyor. Sirketin dizel egeasi var uzun yolda 5/5.5 yakiyor sehir ici ise 6.7/7 litrelerde geziyorum. 

Demem o ki dizelin adi kazinmis akillara artik. Yeni teknolojileri de denemek lazim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    782
İlhan
39 dakika önce, nitro37 :

Bende 20 bn asagisina daha dolu benzinli aldim. Arabam skoda octavia 1.0 tsi 115 hp 200 nm tork. 0/100 9.9 saniye. 1.6 dizellerden seri bir arac. Yakita gelirsek uzun yolda 4.3/4.7 litre yakti. Sehir ici gunluk 5 km yapiyorum ona ragmen 6/6.5 litre yakiyor. Sirketin dizel egeasi var uzun yolda 5/5.5 yakiyor sehir ici ise 6.7/7 litrelerde geziyorum. 

Demem o ki dizelin adi kazinmis akillara artik. Yeni teknolojileri de denemek lazim

Mehmet hocam yeni aracın hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız keyifle kullanman dileği ile. :nazar:

Kesinlikle çok mantıklı bir tercihte bulunmuşsun. Tam bir fiyat=performans aracı..

Skoda Oktavia'da benim takip ettiğim beğendiğim bir araç. Geniş iç hacim, büyük geniş ferah bagaj. Heleki arka camla birlikte kalkan bagaj kapağı, yükleme-indirme açısından çok büyük avantaj sağlıyor.

1.0 motor hem vergilendirme hemde yakıt yönünden çok avantajlı. Devir ekonomi devri..Ekmek artık aslanın ağzında değil, midesinde. O yüzden tercihleri artık gönüle göre değil, mantığa göre yapmayı gerektiriyor. Tabiki bu anlamda ekonomik olacak diyede güvenlikten ödün vermemek gerekiyor. Körü körüne bir markaya fanatiklik derecesinde bağlanma devri bitti artık. Sıfır otomobil almak artık her geçen gün zorlaşıyor ülkemizde. Her geçen yeni gün yeni bir vergi yüklüyorlar üzerine. Kıl tüy otomobiler artık 75-80 bin liradan başlıyor. Hal böyle olunca mantıklı seçim yapmak gereği doğuyor bize..

Benim kayınçoda 1.2 TSİ Leon aldı yakın zamanda. Oda yakıt yönünden çok ama çok memnun. Bildiğin dizelden daha az yakıyor araç.

Aslında imkan olacak 1.4 TSİ ACT motor alacaksın ki tadından yenmez..

Şu an araç değiştirecek olsam.. Önce Skoda Super B'ye bakarım..Sonra muhtemelen geri adım atar Octavia alırım. :D

Bu arada yeni makyajlı kasa mı aldın ? Gerçi yeni kasanın satışına başlandı mı tam emin olmayarak bu soruyu soruyorum..

Tekrar hayırlı olsun aracın..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    2.148
nitro37

Aynen oyle. Tam fiyat ekonomi arabasi. Genis aileler icin birebir diyebilirim. Bagaja uc adam sigar . Guvenlik testinden de 5 yildiz almis bir arac. Almadan once 1.0 tsi icin yokuslarda bayilmasin yeter demistim ama inan ilhan hocam arac cok cigerli cikti. Zaten vag grubu 1.2tsi ile 1.4 tsi tedavulden kaldiracakmis. 1.0 tsi ile 1.5 tsi devri basliyacakmis. 

2016 modelini aldim ben makyajsiz olan kasa. Makyajli ile arada cok bir fark yok genel kanida bu yonde zaten. Optimal paket aldim 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    2.148
nitro37

O kadar sey yazmisim iyi dileklerin icin tesekkur etmeyi unutmusum. Tesekkurler ilhan hocam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sehzademustafa(Ali)    1
Sehzademustafa(Ali)

mevzu dışına gidilmiş yalnız paylaşımlar süper

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    273
erolkan

Bence Forester ın tadı benzinde çıkar...;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
viper7    1
viper7
yanıtlandı (düzenlendi)
16.06.2017 at 09:22, İlhan :

İlgili Subaru modelini bir dönem bende araştırmıştım. Ama elimi attığım her araç motorla ilgili sıkıntısı olup, değişim görmüş araçlar. Kimisi garanti kapsamındayken, kimisi garanti bittiği halde müşteri memnuniyeti doğrultusunda değişim olmuş. Tamam marka aracının arkasında durmu, çok güzel hareketler bunlar. Lakin ben 15-20-30 gün araç serviste yatarken bekleyemezdim..Bu seride birde otomatik vites seçeneğinin olmayışı benim için negatif bir yöndü.

Japon araçlarında servis-sarf-yedek parça maliyetleri açısından, en ekonomik marka Mazda'dadır diyebilirim. 1998 yılından günümüzü çalıştığım şirkette, tüm Toyota Corolla modellerini kullanmışımdır. Aynı keza 2011 yılından bu güne de Dizel Mazda 3 sahibiyim. Periyodik-Sarf bakımlarda Mazda %20-30 arası Toyota'ya göre daha hesaplı. 

2008-2011 yılları arasında Honda Jazz kullandım. Aracı 2.el adlım, ilk iş olarak yetkili servise periyodik bakıma sokayım demiştim. Normal periyodik bakıma 475 lira fatura çıkmıştı. Sene 2017 ben halen Mazda 3 aracım için, yetkili serviste bu tutarı ödemiş değilim. Honda Jazz elektrikli sağ aynam kırıldı, "Özel Honda" servisinde 750.-liraya halletmiştim, 2010 yılıydı. Sene 2017 geçtiğimiz ay, Mazda 3 aracımın sağ aynası katlanmıyor. Servisten fiyat aldım, 550.-Lira...

Yaklaşık 2 yıl öncede Subaru XV'lere bir bakayım, araştırayım demiştim. İlanlara bakarken bir XV kullanıcısının paylaşımını görmüştüm. Aracı sağ çaprazdan bir hasar almış. Neticede yetkili serviste aşağıda ekran görüntüsünü paylaştığım hasar tutarı çıkmış. Araç sahibi paylaşma gereği hissetmiş. Çünkü tek kalemde 10.500.-Lira gibi bir hasar sorgusu çıkınca, insanlar işgillenmesin kafasında soru işareti kalmasın düşüncesiyle ve iyi niyetle paylaşmış. İyiki de paylaşmış.. :D Çünkü benim tarafımda bir süreliğine askıya alıp öteledim Subaru sahibi olmayı. Ülkemizde Subaru bayi - yetkili servis ağında, mevcut işleyişte iyileştirmeler olmadığı sürecede benim için sadece hayal olarak kalır. Mevcut Subaru kullanıcıların çoğu garantisi biter bitmez, soluğu özelde, sanayide alıyor. Yahut parçaları internette y.içi / y.dışı firmalardan tedarik ederek, ama kendisi, ama bildiği güvendiği ustayla birlikte aracının bakımını yapıyorlar. Güze hoş uğraşlar bunlar ama, benim zamanım olmadığından bu riski alamam..

Bu arada 2 yıl önce bu xv faturasında farın fiyatını görünce, bir mukayese yapmak istedim. Kendi yetkili servis müdürüne e-mail atarak. Güncel satılan tüm Mazda modellerinin far fiyatlarını bana bildirebilir misin diye..

Gelen yanıtlar arasında en pahalı far "D" segmentindeki Mazda 6'nın "Led" farıydı. 2.800.-Lira..ama o bile XV'den 500-550.-Lira daha ucuzdu.

LnamDb.jpg

 

Yine bir örnek vereyim.

Daha çok yakın zamanda, benim aklına sokup eşine Forester alan bir arkadaşım var. Araç 2009 model 90 bin km'de bir Forester. Aldıktan kısa bir süre sonra araçta çekişte-performansa düşüklük-egzozdan siyah kap kara duman  atmalar. Servise gidiyor manifolttan-susturcuya kadar olan  katalizör dahi Egzoz vs değişecek, rakam ne ? 17 bin lira. Cadde Motor aracılığı 1.500 liraya sorununu halletti.

 

Son olarak sizin Mitsubishi Yetkili servisleriyle aranız nasıl ?:fiuw:MazdaCluTR forumunda RX-8 sahibi ve aynı zamanda Mitsubishi Lancer sahibi bir arkadaşım. Yetkili servisinden bayağı bir dert yanıyordu..

Not: Mazda Türkiye'den kaynaklı markada gidişat iyi değil. Bayiler-yetkili servisler bir bir kapanıyor. Ve yerlerini dolduracak bayi-servis ağı aynı sayıda açılmıyor. Bu gidişat düzelmezse, servis sayıları çok azalırsa aynı şeyler Mazda'da bizleri bekliyor.

Hocam vallahi çok teşekkür ederim. Bu işsizlikte araç değiştirmekten vazgeçtim. Mitsubishi yetkili servisleri evet, çok sıkıntılı. Öncelikle çok cep yakıyor, baskı balata debriyaj seti "set halinde" işçiliğiyle birlikte 3 bin küsür liraydı bundan 4 sene önce ki allahtan başka bir yetkili servise arkadaşımın aracılığıyla daha düşük bir rakama yaptırmıştık. Yanı sıra (temsa adına konuşuyorum) suratsız ustaların, yetkililerin toplanma noktası diyebilirim. Tampon indirmek için 170 lira - tekrar yerine takmak için 200 lira isteniyor ve bunu size açıklayan adam kendini ilah zannederek size yukardan yukardan bunları dikte ediyor (nasıl olsa orada yaptıracağımız için garantisi dolana kadar). Bundan önce gümrükten çıkma 1.8 D-Cat corolla kullanmıştık, derindere sağolsun müşterisine değer veren bir firma. Garanti vs. olmadığı halde periyodik bakımlarını orada yaptırıyorduk. Aracın yürüyen/sarf malzemeleri çok nadir bulunsa da fiyatlar gayet uygun geliyordu bize. Uzun lafın kısası corollayı satıp asxi alınca attan inip eşşeğe bindiğimizi farketmiştik babamla (her konuda). Fakat aracımın sağlamlığına kefilim, sonuçta o bir japon ve benzinli. Umarım uzun yıllar kullanırım. Tekrar teşekkür ederim ilgi ve alakanız için :)

viper7 tarafından düzenlendi
Cahil olmak başa bela :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    782
İlhan
4 saat önce, viper7 :

Hocam vallahi çok teşekkür ederim. Bu işsizlikte araç değiştirmekten vazgeçtim. Mitsubishi yetkili servisleri evet, çok sıkıntılı. Öncelikle çok cep yakıyor, baskı balata debriyaj seti "set halinde" işçiliğiyle birlikte 3 bin küsür liraydı bundan 4 sene önce ki allahtan başka bir yetkili servise arkadaşımın aracılığıyla daha düşük bir rakama yaptırmıştık. Yanı sıra (temsa adına konuşuyorum) suratsız ustaların, yetkililerin toplanma noktası diyebilirim. Tampon indirmek için 170 lira - tekrar yerine takmak için 200 lira isteniyor ve bunu size açıklayan adam kendini ilah zannederek size yukardan yukardan bunları dikte ediyor (nasıl olsa orada yaptıracağımız için garantisi dolana kadar). Bundan önce gümrükten çıkma 1.8 D-Cat corolla kullanmıştık, derindere sağolsun müşterisine değer veren bir firma. Garanti vs. olmadığı halde periyodik bakımlarını orada yaptırıyorduk. Aracın yürüyen/sarf malzemeleri çok nadir bulunsa da fiyatlar gayet uygun geliyordu bize. Uzun lafın kısası corollayı satıp asxi alınca attan inip eşşeğe bindiğimizi farketmiştik babamla (her konuda). Fakat aracımın sağlamlığına kefilim, sonuçta o bir japon ve benzinli. Umarım uzun yıllar kullanırım. Tekrar teşekkür ederim ilgi ve alakanız için :)

Rica ederim sizin için hayırlısı neyse o olsun inşallah.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×