Jump to content
turutm

Legacy-LPG'mi dizel mi?

Tavsiye Edilen Mesajlar

turutm    1
turutm

Herkese Selam;

yaklaşık 30 yıllık aktif sürücüyüm

7 yıldır laguna 3 dizel kullanıyorum, öncesinde uzun süre passat ve vectra benzinli tecrübelerim oldu

periyodik bakımlar dışında servislerde pek işim olmadı, teknik bilgim de hiç yok diyebilirim

son 3-4 aydır 2004-2009 model subaru legacy 2.0 td araştırıyorum, forumunuzdan da çok değerli bilgiler edindim

ancak malum siteler dahil 2.el satılık legacy 2.0 td yok denecek kadar az

iki konuda yardımızı bekliyorum

birincisi legacy lpg ile dizel modelleri karşılaştırmanız

ikincisi ise varsa satılık araç önerileriniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Kepeneks    66
Kepeneks

Dizel boxer  bakın  demek isterim malum sitede 1 adet var km 253 binde.@Zencir abi uzun süre  legacy bakmıştı .Yerinizde olsam dizel forester bakardım sayın abim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
turutm    1
turutm

teşekkür ederim kepenks lakin legacy var gönlümde 

acelem yok gönlümüze göre bulabiliriz inşallah

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    519
RSBurak

Uzun süre dizel kullandıysanız lpg li legacynin gücü size yeterli gelmeyecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
turutm    1
turutm

laguna 3 dizel 1.5 dci 110 bg,

passattan sonra performans ve konforuna çok zorlanmıştım

legacy 150-165 bg diye biliyorum, lpg o kadar performans kaybı yapar mı gerçekten

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    519
RSBurak

Lpgden kaynaklı değil dizellerin anlık torklarına alışanlar bizim arabalara hantal diyorlar bence öyle değil ama dizelciler mutlu olsun diye he diyoruz :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
34_Srkn_61    354
34_Srkn_61

 Sıralandırma yaparsak şayet;

 

1) Turbo dizel (Her türlü turbolu dizel araç diyebiliriz.)

2)Atmosferik+supercharger (Mercedes' in kompresör serileri)

3)Atmosferik (impreza, legacy, forester)

Sıralamada; Atmosferiklerin turbolu versiyonları dikkate almadan yazdım.

 

 3 kategorideki araçları da kullanmış biri olarak sıralama bana kalırsa böyle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kmvolkan    357
kmvolkan

İlk gelen boxer dizellerde sıkıntı vardı. Forumda genelde Forester'lar için konuşuldu da Legecy'ler, Outback'ler için de aynı şey geçerli sanırım. Bu konuyu bir araştırın. Aynı yıllarda dizel Outback'ler var da fiyatlar daha yüksek.

2.0 165 HP benzinli Legacy alırsanız 4EAT'ye rağmen 1.5 dize Laguna'dan, 1.6 dizel Passat'tan vs daha iyi gider fakat manuel olan Legacy dizel bunlardan daha iyi gider. Uçuk bir performans beklemiyorsanız benzinli Legacy gayet yeterli olur. Dizelinden zaten satışta 1 adet var, onun da kilometresi uçuk.

 

 

Maliyet hesabı yapacaksanız 2006-2007 tüm Subaru'larda olduğu gibi Legacy'lerdeki seconder hava pompası ve bağlantılı valflerle ilgili sorun yaşama olasılığınızın yüksek olduğunu, LPG'li Legacy ile diğer araçlarla uğramadım dediğiniz sanayiye uğrama sayınızın artma olasılığının yüksek olduğunu hatırlatmakta fayda var(Bakımlı, LPG montajı referansı sağlam olan yerlerde yapılanları kapsamıyor bu yorum).

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
turutm    1
turutm

ilk gelen boxer dizel sorunlarını gerek buradan gerekse diğer forumlardan araştırdım,

özellikle ülkemize ait dizel yakıt sorunları ile birlikte düzensiz ve özensiz yapılan/yaptırılan bakımlardan kaynaklı görünüyor,

hemen hepsi garantiden değştirilmiş,

uçuk bir performans beklemiyorum açıkcası ama benzin maliyetinden dolayı dizel tercih ediyorum

ikinci el de dizel yeterli olmadığından lpg düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
turutm    1
turutm

kmvolkan bilgi ve önerilerin için çok teşekkür ederim

hem bütce açısından hem de gönlümde legacy olduğundan şimdilik başkasını düşünmüyorum

hayırlısı ile gönlümüzdeki olur inşallah

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01

Legacy kullanıcı olarak tavsiye ederim çok rahat konforlu gücü tatmin edici fakat volkan arkadaşımızında dediği gibi hava pompasına ve valflerine dikkat edin birde LPG'li alacaksanız subap ayarlarını mutlaka iyi anlayan birine gösterin öyle alın benim ağzım yandı ben lpg yi iptal ettim lpg subapların başının belası 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
turutm    1
turutm

lpg benim çok yabancı olduğum bir konu

verdiğiniz bilgi ve öneriler benim için çok yararlı oldu, teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
septica_666    249
septica_666

Kendi fikrimi yazıyorum. Subaru'da dizel motoru 2011 sonrası ve kesin ıspatlı 50 bin km. altı ise alırım. Ya da gider sıfır alırım garantili, kafam rahat olur. Diğer türlü asla dizele bulaşmam.

    Yine gördüğüm-duyduğumu söyleyeyim, açıkça dizel Subaru'da motoru tamir edebilecek- toplayabilecek usta/servis belki yok, belki de 1-2 tane var. Yetkili servisler var eğitim. vs... alan yurt dışında, onların da tamir ücretleri astronomik rakalar olabiliyor. zaten yine duyduklarımız, motorla ilgili sıkıntılarda direk yurtdışından sandık motor getiriyorlar.

    Benzinli motorlarda, LPG olmadıktan sonra, düzenli bakımları yapıldıktan sonra, 300 bin km. altı büyük sıkıntıları olan nerdeyse yok ( forumda drdoguank. triger kopması hariç  duymadım )  Sorun sadece LPG takılınca başlıyor, onun da birsürü çözüm yolu var, hele Ankara'da, Arıcan, TorkGaraj, Subaruhome, Argos vs vs..gibi çok iyi Subaru servisleri var... LPG'deki tasarruf da, LPG'nin en kötü ihtimalde yapabileceği 3-4 bin liralık sorunları örtüyor.

     Tamam dizel başka, çekiş gücü, tasarrufu bambaşka ama, Ben şahsen Subaru markasında dizel motorda 50 bin km. altı ve max 5 yaşında araç bakardım alacak olsam..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×